[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=439179#p439179:ne9tzh4p je napisao(la):
RioBL » 11 Mar 2017 07:45 pm[/url]":ne9tzh4p]
tj, prostor koji pjesaci i biciklisti DIJELE. Bez razdvajanja na pjesacku i biciklisticku stazu.
Deljeni prostor bi funkcionisao na zaista prostranom šetalištu.
Pošto je u BNV šetalište iz poznatih razloga relativno skučeno, bolje je da postoje odvojeni prostori, kako bi se smanjio konflikt. Deljeni prostor tamo gde je gužva negativno utiče na bicikliste da budu nestrpljiviji, da zvone itd. Kada su staze odvojene, postoji kakav-takav mir između pešaka i biciklista.
Po istoj logici mogao bi predlagati i deljene koridore za pešake i bicikliste na Adi Ciganliji, gde takođe nema baš širokih staza koje bi se mogle nazvati štrandom, ozbiljnim šetalištem. Ne znam koliko često se zatekneš tamo, naravno leti je količina ljudi ogromna i hvala bogu da postoje izdvojene staze za pešake i bicikliste. Kada bi anketirao pešake i bicikliste na Adi da li im nedostaje jedna deljena staza, sigurno bi ti svi rekli da o tome nema govora.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=439179#p439179:ne9tzh4p je napisao(la):
RioBL » 11 Mar 2017 07:45 pm[/url]":ne9tzh4p]
Bolje bi bilo omoguciti zasebnu biciklisticku stazu uz saobracajnicu iza zgrada koje su u prvom redu a prostor promenade koristiti za laganu biciklisticku voznju.
Moram da ponovim po stoti put. Biciklistička staza služi svim bržim rekreativcima, ne samo biciklistima nego i svima onima koji su na rolerima ili džogiraju. Sve te rekreativce ti bi oterao u ulice iza, da udišu smog automobila, što je nefer prema svim rekreativcima, a ponajviše prema onima koji nisu na biciklu - na šta liči da se džoger zaustavlja na svakom semaforu, samo zato što neko želi jako sporo šetalište, verovatno da bi ga pretvorio u pijacu, suk, tezge, letnje bašte, šta god.
I pre svega uporno zaboravljate da ta biciklistička staza ima tradiciju dvadeset godina dužu od BNV-a (da, mislim da je još devedesetih Čović bio gradonačelnik kada je staza urađena), naravno da su se namnožila udruženja biciklista i rekreativaca i naravno da će se sa punim pravom vrlo glasno buniti ako neko pokuša da gumicom obriše stazu koja je u Beogradu već decenijama urbanistički regulisana.
I takođe zaboravljate da je cela desna obala Save jedan ekstremno brdoviti Beograd, da za razliku od mnogih drugih gradova od Novog Sada do Banjaluke, fizički je nemoguće u svakodnevnom životu koristiti bicikl u Beogradu sa desne obale Save, zato veliki deo Beograđana i silazi na rekreaciju biciklom upravo na desnu obalu Save (jer praktično skoro da nema krajeva grada na desnoj obali gde bi odatle mogli da skrenu) i zbog toga je taj koridor važan.
Uostalom čikam i tebe i lepog da predložite neke alternative vidove rekreacije na otvorenom u Beogradu, kada vam brza biciklistička staza toliko smeta. Tebe zato što se zna da živih negde druge i nemaš baš puno prilike ni da razmišljaš o rekreaciji u Beogradu, a lepog zato i što i ne znam da li se čovek ikako i igde rekreira.