Šta je novo?

"BW Residences" - Beograd na vodi [ Stambeni kompleks | 68 000 m²]

Sta ce biti sa biciklistickom stazom ? Trebnutno je uzurpirana od strane graditelja BW resid. A posto su nasuli kamen tucanik izmedju bic. staze i dela koji se poplocava i "pripada" BW deluje kao da ce ta traka od metar i kusur da ima drugaciji zavrsni sloj (travnjak otpada a verovatno i granitne ploce kao na setalistu). Ako neko zabode stolove kafica do same bic staze bice veselo.... Jbg opet smo poceli da merimo u santimetrima koliki je ciji deo...
Raspored povrsina kao na Bukirinim slikama je delovao jos koliko toliko prihvatljiv ?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=438974#p438974:2wd5s04g je napisao(la):
tzoran1 » 10 Mar 2017 09:25 pm[/url]":2wd5s04g] ....deluje kao da ce ta traka od metar i kusur da ima drugaciji zavrsni sloj .... Jbg opet smo poceli da merimo u santimetrima koliki je ciji deo...

file.php

Како `метар и кусур`? Бициклистичка стаза је широка као што знамо три метра, а овај део са утабаним туцаником је приближно те ширине, нека буде 2.5 метара. Лепше звучи! :)
 
Kolko god zakrzljali mozgovu tvrdili da bici staza treba setaliste da deli na pola, jasno se vidi da joj nije tu mesto.
Univerzalna tvrdnja, da su svi objketi morali da se prilgode bici stazi :lol:

Poplocati sve, pa makar privremeno preko granita obeleziti putanju staze, i tako je spora i doata puta pesackim prelazima prekinuta

Mnogo logicnije bi bilo da je do ograde a da travnjak fizicki odvaja stazu od setalista.
Mada trajno resenje je izmestanje iste
 
"Da se pitam ja bi betonir'о travu" - R. Amadeus

A to što je tebi logičnije da biciklistička staza bude skroz do ograde, u suštini može i tako, ali onda imamo veći problem - individue kojima je vrhunac uspešnog dana da opale neki selfi naslonjeni na ogradu šetališta, završile bi pod točkovima.

Tako da je bolje da staza bude u prolaznom delu, pa da paze i jedni i drugi, prikoče tamo gde je pešački i nema problema - niko se ne zadržava tamo gde treba da bude prolazno. Naravno i pešaci i bicklisti će pritom psovati onoga ko je restorane i butike izgradio pored biciklističke staze, ali bože moj, ne gradi se Beograd na vodi da bi bio voljen, već da bi pravio pare.

U to ime, živeli,
 
I ja mislim da biciklistička staza treba da ostane ovde gde je sada. To je najvažniji biciklistički koridor u gradu, i jedini način da veliki deo Beograđana stigne biciklom do Ade.

Što se tiče radova na ovom gradilištu, nisam do sada viđao da u ovoj fazi projekta, pre završetka grubih građevinskih radova, rade prilazne staze i trotoare. Evo kako je to izgledalo jutros:

Pogledajte prilog 9
Pogledajte prilog 8
Pogledajte prilog 7
Pogledajte prilog 6
Pogledajte prilog 5
Pogledajte prilog 4
Pogledajte prilog 3
Pogledajte prilog 2
Pogledajte prilog 1
 
Samo se nadam da neće uništiti taj plato kada budu radili fasadu.

I jedno pitanje, zašto nisu mogli da naprave dva nivoa podzemne garaže kao što se planira ispod tržnog centra?
Meni nekako šteta tog prvog sprata koji će biti garaža.
 
Plato ako unište, nema veze, moraće o svom trošku da ga srede. Ne idu lokali u novom luks objektu ispred ulupanoog platoa, nikako.

Što se tiče samo jednog nivoa garaže, to je danak brzini izgradnje objekta. Hteli su neku vrišteću stambenu zgradu da podignu na brzinu i to je to.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=439066#p439066:3j7g483s je napisao(la):
Veliki Vracar » Sat Mar 11, 2017 11:11 am[/url]":3j7g483s]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=438974#p438974:3j7g483s je napisao(la):
tzoran1 » 10 Mar 2017 09:25 pm[/url]":3j7g483s] ....deluje kao da ce ta traka od metar i kusur da ima drugaciji zavrsni sloj .... Jbg opet smo poceli da merimo u santimetrima koliki je ciji deo...

file.php

Како `метар и кусур`? Бициклистичка стаза је широка као што знамо три метра, а овај део са утабаним туцаником је приближно те ширине, нека буде 2.5 метара. Лепше звучи! :)
Nema ovde "kume" dva i po metra pod sljunak, da ga j... :laugh:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=439117#p439117:2orbs2xr je napisao(la):
Bukira » Sub Mar 11, 2017 3:25 pm[/url]":2orbs2xr]I ja mislim da biciklistička staza treba da ostane ovde gde je sada. To je najvažniji biciklistički koridor u gradu, i jedini način da veliki deo Beograđana stigne biciklom do ade
Pa to i nije argument da staza ne ide iza prvog fronta zgrada.

@stanislaw
Prave donje nivoe, pa i odatle mogu selfijima da uvate reku.
Ali ipak je izmestanje iza zgrada najprimerenuje resenje, po meni. D
 
Bicikl i pjesaci na promenadi. Moje misljenje je ovo...



tj, prostor koji pjesaci i biciklisti DIJELE. Bez razdvajanja na pjesacku i biciklisticku stazu.
Mislim da je pogresno gledanje na promenadu kao na tranzitnu biciklisticku saobracajnicu kojoj treba omoguciti nesmetano kretanje biciklista. Bolje bi bilo omoguciti zasebnu biciklisticku stazu uz saobracajnicu iza zgrada koje su u prvom redu a prostor promenade koristiti za laganu biciklisticku voznju.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=439179#p439179:ne9tzh4p je napisao(la):
RioBL » 11 Mar 2017 07:45 pm[/url]":ne9tzh4p]
tj, prostor koji pjesaci i biciklisti DIJELE. Bez razdvajanja na pjesacku i biciklisticku stazu.

Deljeni prostor bi funkcionisao na zaista prostranom šetalištu.
Pošto je u BNV šetalište iz poznatih razloga relativno skučeno, bolje je da postoje odvojeni prostori, kako bi se smanjio konflikt. Deljeni prostor tamo gde je gužva negativno utiče na bicikliste da budu nestrpljiviji, da zvone itd. Kada su staze odvojene, postoji kakav-takav mir između pešaka i biciklista.

Po istoj logici mogao bi predlagati i deljene koridore za pešake i bicikliste na Adi Ciganliji, gde takođe nema baš širokih staza koje bi se mogle nazvati štrandom, ozbiljnim šetalištem. Ne znam koliko često se zatekneš tamo, naravno leti je količina ljudi ogromna i hvala bogu da postoje izdvojene staze za pešake i bicikliste. Kada bi anketirao pešake i bicikliste na Adi da li im nedostaje jedna deljena staza, sigurno bi ti svi rekli da o tome nema govora.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=439179#p439179:ne9tzh4p je napisao(la):
RioBL » 11 Mar 2017 07:45 pm[/url]":ne9tzh4p]
Bolje bi bilo omoguciti zasebnu biciklisticku stazu uz saobracajnicu iza zgrada koje su u prvom redu a prostor promenade koristiti za laganu biciklisticku voznju.

Moram da ponovim po stoti put. Biciklistička staza služi svim bržim rekreativcima, ne samo biciklistima nego i svima onima koji su na rolerima ili džogiraju. Sve te rekreativce ti bi oterao u ulice iza, da udišu smog automobila, što je nefer prema svim rekreativcima, a ponajviše prema onima koji nisu na biciklu - na šta liči da se džoger zaustavlja na svakom semaforu, samo zato što neko želi jako sporo šetalište, verovatno da bi ga pretvorio u pijacu, suk, tezge, letnje bašte, šta god.

I pre svega uporno zaboravljate da ta biciklistička staza ima tradiciju dvadeset godina dužu od BNV-a (da, mislim da je još devedesetih Čović bio gradonačelnik kada je staza urađena), naravno da su se namnožila udruženja biciklista i rekreativaca i naravno da će se sa punim pravom vrlo glasno buniti ako neko pokuša da gumicom obriše stazu koja je u Beogradu već decenijama urbanistički regulisana.

I takođe zaboravljate da je cela desna obala Save jedan ekstremno brdoviti Beograd, da za razliku od mnogih drugih gradova od Novog Sada do Banjaluke, fizički je nemoguće u svakodnevnom životu koristiti bicikl u Beogradu sa desne obale Save, zato veliki deo Beograđana i silazi na rekreaciju biciklom upravo na desnu obalu Save (jer praktično skoro da nema krajeva grada na desnoj obali gde bi odatle mogli da skrenu) i zbog toga je taj koridor važan.

Uostalom čikam i tebe i lepog da predložite neke alternative vidove rekreacije na otvorenom u Beogradu, kada vam brza biciklistička staza toliko smeta. Tebe zato što se zna da živih negde druge i nemaš baš puno prilike ni da razmišljaš o rekreaciji u Beogradu, a lepog zato i što i ne znam da li se čovek ikako i igde rekreira.
 
Pa evo ovako Stanislawe...

U oktobru sam bio u Beogradu sa ćerkicom koja ima 5 godina. Iznajmili smo mali biciklić sa pomoćnim točkićima za nju i ona ga je vozila otprilike od beton hale do ovog gradilišta, UGLAVNOM po stazi. Ja sam svo vrijeme hodao iza nje i nastojao je održati na stazi. Biciklisti koji su vozili brže od nje obilazili su je i skretali sa označene staze a i pješaci su se nerijetko nalazili na stazi.

Zašto to spominjem. Zato što to ilustruje o kakvom je prostoru riječ. Nije to više staza po kojoj se biciklisti i pješaci kreću pravolinijski, obalom Save, uporedo jedni s drugima, već je prostor u kom se iznenada našao znatno veći broj pješaka i koji se kreću haotično. U svim pravcima. Često i okomito na biciklističku stazu. Od kamiončića sa brzom hranom do ograde. Od igrališta do parkirališta, itd...Tu je sad i sve više djece čije kretanje nikad ne možeš predvidjeti. To su uslovi koji su nastali izgradnjom promenade i biciklistička staza za koju kažeš da je starija, sada mora da promjeni način svog funkcionisanja.

Zato mislim, da je čak nužno, u cilju usklađenog korištenja prostora i za pješake i za bicikliste da taj prostor dijelimo i da se brzina kretnja bicikla ograniči. Ne zabrani i ne izmješta, već samo ograniči po pitanju brzine i ekskluziviteta.
 
Maloj deci koja voze bicikl sa pomoćnim točkićima, a kreću se brzinom pešaka, mesto je na šetalištu pored roditelja. Tako je pre svega za njih bezbednije. Na Adi provodim puno vremena, u sezoni je uvek gomila ljudi, ali se manje-više u Beogradu podrazumeva da su mala deca na triciklima i biciklima na šetalištu uz roditelje koji idu peške, a odrasli biciklisti (ili kompletne porodice na biciklima) na brzoj stazi.

Možda ću se grubo izraziti, ali mislim da ste potpuno nepotrebno pravili haos tako što ste dete postavili na stazu pred brže bicikliste, a onda te bicikliste skretali sa staze pravo u druge pešake. Do vas je bilo, više nego do biciklističke staze i šetališta.

Smisao biciklističke staze je da se njom kreću svi koji su brži od pešaka (dakle i roleri, i džogeri), a deci na biciklima, u pratnji roditelja koji su peške, mesto je naravno uz roditelje. Da je dete brže od drugih pešaka, onda biste valjda oboje bili na biciklu :)

Inače u Beogradu preporučujem Topčiderski park, kao mesto gde ima dosta dece na biciklima/triciklima, gde ima puno staza a nema velike mase pešaka, pa je to idealan poligon da deca koje voze bicikl negde između brzine pešaka i odraslog, vežbaju vožnju.
Tu sam i ja sa roditeljima naučio da vozim bicikl.
 
Slozio bih se s tobom Stanislawe da mala dijeca trebaju da voze bicikl po setalistu uz roditelje kad bi oni zaista vozili brzinom hoda ali oni povremeno ubrzaju tako da moras trcati za njima. Pored staze je voznja takodje otezana zbog pjesaka koji nisu dosli tu da se trkaju vec lagano setaju i zastajkuju. Sad je dobrim dijelom taj prostor jednostavno takav da je tesko razdvojiti saobracaj i da bi promenada bila na korist i setacima i biciklistima i rolerima itd...najbolje ju je jednako dijeliti. Bar je tako moje misljenje.

Neko negdje napisa da je promenada jedina staza kojom se stize do Ade. To je bilo doskora. Promenada vise nije "staza" vec mjesto za boravak. Nije vise pustara koju treba sto prije preci da bi se doslo do Ade, vec mjesto gdje treba doci i zastati. Ovde biciklisti imaju i odmorista. Imaju sta pojesti i popiti. Djeca se imaju gdje igrati (i kad dodju biciklom). Uostalom vozio sam se jedne godine biciklom i po Adi. I tamo pjesaci i biciklisti na pojedinim mjestima dijele staze i ne vidim nikakav problem da jednako uzivaju i jedni i drugi. I ako sto je Ada park, tako vremenom i promenada postaje svojevrsni linijski park.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=439291#p439291:jc6o7a11 je napisao(la):
RioBL » 12 Mar 2017 07:35 am[/url]":jc6o7a11]Slozio bih se s tobom Stanislawe da mala dijeca trebaju da voze bicikl po setalistu uz roditelje kad bi oni zaista vozili brzinom hoda ali oni povremeno ubrzaju tako da moras trcati za njima.

Razumem ja to i to jeste velika muka, jer u takvoj situaciji moraš istovremeno da gledaš hoće li se dete zakucati u druge pešake i hoće li se neki odrasli biciklista zakucati u vas oboje.
Zato ti i kažem, dok ti je dete negde između pešaka i bicikliste, prilagodite se situaciji i idite negde gde će imati bolje uslove da vežba vožnju, gde je manje šetača a nema ni odraslih biciklista. Probajte Topčiderski park sledeći put, garantovano će vam se svideti.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=439291#p439291:jc6o7a11 je napisao(la):
RioBL » 12 Mar 2017 07:35 am[/url]":jc6o7a11]
Uostalom vozio sam se jedne godine biciklom i po Adi. I tamo pjesaci i biciklisti na pojedinim mjestima dijele staze i ne vidim nikakav problem da jednako uzivaju i jedni i drugi. I ako sto je Ada park, tako vremenom i promenada postaje svojevrsni linijski park.

Pa pošto si i sam bio na Adi, valjda si video da su svuda postavljeni znaci gde je dozvoljeno za pešake a zabranjeno za bicikliste i obratno. Ima i dosta mesta gde se biciklistička staza ukršta sa pešačkom i bogami moraju da dobro gledaju i jedni i drugi, ali nisam primetio da je iko ikad pisao o tome kako se na Adi mora usporiti tok biciklista na stazi zbog ukrštanja sa pešacima.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=439208#p439208:10xxn813 je napisao(la):
stanislaw » Sub Mar 11, 2017 10:52 pm[/url]":10xxn813]
Uostalom čikam i tebe i lepog da predložite neke alternative vidove rekreacije na otvorenom u Beogradu, kada vam brza biciklistička staza toliko smeta. Tebe zato što se zna da živih negde druge i nemaš baš puno prilike ni da razmišljaš o rekreaciji u Beogradu, a lepog zato i što i ne znam da li se čovek ikako i igde rekreira.
Evo Lepi, kao neko ko voli bicikl i gleda da sto manje seda u auto a vise da jase bajs, da kaze:
Da se trci, voze roleri i bicikl moze i na poplocanom šetalištu koje je ovako dosta siroko, (slazem se da je trebalo biti šire da ne otvaramo raspravu o centimetrima).

A ljudima koji bicikl koriste kao prevozno sredstvo na ovoj ruti, omogućiti brzu stazu uz saobraćajnicu kroz SA.
 
Možda si dotakao jednu vrlo dobru poentu.
Smisao biciklističkih staza po novim ulicama Savskog amfiteatra (uostalom, baš kao i na Novom Beogradu) je da se omogući korišćenje bicikla kao svakodnevnog prevoznog sredstva.

Biciklistička staza na obali Save je okrenuta rekreativcima, jer deklarativno su svi za to da grad siđe na reke.
O tome kako je bolje urediti stazu na obali, možemo diskutovati. Da li asfalt, da li pločnik, kako god.

Ističem primer Ade Ciganlije jer se ipak pokazalo kao dobro rešenje da postoje jasno označene biciklističke trake i da se na njima može i voziti bicikl, i trčati, ići na rolerima ili skejtu a da se ne pravi slalom između pešaka...
 
^^
Mozda? :shock:
Sve vreme pricam o tome!

Ali ajde da kazem, slozili smo se.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=439877#p439877:3isy0n4z je napisao(la):
Stomatolog » Tue Mar 14, 2017 1:36 pm[/url]":3isy0n4z]Na sta liče ove fasade, pa to je strašno...
Izrael i Palestina.
 
Izrael!?

Ne znam da li si nekada bio u Izraelu, ali oni su za nas Pariz, barem
što se tiče održavanja fasada i urednosti. O standardu da ni ne govorim.
 
Vrh