Šta je novo?

Bulevar Oslobodjenja (ex JNA) od Autokomande do Slavije rekonstrukcija

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=858062#p858062:20evenhb je napisao(la):
Дошљак » 15 Jun 2021 16:27[/url]":20evenhb]Нема од тога ништа нажалост, нема сокака на Врачару без новоградње. Има мало простора да се уради део у Скерлићевој, и теоретски би могао и део Боре Станковића иза храма да се прошири, али даље ка Каленићу и Вуку нема простора. Оригинални план је предвиђао да булевар иде Скрелићевом и делом Стојана Протића па да скрене преко тих блокова иза храма ка Мутаповој, даље предпостављам да би ишао Мутаповом до Каленића, пресекао пијацу и до Вука би ваљда ишао Синђелићевом.

Новоградња, староградња, све је то исто, и решава се исто
 
Evo pošto pričamo o tome, a i jeste vezano za temu i ovaj deo grada, da prosledim skice tog bulevara koje mi je danas Došljak poslao:

file.php
 
Jel ovo saobraćajnica u nivou sa Bulevarom oslobođenja?
 
Овај план је предвиђао укопавање Булевара ослобођења на делу између Tиршове и новог Светосавског булевара, како би се добила једна целина Светосавског платоа испред храма и библиотеке, и парка Милутина Миланковића.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=858002#p858002:39gdmkdj je napisao(la):
Дошљак » 15 Јун 2021 11:29 am[/url]":39gdmkdj]Булевар кроз Врачар је уствари одбачен од општине и цркве. Наводно би дегеадирао амбијент.
Тај булевар је одбачен када је концепт аутомобилског урбанизма у целом свету одбачен као назадан и деградирајући по урбани амбијент града (а не цркве). Он је одбачен у целини са мостом преко Саве у продужетку Булевара Зорана Ђинђића (то је друга лонгитудинала).
 
A ironično, dobili su upravo automobilski Vračar i ostatak grada u kome pešaci idu kolovozom jer su svi trotoari postali parking.

Ako neko pak toliko ne veruje, mogu da okačim skore fotografije lepih ulica kojima sam prošao, baš između Ustaničke, Hrama, Kalenića i Maksima Gorkog. Slikao sam jer sam video puno lepih drvoreda, lokala i fasada. Ali na njima se vidi i koliko kilometara naših ulica je zapravo neprohodno za pešake jer su postali sajmovi automobila.

A te baštice sa vrtovima koje su ovi 1989. šatro hteli da zaštite su sada 90% zamenjeni novim zgradurinama. Uostalom, pa upravo na ovoj trasi neizgrađenog bulevara južno od Hrama su zidana neka od najbahatijih i najizvikanijih modernih zdanja na Vračaru. Upravo tu pod nosom uvažene SPC i Opštine Vračar niču zgradurine koje su sve, sve, samo ne u istorijskom autentičnom duhu Vračara.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=858169#p858169:1exx74oc je napisao(la):
stf » Сре Јун 16, 2021 7:45 am[/url]":1exx74oc]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=858002#p858002:1exx74oc je napisao(la):
Дошљак » 15 Јун 2021 11:29 am[/url]":1exx74oc]Булевар кроз Врачар је уствари одбачен од општине и цркве. Наводно би дегеадирао амбијент.
Тај булевар је одбачен када је концепт аутомобилског урбанизма у целом свету одбачен као назадан и деградирајући по урбани амбијент града (а не цркве). Он је одбачен у целини са мостом преко Саве у продужетку Булевара Зорана Ђинђића (то је друга лонгитудинала).
То је велики промашај што су оба пројекта одбачена. Зато сад добијамо пола те саобраћајнице кроз круг КЦС до Булевара ослобођења.
 
Па наравно. Чим се појави нова мода, нешто што треба урадити се одбија да се не би трошиле паре под изговором застарелости.
 
mi smo se toliko pripremili za metro da smo odbacili drumske varijante jos 30-50 godina pre izgradnje istog
 
Зато ће Врачар добити метро у зони Јужног булевара и Шуматовачке :)
 
Одговара новоградњи по Чубури.

С друге стране, предност метроа је право што не мора да прати природне путеве. Та траса је више за трамвај, који је најбоље стављати по долинама и врховима, и да се крећу у тим линијама
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=858187#p858187:1uiyznod je napisao(la):
Дошљак » 16 Јун 2021 09:13 am[/url]":1uiyznod]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=858169#p858169:1uiyznod je napisao(la):
stf » Сре Јун 16, 2021 7:45 am[/url]":1uiyznod]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=858002#p858002:1uiyznod je napisao(la):
Дошљак » 15 Јун 2021 11:29 am[/url]":1uiyznod]Булевар кроз Врачар је уствари одбачен од општине и цркве. Наводно би дегеадирао амбијент.
Тај булевар је одбачен када је концепт аутомобилског урбанизма у целом свету одбачен као назадан и деградирајући по урбани амбијент града (а не цркве). Он је одбачен у целини са мостом преко Саве у продужетку Булевара Зорана Ђинђића (то је друга лонгитудинала).
То је велики промашај што су оба пројекта одбачена. Зато сад добијамо пола те саобраћајнице кроз круг КЦС до Булевара ослобођења.

Значи ти мислиш да је нормална била одлука да се поруши пола Врачара како бисмо изградили новобеоградски Булевар преко њега?
 
Да, потшо је и овако порушено пола за новоградњу.
 
Niti su sačuvane baštice i vrtovi, niti stari duh, niti su u tim kanjončinama kvalitetni stanovi (možda i jesu veliki ali su po dizajnu i rasporedu krš), niti ima mesta za parkiranje, niti ima krštene saobraćajne veze istočno od Slavije i Bulevara Oslobođenja. To je taj očuvani ''stari duh Vračara''.


A uporediti samo ovo sada sa onim što je nekad davno bio pojam, i kvaliteta života, i lepote, i mentaliteta lokalaca, pa čak i saobraćajnog planiranja (ortogonalna mreža ulica, Krunska sa bašticama i uvučenim građevinskim linijama). Da, očuvali su ga mani ga mito...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=858243#p858243:3eo2tzja je napisao(la):
stf » 16 Jun 2021 12:06 pm[/url]":3eo2tzja]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=858187#p858187:3eo2tzja je napisao(la):
Дошљак » 16 Јун 2021 09:13 am[/url]":3eo2tzja]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=858169#p858169:3eo2tzja je napisao(la):
stf » Сре Јун 16, 2021 7:45 am[/url]":3eo2tzja]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=858002#p858002:3eo2tzja je napisao(la):
Дошљак » 15 Јун 2021 11:29 am[/url]":3eo2tzja]Булевар кроз Врачар је уствари одбачен од општине и цркве. Наводно би дегеадирао амбијент.
Тај булевар је одбачен када је концепт аутомобилског урбанизма у целом свету одбачен као назадан и деградирајући по урбани амбијент града (а не цркве). Он је одбачен у целини са мостом преко Саве у продужетку Булевара Зорана Ђинђића (то је друга лонгитудинала).
То је велики промашај што су оба пројекта одбачена. Зато сад добијамо пола те саобраћајнице кроз круг КЦС до Булевара ослобођења.

Значи ти мислиш да је нормална била одлука да се поруши пола Врачара како бисмо изградили новобеоградски Булевар преко њега?
Ma ne bi bilo porušeno 'pola Vračara', preterujeś sad ko Milena Milošević onomad. Bio bi porušen red zgradica - koje su posle ionako porušene da bi se napravile nove zgrade. I još neke zgrade, ali daleko od toga da bi bila tragedija.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=858243#p858243:267fq9i2 je napisao(la):
stf » 16 Jun 2021 12:06[/url]":267fq9i2]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=858187#p858187:267fq9i2 je napisao(la):
Дошљак » 16 Јун 2021 09:13 am[/url]":267fq9i2]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=858169#p858169:267fq9i2 je napisao(la):
stf » Сре Јун 16, 2021 7:45 am[/url]":267fq9i2]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=858002#p858002:267fq9i2 je napisao(la):
Дошљак » 15 Јун 2021 11:29 am[/url]":267fq9i2]Булевар кроз Врачар је уствари одбачен од општине и цркве. Наводно би дегеадирао амбијент.
Тај булевар је одбачен када је концепт аутомобилског урбанизма у целом свету одбачен као назадан и деградирајући по урбани амбијент града (а не цркве). Он је одбачен у целини са мостом преко Саве у продужетку Булевара Зорана Ђинђића (то је друга лонгитудинала).
То је велики промашај што су оба пројекта одбачена. Зато сад добијамо пола те саобраћајнице кроз круг КЦС до Булевара ослобођења.

Значи ти мислиш да је нормална била одлука да се поруши пола Врачара како бисмо изградили новобеоградски Булевар преко њега?

Не само нормална, него и пожељна. Најодвратнији и најнефункционалнији део града, а толико близу центра.

А и фин би се преседан направио за ова "спољнија" насеља која треба још више "истумбати"
 
O stavu stanovnika Vračara govorila je za list "Danas" i Ana Matović, član nekadašnjeg Odbora za zaštitu Savinca, Neimara i Čubure, koja je podsetila "da je ovaj ambiciozan, ne samo beogradski već i projekat od nacionalnog značaja, naišao na otpor žitelja Vračara još pre 13 godina, odmah po obelodanjivanju pobedničkog rada dvojice arhitekata". Prema njenom svedočenju, organizovan je referendum za stopiranje projekta na kome se od 1200 izašlih čak 1150 žitelja tog dela Vračara izjasnilo protiv njegove realizacije. "Nećemo Novi Beograd na Vračaru, već mali Monmartr oko Hrama", glasile su tada primedbe Vračaraca upućene na račun nekih urbanističkih i saobraćajnih planova kojima bi se, kako kažu, "narušilo nasleđeno urbanizovano tkivo Vračara". Poslednje pitanje koje se tiče aktuelne legalizacije: hoće li biti legalizovani objekti novijeg datuma na Vračarskom platou, spratnosti P+6 ili 7 spratova, iako je DUP-om predviđena spratnost P+3? Hoće li biti srušen prijatni kutak, umetničko-zanatski centar u zaleđu Hrama?

Visoke kuće a uske ulice – ko može da verifikuje ovu pohlepu, koja narušava ambijentalne vrednosti i duh Neimara.
Текст из 2003. Уместо малог Монмарта житељи Врачара су добили Будву на сувом.
https://www.vreme.com/cms/view.php?id=359936
 
To su samo naivčine, tj. korisne dalebu mogle da očekuju neki 'Monmartr'. Ali, takvi drže kičmu svih sistema ovde. Lično, meni je baš taj soj ljudi kriv za većinu nepodopština u Srbiji.

Elem, opet se preteruje, nit je Vračar odvratan, niti je naročito nefunkcionalan. Ne bih nikad menjao Novi Beograd za njega, doduše, ali ne bih ni da je mnogo bolje ispao.
 
Nije baš da Vračar nije nefunkcionalan. Samo kad bacim pogled kuda idu 25, 25P i 26 po njemu, vidim svu njegovu funkcionalnost u punom sjaju. Ili kad pomislim da treba negde da obavim posao na delu između poteza Makenzijeva - Cara Nikolaja II - Žička - Južni bulevar, shvatim da posao brže obavim peške nego li gradskim prevozom. Sa kolima mu dođe negde između. da je barem jedna ulica napravljena da bude za normalni saobraćaj i da može da se provuče i gradski prevoz, pre svega, i to još da je normalnog tipa (solo linija, recimo), život bi bio neuporedivo lakši. Ovako, sve smo se nešto bojali da ne narušimo neki duh starog grada, a na kraju završismo i bez tog starog duha i bez funkcionalnih saobraćajnica, a sa izgrađenim višespratnicama na mestu tog starog duha . Tako da danas maksimum koji možemo da izvučemo je produžetak Birčaninove i direktno spajanje sa Knjeginje Zorke.

Da nije izbegavano rešavanje problema, sa izgradnjom većinom normalnih naselja iza tih naselja sa problemima, danas ne smo ni raspravljali da li je trebalo da idemo u visinu ili širinu, jer nam takve stvari ne bi ni bile na pameti, nego bi smo uživali u sasvim drugim stvarima, koje nas opuštaju.
 
Sole, sve su to realno male muke. Da ne preterujemo. I kolima i prevozom, sve se to na kraju uradi, uz prihvatljiv trošak i vremena i para za standarde velikog grada. A i Slavija, dva-tri bulevara... su na pešačkoj distanci. Ne preti baš na Vračaru humanitarna katastrofa.
 
I dalje ima delova Vračara koji su meni prelepi i prijatni. I fizički i ovako ''duhovno'' i po sastavu ljudi. Ali sve ih je manje. Neka mesta koja su i ostala pošteđena ''Budvizacije'' (Došljak, svaka čast za opis :D ) i favelizacije, zato muku muče sa vozilima koja su rasuta po trotoarima.

Strašno je kako su i prethodne vlasti prošlog veka isto tako odlagale i opstruirale širenje i pravljenje novih ulica, pored tog nikad izgrađenog bulevara kod Hrama. Primer - https://goo.gl/maps/u7yimN7Lq5rF3ae16 Ova zgrada je pravljena za vreme SFRJ. I umesto da je uvučena bar za širinu jedne trake, ona je isto tako nabijena na ''staru'' građevinsku liniju.

Namerno uzimam tu lokaciju za primer da ne ispadne sad da priželjkujem da neko npr poruši pola Janka Veselinovića (jako lepa ulica) sa sve drvoredima i vilama samo da bi napravio bulevar. NE. Ali ovi pravci za koje se još tada znalo da će biti glavne magistrale - Maksima Gorkog, Njegoševa, Cara Nikolaja, Grčića Milenka, Todora Dukina, Kruševačka... U njima je trebalo planirati dugoročna postepena širenja gde god je bilo moguće. A ne nabijati još zgrada i praviti još kanjona. A isto tako ne vidim smisao i razum čuvanja ovakvih čireva. Mislim, i sad, i za vreme Jugoslavije.


Ma sve u svemu, vrištaće ceo istočni deo grada za širim ulicama narednih 20 godina. Al sad kasno.
 
Da, valjda ćemo na kraju da dočekamo proširenu Maksima Gorkog i proboj do Vuka, pa će eto i to biti nekakav vračarski bulevarski prsten.
 
Ja nisam znao da je to uopšte u planu? Pa kako je to zamišljeno kad i u Maksima Gorkog na nekoliko lokacija isto ima novoposađenih zgrada tik uz dosadašnju građevinsku liniju? :?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=858292#p858292:1zk2gt18 je napisao(la):
Пантограф » 16 Jun 2021 15:35[/url]":1zk2gt18]Sole, sve su to realno male muke. Da ne preterujemo. I kolima i prevozom, sve se to na kraju uradi, uz prihvatljiv trošak i vremena i para za standarde velikog grada. A i Slavija, dva-tri bulevara... su na pešačkoj distanci. Ne preti baš na Vračaru humanitarna katastrofa.
Što moraš da živiš na NBG, kada je i na Vračaru sve super. :)

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=858294#p858294:1zk2gt18 je napisao(la):
Bender Rodriguez » 16 Jun 2021 15:40[/url]":1zk2gt18]I dalje ima delova Vračara koji su meni prelepi i prijatni. I fizički i ovako ''duhovno'' i po sastavu ljudi. Ali sve ih je manje. Neka mesta koja su i ostala pošteđena ''Budvizacije'' (Došljak, svaka čast za opis :D ) i favelizacije, zato muku muče sa vozilima koja su rasuta po trotoarima.

Strašno je kako su i prethodne vlasti prošlog veka isto tako odlagale i opstruirale širenje i pravljenje novih ulica, pored tog nikad izgrađenog bulevara kod Hrama. Primer - https://goo.gl/maps/u7yimN7Lq5rF3ae16 Ova zgrada je pravljena za vreme SFRJ. I umesto da je uvučena bar za širinu jedne trake, ona je isto tako nabijena na ''staru'' građevinsku liniju.

Namerno uzimam tu lokaciju za primer da ne ispadne sad da priželjkujem da neko npr poruši pola Janka Veselinovića (jako lepa ulica) sa sve drvoredima i vilama samo da bi napravio bulevar. NE. Ali ovi pravci za koje se još tada znalo da će biti glavne magistrale - Maksima Gorkog, Njegoševa, Cara Nikolaja, Grčića Milenka, Todora Dukina, Kruševačka... U njima je trebalo planirati dugoročna postepena širenja gde god je bilo moguće. A ne nabijati još zgrada i praviti još kanjona. A isto tako ne vidim smisao i razum čuvanja ovakvih čireva. Mislim, i sad, i za vreme Jugoslavije.


Ma sve u svemu, vrištaće ceo istočni deo grada za širim ulicama narednih 20 godina. Al sad kasno.
:kk:
 
Vrh