Šta je novo?

Bulevar Oslobodjenja (ex JNA) od Autokomande do Slavije rekonstrukcija

Sole, mora samo da se mre.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=858301#p858301:2xyqff6k je napisao(la):
Bender Rodriguez » 16 Jun 2021 02:51 pm[/url]":2xyqff6k]Ja nisam znao da je to uopšte u planu? Pa kako je to zamišljeno kad i u Maksima Gorkog na nekoliko lokacija isto ima novoposađenih zgrada tik uz dosadašnju građevinsku liniju? :?
Da, u planu je. Koliko znam, cela desna strana gledano od Južnog bulevara treba da leti.
 
Управо, све иде на контра страну. Мада мало је гадно урађено на Пашином. Држе се садашњих улица као пијани плота
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=858264#p858264:39azfhmh je napisao(la):
Пантограф » 16 Јун 2021 12:46 pm[/url]":39azfhmh]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=858243#p858243:39azfhmh je napisao(la):
stf » 16 Jun 2021 12:06 pm[/url]":39azfhmh]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=858187#p858187:39azfhmh je napisao(la):
Дошљак » 16 Јун 2021 09:13 am[/url]":39azfhmh]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=858169#p858169:39azfhmh je napisao(la):
stf » Сре Јун 16, 2021 7:45 am[/url]":39azfhmh]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=858002#p858002:39azfhmh je napisao(la):
Дошљак » 15 Јун 2021 11:29 am[/url]":39azfhmh]Булевар кроз Врачар је уствари одбачен од општине и цркве. Наводно би дегеадирао амбијент.
Тај булевар је одбачен када је концепт аутомобилског урбанизма у целом свету одбачен као назадан и деградирајући по урбани амбијент града (а не цркве). Он је одбачен у целини са мостом преко Саве у продужетку Булевара Зорана Ђинђића (то је друга лонгитудинала).
То је велики промашај што су оба пројекта одбачена. Зато сад добијамо пола те саобраћајнице кроз круг КЦС до Булевара ослобођења.

Значи ти мислиш да је нормална била одлука да се поруши пола Врачара како бисмо изградили новобеоградски Булевар преко њега?
Ma ne bi bilo porušeno 'pola Vračara', preterujeś sad ko Milena Milošević onomad. Bio bi porušen red zgradica - koje su posle ionako porušene da bi se napravile nove zgrade. I još neke zgrade, ali daleko od toga da bi bila tragedija.

Па ја уопште не говорим у том смислу, већ у економском. Колико би таква експропријација коштала и да ли је уопште економски оправдана? Ондашњи урбанисти су јако лепо користили лењир и понашали се према граду као да је ледина а не формирано ткиво.

Овај сличај је идентичан случају блока 18 и зашто он никада није урбанизован. Јер је то економска небулоза. Зато су уосталом урбанисти Југославије и прескочили први прстен периферије и подигли сателит насеља по брдима иза свега. Јер је било прескупо све то сређивати. Наравно, због те одлуке ми нас данас још више кошта уређење свега тога.
 
Да, то је одлука из 1967. И нико је други осим нас није донео, нити би донео. Али и изостанак реконструкције Врачара/Чубуре је саставни део те стратегије: зато се 29-ка из великих ободних насеља вуче кроз узане Макензијеву и Жичку улицу. Једноставно, то није смело да дочека у профилу 1+1 ни 1970. годину.
 
Ако ће о реално, када су имали пара да расељавају људе са Славије и по Дорћолу, имали су и за ове три-четири улице на Врачару.
Још једна ствар, станоградње из доба социлајизма има подоста и по Врачару ма колико год он био идеализован као нека стара Чубура из Монтевидеа, верујем да је и за те зграде доста кућа порушено. Слично имамо и таквих зграда и по Душановцу са обе стране аутопута. Значи те периферије су прескочене само са инфраструктуром.
 
Ма нису имали пара, недостајало им је за све - то отуд што је економија била крајње неефикасна: буџети су крпили касе распалих предузећа. А прескочили су читав појас и са високоградњом - то ти је и повезано са инфраструктуром, у оквиру реконструкције, поготову по ондашњим (преамбициозним) плановима, није ишло једно без другог.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=858419#p858419:358gloo9 je napisao(la):
Дошљак » Čet Jun 17, 2021 9:58 am[/url]":358gloo9]Ако ће о реално, када су имали пара да расељавају људе са Славије и по Дорћолу, имали су и за ове три-четири улице на Врачару.
Upravo.

Ljudi na ovom forumu se često dele na one koji preziru SFRJ urbaniste i one koji se kunu u njih. U stvari ne samo urbaniste, nego generalno sve vezano za SFRJ. Ili obožavaju ili preziru. Ja ne spadam ni u jedne, znam vrlo dobro da je bilo nekih dobrih i pametnih stvari, a znam da je bilo i nekih glupih i štetnih. Ali recimo kad se radi o uređenju naselja i saobraćajnica istočno od Slavije i Autokomande, tu je stvarno bilo prisutno teško višedecenijsko slepilo i ku***bolja.

Pravili su sve i svašta po Beogradu i ostatku zemlje, pomerali brda, seljakali ljude, pravili mamutske komplekse i građevine... a ovamo nisu mogli da se nateraju da naprave krštene saobraćajnice u prestonici ka delu grada za koji se videlo da će da bude drugi najgušće naseljen i najopterećeniji.

A bitno da su čuvali ovakve čireve. I ovakve.
tenor.gif


Ko zna, možda je neko tada mislio da (i) to spada u ''stari duh Vračara''... :violina:
 
Море, није мислио нико да је то "стари дух Врачара", него није "друштвена заједница" имала пара да то реши.
Е, сад, да не би рата, инвеститори би ту причу завршили негде до 1951...
 
Ok ali da je to slučaj, zar ne bi onda ostavili u GUPu ograničenja spratnosti, namena i propise tako da se ništa novo ne gradi na budućoj trasi, pa da jednog dana može da se nastavi sa tom idejom kad bude para...?

Izgleda da je i tu važio isti rezon kao za metro. ''Nemamo para za sve od prve pločice na početnoj stanici do poslednjeg stepenika na zadnjoj? A pa ništa onda... otkazuj sve''. :lol: :roll:
 
Важили су принципи погршног планирања и урбанизма као неразвијене техничке дисциплине у друшву ограничене материјалне основе:)

(Закључак Пленума самоуправних урбаниста Праксисовско-корчуланског усмерења)
 
Све у свему, Врачар већим делом нема услове за зглобна возила јавног превоза због застарелих улица.
 
Ne da nema uslova za zglobna vozila, nego nema ni za minibus, u dobrom delu opštine, pa otud imamo po obodnim delovima gradski prevoz. A da se mislilo na vreme, Vračar, Zvezdara i Voždovac bi bili humanija mesta za život (čast retkim delovima koji su izuzetak) i ne bi nas danas bolela glava što više od spajanja Kneginje Zorke i Birčaninove ne možemo da izvedemo, a da ne bude bez velikih intervencija, i finansijski i infrastrukturno.
 
Ništa u okolini nisam video što bi ukazivalo na tako nešto. Najbliža zona radova je na kružnom toku kod Autokomande, de postavljaju kablove za struju.
 
Oнда ће бити да су само паркирали ваљак за неке радове који тек предстоје. Није ретко да оставе тако машине да преноће због мањка тегљача.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=858515#p858515:37wkyxm3 je napisao(la):
solecar » 17 Jun 2021 14:31[/url]":37wkyxm3]Ne da nema uslova za zglobna vozila, nego nema ni za minibus, u dobrom delu opštine, pa otud imamo po obodnim delovima gradski prevoz. A da se mislilo na vreme, Vračar, Zvezdara i Voždovac bi bili humanija mesta za život (čast retkim delovima koji su izuzetak) i ne bi nas danas bolela glava što više od spajanja Kneginje Zorke i Birčaninove ne možemo da izvedemo, a da ne bude bez velikih intervencija, i finansijski i infrastrukturno.

На крају ће морати неко да пресече и "поједе говно" кад не буде било више избора сем да се крене са тим мало екстремнијим решењима. Али у почетку биће оног кмекања америчког стила "неее не дирај ми претрпану бетончину то је јединствена целина В Р А Ч А Р" а власт ће да уступа јер ем је демократски систем где владају најбучнији ем им се не троше паре
 
Ma ajde da je i betončina, to bi podrazumevalo da se radi(lo) o zgradama sa po 10, 20 stanova... O nekom iole racionalnom korišćenju prostora.
Nego su se decenijama čuvale i negovale ovakve sklepotine, kolibe i rugobe - https://goo.gl/maps/jPQvp1uUGm39KSeY7

A onda se i ovih zadnjih par vlasti zadnjih 20 godina svojski potrudilo da dodatno uk*nja stvar tako što su na mestima takvih koliba dopuštali gradnju novih gromada umesto da su im uvlačili regulacione linije.

I sad npr ta Kruševačka, koja večito ali večito ima sajam automobila na južnom kraku, nikad neće moći da se proširi. I večno će biti nehumana za sve. Odvratna pešacima za kretanje, odvratna vozačima i putnicima JGPa, odvratna čak i ljudima koji žive u tom večitom moru buke, zagađenja i natrpanosti pod prozorom. Umesto da je još po izgradnji autoputa i nadvožnjaka kod Dušanovca sav taj pičvajz buldožerisan i napravljena krštena 2+2 saobraćajnica koja bi se dalje ka severu spajala sa nesrećnim Južnim bulevarom (koji će, istina, biti proširen uskoro, ali to neće spasiti crnu rupu oko Dušanovca i potez Kalenić - Ustanička).
 

JAI Development & Consulting gradi devetospratnicu na Vračaru sa 16 stanova i 27 parking mesta


Gradska uprava grada Beograda oglasila je javnu prezentaciju projekta izgradnje stambeno-poslovnogobjekta u Bulevaru oslobođenja broj 17 na Vračaru. Prema idejnom rešenju koje jeizradio Main view studio iz Beograda, investitor, beogradska firma JAI Development& Consulting planira gradnju na parceli od 513 m2.

Postojeća porodičnazgrada na lokaciji predviđena je za rušenje, a umesto nje nići će zgrada sa 8spratova i povučenim spratom.

Zgrada će imati 16stanova i jedan pooslovni prostor, kao i podzemnu garažu sa 27 parking mesta.

Javna prezentacijatraje do 29. jula.


vracar_zgrada_140722_tw1024.jpg


 
Da li neko zna šta se dešava sa susednom parcelom (onom velikom koja stoji već decenijama očišćena)?

Inače, ovo sa devet spratova deluje kao da će malo da štrči.
 
Da li neko zna šta se dešava sa susednom parcelom (onom velikom koja stoji već decenijama očišćena)?

Inače, ovo sa devet spratova deluje kao da će malo da štrči.

Nije normalno da se uopšte dozvoljava gradnja p+9 kada stara zgrada pored ima p+4, a sve ostale u nizu ne prelaze 7 spratova. Izgledaće nakaradno kao i ona nova između Kneginje Zorke i Ohridske.
 
Kako nema mesta da se izmesti u sredinu? U cemu je razlika izmedju dva koloseka sa strane i cetiri kolovozne trake u sredini i dva koloseka u sredini i po dve saobracajne trake sa strane.
 
Pre jedno mesec dana kad sam prolazio prevozom pored onog novog urbanog džepa na uglu Katićeve i Bulevara Osl. video sam iz autobusa nekoliko visokih i razvijenih suncokreta na ovom parčetu trave desno na slici. Nisam slikao jer ja koliko volim da zveram kad se vozim kroz grad, toliko zaboravim da spremim kameru a i pritom često imam mrljave slike pa se ustručavam da fotografišem. Elem, taj suncokret je stajao tu još par dana i onda je pre jedno 3 nedelje nestao.

Pošto se u botaniku razumem koliko u fudbal, neko mi je objasnio da postoje valjda i ukrasni suncokreti. Sad ne znam da li ga je neko drpio preko noći ili su ga izmestili iz drugog razloga. Verovatno ovo prvo... Sve u svemu, sada ga više nema tamo. Ali me čudi da ga Grad/Zelenilo uopšte i postave na tako mesto? :unsure: Nigde do sad nisam video da se na nekoj zelenoj površini u gradu zasadi sunockret, pa čak ni taj ukrasni...
 
Vrh