Šta je novo?

Cene nekretnina

To se radi namerno. Ako grad bude dostupan zeleznicom/metroom obicnom coveku, radniku, profesoru, studentu, skolarcu... onda pada cena kvadrata stana ali narocito parkinga u centru. Ovako, svi vapiju za centrom grada ili sirim centrom.

Uzmi Cirih kao primer - slican broj stanovnika, kanton je manji nego Grad Beograd. Cirih nema metro vec nekakav miks...

Povrsina kantona Cirih: 1729km2 , 1.553 miliona stanovnika
Povrsina grada Cirih: 88km2 , 0.42 miliona stanovnika
Povrsina Grada Beograda ( sa prigradskim opstinama), 3227km2 1.68 milona stanovnika
Povrsina urbanog dela grada: 359 km2 , 1.2 milona stanovnika

Mogao bi sad da nadjem/izracunam i gustine naseljenosti stanovnika ali vec iz ovoga se moze zakljuciti da nam metro ne bi trebao ako bi smo imali ravnomernu raspodelu stanovnika na celoj povrsini Grada Beograda. U 11% urbane povrsine grada zivi 71% stanovnika u BG dok je u Cirihu na 5% urbane povrsine zivi 27% stanovnika.

Verovatno se pisalo ovde i ranije ali sustina je da je jeftinije napraviti kanalizaciju, vodovod, dovuci gas na periferiju grada, ispartatai gde moze sa nadzemnom zeleznicom a gde ne moze sa tunelima , pojacati broj polazaka nego praviti klasican metro...
Slazem se ...
Problem je što vlast ne radi ništa po pitanje gde idemo...Neko se odlučio za metro ..neko za širenje grada i uredenje infrastrukture....A mi nigde....a i dalje nam puna usta nečega.
Nisam ni ja za metro....ali pricati da smo mi neko i nesto a ne uvideti stvarnost....zato i jesmo ovde.
 
To se radi namerno. Ako grad bude dostupan zeleznicom/metroom obicnom coveku, radniku, profesoru, studentu, skolarcu... onda pada cena kvadrata stana ali narocito parkinga u centru. Ovako, svi vapiju za centrom grada ili sirim centrom.

Uzmi Cirih kao primer - slican broj stanovnika, kanton je manji nego Grad Beograd. Cirih nema metro vec nekakav miks...

Povrsina kantona Cirih: 1729km2 , 1.553 miliona stanovnika
Povrsina grada Cirih: 88km2 , 0.42 miliona stanovnika
Povrsina Grada Beograda ( sa prigradskim opstinama), 3227km2 1.68 milona stanovnika
Povrsina urbanog dela grada: 359 km2 , 1.2 milona stanovnika

Mogao bi sad da nadjem/izracunam i gustine naseljenosti stanovnika ali vec iz ovoga se moze zakljuciti da nam metro ne bi trebao ako bi smo imali ravnomernu raspodelu stanovnika na celoj povrsini Grada Beograda. U 11% urbane povrsine grada zivi 71% stanovnika u BG dok je u Cirihu na 5% urbane povrsine zivi 27% stanovnika.

Verovatno se pisalo ovde i ranije ali sustina je da je jeftinije napraviti kanalizaciju, vodovod, dovuci gas na periferiju grada, ispartatai gde moze sa nadzemnom zeleznicom a gde ne moze sa tunelima , pojacati broj polazaka nego praviti klasican metro...
Mislim da je besmisleno diskutovati o potrebi za dobro uređenim sistemom javnog saobraćaja u bilo kom gradu koji ima 2 miliona stanovnika, ali zaključak da "ako grad bude dostupan zeleznicom/metroom obicnom coveku, radniku, profesoru, studentu, skolarcu... onda pada cena kvadrata stana ali narocito parkinga u centru" i poređenje sa Cirihom nikako ne idu u istu rečenicu. Cirih je u svom centralnom delu sve samo ne pristupačan "običnom" čoveku što se priuštivosti nekretnina tiče. Slično je sa cenom parkiranja, ono što bi kod nas koštalo 150 dinara po satu, tamo košta 500 dinara. https://www.cityparkingzuerich.ch/en/rates
 
Pa mislim svako ima pravo da odredi sta je njemu neka crvena linija, i u kom trenutku mu se odlazak cini kao bolja opcija od ostanka, i to vazi u oba smera.

To ne znaci da makro podaci ne sluze nicemu i da je sve bas u oku posmatraca. Dve stvari mogu biti i jesu u isto vreme tacne:

1. Srbija je danas po standardu i kvalitetu zivota blize EU nego pre 10, 20 godina
2. Srbija je i dalje iza EU po standardu i kvalitetu zivota

Ja ne znam zasto je to tako tesko skontati i zasto bi neko mislio da priznavanje 1. izjave automatski znaci negiranje 2. izjave.

A onaj ko tvrdi da izjava 1. nije tacna, taj ili nije ziveo u Srbiji ili nije isao u EU pre 10, 20 godina

Ja potpuno mogu da razumem nekoga ko kaze da to priblizavanje nije dovoljno brzo za njegova ocekivanja i tu je onaj individualni momenat. Ali buraz ne mozes mi pricati da priblizavanja nema jer se ti tako osecas.
Hmmmm..
Pre 10..20 godina smo imali :
Proizvodnju automobila
Proizvodnji kamiona i buseva
Traktore...kombajne...
POljoprivredne kombinate
Svoje zdravo meso i zitarice
Svoje institucije u pokrajini..onoj u koju se svi kunemo
Veći priraštaj ...
Neosporavanu slobodu univerziteta
Nismo imali satore u parku...mada jesmo picin park..
Gresim li ?
 
Pa mislim svako ima pravo da odredi sta je njemu neka crvena linija, i u kom trenutku mu se odlazak cini kao bolja opcija od ostanka, i to vazi u oba smera.

To ne znaci da makro podaci ne sluze nicemu i da je sve bas u oku posmatraca. Dve stvari mogu biti i jesu u isto vreme tacne:

1. Srbija je danas po standardu i kvalitetu zivota blize EU nego pre 10, 20 godina
2. Srbija je i dalje iza EU po standardu i kvalitetu zivota

Ja ne znam zasto je to tako tesko skontati i zasto bi neko mislio da priznavanje 1. izjave automatski znaci negiranje 2. izjave.

A onaj ko tvrdi da izjava 1. nije tacna, taj ili nije ziveo u Srbiji ili nije isao u EU pre 10, 20 godina

Ja potpuno mogu da razumem nekoga ko kaze da to priblizavanje nije dovoljno brzo za njegova ocekivanja i tu je onaj individualni momenat. Ali buraz ne mozes mi pricati da priblizavanja nema jer se ti tako osecas.


Tacno tako ali mislim da se trebamo porediti i sa EU i sa Cirihom ali i sa istokom... Sustina je da mi zelimo da Srbija bude lepo mesto za zivot a to nije posledica samo rasta BDP ili brzine vozova ali jeste i sa estetikom, ekologijom, resursima, ljudima, duhovnoscu itd
 
To se radi namerno. Ako grad bude dostupan zeleznicom/metroom obicnom coveku, radniku, profesoru, studentu, skolarcu... onda pada cena kvadrata stana ali narocito parkinga u centru. Ovako, svi vapiju za centrom grada ili sirim centrom.

Uzmi Cirih kao primer - slican broj stanovnika, kanton je manji nego Grad Beograd. Cirih nema metro vec nekakav miks...

Povrsina kantona Cirih: 1729km2 , 1.553 miliona stanovnika
Povrsina grada Cirih: 88km2 , 0.42 miliona stanovnika
Povrsina Grada Beograda ( sa prigradskim opstinama), 3227km2 1.68 milona stanovnika
Povrsina urbanog dela grada: 359 km2 , 1.2 milona stanovnika

Mogao bi sad da nadjem/izracunam i gustine naseljenosti stanovnika ali vec iz ovoga se moze zakljuciti da nam metro ne bi trebao ako bi smo imali ravnomernu raspodelu stanovnika na celoj povrsini Grada Beograda. U 11% urbane povrsine grada zivi 71% stanovnika u BG dok je u Cirihu na 5% urbane povrsine zivi 27% stanovnika.

Verovatno se pisalo ovde i ranije ali sustina je da je jeftinije napraviti kanalizaciju, vodovod, dovuci gas na periferiju grada, ispartatai gde moze sa nadzemnom zeleznicom a gde ne moze sa tunelima , pojacati broj polazaka nego praviti klasican metro...
Ali ako se grad širi onda stvaraš dodatne gužve na tim putevima, metro bi to rasteretio pa bi i pogurao stanovništvo van centra. Nije metro samo za centar. U svakom slučaju kada bi bar postojalo više linija tramvaja bilo bi bolje jer tramwajem brže stižeš, a metroom još brže. Evo Ja se sada svakodnevno vozim javnim prevozom raznim linijama zbog klinca koji voli tramvaje i autobude pa uvidjam sve prednosti i manjkavosti.
 
Mislim da je besmisleno diskutovati o potrebi za dobro uređenim sistemom javnog saobraćaja u bilo kom gradu koji ima 2 miliona stanovnika, ali zaključak da "ako grad bude dostupan zeleznicom/metroom obicnom coveku, radniku, profesoru, studentu, skolarcu... onda pada cena kvadrata stana ali narocito parkinga u centru" i poređenje sa Cirihom nikako ne idu u istu rečenicu. Cirih je u svom centralnom delu sve samo ne pristupačan "običnom" čoveku što se priuštivosti nekretnina tiče. Slično je sa cenom parkiranja, ono što bi kod nas koštalo 150 dinara po satu, tamo košta 500 dinara. https://www.cityparkingzuerich.ch/en/rates
U pravu si ali isto tako tamo u centru zivi 5% stanovnika... i zabranjena je gradnja a to je jako bitna razlika.


Kod nas, zbog nedostajuce infrastrukture pa i posla (sto je povezano) ljudi se doseljavaju za BG i broj stambenih jedinica raste pa i broj ljudi koji dolaze.
U Cirihu, ljudi imaju infrastrukturu van urbanog dela koja im zadovoljava zivotne potreba, a kad treba da dodju do grada, mogu to jednostavno javnim prevozom bez mnogo cimanja pa i automobilom.

E sad, da zamislimo na trenutak da pocne drastican razvoj prigradskih opstina u pogledu infrastrukture, zeleznice itd. Ne samo da bi se smanjilo doseljavanje u Beograd nego bi neki ljudi odlucili da se presela van istog sto bi uticalo na pad cene parking prostora ako ne vec i stanova :)
 
Jedna od glavnih mana Beograda je saobraćajna gužva i ako bi se to rešilo bio bi još poželjniji za život.
I tim stanovnicima u centru bi značio manji saobraćaj i manja gužva. Ta gužva usled nepostojanja metroa i bolje povezanosti gradskog prevoza utiče i na zagadjenje od izduvnih gasova od putničkih automobila.
Tako da nisam siguran da bi to uticalo na smanjenje cene stanova u užem centru.
Centar grada je uvek centar grada i tu su najveće cene nekretnina.
 
Ali ako se grad širi onda stvaraš dodatne gužve na tim putevima, metro bi to rasteretio pa bi i pogurao stanovništvo van centra. Nije metro samo za centar. U svakom slučaju kada bi bar postojalo više linija tramvaja bilo bi bolje jer tramwajem brže stižeš, a metroom još brže. Evo Ja se sada svakodnevno vozim javnim prevozom raznim linijama zbog klinca koji voli tramvaje i autobude pa uvidjam sve prednosti i manjkavosti.

Pricajte sa nasim gastosima gde sve zive po Nemackoj. Mnogi, imucniji zive po kucama van grada. Da li je guzva u spicu na obilaznici oko grada, pa jeste. Da li imaju i metro i regionalnu i intercity zeleznicu imaju. Da li i tamo bude guzva, pa bude ali njima raste broj stanovnika tamo. A kod nas u Srbiji opada ali raste u centrima zbog nedostajuce infrastrukture. EVo zamisli koliko je uticalo na guzvu cinjenica da vecina zaposlenih u BG koji zive na potezu Batajnica-NS ne moraju kolima na posao poslednjih par godina...

I na kraju, koliko kosta jedna linija metroa (SNS cene) a koliko kosta remont zelecnice do Nisa (SNS cene)? Verovatno ce zbog gustine naseljenosti na liniji metroa ta investicija resiti problem za vise ljudi nego pruga do Nisa ali to ce biti ogranicenog dometa jer grad cemo samo rasti i veci deo vremena problem se i dalje postojati...
Kako da se smanji pritisak na grad ako ne odlivom stanovnistva? Zasada u Nemacku ali prava stvar bi bila odliv u prigradske opstine u kuce sa dvoristima sto je ipak bolji kvalitet zivota.

Da se nadovezem na @mića post o metrou... ajde sto nemamo metro vec u Krnjaci preko Pančevca, na 10 minuta od Trga Republike nema kanalizacije! Gledao sam neku zgradu u Krnjaci, desno od puta za Pancevo. Kaze prijatelj koji zida zgradu da ce imati septicku i da ne preporucuje da uletim u kupovinu stana kod njega :) Koliko puta mesecno bi trebalo da se prazni ta septicka ?!?!
 
Poslednja izmena:
Tacno tako ali mislim da se trebamo porediti i sa EU i sa Cirihom ali i sa istokom... Sustina je da mi zelimo da Srbija bude lepo mesto za zivot a to nije posledica samo rasta BDP ili brzine vozova ali jeste i sa estetikom, ekologijom, resursima, ljudima, duhovnoscu itd

To da li je neko mesto lepo za život zapravo zavisi od mnogo više faktora nego čisto od love.

Gledam Beograd, pošto je ovo jelte Beobuild i tema je Beograd, i vidim da se odvijaju dva paralelna procesa, što se i na ovoj temi nekako suprotstavlja u ovoj večnoj raspravi o kvalitetu života, iako su različiti fenomeni:

jedan je bogaćenje određenog sloja ljudi, ili možda koncentracija bogatih ljudi u gradu, sad je sve to počelo dosta da upada u oči i njihovom eksternom pojavom, više se ne krije da se ima i nekako grad, tj. njegove urbane zone su počele to da prate, i imamo i određeno jačanje srednje klase koja zadnjih 20-ak godina radi za strance i ima fina primanja za Srbiju,, imamo zapadne ekspate i imamo izbegle Ruse danas koji lepo zarađuju, imamo i sve više kriminalaca belih okovratnika koji su lepo zajahali talas rasta zadnjih 15 godina, u tom smislu Beograd je "napredovao" po standardu u odnosu na period tranzicije kad je stvarno i dalje bila bedna situacija uzduž i popreko.

Paralelno sa tim dešava se, po mom mišljenju, devastacija grada, gradske infrastrukture, zapostavljanje urbanizma u svakom smislu, uništavanje javnih usluga zarad privatnih, opšti populizam gradske vlasti gde se bukvalno svaka bahatost toleriše, propast saobraćaja, porast nekulture i samoživosti u stanovanju itd.

Znači sa jedne strane, imam osećaj da u gradu ima sve više para, i da se na dosta načina živi bahato i troši mnogo više nego nekad, ali da se uz to, možda paradoksalno, dešava opšti pad kvaliteta života u gradu zbog stvari koje su po svojoj prirodi, vezane za upravljanje gradom, komunalne i javne usluge, i kulturu stanovanja i života u gradu.

Ja sam relativno mlad, ali sa čežnjom se sećam Đilasovog perioda na mestu gradonačelnika, mislim da je tad zaista postojala jedna tendencija da se ova prerasla palanka transformiše u metropolu, šta god mi zamerali DS-u i Đilasu, to je bio uspešan mandat (kojih imamo jako malo gledajući unazad), i mislim da je sa dolaskom ove bande na vlast počela opšta devastacija grada na svim nivoima, što me na nekom elementarnom nivou veoma uznemirava već dugo vremena.
 
Hmmmm..
Pre 10..20 godina smo imali :
Proizvodnju automobila
Proizvodnji kamiona i buseva
Traktore...kombajne...
POljoprivredne kombinate
Svoje zdravo meso i zitarice
Svoje institucije u pokrajini..onoj u koju se svi kunemo
Veći priraštaj ...
Neosporavanu slobodu univerziteta
Nismo imali satore u parku...mada jesmo picin park..
Gresim li ?
Da, uglavnom gresis. Nije ti bas taj tajmlajn kako treba.
Tacno tako ali mislim da se trebamo porediti i sa EU i sa Cirihom ali i sa istokom... Sustina je da mi zelimo da Srbija bude lepo mesto za zivot a to nije posledica samo rasta BDP ili brzine vozova ali jeste i sa estetikom, ekologijom, resursima, ljudima, duhovnoscu itd
Tacno ali mnogo toga jeste uslovljeno ekonomijom. Sto bogatije stanovnistvo, to kompleksnije potrebe tog stanovnistva, pa nije bitno 'samo da radi' vec i daje lepo, ekolosko, duhovno itd.

Sto su ljudi bogatiji, to su nezavisniji od drzavne milostinje i slobodnije biraju politicare u skladu sa svojim potrebama.

Sto su ljudi bogatiji, to je i drzava sposobnija da finansira projekte i subvencije koji su resenja za gorepomenute probleme. Ekologija se lakse resava kada drzava moze da pljusne par milijardi za zamenu individualnih lozista i izolaciju stambenih objekata. Saobracaj se lakse resava kada drzava moze da pljusne par milijardi za metro/tramvaje/obilaznice. Korupcija (barem ova svakodnevna, pilicarska) je manji problem kada sluzbenici zaradjuju platu od koje mogu dostojanstveno da zive.
 
malo ga preterujete i jedni i drugi. pravite neke kvazi studije sta je bolje za zivot sta ne u zemljama van srbije, a pritom je veoma jako individualna stvar. zavisi od osobe, doba zivota, porodice itd itd

i sto je najgore i da jeste tacno, nebitno je.
ja znam preko 20 porodica koje su se preselilo u ljubljanu i barselonu. svi imali top plate u srbiji, stanove sta god. i opet su otisli
ali znam ljude koji gore zive i koje nikada ne bi otisli. ja sam na granici, nego hvala bogu imam jos zive i zdrave roditelje, zenini isti pa imamo super odnose, i onda njihova veza sa klincima mi je nesto sto je priceless, ali videcemo

svi ovi makro podaci kurci palci, pokusavaju da krenu kao neku "objektivnu" istinu, ali opet je individualno
kao sto za vreme tita, imao si ljude koje je mnogo boleo komunizam, i sto ne mogu da kazu tito pederu
a i vecinu ljudi koje jedino bolelo patka, jer su slusali semsu i za prijateljima okretali prase
Pominjao si ranije Barselonu. Evo ja imam samo jednu drugaricu koja se odselila u Spaniju zbog muza koji je Argentinac, pre 15-ak godina, i to Madrid. Nikad ni cuo da se iko odselio bas u Barselonu, niti uopste u Spaniju osim nje a poznajem bar 30 ljudi iz BG koji su se odselili sirom sveta.
Sta je to specificno za Barselonu? OK najbogatiji grad u Spaniji, ali su Katalonci, cak ni ne pricaju spanski vec katalano. Cime se bave svi ti ljudi koje pominjes u Barseloni i zasto bas tamo? Pretpostavljam da je u pitanju nesto veoma specificno, inace ako ti jedan znas njih 20, pa trebalo bi da je Srba u Barsi vise nego u Becu...
Za Ljubljanu mi tek nije jasno - ne vidim nikakve komparativne prednosti, pogotovu nakon "brisanja" silnih ljudi 1991, sto se bukvalno sutra moze opet dogoditi ljudima iz bivse YU.
 
Pominjao si ranije Barselonu. Evo ja imam samo jednu drugaricu koja se odselila u Spaniju zbog muza koji je Argentinac, pre 15-ak godina, i to Madrid. Nikad ni cuo da se iko odselio bas u Barselonu, niti uopste u Spaniju osim nje a poznajem bar 30 ljudi iz BG koji su se odselili sirom sveta.
Sta je to specificno za Barselonu? OK najbogatiji grad u Spaniji, ali su Katalonci, cak ni ne pricaju spanski vec katalano. Cime se bave svi ti ljudi koje pominjes u Barseloni i zasto bas tamo? Pretpostavljam da je u pitanju nesto veopma specificno, inace ako ti jedan znas njih 20, pa trebalo bi da je Srba u Barsi vise nego u Becu...
Za Ljubljanu mi tek nije jasno - ne vidim nikakve komparativne prednosti, pogotovu nakon "brisanja" silnih ljudi 1991, sto se bukvalno sutra moze opet dogoditi ljudima iz bivse YU.

mobile gaming
 
Pricajte sa nasim gastosima gde sve zive po Nemackoj. Mnogi, imucniji zive po kucama van grada. Da li je guzva u spicu na obilaznici oko grada, pa jeste. Da li imaju i metro i regionalnu i intercity zeleznicu imaju. Da li i tamo bude guzva, pa bude ali njima raste broj stanovnika tamo. A kod nas u Srbiji opada ali raste u centrima zbog nedostajuce infrastrukture. EVo zamisli koliko je uticalo na guzvu cinjenica da vecina zaposlenih u BG koji zive na potezu Batajnica-NS ne moraju kolima na posao poslednjih par godina...

I na kraju, koliko kosta jedna linija metroa (SNS cene) a koliko kosta remont zelecnice do Nisa (SNS cene)? Verovatno ce zbog gustine naseljenosti na liniji metroa ta investicija resiti problem za vise ljudi nego pruga do Nisa ali to ce biti ogranicenog dometa jer grad cemo samo rasti i veci deo vremena problem se i dalje postojati...
Kako da se smanji pritisak na grad ako ne odlivom stanovnistva? Zasada u Nemacku ali prava stvar bi bila odliv u prigradske opstine u kuce sa dvoristima sto je ipak bolji kvalitet zivota.

Da se nadovezem na @mića post o metrou... ajde sto nemamo metro vec u Krnjaci preko Pančevca, na 10 minuta od Trga Republike nema kanalizacije! Gledao sam neku zgradu u Krnjaci, desno od puta za Pancevo. Kaze prijatelj koji zida zgradu da ce imati septicku i da ne preporucuje da uletim u kupovinu stana kod njega :) Koliko puta mesecno bi trebalo da se prazni ta septicka ?!?!
Pa upravo zato nam je potreban metro, da rastereti gužve i privuče ljude van centra. Zato i imamo situaciju da svi hoće u centar, pored toga što je to statusni simbol i što je najubanizovaniji opet ljudi brzo stignu gde treba, povezani su sa svim linijama. Eto spomenuo si Borču/Krnjaču, ljudi putuju po sat vremena ono što bi trebalo za 10-15tak min. Drugarica se baš preselila iz Borče u rodno mesto jer joj vremenski treba isto do posla, urbanizam za nju nije igrao ulogu. Plus što još uvek nam kultura nije na nekom nivou pa se svačega nagledala u javnom prevozu. Meni je npr Borča/Krnjača primamljiva, ima zelenila, sadržaje, blizu grada... ali problem kanalizacija, uredjenost i put do posla ako se ne radi u istom.
 
Ali za Krnjcu Borcu ti ne treba metro. Treba ti da se remontuje pruga od Panceva, pancevacki most i treba ti pruga prema Zrenjaninu, mozda i jos jedan most kao Pupinov kuda bi isla pruga preko. To ne treba da ide pod zemljom i to nije skupo (osim mosta).
Ako bi sve to imao + cesce polaske ta drugarica bi dolazila jako brzo do Vuka ili do Autokomande, Rakovice ili Prokopa, NBG-a i dalje postojecom zeleznickom infrastukturom koja nije iskoriscena.
Pa zamisli da imas prugu od Obrenovca, pa da se uozbiolji prica oko pruge prema Barajevu, Lazarevcu , pa imas preko Vrcina do Pozarevca kojom uopste ne ide putnicki saobracaj... To ti vec znaci manju guzvu na prilazima gradu pa i u gradu (Autokomanda, Gazela, Sajam) itd... a sve to mozes da pokrijes sa minimalnim ulaganjem.

Mozda ima razlog zasto nema voza koji ide kroz Vrcin i mozda bi bio poluprazan ali kad ljudi vide da tako nesto postoji i da im stedi vreme, onda bi drugacije razmisljali i donosili odluke... ovako Metro, metro, metro... smanjice se guzva na trasi linije busa 27 kojom se ide iz Mirijeva ali nece na autoputu kod Laste ili na Autokomandi ili kod Radiofara...
U Becu imas metro pa od pocetne stanice metroa S-ban pa tek onda tamo neki bus...

Ima mnogo pozvanijih od mene da pisu na tu temu jer se zaista malo razumem a imamo i podforum o tome ali sustina ovog pisanija je da se treba maksimalno iskoristiti postojeca infrastruktura i to je quick win.
Kao slag na tortu, evo vam jedan krak pruge od BG prema Lazarevcu. Koliko ljudi poznajete koji putuju tim vozom a da zive na 5 km od te pruge?
Ja poznajem vise porodica koje uopste ne ideu tom prugom? Zasto, pa zato sto im treba malo vise ili isto vremena da dodju kolima do grada a polasci su retki...

1747045678211.png


Poslednji EDIT: Sedite u Beovoz na nekoj trasi pa se uverite sami o tome koliko ima prostora za unapredjenje. Putovao sam Zemun- Vukov Spomenik pocetkom godine sa suprugom i ostali smo sokirani. Vukov Spomenik moze da sluzi da se snimi horor film (narocito onaj trzni centar gde su ostale samo PC igraonice).
 
Poslednja izmena:
Jasno. Specificna nisa, verovatno i posebne poreske olaksice.
Iz svoje perspektive ja i dalje ne kapiram to da ljudi sa top platama i stanovima u vlasnistvu a jos uvek zivim roditeljima danas odlaze bilo gde iz BG-a.
Jednostavno, ja sam generacija koja je najgore prosla, sankcije i bombardovanje tokom studija - a nakon studija mogucnost zaposlenja u BG nula.
Emigrirali smo iskljucivo iz razloga da bi mogli da prezivimo i nekako stvorimo porodicu a da ne zivimo u zajednici i grebemo se od roditelja. Sto je po meni jedini prihvatljiv razlog za emigraciju, ili ako je glava u torbi.
Emigracija iz "besa" mi je neshvatljiva, jer znam i sta se gubi a ne samo sta se dobija.
 
Ali za Krnjcu Borcu ti ne treba metro. Treba ti da se remontuje pruga od Panceva, pancevacki most i treba ti pruga prema Zrenjaninu, mozda i jos jedan most kao Pupinov kuda bi isla pruga preko. To ne treba da ide pod zemljom i to nije skupo (osim mosta).
Ako bi sve to imao + cesce polaske ta drugarica bi dolazila jako brzo do Vuka ili do Autokomande, Rakovice ili Prokopa, NBG-a i dalje postojecom zeleznickom infrastukturom koja nije iskoriscena.
Pa zamisli da imas prugu od Obrenovca, pa da se uozbiolji prica oko pruge prema Barajevu, Lazarevcu , pa imas preko Vrcina do Pozarevca kojom uopste ne ide putnicki saobracaj... To ti vec znaci manju guzvu na prilazima gradu pa i u gradu (Autokomanda, Gazela, Sajam) itd... a sve to mozes da pokrijes sa minimalnim ulaganjem.

Mozda ima razlog zasto nema voza koji ide kroz Vrcin i mozda bi bio poluprazan ali kad ljudi vide da tako nesto postoji i da im stedi vreme, onda bi drugacije razmisljali i donosili odluke... ovako Metro, metro, metro... smanjice se guzva na trasi linije busa 27 kojom se ide iz Mirijeva ali nece na autoputu kod Laste ili na Autokomandi ili kod Radiofara...
U Becu imas metro pa od pocetne stanice metroa S-ban pa tek onda tamo neki bus...

Ima mnogo pozvanijih od mene da pisu na tu temu jer se zaista malo razumem a imamo i podforum o tome ali sustina ovog pisanija je da se treba maksimalno iskoristiti postojeca infrastruktura i to je quick win.
Kao slag na tortu, evo vam jedan krak pruge od BG prema Lazarevcu. Koliko ljudi poznajete koji putuju tim vozom a da zive na 5 km od te pruge?
Ja poznajem vise porodica koje uopste ne ideu tom prugom? Zasto, pa zato sto im treba malo vise ili isto vremena da dodju kolima do grada a polasci su retki...

Pogledajte prilog 237904

Poslednji EDIT: Sedite u Beovoz na nekoj trasi pa se uverite sami o tome koliko ima prostora za unapredjenje. Putovao sam Zemun- Vukov Spomenik pocetkom godine sa suprugom i ostali smo sokirani. Vukov Spomenik moze da sluzi da se snimi horor film (narocito onaj trzni centar gde su ostale samo PC igraonice).
Slažem se. ja čak nisam ni napisao isključivo metro već tramvaji, železnica, češći polasci autobusa. Svejedno je da li je metro, tramvaj ili železnica ako se brže i lakše stiže nego autom. Da li će unaprediti postojeću infrastrukturu ili uvesti metro nebitno je, suština je da nešto treba uraditi da bi povukao ljude iz centra.
 
Pa mislim svako ima pravo da odredi sta je njemu neka crvena linija, i u kom trenutku mu se odlazak cini kao bolja opcija od ostanka, i to vazi u oba smera.

To ne znaci da makro podaci ne sluze nicemu i da je sve bas u oku posmatraca. Dve stvari mogu biti i jesu u isto vreme tacne:

1. Srbija je danas po standardu i kvalitetu zivota blize EU nego pre 10, 20 godina
2. Srbija je i dalje iza EU po standardu i kvalitetu zivota

Ja ne znam zasto je to tako tesko skontati i zasto bi neko mislio da priznavanje 1. izjave automatski znaci negiranje 2. izjave.

A onaj ko tvrdi da izjava 1. nije tacna, taj ili nije ziveo u Srbiji ili nije isao u EU pre 10, 20 godina

Ja potpuno mogu da razumem nekoga ko kaze da to priblizavanje nije dovoljno brzo za njegova ocekivanja i tu je onaj individualni momenat. Ali buraz ne mozes mi pricati da priblizavanja nema jer se ti tako osecas.
Srbija je država koja profesore i studente naziva teroristima, ološem, neprijateljima države, mrziteljima države, narkomanima... Danas ona deca koja nisu izlazila vikendom, već vredno učila i rešavala triginometriju i integrale, predstavljaju teroriste i ološ društva. Oni što su motali buksne, opijali se celu noć, bežali sa časova, gađali profesore, oni predstavljaju pristojnu Srbiju i uzore. Sve manje ljudi želi da se bavi decom, da budu profesori i nastavnici. Totalno rasulo u obrazovanju. Zida mafija, kupuje mafija, kradu na putevima, na materijalu. U 2025-oj godini, zazidaju ljudima terase u bloku 4. To je taj napredak. Nije sve u novcu, nego u normalnosti i društvu. Nepravda, sociijalne razlike, privilegovana mafija, pljačka, anarhija, korupcija, to je Srbija 2025-te godine. Niko nije rekao da se danas ne obrće više novca, ali niko ne priča o kvalitetu. Mnogi ljudi i odlaze zbog gorenavedenih stvari, a ne zbog samog standarda.
 
Srbija je država koja profesore i studente naziva teroristima, ološem, neprijateljima države, mrziteljima države, narkomanima... Danas ona deca koja nisu izlazila vikendom, već vredno učila i rešavala triginometriju i integrale, predstavljaju teroriste i ološ društva. Oni što su motali buksne, opijali se celu noć, bežali sa časova, gađali profesore, oni predstavljaju pristojnu Srbiju i uzore. Sve manje ljudi želi da se bavi decom, da budu profesori i nastavnici. Totalno rasulo u obrazovanju. Zida mafija, kupuje mafija, kradu na putevima, na materijalu. U 2025-oj godini, zazidaju ljudima terase u bloku 4. To je taj napredak. Nije sve u novcu, nego u normalnosti i društvu. Nepravda, sociijalne razlike, privilegovana mafija, pljačka, anarhija, korupcija, to je Srbija 2025-te godine. Niko nije rekao da se danas ne obrće više novca, ali niko ne priča o kvalitetu. Mnogi ljudi i odlaze zbog gorenavedenih stvari, a ne zbog samog standarda.
Neverovatno je koliko ljudi ne mogu da razdvoje dnevnu politiku od nekih osnovnih parametara i uslova zivota.

Sutra ce ti isti studenti verovatno i oboriti ovu vlast pa opet necemoi postati Svajcarska preko noci.
 
Apsolutno ne. Koja ti je logika da je danas najmanje tacna?
Ne moze neko ko nikad nije usao u metro da prica o priblizavanju Srbije Nemackoj, Francuskoj i Spaniji i propasti istih tih drzava.

Nismo imali metro ni tada. I recimo Budimpešta je davno imala metro, a mi smo bili ispred njih nekoliko decenija.
I ako si mislio na mene, vozio sam se metroom.
Kad bi vecina ljudi ovde videla kako ljudi zive u EU, bila bi svesna koliko smo zasluzeno u drustvu Albanije, BiH i Makedonije.
Kao neko ko je osamdesetih, devedesetih i dvehiljaditih imao prilike da uporedi kako se ovde živi vs tamo, veruj mi, sada je najmanja razlika.
 
Neverovatno je koliko ljudi ne mogu da razdvoje dnevnu politiku od nekih osnovnih parametara i uslova zivota.

Sutra ce ti isti studenti verovatno i oboriti ovu vlast pa opet necemoi postati Svajcarska preko noci.
Nije to dnevna politika...sto tako piseš... ? To se deca brinu za svoju buducnost.
Ako nista bar si trebao precutati ali te šator izgleda svrbi.
 
Vrh