Ово је добар пример за оно што смо причали пре неки дан. Погледај номиналне варијабле и реалне количине, па и укупан дуг и шта којом брзином расте! Графикони показују да они то лепо сервисирају, али не ради се ту уопште о томе! Прво ти мораш стално да повећаваш ту цену ако си са количинама достигао плафон да би ти такав систем са експанзијом дуга био одржив,
што је проблем сам по себи, не треба ти нико други. А тек онда дођеш до тога да је за њих кључно управо то кинеско тржиште, где продају буквално трећину возила!
Ради се о томе што је овај са истока много конкурентнији и на домаћем и на ЕУ тржишту, јефтинији са све увозним и транспортним трошковима, а за сада већ сличан квалитет. Просто економија обима, јефтинији инпути, радна снага највише, а сада већ и лидерство у
know-how u већини грана. Што су копирали, копирали су, сад већ сами расту брже!
https://www.theguardian.com/world/2...-race-in-all-but-a-few-fields-thinktank-finds
Значи шије те конкуренција и преко, али и кући. Зато се и дигла цела ова фрка око царина и баријера итд! Проблем је што ти кући некако можеш да се заштитиш са тим, али шта ако ови уведу реципроцитетне мере, а ти трећину укупне суме продајеш тамо за растућу средњу класу? Дакле само тај губитак је већ довољно велики за банкрот! Наравно, имаш и другу опцију, Кинези те не опорезују тамо, пуштају те да преживиш и да имаш свој
share, али онда траже да имају своју производњу на ЕУ тлу (BYD Сегедин). Дакле све води ка томе да ако хоћеш да будеш конкурентнији, мораш или да режеш своје трошкове или да пустиш да се ови други обогате и подигну своје трошкове инпута, али ту онда долазиш на терен геополитике и моћи и ко жели да буде газда и ту бих стао.
Онда опет долазимо до онога што смо причали и шта свако мисли да је
вероватније да се деси? VW je баш тај пример
too big to fail компаније коју индиректно финансираји и Немачка и цела ЕУ и ЕЦБ! Ја опет верујем да је много вероватнији сценарио да ће у случају најгорег исхода по њих морати да интервенишу колико год је потребно да одрже колико год је потребно номинални аутпут (цена x количина), без обзира на то колико реални стандард падне!
Не знам, ми као једна класична колонија треба да гледамо шта је нама боље. Тржиште су ти узели за све, па узели, ниси газда, па ниси, па онда ради за оног ко да више. Тачно је да ће нама бити дупло горе ако Немцима буде лоше, али ако наш човек мота каблове или прави брисаче за 700 еур, шта тебе брига да ли ћеш их радити за VW или BYD? То је питање шта радити за оног у Немачкој клоји то ради за 2500 еур (лупам), за нас не, нама је у нјабољем интерсу да се договоре.
Било смешно кад сам о томе причао пре 3 године да ће доћи, сад више није.