Šta je novo?

Cene nekretnina

Moguće da je bilo a da sam preskočio, jer ste ispisali jos 200 stranica od kad sam posetio forum, ali da li je to proverena info da se Kings Circle prodaje po 6K€? Hvala.
Da prodaje se. Cene stanova su od 5500-6200 sa PDV-om. Najmanji stan je 60kvm. Garžno mesto je 50,000e sa PDV-om. Pa ti izvoli. Za dvosoban stan s garažom treba ti 400k eura.
 
Ok, ali tržište je stalo, promet stanova od 2000-3000 eur je potpuno opao. Stanovi ispod 2000 eur veliko je pitanje gde uopšte mogu da se nađu u današnjem trenutku i to su neke socijalne varijante. Ali zato stanovi od 6000+ eur se aktivno prodaju, što će u statistčkom smilslu značiti da cene prodatih nepokretnosti rastu? Ovde ne goovrim o par desetina stanova, nego bukvalno stotine i stotine stanova koji u luks projektima poput Kings Circle i BW Victoria.
Pa dešava se to. Da će statistički da izgleda da smo Beverly Hills a ustvari samo taj prosek će da vuku ti veliki premium projekti. Kao što se i vidi. Septembar bi po proseku eksplodirao da je Victoria uneta u sistem već je neko rekao da su samo pred-ugovori i samim tim se ne vide u sistemu. Kad se neki mesec ubaci 140 stanova po prosečnoj ceni od 5k za kvm da vidiš onda prosek... Ali to je realnost, imamo ljude koji imaju jakoo puno i većinu koja nema skoro ništa. Prosek je sličan kao i pre 40-50 god u doba SFRJ samo je raspodela tog dohotka drugačija.
 
Ne pratis, vidim. Ovde su zitarice u pitanju, ocekuje se pad cena istih pa i hleba. Puna je evropa ukrajinske robe koja ubija cenu svima, pa moraju da vrate na nivo pre rata i inflacije, ako ne i nize.
 
Ako nekog zanima, info iz druge ruke, pričao sam sa agentom danas (nije moj, nego slučajan susret jer kolega prodaje stan) i nezvanična informacija je da su banke počele da odbijaju klijente zbog ove nove uredbe jer im se ne isplati da daju kredite. Kaže, ne po automatizmu, ali da je sad dosta stroži kriterijum za dobijanje kredita.

Druga informacija je da cene ne padaju, i da je to veliki izvor frustracije i za njih jer prodavci odbijaju da spuštaju cene pa je promet slab. Kaže da očekuju da cene krenu da padaju, ali da se to još ne dešava.
 
sarkazam je bio, ništa u Beogradu nije vredno €10.000/m2

ali u redu - nesumljivo postoje mandrilske lobanje, koje će to plaćati, ili još i više, kako ti kažeš...
Dok god:
1. svi beže/hoće u Beograd i
2. Lokacija bude glavni faktor u vrednovanju nekretnina verovatno će ovako da bude i sve je moguće po pitanju cena...nažalost,
jer kod nas funkcionalnost, lepota i vrednost često ne idu jedno sa drugim!
 
Mene zanima kad će da prestane ovo loženje naroda da investira u garaže?
Pouka teksta u skladu sa opštom filozofijom "laka lova je prava stvar, lezi lebu da te jedem". Po meni ako je 10 K po kvadratu stana bolesno, 50 ili 60K za garažu je još bolesnije.

 
Ranije se nisu toliko isplatile, ali sada imas gomilu automobila koje prosecan gradjanin moze da kupi za 1500e i da pristojno izgleda i nije neka raspala kanta.
To je ranije bilo nezamislivo, jer je dobar, lep i odrzavan auto predstavljao luksuz. Na ulici vise ne vidjamo juga, stojadina i peglicu.
Izvan stana sada vise nemas ni mesta za parking. Kod mene posle 21 ili 22h kruzis ko bu*dala pa nekad parkiram i po 400m dalje.
Mnoge komsije rentaju garaze za 50 do 70e, i ima uvek zainteresovanih, mada i to nije neka velika lova. Neki placaju i po 100e, s strujom i vodom pa jE koriste za biznis, poput stolarske radionice ili dubinskog ciscenja auta.
Ja da sam bio pametan pre 4 god, mogao sam uzeti garazu za 7.000e od 14 kvadrata, pre ove eksplozije. Ne zbog RoI, vec zbog sebe, da mi ne grebu i buse auto na parkingu.
 
Ranije se nisu toliko isplatile, ali sada imas gomilu automobila koje prosecan gradjanin moze da kupi za 1500e i da pristojno izgleda i nije neka raspala kanta.
To je ranije bilo nezamislivo.
Na ulici sada vise nemas ni mesta za parking.
Mnoge komsije rentaju garaze za 50 do 70e, i ima uvek zainteresovanih, mada i to nije neka lova. Neki placaju i po 100e, s strujom i vodom pa jE koriste za biznis, poput stolarske radionice ili dubinskog ciscenja auta.
Ja da sam bio pametan pre 4 god, mogao sam uzeti garazu za 7.000e od 14 kvadrata, pre ove eksplozije. Ne zbog RoI, vec zbog sebe, da mi ne grebu i buse auto na parkingu.
1500 eur za automobil koji pristojno izgleda i nije neka kanta- to je novost za mene. Ljudi su ovde pisali da pojedini modeli mobilnih telefona koštaju toliko, a prosečan bicikl već prelazi tu cifru. Osnovna verzija Dacije Sandero je preko 15k eur. Možda nam je standard bolji nego što mislimo kada postoji tržište za garaže u iznosima koliko je koštao prosečan stan pre 2019.
 
Nisam mislio na to da je auto nov, niti 5 godina star, ali ja sam vidjao svasta po oglasima, i jos pristojno izgledaju, garazirani, ispolirani, sredjeni, cisti i odrzavani auti stari 15 godina. A nikad ne mozes da znas za koliko ga je neko kupio. S obzirom da sam mnoge aute gledao i probao, i imam drugare koji znaju da kupe i nadju jeftino a da nije macak u dzak.
Uglavnom, poenta je da za 15 god star auto (2008.godina) mozes naci nesto da ne izgleda kao raspala kanta, a nekad deluje da je samo 10 godina star koliko dobro izgleda.
Pritom, mnogi pribegavaju kupovini starijih vozila (do 2007.) s sto manje elektronike koja se brzo kvari, a kad ti se upali lampica "popravka" tebi auto nece da startuje iako je mehanicki potpuno ispravan.
Zbog toga je broj auta sve veci i svako moze da ga priusti.

Sto se tice trenutnih cena garaze, dati vise od 1000e po kvadratu je po meni suludo. Neka mera je 12.000 do 15.000e, zavisno od kvadrature, ima li ukopan kanal ispod, jel zidana napolju ili unutar zgrade..
 
Mjera za cijenu m2 garaže/garažnog mjesta je 50 % od cijene kvadrata stana u istoj zgradi.
Ova minijaturna garažna mjesta imaju cca 12-14 M2 (cca 2,4/2,5 m x 5/5,5 m) i na njihovu cijenu još utiče i PDV koji je duplo veći nego za stan.
 
Mjera za cijenu m2 garaže/garažnog mjesta je 50 % od cijene kvadrata stana u istoj zgradi.
Ova minijaturna garažna mjesta imaju cca 12-14 M2 (cca 2,4/2,5 m x 5/5,5 m) i na njihovu cijenu još utiče i PDV koji je duplo veći nego za stan.
Gde su ta "minijaturna" mesta od 14 m2, sve što se viđa u novogradnji je 2.5x5 i to je univerzalni standard gotovo svuda. Ne vidim nesto da su stanari downsizovali svoja vozila usled skučenog parking prostora.
 
Moja garazna mesta su 13.6m2 i 14.7m2 ali sam oba platio isto.
 
Wohr parking lift (tzv. "Klackalica") ti ima 14 M2. Odnosno, takvo parking mjesto se knjiži na 14 M2. Nije nešto prekomforno. Kod garažnih mjesta je bitniji manevarski prostor u samoj garaži i komunikacija od ulaza pa nadalje, nego veličina parking mjesta. Recimo, najdalje parking mjesto do zida je neupotrebljivo jer se u njega ne može ući rikvercom. Posljedica toga je da moraš ići rikvercom sve do izlaza iz garaže ili tuđeg slobodnog parking mjesta. Prvo takođe, jer se iz njega obično ne može izaći ka izlazu, nego kontra, pa se okrenuti na tudjem slobodnom parking mjestu ili izaći rikvercom iz garaže.
Mislio sam da su naše garaže loše dok nisam morao velikim autom da se penjem do poslednjeg sprata javne garaže u Veneciji. Svo vrijeme su mi konstantno pištali i prednji i zadnji parking senzori dok sam kružio ka gornjim etažama i bukvalno naprijed desno ima nekih par cm od branika do zida, a lijevo bok auta prolazi na par cm od zida.
 
Gde su ta "minijaturna" mesta od 14 m2, sve što se viđa u novogradnji je 2.5x5 i to je univerzalni standard gotovo svuda. Ne vidim nesto da su stanari downsizovali svoja vozila usled skučenog parking prostora.
Definitivno po negde ima compact i normalno mesto.
tipa 12m2 i 15m2 (tako nesto).
Imaju jos i "dupla" gde mozes da parkiras jedan iza drugog ali moras svaki put da se preparkiravas
klackalica
autolift ili bez autolifta

Klackalica i autoflit su bas lose resenje za elektricna vozila koja mogu da budu izuzetno teska.
 
Definitivno po negde ima compact i normalno mesto.
tipa 12m2 i 15m2 (tako nesto).
Imaju jos i "dupla" gde mozes da parkiras jedan iza drugog ali moras svaki put da se preparkiravas
klackalica
autolift ili bez autolifta

Klackalica i autoflit su bas lose resenje za elektricna vozila koja mogu da budu izuzetno teska.
Wohr klackalica može da ti drži i Mercedesa G klase i Toyotu Land Kruzer. I po visini i po težini. Radi na principu hidraulike tako da težina nije problem. Ja mislim da može i do 3 tone da diže, a toliko nijedno serijsko auto nije teško. Manje zgrade moraju da imaju Wohr radi broja parking mjesta u odnosu na broj stanova. Manevar je tu najveći problem.
 
Pa i ne baš, obično su na klackalicama donji delovi niski pa em ne mogu neka visoka vozila em moraš da se savijaš kad izlaziš iz vozila, iako imaju prostora okolo ništa ti ne znači.
 
Wohr klackalica može da ti drži i Mercedesa G klase i Toyotu Land Kruzer. I po visini i po težini. Radi na principu hidraulike tako da težina nije problem. Ja mislim da može i do 3 tone da diže, a toliko nijedno serijsko auto nije teško. Manje zgrade moraju da imaju Wohr radi broja parking mjesta u odnosu na broj stanova. Manevar je tu najveći problem.
pa u teoriji onda bi mogao i Tesla Model X ali iskreno ja ne bi bas to toliko opterecivao. Plus mi je smaranje zesce klackalica.
Screenshot 2023-09-27 at 3.12.39 PM.png



Mislim da bi parking mesto sa klackalicom trebalo da bude znacajno jeftinije nego inace. Parking sa 15m2 najvise cenim.
 
Klackalice u najboljim izvedbama mogu da prime vozila do 2,2 metra visine. Jedino što je onda potrebna visina za instalaciju od preko dvije etaže. Ali opet je mnogo jeftinije nego raditi dvije etaže jer je ta visina samo u dijelu gdje ide klackalica + nema AB ploče + ne gubi se prostor za komunikaciju sa još jednom etažom. Našao sam podatak na netu i za težinu - 2,6 t. Svako serijsko auto je ispod toga.
Neminovnost su klackalice u manjim
zgradama. Npr. na Vračaru. I autolift jer se njime uštedi prostor koji odnese rampa pod nagibom. Ovako te lift od cca 15 M2 odma spusti 3 metra niže. Problem je naravno kad nestane struje ako nema agregata.
 
Ne mogu veća električna kola na klackalicu. Piše 3t nosivost ali u praksi ne može ni 80% toga. Znam za slučaj gde ni investitor ni uvoznik/montažer nisu mogli ništa (u Beogradu). Treba razmišljati i o održavanju te skalamerije, u jednom trenutku će proizvođač reći da nema delova i da podrška više ne postoji.
 
Wohr parking lift (tzv. "Klackalica") ti ima 14 M2. Odnosno, takvo parking mjesto se knjiži na 14 M2. Nije nešto prekomforno. Kod garažnih mjesta je bitniji manevarski prostor u samoj garaži i komunikacija od ulaza pa nadalje, nego veličina parking mjesta. Recimo, najdalje parking mjesto do zida je neupotrebljivo jer se u njega ne može ući rikvercom. Posljedica toga je da moraš ići rikvercom sve do izlaza iz garaže ili tuđeg slobodnog parking mjesta. Prvo takođe, jer se iz njega obično ne može izaći ka izlazu, nego kontra, pa se okrenuti na tudjem slobodnom parking mjestu ili izaći rikvercom iz garaže.
Mislio sam da su naše garaže loše dok nisam morao velikim autom da se penjem do poslednjeg sprata javne garaže u Veneciji. Svo vrijeme su mi konstantno pištali i prednji i zadnji parking senzori dok sam kružio ka gornjim etažama i bukvalno naprijed desno ima nekih par cm od branika do zida, a lijevo bok auta prolazi na par cm od zida.
U principu to prvo do ulaza i poslednje do zida treba da bude malo šire. Druga opcija je da unutrašnja saobraćajnica bude produžena par metara a da pored tog poslednjeg parkinga bude podrumski prostor i slično. I treća opcija je odgovarajuća širina saobraćajnice koja omogućava manevrisanje tj parkiranje u rikverc ...
 
Za električna vozila je problem i što investitori u garažama još uvijek ne predviđaju i ne stavljaju brze punjače. Čak ni obične utičnice. Samo rijetki u pojedinim projektima. I normalno, taj izvor napajanja je potrebno vezati za stan vlasnika garaže (za njegovo brojilo). Tu je sad i problem potrebna jačina struje za brzi punjač koja je ogromna i koja ne može na brojilo od stana nego se od distribucije mora tražiti i dobiti poseban priključak. Makar kod nas u CG.
 
U principu to prvo do ulaza i poslednje do zida treba da bude malo šire. Druga opcija je da unutrašnja saobraćajnica bude produžena par metara a da pored tog poslednjeg parkinga bude podrumski prostor i slično. I treća opcija je odgovarajuća širina saobraćajnice koja omogućava manevrisanje tj parkiranje u rikverc ...
Da, tačno, ali rijetko gdje će neki investitor ostaviti saobraćajnicu dužu od poslednjeg i prvog parking mjesta. On bi to gledao kao izgubljena još dva parking mjesta (cca 30-50 hiljada €. Tu su onda problem i betonska platna koja idu iz temelja do vrha zgrade. Takođe su problem i dezorjentisani projektanti koji ne razumiju da je jedno papir i njihov program na kompijuteru u kom bočno guraju auta, a sasvim drugo su krug okretanja na terenu (cca 11 metara) i naše supruge koje će pogoditi ćošak svakog betonskog stuba i platna.
U malim zgradama garaže jednostavno moraju biti kompromisi.
U velikim projektima su čak i saobraćajnice unutar garaže dvosmjerne i parking mjesta su sa obije strane saobraćajnice. Kao u tržnim centrima. Za to je neophodna ogromna parcela/zgrada. Kada je zgrada dvostrano uzidana, tu nema krštene garaže.
 
Vrh