Šta je novo?

Cene nekretnina

Kažeš da zemlje koje nemaju biciklističke staze nisu normalne?
Pa ja mislim tako nekako. Dosta je nenormalno da Amerika isto gura svoj auto sektor tako što guši bici saobraćaj. Mislim da su motivi isti ili slični kao u Srbiji.

Bicikli su mnogo zdraviji, prirodniji način prevoza. Da ne pričam o tome kako se svaki odlazak na posao pretvara u malo uživanje. Za mene je to "normalnije".
 
Можда ти то тако замишљаш. Ја долазим да уштедим сат до сат и по времена живота сваки дан, и да не бих плаћао такси када негде журим јер су цене једне крстке вожње као 10 литара горива. Градски превоз у Београду из године у годину све лошије функционише, и све су веће гужве. Овај циркус где се практично нико не плаћа карте у превозу ћемо платити али са великом каматом.
Nije tema javni GSP nego prostor za alternativni i ekološki prihvatljiv prevoz dakle bicikl ili trotinet, da se stimuliše i iznađe rešenje, a ne obeshrabruje i izmišljaju kazne.
Svi imamo aute, ja lično izbegavam da vozim po gradu jer tu količinu bahatosti, agresije oko sebe naročito ujutru i popodne ne želim da gledam.
Što kaže čovek prijatnije mi da okrećem pedale nego da razmišljam da li će neko da mi svira ili me lupi i da tražim parking 15min.
Ako ti se ide autom, ti idi, ali nemoj kukati na gužve jer ih i ti sam praviš, deo si te gužve na ulici.
 
Beograd nije dobar za bicikle jer je preterano brdovit, i ulice u većem delu grada ne mogu da se prilagode da uključuju biciklističke staze.

Ja sam probao kad sam bio mlađi da vozim bicikl aktivno u BG, ali vozači nemaju kulturu poštovanja biciklista kao učesnika u saobraćaju, pa je nekako i opasno.

Skroz je ok da Beograd ne bude biciklistički grad. Ima dosta gradova gde bicikli ne funkcionišu. Veći je problem nedostatak adekvatnog gradskog prevoza (metroa) koji bi demotivisao korišćenje automobila.
 
Da ne odemo u offtopic, i vratimo se temi, ja ni u jednoj novogradnji nisam primetio biciklarnicu, dakle prostor gde bi stanari mogli da odlože bicikle i trotinet, i dogovore se oko punjenja. Sigurno neće vukljati elek.bicikle od 30 kila u stan, još grđe da ga ostave u hodniku.
Da li je bas teško izvodljivo da se odvoji mala prostorija pri garažama ili kod ulaza gde bi se ulazilo sa karticom, mogli da se napune el vozila a stanari koji žele ucestvuju u troškovima tog dela zajedničke struje.
Ukoliko ne grešim za prosečan bicikl/trotinet to je pola kilovata po punjenju, siguran sam da bi moglo da se organizuje.
Uostalom biciklarnice su postojale u blokovima 45 i 70 i to još pre pedeset godina. Sad što stanari drže gluposti tu, to je drugi problem.
A priča se širi i ova vozila će biti sve zastupljenija u budućnosti dopadalo se to nama ili ne.
 
Električne bicikle vozi jako mali broj ljudi da bi se zgrade projektovale sa punjačima u vidu. Znam za novogradnje koje odvoje prostor u garaži za bicikle doduše.
 
Električne bicikle vozi jako mali broj ljudi da bi se zgrade projektovale sa punjačima u vidu. Znam za novogradnje koje odvoje prostor u garaži za bicikle doduše.
To mora da se stimuliše. U prvom redu izgradnjom normalne infrastrukture. Ne vidim zašto NBG ne bi bio kao Holandija što se bicikala tiče. Ovo sada po NBG je loše. Nije neupotrbljivo. Korisno je i sada, ali postoji sto načina kako može biti bolje i privući 10x više bicikala.
 
Da ne odemo u offtopic, i vratimo se temi, ja ni u jednoj novogradnji nisam primetio biciklarnicu
Svaka čast na ideji da ideš u oftopik, a da zapakuješ da misliš da nije.

Da ti odgovorim, svaki parking u garaži ima dovoljno mesta da okaci bajs na zid ispred svog parking mesta, ako baš želi.
To mora da se stimuliše.
Mora samo da se umre, i ti nastavljas sa oftopikom. Jel to isto ta kultura kao i nasilno uvođenje biciklizma gde prirodno ne ide?
 
Svaka čast na ideji da ideš u oftopik, a da zapakuješ da misliš da nije.

Da ti odgovorim, svaki parking u garaži ima dovoljno mesta da okaci bajs na zid ispred svog parking mesta, ako baš želi.

Mora samo da se umre, i ti nastavljas sa oftopikom. Jel to isto ta kultura kao i nasilno uvođenje biciklizma gde prirodno ne ide?
Nemam garažu jer eto kao stanar na primer nemam ni auto jer ne znam da ga vozim 😉
O šta da okačim bicikl i kako da ga napunim?
 
Cim prestanu Srbi da rentiraju propade nemacka autoindustrija.



Ma da, tamo u centru samo Dacie Sandero vidis.



Ja ovde znam ljude koji voze auto koji kosta manje od njihove mesecne plate. Znam ljude koji imaju firme koje vrte milione a voze aute stare 10+ godina.

Opsesija materijalnim i isticanje marki sigurno nije nastala na Balkanu. Ferari i Lamborgini sigurno ne prezivljavaju od prodaja na Balkanu.

Takvim generalizacijama samo pokazujete sopstvenu ogranicenost.

Ja kod nas nikada nisam video vlasnika gradjevinske firme ili neke kompanije da ne vozi auto od 70k+ evra.
Npr znam dvojicu Norvežana. Mnogo su teži od domaćih "kontroverznih biznismena". Jedan je skoro kupio Teslu 3 samo zato što mu je Peugeot iz 2000 baš bio star. Ovaj drugi juri neki vw pickup. Inače ima fabriku za preradu ribe pa ako zatreba (ima 200+ zaposlenih i ne plaši se da uprlja ruke ako treba). Tamo su mu većina zaposlenih milioneri inače zbog imovine. Svako je od roditelja nasledio po neku kuću. Čisto da se znaju činjenice.
Tako da, neka bude da sam ja ograničen i da nisu u pitanju kompleksi i demonstracija ,,uspešnosti" a la pink tv. Postoji i velika razlika u ,,prezentaciji" imovinskog stanja i kod zapadnjaka u zavisnosti od društva (npr razlika između protestanata i katolika) i društvenih okolnosti. Npr Norvežani su do otkrića nafte bili izuzetno siromašni. Ostalo im je to u krvi i nećete videti toliko razmetanja. Do agende elektrifikacije, mahom su vozili skromnija vozila u odnosu na ono što mogu da priušte. Mada i ova el. vozila su skromna u odnosu na njihov standard.
 

Defke nemoj vise o audiju, bmw, folksvagenu, mercedesu.. sad malo o nekretninama u Milhajmu, Ofenbahu, Marburgu, Ingolstatu, Vizbadenu, Kemnicu (bivsi Karl Marks Stat) i koliki je RoI :)
Sad je Svedska aut, ajmo malo o Svabiji.
 
Sta su cinjenice, to sto ti znas dva Norvezana pa su svi takvi?

Bmw proda nekih 10 puta vise modela u Norveskoj nego u Srbiji po glavi stanovnika. E to je cinjenica.
Važi defke. Evo imaš 2 bambi poena. Ja pričam ostalima. Tebi ne vredi da se priča. Izgubio si se
Multilioner koji ima 200+ zaposlenih, mahom lokalaca koji su samo u nekretninama milioneri. Ne vozi lambo nego Teslu od 30-40k. E te činjenice.
A ne brat burazer koji živi od javnih nabavki, pravi zgrade usput i ne prijavljuje zaposlene. Oterao iz zemlje sve što može da se otera od zaposlenih kojima je plaćao mizeriju i sad uvozi nepalce.
Za svakog prodatog BMW-a u Srbiji bi tamo trebao da bude prodat jedan Lambo ali nije.
Dodatno, proveri dzini koeficijent za NO
 
Poslednja izmena:
PROMET NEKRETNINAMA
Ono o čemu se samo šuškalo i nagađalo, sada je i službeno potvrđeno - promet pao za 23 posto!

Cijene rabljenih nekretnina će se svakako morati korigirati, a i neke novogradnje neće moći dobivati cijene koje su investitori zamislili, smatra D. Ranilović
Piše: Korana Sutlić Objavljeno: 23. rujan 2023. 15:35

Ono o čemu se dosad samo pričalo kroz osjećaj i iskustvo onih koji rade na tržištu nekretnina, sad je i potvrđeno - došlo je do pada prometa nekretninama u Zagrebu.

Temeljeno na podacima porezne uprave promet stambenim nekretninama u glavnom gradu je pao 23 posto ako se uspoređuje prvo polugodište 2023. s prvim polugodištem prošle godine, potvrdio nam je Dubravko Ranilović, predsjednik Udruženja poslovanja nekretninama HGK, te direktor agencije Kastel nekretnine. Ukupno promet svim vrstama nekretnina u Zagrebu je pao 20 posto.

- U prvom polugodištu lani ukupno je prodan 5731 stan dok je u prvoj polovici ove godine prodano 4440 stanova. To je očekivana posljedica svih faktora koji su utjecali na tržište nekretnina u Hrvatskoj. Prije svega prvi je uzrok je rast kamatnih stopa u Eurozoni kako bi se usporila inflacija što dovodi do smanjene potražnje - smatra Ranilović.

Već početkom godine, dodaje Ranilović, došlo je do bitnog usporavanja tržišta u Njemačkoj i drugim državama EU. Drugi i ne manje bitan razlog padu prometa je nerealni rast cijena većine nekretnina, posebno onih rabljenih.

- Svjedoci smo da se za pojedine nekretnine traži cijena koja nikad nije bila realizirana kod sličnih nekretnina. Kako se u javnosti ističu uglavnom tražene cijene, tako i vlasnici nekretnina svoje želje projiciraju u traženi iznos. Razlika između tražene i realizirane cijene već u praksi uglavnom doseže 15 posto - kaže.

Da će se ova situacija dogoditi bilo je najava stručnjaka iz sektora trgovaca nekretninama, iako to mnogi još ne žele prihvatiti.

- Gospodarstvo se kreće u ciklusima pa tako i tržište nekretnina, tako da uvijek dolazi do promjena koje su gotovo u pravilnom ritmu od 7 - 8 godina. Tržište nekretnina ne može vječno padati, ali ni rasti. Događaju se ispuhivanja kako bi tržište uopće moglo funkcionirati - objašnjava D. Ranilović.

Ipak, ne očekuju krizu poput one iz 2008. godine, ali sigurno je, dodaje, da pad prometa najavljuje u bližoj perspektivi i korekciju cijena.

- Naravno, za sve nekretnine neće vrijediti ista pravila, ali rabljene nekretnine će se svakako korigirati, a i neke novogradnje neće moći dobivati cijene koje su investitori zamislili. Ne bi to nazivali razlogom za uzbunu, ali svakako trebamo shvatiti ove podatke o padu broja transakcija kao ozbiljno upozorenje da se promjena na tržištu mora dogoditi i da vlasnici nekretninama usklade tražene cijene s realnim stanjem - zaključuje Ranilović.

Pad je zabilježen i kod drugih vrsta nekretnina poslovi prostori za 19 posto, obiteljske kuće za 18 posto, te građevinska zemljišta za 4 posto.

Izvor: https://www.jutarnji.hr/vijesti/hrv...eno-potvrdeno-promet-pao-za-23-posto-15377429
 
Rusi se zale da je Beograd mnogo skuplji u odnosu na Moskvu. Ruskinju je ova kupovina kostala 40% vise nego sto bi je kostalo u Moskvi.

Ja ne znam šta je tu čudno i šta imaju da se žale... Cene su takve. Ali zato su kvadrati mnogo jeftiniji nego u Moskvi. Nemojte opet porediti prosek. Vidite samo najskuplje lokacije u Moskvi, pa to BG ne može da dostigne nikad.
A drugo KLIMA!!! I to košta. Nije najbolja, ali daleko bolja od ruskih zima.
Sve ima svoje prednosti i mane. Režije u Rusiji su smešne (kao što su bile za vreme SFRJ - platiš sve režije sa gvozdenim). Sada smo mi kao Zapad. Traže za basic režije najviše para. Ko u Rusiji se brine koliko se troši gasa na grejanje? NIKO. A kod nas svuda kalorimetri, izolacija, itd... I opet skupo.
 
Ta Ruskinja je vjerovatno poredila cijene u Moskvi od prije 2 godine sa današnjim cijenama u Beogradu. Svugdje su cijene otišle u nebo unazad dvije godine. Moskva je inače skuplja od Beograda.
 
Screenshot_20230923_215358_YouTube.jpg


Sudeći po nekim komentarima, ovi opet planiraju da se doseljavaju u Srbiju, ako su i prestajali uopšte.
 
Vrh