Šta je novo?

Cene nekretnina

Imaš autoput u RS i u federaciji. Znam jer sam se vozio tuda. Sasvim su pristojni.


Autoputevi Republike Srpske su, pored Autocesta Federacije Bosne i Hercegovine, jedno od dva preduzeća zadužena za izgradnju novih autoputeva i brzih cesta, te održavanje postojećih u Bosni i Hercegovini.[2] Trenutno Republika Srpska ima 105 km autoputeva, dok FBiH raspolaže sa 102 km.

Inače ćopavi nije bio velikodušan prema BIH, tokom Ćoposlavije, pa su većinu izgradili kasnije
Toliko su pristojni da do Banjaluke stizem sat i po brze kroz Hrvatsku nego kroz BiH, a do Soluna brze nego do Budve.

Istorija nije ni nama cesto bila naklonjena i zato smo tu gde smo. Ali ovde pricamo o trenutnom stanju, ne razlozima sto je to tako.
 
Toliko su pristojni da do Banjaluke stizem sat i po brze kroz Hrvatsku nego kroz BiH, a do Soluna brze nego do Budve.

Istorija nije ni nama cesto bila naklonjena i zato smo tu gde smo. Ali ovde pricamo o trenutnom stanju, ne razlozima sto je to tako.
Svejedno. Imaju autoputeve. Imaju pristojne regionalne puteve. A imaju loše puteve. Isto kao i mi. Uključi i konfiguraciju terena u priču, geografski položaj BIH i CG, koliko bi koštali ti autoputevi.... Pa kod nas su onu Grdelicu jedva probili i ne znam koliko para upucali da bi se to napravilo. A i dugo se pravilo. Svi ostali autoputevi većinom idu kroz ravnicu(Miloš V. prolazi kroz relativno brdovitiju konfiguraciju). Dakle manje je koštalo da ih naprave. Uzmi u obzir geografski položaj Srbije kao rute između Male Azije i Zapadne Evrope, a pogledaj gde se nalaze BIH i CG. Autoputevi bi trebalo da budu profitablni, a ne samo da se naprave kako bi se političari hvalili kako eto - imamo autoputeve. Evo par pitanja. Koji interes ima Srbija da izgradi autoput do CG, da se poveže sa CG? Koliko će taj autoput biti profitabilan? Da li izradnjom tog autoputa do CG sama CG ima više koristi nego Srbija? I nemoj samo da mi odgovoriš da je taj autoput dobar zato što će ljudi brže i komotnije moći da stignu da letuju u CG.
 
Dragi svi... Ova tema je dozivela galopirajući rak sa metastazama!!!
Ovaj post se danas 08.02.2023. nalazi na 653. stranici, a tema je otvorena 03.05.2010. dakle postoji blizu 13 godina!

Od 01.01.2023. do danas napisana je 61 stranica - dakle za 1% trajanja 10% sadrzaja...

Ili...

Od 01.07.2022. do danas napisano je 308 stranica - dakle za 4% trajanja 40% sadrzaja...

Ili...

Od 01.01.2022. do danas napisano je 460 stranica - dakle za 9% trajanja 60% sadrzaja...


Cist dokaz da je 2022. godina bila godina mešetara, trolova, botova, i drugih pomagajućih elemenata u funkciji podržavanja ove trenutno bolesne situacoje na tržistu nekretnina!!!!
 
Putevi i Bosna ne idu baš u jednoj rečenici, a prošao sam Bosnu uzduž i popreko, za razliku od nekoga ko je bio do Banjaluke pa prošao malo tim kratkim autoputem. Ali da, teren je dosta komplikovan što je loše ne smao po autoputeve nego i po ljude. Zamislite da Vam od Beograda do Novog Sada treba bar 3 sata vožnje. Situacija nije sjajna ni kod nas ali se poslednjih godina dosta popravilo. Profitabilnost? Pa recimo da će obe strane imati profita. Ljudima koji iz nekog razloga letuju u CG biće lepše jer brže i lakše stignu, CG će biti lepš e jer će privući više naših turista, a država će sve to naplatiti kroz putarine koje nisu nimalo jeftine. Nije tu samo CG, brže stignem do Čačka, Užica (Zlatibor me ne zanima toliko) ko putuje svakako ima koristi.
 
Dragi svi... Ova tema je dozivela galopirajući rak sa metastazama!!!
Ovaj post se danas 08.02.2023. nalazi na 653. stranici, a tema je otvorena 03.05.2010. dakle postoji blizu 13 godina!

Od 01.01.2023. do danas napisana je 61 stranica - dakle za 1% trajanja 10% sadrzaja...

Ili...

Od 01.07.2022. do danas napisano je 308 stranica - dakle za 4% trajanja 40% sadrzaja...

Ili...

Od 01.01.2022. do danas napisano je 460 stranica - dakle za 9% trajanja 60% sadrzaja...


Cist dokaz da je 2022. godina bila godina mešetara, trolova, botova, i drugih pomagajućih elemenata u funkciji podržavanja ove trenutno bolesne situacoje na tržistu nekretnina!!!!
Ova tema je postala neuralgična tačka za one koji traže da kupe, a nemaju dovoljno sredstava kao i onima koji hoće ili su investirali i hoće da flipuju jer i oni znaju da ovakva situacija kakva je nije održiva, pa osećaju neku vrstu nesigurnosti da će da im padnu cene i propadnu investicije.
 
Ova tema je postala neuralgična tačka za one koji traže da kupe, a nemaju dovoljno sredstava kao i onima koji hoće ili su investirali i hoće da flipuju jer i oni znaju da ovakva situacija kakva je nije održiva, pa osećaju neku vrstu nesigurnosti da će da im padnu cene i propadnu investicije.
Nema razloga da budes nesiguran ako kupujes za gotovinu. Sta ce da propadne? Zidovi su zidovi.


U CG nista novo
 
Nema razloga da budes nesiguran ako kupujes za gotovinu. Sta ce da propadne? Zidovi su zidovi.


U CG nista novo
Pročitaj celu rečenicu.
 
Kupiš za manje, prodaš za više(špekulišeš da će cena ići gore brzo). Naravno ako odlučiš da ne prodaš, ostaju ti zidovi. Samo manje vrede.
Kupis za manje. RENOVIRAS i prodas za vise. Ne kladis se za na rast, nego za razliku u ceni posle renoviranja. Obicno tako funkcionisu fliperi. Ako si uleteo sa gotovinom u investiciju neces propasti jer zidovi su zidovi. Samo je pitanje koliko ces da cekas. Bitniji su drugi faktori da ne postoji neki problem sa nekretninom i slicno.
 
Ova tema nekad zaista fascinira po kolicini iskrivljenih predstava, lozenja i toksicnosti.

- Ni u jednoj razvijenoj zemlji kapitalizam ne znaci i nije normalno da cela plata odlazi na rentu. U Americi se smatra preskupim kada prosecna renta predje 30-40% prosecne plate.
- Beograd je po cenama nekretnina u odnosu na lokalni dohodak bilo za kupovinu bilo za izdavanje u evropskom i svetskom vrhu i nikakvo anegdotalno lupetanje ne moze da iskrivi tu cinjenicu.
- Sisanje, kao prototipicna labour-intenstive usluga bez znacajnih razlika u ulaganju ili produktivnosti, svuda kosta jednostavno onoliko koliko kosta rad na lokalnom trzistu. Dakle za prosecnog stanovnika nije ni skuplje ni jeftinije.

Sve u svemu, jedini za koga je Beograd jeftiniji od drugih gradova su oni koji ne rade lokalne poslove i ne zaradjuju lokalne plate, nego gastarbajteri i drugi koji rade na globalnom trzistu.

RS (Beograd)RO (Bukurest)HU (Budapest)UK (London)CA (Vankuver)US (Njujork)
GDP per capita10k16k20k51k59k78k
Cena kvadrata u centru grada3.4k2.6k3.7k14.5k10.3k14.3k
Renta za dvosoban stan u centru grada800500500250018003800
Cena kvadrata / GDP per capita34%16%19%28%17%18%
Godisnja renta / GDP per capita96%38%30%59%37%58%

Izvori:


Takodje:

- Spanija, Italija pa cak ni Portugal i Grcka su po svim parametrima standarda, kvaliteta infrastrukture i zivota daleko ispred Srbije, a njihovi glavni i veliki gradovi daleko ispred Beograda. Ne postoji dovoljno brojeva da ilustruje ovu cinjenicu, jednostavno morate otici do Madrida, Barselone, Milana, Rima.
- Broj stranih turista u Beogradu i Srbiji je smesan. Jedine zemlje koje imaju manje turista su Bosna, Makedonija, Moldavija i neke mikro drzave, a cak i one imaju vise turista u odnosu na broj stanovnika.
- U 2022. Srbija jos nije dostigla broj stranih turista iz 2019.
- Ne mogu da se setim sta sam jos procitao od nebuloza.

Izvori:

 
Kupis za manje. RENOVIRAS i prodas za vise. Ne kladis se za na rast, nego za razliku u ceni posle renoviranja. Obicno tako funkcionisu fliperi. Ako si uleteo sa gotovinom u investiciju neces propasti jer zidovi su zidovi. Samo je pitanje koliko ces da cekas. Bitniji su drugi faktori da ne postoji neki problem sa nekretninom i slicno.
Samo je pitanje koliko ces da cekas -> ovo je ključno. Možda će tvoja deca dočekati. Ali - zub vremena, troškovi, održavanje. Da li je sve uključeno u kupovnu/prodajnu cenu?
 
Ova tema nekad zaista fascinira po kolicini iskrivljenih predstava, lozenja i toksicnosti.

- Ni u jednoj razvijenoj zemlji kapitalizam ne znaci i nije normalno da cela plata odlazi na rentu. U Americi se smatra preskupim kada prosecna renta predje 30-40% prosecne plate.
- Beograd je po cenama nekretnina u odnosu na lokalni dohodak bilo za kupovinu bilo za izdavanje u evropskom i svetskom vrhu i nikakvo anegdotalno lupetanje ne moze da iskrivi tu cinjenicu.
- Sisanje, kao prototipicna labour-intenstive usluga bez znacajnih razlika u ulaganju ili produktivnosti, svuda kosta jednostavno onoliko koliko kosta rad na lokalnom trzistu. Dakle za prosecnog stanovnika nije ni skuplje ni jeftinije.

Sve u svemu, jedini za koga je Beograd jeftiniji od drugih gradova su oni koji ne rade lokalne poslove i ne zaradjuju lokalne plate, nego gastarbajteri i drugi koji rade na globalnom trzistu.

RS (Beograd)RO (Bukurest)HU (Budapest)UK (London)CA (Vankuver)US (Njujork)
GDP per capita10k16k20k51k59k78k
Cena kvadrata u centru grada3.4k2.6k3.7k14.5k10.3k14.3k
Renta za dvosoban stan u centru grada800500500250018003800
Cena kvadrata / GDP per capita34%16%19%28%17%18%
Godisnja renta / GDP per capita96%38%30%59%37%58%

Izvori:


Takodje:

- Spanija, Italija pa cak ni Portugal i Grcka su po svim parametrima standarda, kvaliteta infrastrukture i zivota daleko ispred Srbije, a njihovi glavni i veliki gradovi daleko ispred Beograda.
- Broj stranih turista u Beogradu i Srbiji je smesan. Jedine zemlje koje imaju manje turista su Bosna, Makedonija, Moldavija i neke mikro drzave, a cak i one imaju vise turista u odnosu na broj stanovnika.
- U 2022. Srbija jos nije dostigla broj stranih turista iz 2019.
- Ne mogu da se setim sta sam jos procitao od nebuloza.

Izvori:

Ali imamo autoputeve.
 
Svejedno. Imaju autoputeve. Imaju pristojne regionalne puteve. A imaju loše puteve. Isto kao i mi. Uključi i konfiguraciju terena u priču, geografski položaj BIH i CG, koliko bi koštali ti autoputevi.... Pa kod nas su onu Grdelicu jedva probili i ne znam koliko para upucali da bi se to napravilo. A i dugo se pravilo. Svi ostali autoputevi većinom idu kroz ravnicu(Miloš V. prolazi kroz relativno brdovitiju konfiguraciju). Dakle manje je koštalo da ih naprave. Uzmi u obzir geografski položaj Srbije kao rute između Male Azije i Zapadne Evrope, a pogledaj gde se nalaze BIH i CG. Autoputevi bi trebalo da budu profitablni, a ne samo da se naprave kako bi se političari hvalili kako eto - imamo autoputeve. Evo par pitanja. Koji interes ima Srbija da izgradi autoput do CG, da se poveže sa CG? Koliko će taj autoput biti profitabilan? Da li izradnjom tog autoputa do CG sama CG ima više koristi nego Srbija? I nemoj samo da mi odgovoriš da je taj autoput dobar zato što će ljudi brže i komotnije moći da stignu da letuju u CG.
Pa mislim sve super skupo im je, neisplativo i teska je konfiguracija terema, to opet ne znaci da su putevi nanistom nivou kod nas. Jednostavno, kad god je planiranje puta u pitanju, BiH i Cg su crna rupa gde sve traje duze nego kod nas.
A to je samo jedan aspekt uredjenosti.

Jesu jeftinije (za neke stvari) ali nisu uredjenije.
 
Cijena gradnje je pojeftinila. Oplata sada košta 23 €\m2, a dostizala je cijenu od 35 €\m2 prije 8-9 mjeseci nakon onih ludačkih poskupljenja. Željezo je sada cca 1 €\kg, a dostizalo je i 1,7 €\kg. Gradja je sada cca 220-230 €\m3. Ove cijene sada su jeftinije i u odnosu na prije rata u Ukrajini. Neke su i malo skuplje. Npr. iskopi radi cijene goriva i beton - sada je cca 80€\m3, a predvidja se i novo poskupljenje cementa. Ono što je dosta poskupilo je rad. Majstore/izvođače je veoma teško naći i svjesni su toga zbog čeka su jako skupi.
Napomena: Sve iskazane cijene su za CG primorje.
 
Sisanje, kao prototipicna labour-intenstive usluga bez znacajnih razlika u ulaganju ili produktivnosti, svuda kosta jednostavno onoliko koliko kosta rad na lokalnom trzistu. Dakle za prosecnog stanovnika nije ni skuplje ni jeftinije.
E pa super ako je po ceni rada na lokalnom trzistu onda se ne racuna lol.

Samo sto smo mi pricali o perspektivi ruskog imigranta a ne domaceg prosecnog stanovnika.
 
Dragi svi... Ova tema je dozivela galopirajući rak sa metastazama!!!
Ovaj post se danas 08.02.2023. nalazi na 653. stranici, a tema je otvorena 03.05.2010. dakle postoji blizu 13 godina!

Od 01.01.2023. do danas napisana je 61 stranica - dakle za 1% trajanja 10% sadrzaja...

Ili...

Od 01.07.2022. do danas napisano je 308 stranica - dakle za 4% trajanja 40% sadrzaja...

Ili...

Od 01.01.2022. do danas napisano je 460 stranica - dakle za 9% trajanja 60% sadrzaja...


Cist dokaz da je 2022. godina bila godina mešetara, trolova, botova, i drugih pomagajućih elemenata u funkciji podržavanja ove trenutno bolesne situacoje na tržistu nekretnina!!!!
Ova statistika govori sve. Tema je dozivela inflaciju postova paralelno sa inflacijom cena nekretnina. Na temi par likova prave hype, iznose neistine glumeci pristojne i neutralne posmatace trziste dok nam zapravo vredjaju inteligenciju nalazeci "racionalno" opravdanje za svaku anomaliju na trzistu. Umesto da ih stave na ignore/block listu ljudi ulaze u diskusije sa njima i dobili smo ovaj spam beskorisnih postova.
 
Koliko je ljudi kupilo stan zahvaljujući savetu Vradovića? Imamo li tačnu cifru? Jel ima neki forumaš da digne dva prsta i kaže: "Bio sam pametan i poslušao Vladicu Radovića jer je procenio još leta 2020. godine da cene idu gore"?
Koliko ljudi neće kupiti stan zahvaljujući savetu Hristiane, pericem89, mariksa, chiller-a i drugih?

Ako Wolf pravi onaj sajt s cenama nekretnina, možda će neko praviti sajt s spiskom ljudi s Beobuilda ko je kupio stan, ko nije, ko se lomi da kupi (čeka pad) i sl.? :D
 
Jadni ti koji cekaju pad! Pogotovo ako cekaju od 2012. (posto sam tad negde krenuo a ne 2020.).
Prosli ko bosi po trnju :)

Inace ne treba da podgrevamo atmosferu nego da imamo normalnu komunikaciju!
Jasno je da je nekima ovo stres ogroman (oni koji zele da kupe) ali ipak treba da budemo u granicama normalne komunikacije!


Inace primetio sam da kad podelim neki link za pad cena nekretnina niko ne komentarise nego samo komentarisete ove pozitivne!
 
2020. je bilo pravo vreme, tu si bio u pravu Vladice.
I 2017 i 2018.
Prosla godina naravno da je bila pogresna za kupovinu.
Ljudi će čekati 2024. da kupe, tad će verovatno biti idealno vreme.
Može da bude nešto drugo, pa da ne bude ovako, npr. treći svetski rat. E onda odosmo svi u tri lepe, kome treba stan još tada? :)
 
Vrh