Šta je novo?

Cene nekretnina

@Tin Evo ja parkiram solidan kapital u nekretnine u Beogradu. Iskreno cak i po cenu da se prepolove. (voleo bi da se prepolove pa da kupim jos koju ali od toga nema nista). Kupujem nesto sto volim i sto zelim. Kupujem nesto zbog cega se i vracam u Srbiju. ROI mi nije bitan. Zarada na preprodaji mi nije bitna jer cu da ih cuvam dok sam ziv. Nema ROI nema zarade na njima. Nema nikakve (ne)ekonomske komponente osim sto se moze reci da mi i nije nekakva investicija ako racunas ROI ili zaradu kad prodam. Ne znam gde upadam u toj tvojoj racunici/statistici ali ocigledno da ti se nesto ne uklapa.
Haha,nema veze kad imas toliko stanova, nisi ugrozen. Samo neces moci da se naviknes na usran zivot u BG-u nikada.
 
Tabloid pa treba uzeti sa rezervom.

Najinteresantniji ovi pritajeni.

 
Tabloid pa treba uzeti sa rezervom.

Najinteresantniji ovi pritajeni.

Iskreno mislim da ovde nesto nema botova. Ima najvise zaludjenika. Na tiveru da, prepoznajem sve to.
 
Jajinci za 600k eura ...

zanimljiv novi clanak
 
Tabloid pa treba uzeti sa rezervom.

Najinteresantniji ovi pritajeni.

Presmesno je gledati naseg forumskog ministra za zavere kako iz daleke tudjine prvi put otkriva koncepte poput dobijanja dozvola na mufte i politickih botova.

Ako ti je u 2023. potreban clanak sa nova.rs da ti objasni sta su i kako se ponasaju politicki botovi, onda zaista ne bi trebalo da se bavis nekim kompleksnijim pitanjima.
 

Lepa vest za one koji nemaju krov nad glavom!
Opet i ovo podgreva trziste jer krece traznja i u ruralnim sredinama.
SNS and Vracarski klan LIke this
Rajko Topić, član Vračarske grupe, od SNS je dobio kuću na konkursu za mlade bračne parove. Uhapšen je prilikom pokušaja da iz Srbije pobegne u Rumuniju.
 

:oops:
 
Znaci da opada traznja?
Najopštije, znači da građevinu čekaju teži dani, manje investicija i manji obim posla. Građevinske dozvole su i za privatne kuće, radove javnih preduzeća na infrastrukturi, velike infrastrukturne radove... Ovo će sigurno imati popriličan negativan uticaj na BDP u budućnosti.

Za ovu temu je interesantan udeo stanova u tim dozvolama i zanimljivo je da broj stanova nije manji, naprotiv. Znači traže se dozvole za "veće" zgrade, sa više stambenih jedinica. Bar za ova tri meseca, nisam išao dalje.
 
Bilo bi lepo da gradjevina pune skroz, kao onda kada je drzava gradila Stepu kako bi je pokrenula.
Ali ovaj put umesto Stepe da nova pametna vlast pravi prigradska porodicna naselja po USA fazonu.
 
Ali ovaj put umesto Stepe da nova pametna vlast pravi prigradska porodicna naselja po USA fazonu.
Skroz pogresno...
Drzava ne treba da se mesa u stanogradnji uopste, trziste ce sve samo regulisati kako-tako.

Drzava treba da gradi infrastrukturu (od drzavniog interesa: auto-putevi, zeleznica, aerodromi), grad treba da se fokusira na gradsku infrastrukturu i servise gradjana (da tamo gde kupis stan imas sve potrebno za zivot, da te zimi ne iznenadi sneg u sred februara, da imas dom zdravlja u blizini, da funkcionise javni prevoz...).
 
Skroz pogresno...
Drzava ne treba da se mesa u stanogradnji uopste, trziste ce sve samo regulisati kako-tako.

Drzava treba da gradi infrastrukturu (od drzavniog interesa: auto-putevi, zeleznica, aerodromi), grad treba da se fokusira na gradsku infrastrukturu i servise gradjana (da tamo gde kupis stan imas sve potrebno za zivot, da te zimi ne iznenadi sneg u sred februara, da imas dom zdravlja u blizini, da funkcionise javni prevoz...).
Gde ti zivis? Pa sada je trziste regulisalo i imamo tzv. investitorski urbanizam. Dakle haos nevidjenih razmera. Samo stari blokovi planski gradjeni u Titovo vreme imaju neku normalnost.
 
To treba biti pitanje za gradske vlasti, a ne drzavne. Drzava je tu da obezbedi zakone i postovanje istih, ali resavanje urbanistickog haosa u gradu mora biti reseno od strane gradskih vlasti. I gradjani grada biraju gradsku vlast, kad ne ide - zamenis.

E to je problem... Nas sistem ne funkcionise dobro, nas narod i dalje ne zna sta i kako. Organizacione vestine su nam nula, duplo golo

Sta nekog iz Valjeva dotice koje probleme imam ja na Kanarevom brdu? A i mene sta on ima u Valjevu - neka im probleme resavaju ljudi koje su izabrali.
Ali drzava mora brinuti da li imas put do Valjeva, da li imas neki Klinicki centar u blizini - drzava se mora starati o drzavnim stvarima i interesima. Resavanje ulice na Banjici i uredjenje komunalne mreze na istoj, nikako nisu od drzavnog interesa. A ponajmanje stanogradnja...
Drzava je tu da pomogne nedovoljno razvijenim podrucjima, da mozda napravi neku raspodelu - jer je od drzavnog interesa da imas infrastrukturu tamo i da zadrzis ljude da razvijaju to
 
Bilo bi lepo da gradjevina pune skroz, kao onda kada je drzava gradila Stepu kako bi je pokrenula.
Ali ovaj put umesto Stepe da nova pametna vlast pravi prigradska porodicna naselja po USA fazonu.
Ti kad nabrajas sta sve mrzis u Beogradu vecina zamerki su ti guzva i nedostajanje parkinga a onda se nadas resenju koje bi tu guzvu i potrebu za parkingom visestruko uvecalo.

USA fazon prigradska naselja su najgore zamislivo urbanisticko resenje ako ti je cilj smanjenje potrebe za automobilima.
 
Kamo srece da su nasa prigradska naselja takva. Beograd je okruzen divljim naseljima koja onemogucavaju pravilno sirenje grada. Evo sada se vec dolazi polako do tih naselja, a to nece biti reseno ni za 300 godina jer ne mozes da rusis zgrade da bi napravio trotoar. Pre ce da smisle letece skutere nego sto ce u Beogradu da se rese samo dosadasnje posledice urbanistickog divljastva, a nema ni naznaka da se radi na poboljsanju. Nasuprot, Birnov izvestaj je dokaz, svom silom se unistava i srz Beograda, ne samo periferija.

 
Ti kad nabrajas sta sve mrzis u Beogradu vecina zamerki su ti guzva i nedostajanje parkinga a onda se nadas resenju koje bi tu guzvu i potrebu za parkingom visestruko uvecalo.

USA fazon prigradska naselja su najgore zamislivo urbanisticko resenje ako ti je cilj smanjenje potrebe za automobilima.
To bas nije realno sto pricas. Smanjenje potebe za automobilima ce doci tek kada se napravi metro. I to ne jedna linija vec vise od dve.
Takodje kada na istom mestu zivi mnogo ljudi tad se stvara problem a ne kad je razudjeno u sirinu. Dakle Beograd na vodi nije smeo da ima vise od 4-6 spratova jer nikad nece postojati saobracajnica koja to podrzava. Ako tebi Beograd na vodi nije saobracajni problem, kako moze biti razudjeno predgradje!
U predgradjima svakako da ne ide metro. Moze se povezati autobuskom liniom do okretnice metroa, vozom ako je blizina pruge, a ko ide kolima svakako trebaju imati veliki parkinzi na zadnjim stanicama metroa. Nesto sam tako video u Rimu npr.
Sustina problema oko nataliteta je i nedostatak porodicne izgradnje. Ko jos zeli da ima troje dece, u stanu, prosecne velicine 70m2, bez dvorista!
Evo primera iz mog kraja.
Ugao Dimitrija Avramovica i Miloja Zakica.
Crvene kuce u nizu, gradila drzava.
Ostalo gradili nezavisni investitori.
01.jpg
02.jpg
03.jpg
04.jpg
05.jpg
 
Pre ce da smisle letece skutere nego sto ce u Beogradu da se rese samo dosadasnje posledice urbanistickog divljastva, a nema ni naznaka da se radi na poboljsanju.
Gluposti. Neko aktivan na ovom forumu nema opravdanja za prepisivanje opstih mesta. Ovde bar imamo ceo podforum sa brdo detalja gde se radio i sta se radi, kao i dosta upucenih i strucnih ljudi sa komentarima.
 
Najopštije, znači da građevinu čekaju teži dani, manje investicija i manji obim posla. Građevinske dozvole su i za privatne kuće, radove javnih preduzeća na infrastrukturi, velike infrastrukturne radove... Ovo će sigurno imati popriličan negativan uticaj na BDP u budućnosti.

Za ovu temu je interesantan udeo stanova u tim dozvolama i zanimljivo je da broj stanova nije manji, naprotiv. Znači traže se dozvole za "veće" zgrade, sa više stambenih jedinica. Bar za ova tri meseca, nisam išao dalje.
Takodje, znači da posao za molere, keramičare, gipsere, fasadere, vodoinstalatere, tesare, ide dole, tj. njihova satnica.
Oni će spuštati cene svojih usluga samo da bi radili. Od sedenja kući i gunđanja na situaciju, nemaju ništa.
Ukoliko se naši majstori suoče s krizom ili manjim obimom posla u inostranstvu (Austrija, Nemačka), vraćaju se u Srbiju da bi radili, i dodatno spuštaju cenu satnice.
Sve je to normalno.
 
To bas nije realno sto pricas. Smanjenje potebe za automobilima ce doci tek kada se napravi metro. I to ne jedna linija vec vise od dve.
Takodje kada na istom mestu zivi mnogo ljudi tad se stvara problem a ne kad je razudjeno u sirinu. Dakle Beograd na vodi nije smeo da ima vise od 4-6 spratova jer nikad nece postojati saobracajnica koja to podrzava. Ako tebi Beograd na vodi nije saobracajni problem, kako moze biti razudjeno predgradje!
U predgradjima svakako da ne ide metro. Moze se povezati autobuskom liniom do okretnice metroa, vozom ako je blizina pruge, a ko ide kolima svakako trebaju imati veliki parkinzi na zadnjim stanicama metroa. Nesto sam tako video u Rimu npr.
Sustina problema oko nataliteta je i nedostatak porodicne izgradnje. Ko jos zeli da ima troje dece, u stanu, prosecne velicine 70m2, bez dvorista!
Evo primera iz mog kraja.
Ugao Dimitrija Avramovica i Miloja Zakica.
Crvene kuce u nizu, gradila drzava.
Ostalo gradili nezavisni investitori.
Metro nije magicni stapic, iako jeste neophodan.
Problem ne nastaje kada na istom mestu zivi mnogo ljudi jer tada se moze formirati komercijalno jezgro do kog svi mogu doci peske i ne stvarati guzvu u ostatku grada. Dalje je lakse povezati nekoliko manjih komercijalnih jezgara javnim prevozom nego premreziti more privatnih kuca istim.
Razudjenost u sirinu dovodi do toga da opet za svaku sitnicu koristis auto, ako i imas javni prevoz moras da vozis do njega kao u tvom primeru sa parkinzima na krajnjim metro stanicama ka kojima bi se opet stvarale guzve kao danas prema centru. Na stranu jos manje prostora za javne povrsine, parkove i ostalo sto se stalno trazi.

To nije nesto sto sam ja izmislio, to je nesto sto ces cuti na prakticno svakom predavanju, diskusiji ili videu o modernom urbanizmu.
BnV je mozda legalni, politicki i estetski problem ali saobracajni nikako nije jer ces tu imati nekoliko hiljada ljudi koji za nabavku, zabavu i posao vecinski ne moraju ni da sedaju u kola. Postavi te ljude u razudjeno predgradje i dodao si hiljade automobila u spic iz tog pravca.

Rim ti bas i nije idealan primer za uredjen saobracaj. A i njihova predgradja ti vise lice na ta investitorska nasa nego uniformisana drzavna. Evo random sam kliknuo na streetview rimskog predgradja i odjednom sam u Zarkovu:
 
Vrh