Šta je novo?

Bulevar patrijarha Pavla

Protekle dve nedelje, otkako je Vesić najavio da samo što nije krenuo saobraćaj u dve nove trake, bilo je u proseku po dva-tri radnika na celoj trasi. Uglavnom, kad god sam prolazio, ravnali su zemlju pored puta lopatama ili se krili u hladovini. Pitao sam se šta li se sad čeka, što ga ne puste napokon.

Danas sam prošao i konačno se primećuje malo konkretnija aktivnost: izgleda da polažu kablove za uličnu rasvetu po sredini između traka, tj između budućih tramvajskih baštica. Vidi se da tu i tamo viri neki drečavo žuti bužir za kablove, ponegde su ga već i zatrpavali zemljom, a na pojedinim mestima se izgleda postavljaju po sredini ivičnjaci koji će razdvajati dve tramvajske trake, a između kojih će ići kablovi. Inače, na središnjem delu bulevara na postavljenim stubovima i dalje nedostaju same svetiljke. Sve u svemu, izgleda da je ideja da se ipak završi i rasveta, pa tek onda da puste saobraćaj. Koliko će im sad trebati za to, misterija je velika...
 
Могуће, мада сам мислио да је камено корито природнијег изгледа и пријатније у амбијенту. Парадокс је да имамо корита канала уз аутопутеве са каменом а реку кроз град са голим бетоном. Плус бетон привлачи графите.
Камен је очајно решење јер у далеко већој мери зауставља муљ и корито се брже запрља, а неупоредиво га је теже чистити. Сем тога, из фугни расте коров, неретко и дрвеће које даље кореном разара обалоутврду.
 
Jel samo ja vidim problem sa ovim?
Screenshot-from-2022-05-21-07-46-27.png
 
Камен је очајно решење јер у далеко већој мери зауставља муљ и корито се брже запрља, а неупоредиво га је теже чистити. Сем тога, из фугни расте коров, неретко и дрвеће које даље кореном разара обалоутврду.
Dabome, @stf je imao na umu korito Gročice:
20220521_174442.jpg

20220521_174723.jpg
Uživo, iz Grocke.
 
Ово је баш лепо у Гроцкој :) Штета само што куманлне службе не чисте корито од отпадака.
 
Kamen je estetski prijatniji za korita unutar naselja, ali stoji da sa aspekta funkcionalnosti nije bolji i pritom zahteva redovna održavanja i čišćenja (nepoznata pojava našim službama).
 
Da malo rekapituliram šta je urađeno i šta još treba uraditi.

Pogledajte prilog 136482

Po starom glupom običaju, radi se od sredine. Umesto da se prvo radilo spajanje sa Mostom na Adi, to je ostavljeno za kraj (i ne nazire se početak). To je plava linija sa brojem 3.

Do sada je urađeno (mada još nije gotovo) samo deo između crvenih linija gde je jedini problem bila raskrsnica sa Pere Velimirovića i to je sada valjda rešeno na bolji način nego što je bilo.

Od problema, ostaju raskrsnica sa Vareškom (plavi krug 1,) zajedno sa rampom ka Košutnjaku i raskrsnica sa Miška Kranjca koja je već odavno delom mogla da bude poboljšana jer imamo asfaltirane tramvajske koloseke koji se ne koriste.

Zna li se uopšte kada je realno da se napadnu preostali potezi?

Što se tiče bici staze i trotoara - zaista ne znam šta je bio problem da se to uradi u sklopu postojećih radova.

Sve u svemu radovi i organizacija su potpuno u skladu sa SKORO SVIM SNS projektima do sada.
Dule, to što si označio plavom bojom i brojem 3 nije krajnja faza, već naredna, za koju su već raspisali tender i navodno
počeli radove. Poslednja rupa na svirali je, naravno, Rakovica. Kao i uvek. To će se raditi na kraju. A kada, zna valjda samo
vrhovni tvorac.

Kad smo kod te druge faze (Topčider - Most), na tabli piše da je rok izvođenja radova 1 godinu. Prvi mesec je već prošao,
a radovi nisu ni počeli praktično. Bojim se da će ta nivelacija kod bivše NIS stanice biti žešće usporena.

O trećoj fazi ni ne razmišljam. Verovatno ću se ja pre vratiti u Srbiju, nego što će to biti završeno, a nemam još planove
da se penzionišem.
 
Danas prosao biciklom dva puta celu trasu, oko 11h i 13h. Dva radnika u blizini raskrsnice sa PV cackaju nesto kablove kod stubova za rasvetu. Jedan minijaturni bager poravnava zemlju kod Stare trojke. I jos dvojica ljudi namestaju kocke za ivicnjake izmedju tramvajskih bastica u blizini rasadnika. Dva sata kasnije od te petorice ostala su ova dvojica sa ivicnjacima i malo dalje jedan radnik sa lopatom ravna zemlju i to je to. Dnevno se tu pojavi max 4-5 radnika, realno dvoje do troje reklo bi se nesto i rade.

Na drugoj fazi, od skretanja ka Kosutnjaku prema Mostu na Adi apsolutno nema nikog zivog, nikakve aktivnosti. Ta faza je znatno kompleksnija, dat je mnogo kraci rok, a pocetak ne obecava nimalo.
 
Ради ли макар железница шта на уклањању шина?
 
Maj prođe, a put se ne otvori...

Kad se samo setim da smo ovde, nakon otvaranja leve trake 1. septembra prošle godine, kada je najavljeno da će "u najkraćem mogućem roku biti završena i druga strana", sa opreznim optimizmom razmatrali i moguće otvaranje preostale dve trake, najpre do Nove godine (2022.), pa onda 100% sigurno, nema šanse da ne bude, makar do izbora 3. aprila. Pa je Vesić 2. maja izjavio "ove nedelje puštamo u rad".

I tako, šumi Topčiderka i nosi...
 
Da li planiraju da posade drvored pored trotoara?Pričaju kako se sadi "najviše u istoriji", a ovde imaju slobodan prostor oko bulevara i rasadnik odmah pored i ništa...

Posebna glupost je što je trotoar odmah pored puta, a imali su prostora da ga pomere za metar i posade drvored i živu ogradu između bulevara i trotoara. Onda bi bilo podnošljivo prošetati od Kanarevog to Topčidera. Ali pretpostavljam da je to rezervisano za Beograd na vodi.
 
Da li planiraju da posade drvored pored trotoara?Pričaju kako se sadi "najviše u istoriji", a ovde imaju slobodan prostor oko bulevara i rasadnik odmah pored i ništa...

Posebna glupost je što je trotoar odmah pored puta, a imali su prostora da ga pomere za metar i posade drvored i živu ogradu između bulevara i trotoara. Onda bi bilo podnošljivo prošetati od Kanarevog to Topčidera. Ali pretpostavljam da je to rezervisano za Beograd na vodi.
Eh, sta su sve mogli... Sa drvoredom bi taman kasnili dodatno jos dve, najvise tri godine.

Hvala Srdjane, super snimak kao i uvek :). Vidim da je brojcana situacija danas sa radnicima potpuno identicna kao i pre 10 dana: dvojica pipkaju sine kod onih servisa (na 1:00), jedan mini-bager se vozika kod nadvoznjaka (1:05) i jos dvojica cackaju srednje ivicnjake kod rasadnika (1:27). Ovim tempom svecano otvaranje za Vidovdan 2023.

@chmi je juce izvestio da su se na fazi dva konacno pojavili radnici i kamioni, ali na ovom videu od rasadnika do Mosta na Adi nema apsolutno nikoga (dvojica koja prelaze prugu na 2:39 mi ne lice na radnike). Mozda se namerno sakrivaju od dronova? ;)
 
Vrh