Šta je novo?

Cene nekretnina

Ovde, u US - u većim marketima (lancima) na Floridi, Teksasu, DC-u i NYC-u (to je što sam prošao u zadnjih godinu dana od država) ti i dalje pakuju stvari u kese i kese se mahom ne naplaćuju ekstra (papirne). U većim marketima koji imaju gužve postoji, često, ekstra osoblje na kasi koje pakuje stvari u kese.
E sad cene variraju od lokacije do lokacije, bukvalno su definisane na nivou okruga - nije kao recimo kod nas gde su vam cene u Maxi-u iste po celom Bg-u i mozda na nivou Srbije
 
Za mene je glavna prednost manja guzva.
Maksi srednje veličine u kraju 4 samouslužne, dok nikada nisam video da rade ni 3 klasične kase, uglavnom jedna, kad nastane kolpas otovore drugu.
Jeste jedna klasična brža od jedne samouslužne, sve dok ne naiđe neko da kupuje po dve kutije od 3 različitih vrsta cigareta, pa mora da gleda na susednim kasama ili čak ode u magacin.
I za pakovanje mi je zgodnje, pošto mogu da planiram po kesama - frižider, orman, kupatilo...
Na klasičnim kasama koliko god da se trudim da namestim stvari na traku tako da dolaze redosledom kako mi odgovora za pakovanje,
kasirke nađu način da to poremete. (i naravno, razumem ih, natovarili su im posla koji teško mogu da stignu i da ne sedenu za kasu, a sad meni nije pravo što su kucale šampon pre sladoleda)

Zar nisu u Maksiju sopusti integirsani sa onom aplikacijom, kad nju provučeš, obračunaju se?
(bar ja tako mislim, možda postoji neki deo za koji i ne znam)
 
umro sam dok sam ga nabavio
šta čekaš? kupuj.
Ja sto puta na kasi se iznerviram kad mi samo bacaju stvari koje kupujem i ne stižem da zapakujem, onda moram da je molim za drugu kesu, onda dok pakujem mi kaže da platim, pa na pola pakovanja plaćam i onda ona naplati i ja nastavim da pakujem i ona počne da baca proizvode kupca iza mene među moje proizvode. Znači ne samo što mi ne pakuje, nego mi još i otežava ceo proces.

Na samouslužnoj kasi odradim njen deo (skeniranje), ali zato bar je gužva manja i pakujem tempom kojim ja hoću i plaćam kad sve zapakujem.
Jbg i one su nervozne zbog gužve, em radi 1-2 kase, em moraju i da pakuju na police kad nema gužve, em da često otključaju samouslužnu kasu kada neko zaje*******e... Ja tako ne radim, prisloni ona da platim ali sačekam da završim pakovanje, ne bune se. Kese naručim unapred koliko mi treba ako nemam torbu. Eto pre neki dan izlete čovek nije platio, poče da pišti senzor kasirka ne obraća pažnju, kuca, sama radi na jednoj kasi. Ljudi počinju da viču "ukrao Vam je nešto...", kaže ona "šta da radim, em sam sama, em ne mogu da ga jurim u mojim godinama." I u pravu je. Kompanije će pre da plate dodatnog asistenta asistentu za marketing sirevih proizvoda nego kasira. Jednostavno sa ovim cenama ne želim da im dajem dodatan profit, a nikakve finansijske beneficije nemam ako sam kasir.

Ovde, u US - u većim marketima (lancima) na Floridi, Teksasu, DC-u i NYC-u (to je što sam prošao u zadnjih godinu dana od država) ti i dalje pakuju stvari u kese i kese se mahom ne naplaćuju ekstra (papirne). U većim marketima koji imaju gužve postoji, često, ekstra osoblje na kasi koje pakuje stvari u kese.
E sad cene variraju od lokacije do lokacije, bukvalno su definisane na nivou okruga - nije kao recimo kod nas gde su vam cene u Maxi-u iste po celom Bg-u i mozda na nivou Srbije
Tako i treba, pohvalno. Ovde su brže bolje ukinuli, kao što se nadaju da će i kasire ukinuti i prebaciti sve na kupca.
 
Za mene je glavna prednost manja guzva.
Maksi srednje veličine u kraju 4 samouslužne, dok nikada nisam video da rade ni 3 klasične kase, uglavnom jedna, kad nastane kolpas otovore drugu.
Jeste jedna klasična brža od jedne samouslužne, sve dok ne naiđe neko da kupuje po dve kutije od 3 različitih vrsta cigareta, pa mora da gleda na susednim kasama ili čak ode u magacin.
I za pakovanje mi je zgodnje, pošto mogu da planiram po kesama - frižider, orman, kupatilo...
Na klasičnim kasama koliko god da se trudim da namestim stvari na traku tako da dolaze redosledom kako mi odgovora za pakovanje,
kasirke nađu način da to poremete. (i naravno, razumem ih, natovarili su im posla koji teško mogu da stignu i da ne sedenu za kasu, a sad meni nije pravo što su kucale šampon pre sladoleda)

Zar nisu u Maksiju sopusti integirsani sa onom aplikacijom, kad nju provučeš, obračunaju se?
(bar ja tako mislim, možda postoji neki deo za koji i ne znam)
Tako je, a sve se to rešava zapošljavanem više kasira. Ta kupovina cigareta zna da nervira. Kako u lidlu sve ide expresno, a ne u maksiju od 5 kasa radi jedna. Imaš popuste koji nisu na maksi aplikaciji (npr pred istek roka, popust na količinu...) i to mora ručno da se otkuca. Sad zamisli da nepostoje više klasične kase već samo samouslužne i sad dok praviš red kako ćeš da kucaš i pakuješ njih 20 iza tebe čekaju, onda ništa nisi postigao.

No pričali smo o ovome već kako u ovoj temi tako i u drugoj pa da se ne ponavljamo. Nemamo mi svest da kupujemo gde je jeftinije, da im ne ostavljamo extra profit na maskimalnim cenama, da bojkotujemo odredjene markete ili prozvode...
 
Vec sad umesto da plate malo više ljudima, angažuju autobuse i vozače i dovlače ljude iz okoline Beograda, jer niko ko zivi u Beogradu vise ne moze da plaća stan i da radi kao kasirka.
Ovo je, na žalost, normalno na zapadu - tj u razvijenijim zemljama.
Kod nas je veliki, ali veliki problem prevoz/saobraćaj. Sa jačom železnicom i ovo se rešava

Ne treba gledati zapad, pogledajte Rusiju na primer. Moskvu koja se proteže, za nas, na neverovatno velikom prostranstvu i imate te periferne delove (predgrađa) koji su na ~100km od centralnog jezgra - i još tada (pre 10ak godina sam bio) su imali izuzetno dobro povezanost vozovima (bukvalno na svakih nekoliko minuta cepaju vozovi prema centralnom delu)
 
Nece niko vise u Maksiju da radi, jadne su plate. Cak i izlagaci su problem, ne samo kasirke. Malo malo pa izbacuju konkurs...
 
Nece niko vise u Maksiju da radi, jadne su plate. Cak i izlagaci su problem, ne samo kasirke. Malo malo pa izbacuju konkurs...
Realno, retko kome je kasirka zanimanje iz snova. To je posao koji uzimaju starije zene da docekaju malo do penzije ili da dopune primanja od penzije, za mladje zene je uglavnom privremena sljaka do necega perspektivnijeg.

Ako takvo zanimanje vec sada ima problem da nadje zainteresovanu radnu snagu, mislim da je suludo prosirivati ponudu poslova tu. Koliko god moze da se automatizuje, nek se automatizuje. Ja prvi kad god ima samousluzne idem na nju.
 
@BataDz
Ima dosta ljudi iz drugih mesta koji rade kao prodavci/kasiri ali generalno to kompanije izbegavaju jer moraju da plate prevoz. Zato masovno prelaze na samouslužne kase i pre će raditi sa jednom kasom nego da zaposle još nekog iako je preko potrebno više ljudi. Brzi vozovi su svakako potrebni. Lidl za sada odoleva tom trendu, uvek ima dovoljno kasira i sve brzo završiš ali ko zna šta će biti u budućnosti.

@Defke
Naravno da nije nikome zanimanje iz snova ali starijih žena i studenata u prelaznom periodu ima dosta. Samo treba hteti zaposliti. Zato retko ko hoće da radi jer za minimalac si i kasir i izlagač i magacioner... Kao što rekoh, kako lidl nema problem sa radnom snagom.
 
@Defke
Potpuno se slazemo po tom pitanju. Cak u Idea-i je veliki porast broja baba na kasi. Jedva s 2 prsta ukucaju iznos za naplatu.
Sto implicira da ili mladih nema (pobegli odavde) ili nece za jadnu platu da rade.
 
Prednost je mozda interakcija sa osobom, a ne masinom. Nama mozda sada to ne znaci, ali recimo u Holandiji su poceli otvarati “spore kase” gde uglavnom odlaze matorci da prozbore koju dok mu prodavac pakuje. Verovatno oni kojima je to jedina interakcija u toku dana.

To je vec ekstrem na drugu stranu. Ali ja isto recimo volim da dodjem kod kasirke pre nego kod masine 😀
Meni je glavna stvar na kasi pakovanje u kese. Rado bih skenirao proizvode sam ako će mi kasirka sve lepo zapakovati. Međutim ,one samo provlače i sačekaju me da prislonim karticu... Šta je onda njena svrha, da mi preskenira?

Može li mi neko reći šta je zapravo prednost standardne kase u odnosu na samouslužnu?
 
Samousluzne kasa znaci da ti radis posao kasira, zasto bih to radio.
Kada dodjem na kasu hocu da neko obavi posao umesto mene, a ne ja da se zezam sa tim. Tih 10 minuta mogu da pricam sa suprugom, mogu da se igram sa decom, mogu da proverim mail, pogledam nesto na mobilnom itd...
Tako da samousluzne kase nisu samousluzne, nego radne kase - kasa na kojoj dodjes i radis par minuta za supermarket.
Zato nikada ni ne vracam tacne za hranu u trznim centrima, ili ne vracam kolica u lidlu - imam zeton koji se vadi. To nije moj posao i ne zelim da me treniraju kao majmuna da radim za njih te stvari.
 
Šala na stranu ali ko sad od Nemaca kupi nešto na kredit svaka mu čast 🙂. Sad malo prelistao vesti vezano za njih. Recesija, kriza bla bla bla. Intel razmatra odustajanje od izgradnje fabrike. Sve nešto crno. A mnogo je značajan odjek u javnosti i na druge grane onda. Veliki VW u krizi. Smanjuje plate i otpušta radnike. Nezamislivo. Gurnuce privredu koja je na klimavim nogama u recesiju. I tako.......njihove firme kod nas zapošljavaju direktno oko 80k ljudi 😬.

Ово је добар пример за оно што смо причали пре неки дан. Погледај номиналне варијабле и реалне количине, па и укупан дуг и шта којом брзином расте! Графикони показују да они то лепо сервисирају, али не ради се ту уопште о томе! Прво ти мораш стално да повећаваш ту цену ако си са количинама достигао плафон да би ти такав систем са експанзијом дуга био одржив, што је проблем сам по себи, не треба ти нико други. А тек онда дођеш до тога да је за њих кључно управо то кинеско тржиште, где продају буквално трећину возила!

Ради се о томе што је овај са истока много конкурентнији и на домаћем и на ЕУ тржишту, јефтинији са све увозним и транспортним трошковима, а за сада већ сличан квалитет. Просто економија обима, јефтинији инпути, радна снага највише, а сада већ и лидерство у know-how u већини грана. Што су копирали, копирали су, сад већ сами расту брже! https://www.theguardian.com/world/2...-race-in-all-but-a-few-fields-thinktank-finds

Значи шије те конкуренција и преко, али и кући. Зато се и дигла цела ова фрка око царина и баријера итд! Проблем је што ти кући некако можеш да се заштитиш са тим, али шта ако ови уведу реципроцитетне мере, а ти трећину укупне суме продајеш тамо за растућу средњу класу? Дакле само тај губитак је већ довољно велики за банкрот! Наравно, имаш и другу опцију, Кинези те не опорезују тамо, пуштају те да преживиш и да имаш свој share, али онда траже да имају своју производњу на ЕУ тлу (BYD Сегедин). Дакле све води ка томе да ако хоћеш да будеш конкурентнији, мораш или да режеш своје трошкове или да пустиш да се ови други обогате и подигну своје трошкове инпута, али ту онда долазиш на терен геополитике и моћи и ко жели да буде газда и ту бих стао.

Онда опет долазимо до онога што смо причали и шта свако мисли да је вероватније да се деси? VW je баш тај пример too big to fail компаније коју индиректно финансираји и Немачка и цела ЕУ и ЕЦБ! Ја опет верујем да је много вероватнији сценарио да ће у случају најгорег исхода по њих морати да интервенишу колико год је потребно да одрже колико год је потребно номинални аутпут (цена x количина), без обзира на то колико реални стандард падне!

Не знам, ми као једна класична колонија треба да гледамо шта је нама боље. Тржиште су ти узели за све, па узели, ниси газда, па ниси, па онда ради за оног ко да више. Тачно је да ће нама бити дупло горе ако Немцима буде лоше, али ако наш човек мота каблове или прави брисаче за 700 еур, шта тебе брига да ли ћеш их радити за VW или BYD? То је питање шта радити за оног у Немачкој клоји то ради за 2500 еур (лупам), за нас не, нама је у нјабољем интерсу да се договоре.

Било смешно кад сам о томе причао пре 3 године да ће доћи, сад више није.
 

Prilozi

  • VW.jpg
    VW.jpg
    76,2 KB · Pregleda: 60
Prokomentarišite glavni problem, a to su kineske državne subvencije u auto industriju.

Da li je komunistička partija prebacila milijarde iz posustalog građevinskog sektora u auto industriju?
 
Tragikomedija u tri cina.

EU: Posveceni smo borbi protiv inflacije i zelenoj tranziciji. Vreme je za kraj fosilnih goriva i bolji standard nasih gradjana.

Kina: * Proizvede brdo elektricnih vozila koja su pri tom 50% jeftinija od evropskih uporedivog kvaliteta *

EU: E pa nismo mislili tako.
 
U tome je problem, što EU diže cene svojih vozila expresnom brzinom, a pitanje je da li je opravdano. Treba gledati količinu prodatih novih vozila. Ako se broj smanjuje znači da ljudi nisu zadovoljni cenom za ono što dobiju u odnosu na starija vozila. Rusima su zabranili izvoz svojih vozila jer "ne ispunjavaju zelenu normu" pogotovo sad pod sankcijama, a auto kupiš za manje od 10k. Kina takodje proizvede brdo vozila sa jeftinom cenom ali EU kaže "e pa ne može". Kad pogledaš cene novih EU vozila izgubiš potrebu da menjaš stari. To što oni finansiraju rat pa su udvostručili cene svega mene kao krajnjeg potrošača ne zanima.
 
Verovatno ne koliko Kina u ovom trenutku.

Ok ali svakako sipa, principijelno rade istu stvar samo Kina radi jače.

Te subvencije su delimično i razlog zašto evropski proizvođači imaju nekonkurentne cene, jer su too big to fail pa nema nikakvog pritiska na njih da budu konkurentni. Biće bail out šta god da se desi, a slabu prodaju nadomešćuju visokim cenama... Ne bih sad kupio nov evropski auto ni u ludilu. Vozim polovno do smrti.
 
Zaposliti coveka da skuplja kolica, ili kasirka da radi besmisleni posao koji masina moze da odradi isto tako efikasno (naravno da treba da postoji i alternativa za ljude koji ne zele ili ne znaju).Ali svako tehnoloski pismen bi trebalo da koristi tu masinu, bar malo da razradi mozak.Isti taj covek ili kasirka bi mogli da se obuce/preorjentisu na drugo radno mesto koje bi znatno vise doprinosilo i drzavi kroz veci BDP i/ili drustvu kroz neki drustveno korisniji posao.Tacno je da u USA ima dosta tog pomocnog osoblja, po marketima, po stadionima ali dobrim delom su to osobe sa nekom vrstom hendikepa , kojima je to maksimalni domet.Ako tu mozemo reci o nekoj strategiji, svakako nije strategija da se juri ona paklena masina, kao u srednjem veku da bi se platio parking, cekirala karticu koju pre toga moras da juris da kupis trazeci trafiku (pricam o visemilionskim gradovima , najznacajnijim u USA).Tu ne postoji dodatni radnik , vec slobodno mozemo pricati da je USA definitivno tehnoloski div broj jedan, ali nije se prelilo mnogo stvari da kazemo digitalnih na normalan zivot.Pretpostavljam zbog ogromne komleksnosti same drzave, cineci je tromom, i da se svaka promena sporo implementira.
 
Verovatno ne koliko Kina u ovom trenutku.

Значи није проблем кад они освајају туђа тржишта, али кад се појави већи баја који те победи у спорту који си сам измислио, онда је проблем? Па где је ту free market, тржишна утакмица? Ја навијам да се то некако испегла, па и за Европу, да би нама било боље, али често помислим како би била правда да пропадну!

Али овде се не ради чак о томе да ови побеђују због субвенција, и без тога би били јефтинији за исти квалитет! Јуче џиџа-биџе, свима супер, раде јефтине ствари да би ти производио возила. Е сад хоће и они возила, сутра авионе....
 
Prosle godine oko 20 milijardi im je bio profit
Proft kao brojka malo šta znači izvučen iz konteksta celokupnog poslovanja. Gola dobit govori nešto više, ali i to nam slabo znači dok ne znamo kako su je tačno generisali, koje su bile projekcije, kako se kretala dobit u prošlim godinama itd.
Možda se treba pitati zašto im je u 2023 investicioni cash flow manji za 20+ milijardi u odnosu na prošlu godinu. Ili zašto im je priliv novca iz operativnih aktivnosti manji za 10 milijardi. Ili zašto imaju 20 milijardi manje net likvidnosti…

Ali to je već posao za forumske analitičare, a ja nisam jedan od njiiiiih.
 
Ово је добар пример за оно што смо причали пре неки дан. Погледај номиналне варијабле и реалне количине, па и укупан дуг и шта којом брзином расте! Графикони показују да они то лепо сервисирају, али не ради се ту уопште о томе! Прво ти мораш стално да повећаваш ту цену ако си са количинама достигао плафон да би ти такав систем са експанзијом дуга био одржив, што је проблем сам по себи, не треба ти нико други. А тек онда дођеш до тога да је за њих кључно управо то кинеско тржиште, где продају буквално трећину возила!

Ради се о томе што је овај са истока много конкурентнији и на домаћем и на ЕУ тржишту, јефтинији са све увозним и транспортним трошковима, а за сада већ сличан квалитет. Просто економија обима, јефтинији инпути, радна снага највише, а сада већ и лидерство у know-how u већини грана. Што су копирали, копирали су, сад већ сами расту брже! https://www.theguardian.com/world/2...-race-in-all-but-a-few-fields-thinktank-finds

Значи шије те конкуренција и преко, али и кући. Зато се и дигла цела ова фрка око царина и баријера итд! Проблем је што ти кући некако можеш да се заштитиш са тим, али шта ако ови уведу реципроцитетне мере, а ти трећину укупне суме продајеш тамо за растућу средњу класу? Дакле само тај губитак је већ довољно велики за банкрот! Наравно, имаш и другу опцију, Кинези те не опорезују тамо, пуштају те да преживиш и да имаш свој share, али онда траже да имају своју производњу на ЕУ тлу (BYD Сегедин). Дакле све води ка томе да ако хоћеш да будеш конкурентнији, мораш или да режеш своје трошкове или да пустиш да се ови други обогате и подигну своје трошкове инпута, али ту онда долазиш на терен геополитике и моћи и ко жели да буде газда и ту бих стао.

Онда опет долазимо до онога што смо причали и шта свако мисли да је вероватније да се деси? VW je баш тај пример too big to fail компаније коју индиректно финансираји и Немачка и цела ЕУ и ЕЦБ! Ја опет верујем да је много вероватнији сценарио да ће у случају најгорег исхода по њих морати да интервенишу колико год је потребно да одрже колико год је потребно номинални аутпут (цена x количина), без обзира на то колико реални стандард падне!

Не знам, ми као једна класична колонија треба да гледамо шта је нама боље. Тржиште су ти узели за све, па узели, ниси газда, па ниси, па онда ради за оног ко да више. Тачно је да ће нама бити дупло горе ако Немцима буде лоше, али ако наш човек мота каблове или прави брисаче за 700 еур, шта тебе брига да ли ћеш их радити за VW или BYD? То је питање шта радити за оног у Немачкој клоји то ради за 2500 еур (лупам), за нас не, нама је у нјабољем интерсу да се договоре.

Било смешно кад сам о томе причао пре 3 године да ће доћи, сад више није.
To svakako. Ali od dosta faktora to zavisi. Pristup sirovinama, radnoj snazi, društvenom uredjenju (prava radnika), uredjenju samih kompanija, ekonomiji obima. Sve njihove kompanije imaju za vlasnika PRC. Kina može mnogo novca da sipa u neku oblast i da posluje sa gubitkom. Mnogo duže nego neke kompanije koje se kotiraju na berzi mogu da apsorbuju. Kada bi prava radnika bila na sličnom nivou..... dosta bi se smanjila razlika. Drugi je sistem skroz. Njihove kompanije mnogo toga žrtvuju i gaze preko svojih ljudi i sve zanemaruju zarad krajnjeg cilja a to je proizvesti što jeftinije proizvod u odnosu na konkurenciju. Kina je već decenijama fabrika sveta.
U dužem vremenskom roku to će težiti da se izjednači bez obzira na sistem ali to je daleka budućnost.

Mi tu imamo veći problem. Ne slažem se da je za nas neutralno. Najviše u pogledu normalnijeg života. Nismo imali neke impresivne stope realnog rasta proteklih 20 godina i to sad dolazi na naplatu. Naša produktivnost je daleko ispod nivoa EU i to kompenzujemo duzim prekovremenim radom i nizim zaradama. Demografija nam je loša. Nezaposlenost se smanjila više emigracijom nego otvaranjem radnih mesta. Veliki porast zarada nominalno uz održavanje kupovne moći na sličnom nivou u poslednjih 5 godina. Znamo i kako je došlo do tog porasta i šta će to značiti uskoro. Gledam šta je realno šta će se dogoditi kod nas u narednom periodu:
- dalja prodaja države imovine
- otvaranje kompanija koje su skupe zbog ekoloških mera da se otvaraju u EU
-teranje tekstilaca i kablara i otvaranje boljih firmi
-porast produktivnosti (teško)
-otvaranje rudnika
-radna snaga iz uvoza za proste poslove
-fiskalni rezovi i vraćanje dugova (?)

A EU autoindustrija......pa ona je gotova samo to još ne znaju 🙂. Ostaće samo lux automobili. Ostalo će preuzeti Kinezi.
 
Poslednja izmena:
Vrh