I, da imamo taj jedan misaoni eksperiment. Današnje stanje je tako da veliki broj ljudi, koji idu na Novi Beograd (a dolaze iz Koteža, Krnjače, Pančeva, Karaburme, Višnjice) prolazi ovim delom grada. Na slici imate označene ulice većeg kapaciteta (ili bi trebalo da budu).
Eh, sada, prirodno je da ljudi žele da pređu sa jedne obale grada na drugu i zbog toga imamo mostove, koji uglavnom bivaju veoma opterećeni (jer za njih uglavnom nemate alternativu).
Postoji velika potreba za deonicom Brankov most - Terazijski tunel - Dečanska - Braće Jugovića - Bulevar Despota Stefana - Pančevački most. Prema sadašnjoj mreži, najkraći put (a i signalizacija je tako napravljena) jeste da se vozite tuda između dva mosta. Vi, u ovom trenutku, nemate ni kapacitet, a ni prostor da taj saobraćaj nekud drugde usmerite.
Zatvaranje kao takvo ne može, jer postoji potreba za kretanjem tuda. Šta će se desiti kada je zatvorite? Pa, eto, imate priliku da vidite sada dok rade taj deo. Ceo saobraćaj je proteran kroz uzanu Francusku, koja ima problema sa saobraćajem koji kroz nju ide i bez ovog zatvaranja.
Stanje trenutno je ovakvo:
Braon bojom je označen zatovren deo i zbog tog dela svi kruže. Okolne ulice prosto ne mogu da podnesu taj saobraćaj, dok u Bulevaru Despota Stefana 2 zgrade guše saobraćaj - ljudi troše više goriva, para, vremena između Cetinjske i Džordža Vašingtona. Rušenjem te dve zgrade bi se najverovatnije produžila žuta traka (bilo bi oko 2 km ukupno), kao što je u ostatku ulice i time bi se gradski prevoz na potezu od Trga republike do Pančevačkog mosta ubrzao, prevoz postao u tom delu barem pouzdaniji. Trenutno stanje je da se na raskrsnici Bulevara Despota Stefana i Džordža Vašingtona nalaze po 3 trake. One u smeru ka Pančevačkom mostu ne služe gotovo ničemu jer su kratke, dok u smeru ka Trgu prave poveći problem, jer se 2 trake slivaju u 1 na otprilike 200 metara dužine i opet dobijamo po 2 trake. Zbog tih 200 metara zna da se čeka po 20 minuta u toj ulici.
Razdvajanjem u tom delu bi prevoz postao daleko konkurentniji, a u nekim momentima i brži od automobilskog saobraćaja.
Šta sam hteo da kažem "misaonim eksperimentom". To je da bez bilo kakve druge alternative, zatvaranje ulice za saobraćaj takvog ranga bi bilo ravno pucnju u nogu, a zarad par stotina stanara. Znamo svi da svaka lokacija ima svoje dobre i loše strane - a to je blizina centru i, a i glavnom saobraćajnom koridoru, prirodno je da će biti bučno, zagađenije, nego na primer u Višnjici ili u nekoj jednosmernoj dorćolskoj ulici.
Mi u tom delu grada već i ovako nemamo saobraćajnice koje mogu da podnesu vožnju 50 km/h, jer su ulice masovno jednosmerne, pune parkinga i čestih pešačkih prelaza i to sve ne čini ulice bezbednom za vožnju tom brzinom. I bilo kakvo prebacivanje ulice na samo gradski prevoz ili pešačko-biciklistički saobraćaj ne dolazi u obzir. Mogao bih jednog dana da vidim da se ceo taj centralni deo zatvori, ali za to prvo mora da postoji metro koji odgovara saobraćajnim potrebama ovoga grada, tramvaj, a i dobar saobraćajni i urbanistički plan, jer potreba za kretanjem neće prestati, već se mora prebaciti sa automobilskog na neki drugi vid transporta - npr. nemojte voziti svoje dete autom do parka koji je 500 metara od kuće, već se prošetajte zajedno do tamo.