To bas nije realno sto pricas. Smanjenje potebe za automobilima ce doci tek kada se napravi metro. I to ne jedna linija vec vise od dve.
Takodje kada na istom mestu zivi mnogo ljudi tad se stvara problem a ne kad je razudjeno u sirinu. Dakle Beograd na vodi nije smeo da ima vise od 4-6 spratova jer nikad nece postojati saobracajnica koja to podrzava. Ako tebi Beograd na vodi nije saobracajni problem, kako moze biti razudjeno predgradje!
U predgradjima svakako da ne ide metro. Moze se povezati autobuskom liniom do okretnice metroa, vozom ako je blizina pruge, a ko ide kolima svakako trebaju imati veliki parkinzi na zadnjim stanicama metroa. Nesto sam tako video u Rimu npr.
Sustina problema oko nataliteta je i nedostatak porodicne izgradnje. Ko jos zeli da ima troje dece, u stanu, prosecne velicine 70m2, bez dvorista!
Evo primera iz mog kraja.
Ugao Dimitrija Avramovica i Miloja Zakica.
Crvene kuce u nizu, gradila drzava.
Ostalo gradili nezavisni investitori.
Metro nije magicni stapic, iako jeste neophodan.
Problem ne nastaje kada na istom mestu zivi mnogo ljudi jer tada se moze formirati komercijalno jezgro do kog svi mogu doci peske i ne stvarati guzvu u ostatku grada. Dalje je lakse povezati nekoliko manjih komercijalnih jezgara javnim prevozom nego premreziti more privatnih kuca istim.
Razudjenost u sirinu dovodi do toga da opet za svaku sitnicu koristis auto, ako i imas javni prevoz moras da vozis do njega kao u tvom primeru sa parkinzima na krajnjim metro stanicama ka kojima bi se opet stvarale guzve kao danas prema centru. Na stranu jos manje prostora za javne povrsine, parkove i ostalo sto se stalno trazi.
To nije nesto sto sam ja izmislio, to je nesto sto ces cuti na prakticno svakom predavanju, diskusiji ili videu o modernom urbanizmu.
BnV je mozda legalni, politicki i estetski problem ali saobracajni nikako nije jer ces tu imati nekoliko hiljada ljudi koji za nabavku, zabavu i posao vecinski ne moraju ni da sedaju u kola. Postavi te ljude u razudjeno predgradje i dodao si hiljade automobila u spic iz tog pravca.
Rim ti bas i nije idealan primer za uredjen saobracaj. A i njihova predgradja ti vise lice na ta investitorska nasa nego uniformisana drzavna. Evo random sam kliknuo na streetview rimskog predgradja i odjednom sam u Zarkovu:
Find local businesses, view maps and get driving directions in Google Maps.
www.google.com