Šta je novo?

Cene nekretnina

Možda sam dosadan ali evo još jedno važno saopštenje iz FEDa:

Higher for longer... tako da će i ECB a svakako i NBS morati da prate novi trend...računajte da kamate ostaju u najboljem slučaju kao što su sada ili će rasti. A padu nema govora!!
 
Klackalice u najboljim izvedbama mogu da prime vozila do 2,2 metra visine. Jedino što je onda potrebna visina za instalaciju od preko dvije etaže. Ali opet je mnogo jeftinije nego raditi dvije etaže jer je ta visina samo u dijelu gdje ide klackalica + nema AB ploče + ne gubi se prostor za komunikaciju sa još jednom etažom. Našao sam podatak na netu i za težinu - 2,6 t. Svako serijsko auto je ispod toga.
Neminovnost su klackalice u manjim
zgradama. Npr. na Vračaru. I autolift jer se njime uštedi prostor koji odnese rampa pod nagibom. Ovako te lift od cca 15 M2 odma spusti 3 metra niže. Problem je naravno kad nestane struje ako nema agregata.
Na sve te načine investitori samo sebi maksimizuju profit, a uvaljuju problem u budućnosti stanarima.

Sve će to nekad da se pokvari, a nije ni malo jeftino. Nešto će morati potpuno da se menja.
 
Možda sam dosadan ali evo još jedno važno saopštenje iz FEDa:

Higher for longer... tako da će i ECB a svakako i NBS morati da prate novi trend...računajte da kamate ostaju u najboljem slučaju kao što su sada ili će rasti. A padu nema govora!!

Ovih dana se čak pominje i kamata od 7%, navodno treba jače stisnuti da bi tako jaka ekonomija počela da posrće...

Naleteh na neki grafik o dostupnosti nekretnine:

1695884859675.png
 
Mene zanima kad će da prestane ovo loženje naroda da investira u garaže?
Pouka teksta u skladu sa opštom filozofijom "laka lova je prava stvar, lezi lebu da te jedem". Po meni ako je 10 K po kvadratu stana bolesno, 50 ili 60K za garažu je još bolesnije.
Nije uopšte bolest i loženje nego odgovor na (bolesno) vreme u kome smo. 50k garaže će ići kao alva npr. na devojke koje voze skupe džipove od 100-150k eu. Ona želi da se parkira na Vračaru/Dorćolu jer tu ima kozmetičarku/frizerku/salon/hirurga/fitnes/itd. Dal je to garažno mesto 50e ili 350e koga boli uvo, pa ne plaća ga ona. Primera ima mnogo. Ljudi danas daju na poliranje auta po 1500e i to nov auto se polira itd itd itd.

p.s. Bila je vest pre 2-3 god u Londonu, najskuplje prodato garažno mesto ako se dobro sećam oko 400k funti, a prava garaža oko 700k funti.
 
Za električna vozila je problem i što investitori u garažama još uvijek ne predviđaju i ne stavljaju brze punjače. Čak ni obične utičnice. Samo rijetki u pojedinim projektima. I normalno, taj izvor napajanja je potrebno vezati za stan vlasnika garaže (za njegovo brojilo). Tu je sad i problem potrebna jačina struje za brzi punjač koja je ogromna i koja ne može na brojilo od stana nego se od distribucije mora tražiti i dobiti poseban priključak. Makar kod nas u CG.
Tačno, mora da se pojača vod, to je neke 2018 koštalo 1.500e kad sam ja tražio dva priključka (da se stan podeli u dve celine),
u ovom slučaju jedno brojilo u stanu drugo u garaži. Sad koliko košta ne znam.
Bio sam ranije pričao o zajedničkoj struji u prostoriji za bicikle, što je donekle i izvodivo (da stanari podele troškove, u proseku za bajk ili trotinet da ide 100km je pola kilovata)
a auto je već ozbiljan potrošač, mora individualno brojilo.
 
Nije uopšte bolest i loženje nego odgovor na (bolesno) vreme u kome smo. 50k garaže će ići kao alva npr. na devojke koje voze skupe džipove od 100-150k eu. Ona želi da se parkira na Vračaru/Dorćolu jer tu ima kozmetičarku/frizerku/salon/hirurga/fitnes/itd. Dal je to garažno mesto 50e ili 350e koga boli uvo, pa ne plaća ga ona. Primera ima mnogo. Ljudi danas daju na poliranje auta po 1500e i to nov auto se polira itd itd itd.

p.s. Bila je vest pre 2-3 god u Londonu, najskuplje prodato garažno mesto ako se dobro sećam oko 400k funti, a prava garaža oko 700k funti.
To je istina, po meni ima smisla da u centru plaćaju garažu od 100e kolege koje idu svaki dan na posao zajedno, a ko ima auto od 100K,taj sigurno neće da ga ostavi na ulici.
U mom sistemu vrednosti je besmisleno da neko za po BG da 100-150K za auto (SUV) koji te preveze od tačke A do tačke B (isto kao i i auto od 6-7K) i da ti stoji na ulici.
Još i da 50K da parkira taj isti auto...

Opet to sam samo ja. Naučio sam i da treba razumeti ljude, to je ona bosanska izreka "ćeif nema cenu".
Ako neko voli, ima para i hoće da plati, svu sreću želim.
 
secam se kada sam bio u dormeuo prodavnici u uscu pre jace od godinu dana, tada sam vec imao osecaj da je totalni raspad :D
 
Jel moze da se registruje brojilo na parking mesto?
Za električna vozila je problem i što investitori u garažama još uvijek ne predviđaju i ne stavljaju brze punjače. Čak ni obične utičnice. Samo rijetki u pojedinim projektima. I normalno, taj izvor napajanja je potrebno vezati za stan vlasnika garaže (za njegovo brojilo). Tu je sad i problem potrebna jačina struje za brzi punjač koja je ogromna i koja ne može na brojilo od stana nego se od distribucije mora tražiti i dobiti poseban priključak. Makar kod nas u C
 
Može. Jer i parking mjesto se knjiži na njegovog vlasnika. Individualne garaže npr. imaju svoja brojila. E sad, što se tehničke izvodljivosti tiče to neće biti nimalo lako i jednostavno jer je cijela garaža od betona, a brojila inače moraju da budu na fasadi sa vanjske strane radi dostupnosti/očitavanja iako su sada "daljinska". Tu bi bilo masu štemanja ako je uopšte i izvodljivo. Trebalo je u startu isplanirati. Plus ne možeš imati kontrolu da li neko koristi tvoju struju (jer je p.mjesto lako dostupno i ostalima pa i tvoja utičnica).
 
Ovo je jako loš indikator i koja već firma po redu. Imali smo Mitros, evo sad i Dormeo u par dana samo.

"Imali smo", ako si Nemac ili Slovenac, jer su iz tih zemalja firme.

Dormeo se raspada jos od Kovida, i posledicnih pokidanih lanaca snabdevanja, pise se dugo vremena po novinama.

Ja jesam pesimista i po prirodi, ali ovako jeziv osećaj kao ovih dana nisam skoro imao.
Mozda je virusna infekcija.
 
Jel moze da se registruje brojilo na parking mesto?

Veoma tesko sad ali ne nemoguce. Do pre nekoliko godina, ne znam tacno od kada, moglo je brojilo i na poljski wc da se uvede. Sad je samo dozvoljeno za stambene i poslovne objekte, uknjizene i pritom mora da se poseduje resenje o kucnom broju. Ja sam cekao godinu i po da uvedem brojilo u garazu, zovi, juri, znate kako to vec ide... :)
 
Ne znam. Bila je skoro i ona turska firma sa malo više zaposlenih. To pamtim jer su nešto i protestovali.
Ja znam da kad je ovde kacen clanak sa 'nastavlja se niz bankrota u Srbiji' da je taj spisak isao sve do 2013. da bi nakupili 10.

Mozda se nesto izmenilo u poslednjih 3-4 meseca, ali ovaj slucaj Dormeo mi vise deluje kao firma koja je postala odavno nekonkurentna na trzistu nego neki sistemski krah na nivou drzave.
 
Nije baš tako. Imali smo par firmi od jula ove godine. Ono što si izostavio je veliki broj otpuštanja iz stranih firmi u 2023 u Srbiji. Samo Fiat npr preko 1500. Nije se zatvorio ali nije baš ni da radi pošto je proizvodnja obustavljena. Ok, snadju se ljudi ali nije baš da je neka potražnja za radnicima sa platom većom od minimalca....
U principu ne moraš o njima ni da pišeš Defke, oni odavno i ne mogu da priušte kupovinu stana čak i van BGa u nekom manjem mestu.
 
Nije baš tako. Imali smo par firmi od jula ove godine. Ono što si izostavio je veliki broj otpuštanja iz stranih firmi u 2023 u Srbiji. Samo Fiat npr preko 1500. Nije se zatvorio ali nije baš ni da radi pošto je proizvodnja obustavljena. Ok, snadju se ljudi ali nije baš da je neka potražnja za radnicima sa platom većom od minimalca....
U principu ne moraš o njima ni da pišeš Defke, oni odavno i ne mogu da priušte kupovinu stana čak i van BGa u nekom manjem mestu.
U kontekstu kupovine nekretnina nisu toliko bitni ti radnici, već posmatram ekonomski trend, za koji mi se čini da klizi na dole.

Jako bih voleo da grešim.
 
Klizi od februara 2022 u realnom iznosu. Ne vidim neku promenu osim stagnacije još minimum godinu dana. Nekretnine min dve pod uslovom da krene spuštanje kamata na proleće. Okolnosti se menjaju kvartalno ali da, trend je na dole. Grubo rečeno, ko neće rizik, tek krajem 2025-2026 neka kupi. Ko ne može da čeka neka kupi sad.
 
Poslednja izmena:
U kontekstu kupovine nekretnina nisu toliko bitni ti radnici, već posmatram ekonomski trend, za koji mi se čini da klizi na dole.
Nije baš tako. Imali smo par firmi od jula ove godine. Ono što si izostavio je veliki broj otpuštanja iz stranih firmi u 2023 u Srbiji. Samo Fiat npr preko 1500. Nije se zatvorio ali nije baš ni da radi pošto je proizvodnja obustavljena. Ok, snadju se ljudi ali nije baš da je neka potražnja za radnicima sa platom većom od minimalca....
Klizi od februara 2022 u realnom iznosu. Ne vidim neku promenu osim stagnacije još minimum godinu dana

Nije lako radniku nigde u Evropi danas. Kako je u Hrvatskoj, sta se prica?
 
Vrh