Šta je novo?

Budućnost gradskog saobraćaja

Сви превозници који имају гаражу у Раковици/Железнику/Обреновцу неће ћутати. Њима је наисплативији 500 због нулте километраже.

Послато са M2102J20SG помоћу Тапатока
 
Ako im se kaže da ćute, ćutaće.
Previše je taj kolač mastan da bi se izmakli
 
A i lagan je potez 500, uglavnom, što se tiče eksploatacije samih vozila. Kilometraže baš velike, pogotovu na 551 i 553 (mada je tu samo jedno vozilo). Pa i 53X linije sigurno fino skupe kilometara u tri smene, čak i bez 534. Putevi u većini solidni svuda. Sve bi ja te "velike gazde" na malo zahtevnije linije, pa neka daju i neki dinar više na održavanje. Zato GSP neka drži nimalo naivan potez 300, a i potez 400 nije baš mačiji kašalj. Sve je toliko providno, al realno nema ko da primeti šta se sve mulja i za koga. 90% ljudi niti to prati, niti ti ih interesuje, što je i razumljivo. Na kraju imaju čime da ih zabavljaju. Pljuvanje po GSP-u je uvek aktuelno, doduše i zasluženo za neke stvari, a i Grad mu je već nekoliko godina unazad baš prava maćeha, mnogo više zla nego li u čuvenoj bajci.
 
Meni potez 400 deluje najzahtevniji što se tiče terena. Mada 300 je najgori za kreni-stani.
 
Možda teren, mada je tu 405 u suštini zahtevan. Ostalo manje više nije tako strašno. Potez 300 je zeznut iz više aspekata.

Kad smo već dokačili privatnika, iako nije tema, jedan kratak komentar za streline prerjanice na potezu 600. Juče se vozih do Omladinskih briga, a od Banovog brda sa 607. Jeste to lepo što je Citaro, al ni jednog jedinog kipovanog, niti kliznog prozora. Pa zar da zavisimo samo od volje vozača? Nije uvek za klimu, a i kad je toplo kao juče što je bilo, i samo grejanje može da bude problem kad je bus pun. Dokaz da kod nas sve može, ništa niti propisano, niti definisano. Na stranu što je, delimično, promašaj sa VOITH menjačem za liniju kao što je 607. To je već problem za prevoznika. Potrošnja, habanje motora itd. Ovako je bus odličan, tu dileme nema.
 
Pljuvanje po GSP-u je uvek aktuelno, doduše i zasluženo za neke stvari, a i Grad mu je već nekoliko godina unazad baš prava maćeha, mnogo više zla nego li u čuvenoj bajci.

Grad kažnjava GSP, jer se ne pridržava ugovora oko zglobnih vozila u saobraćaju, dok taj isti Grad tera GSP da rashoduje zglobove i ne nabavlja mu nova vozila.

To ti je sistem, kadija te tuži = kadija ti sudi.
 
Ne bih rekao ni da kažnjavaju, a još manje da nagrađuju GSP za bilo šta.
Jednostavno, on je tu da odradi ono što ničijem bratu, kumu, prijatelju ne odgovara. Onda je GSP dobar, a večito pastorče, zahvalno što još kako tako opstaje - od izbora rukovodstva, preko nabavke neadekvatnih i nekvalitetnih vozila, nerešenog finansiranja kvalitetnog održavanja, očuvanja kadrova...
GSP valja i kada treba da da vozila za raznorazne prevoze, da popunjava rupe drugih podsistema...
Biće još bolji kad mu budu počeli da uzimaju najvrednije, porodično nasleđe - zemlju na Dorćolu, Zemuni i NBgd.
I onda, na kraju, neko će tužno reći: Pa šta mu bi te crče, a tek smo počeli da ga muzemo?
 
9k=(1).jpg
 
Nije tu stvar toliko ekologije, nego se namešta posao zna se kome. Cilj je dati duže, manje stresne linije po vozila Streli, a GSP-u lepo ostaviti ove što na sat vremena pređu ne više od 15 kilometara. Znaju oni vrlo dobro šta rade. Sve je to proračunato. A već se i provlači kroz tekst da će samo elektro podsistem uvek biti na javnom prevozniku. Sve ostalo je, znači već i sad, pod velikim znakom pitanja. Sjajno rešenje da grad veličine Beograda zavisi isključivo od privatnika, mislim čim pokupe u nekoj bližoj budućnosti jedno 80% usluge. Zna se ko onda daje uslove. A uzgred, nisu autobusi na metan baš tako mali zagađivači. Jesu u prednosti u odnosu na dizelaše, al nije da im sad samo vodena para ispada iz izduva. Privatnici će takođe, hteli to ili ne, u narednim godinama prelaziti na električne autobuse, ako ih to brine najviše, mislim zagađenje, tako da ni tu ovaj njihov "ekološki" plan ne pije vodu. Da će bar stvarno ozbiljno širiti tramvajski podsistem, pa da se nekako i prihvati prelazak većeg dela autobuskog podsistema privatnicima.
 
Ne smemo ovo dozvoliti!

Ne očekujem da će se ista promeniti. Umesto Higer krseva, dobićemo krseve nekih drugih privatnika jer ne očekujem da će poteze 300 i 400 uzeti Strela, nego neki drugi privatnik. Pitam se samo kako su preracunali da će Gsp izgubiti na vozilima, jer ako bi se ovo ostvarilo, zapravo bi gsp-u trebalo više vozila jer te gradske linije imaju veliki broj vozila, dok ceo potez 300 i 400 nemaju zajedno 100 vozila.
Sada sam prebrojao i ukupno je potrebno 172 vozila za linije poteza 100 plus 202, 300,400 i 700.
 
Poslednja izmena:
Potez 100 i 700 uzimaju privatnici? Čitaj, od jeseni se možemo oprostiti sa svim zglobnim busevima na 101, 108, 704 i 706:mad:

Vidi se da naš vrli gangulačelnik nije ušao u gradski prevoz otkako ima vozačku dozvolu, sve i da nije sam priznao.
 
Ovo je 10. put da je pokrenuta diskusija na ovaj konkretni link od juče na ovom forumu.
 
Šta i da govore iz GSP-a. Zna se ko postavlja vrhušku. Ne ide da pljuju jedni druge. Sve je to još na nivou rekla kazala. Ako nama budu išle gradske linije, mislim ne sve, jer nema toliko vozila naravno, dođe mu to na isto. Jedno je sigurno, neće vozila GSP-a stajati bez posla. Tu malo preteruju. Inače, ima dosta vrlo legitimnih pitanja. Možda nam to na kraju i malo poboljša prevoz, jer će se veštački preko Strele gurnuti veći broj vozila u JGP, a znamo ko i kako može da uveze radnu snagu. Ne mora sve biti loše u toj akciji, al ono što svakako ne valja, jeste način na koji se gura jedna, i više nego očigledno, ražimska firma. Nije da oni to rade da bi nama prevoz bio bolji, već žele da na "legalan" način još više sisaju gradsku kasu, i da se tamo neki anonimus pita mnogo više nego što je to slučaj trenutno. To, eventualno, poboljšanje može Grad jako skupo da košta na kraju.
 
А нигде не образлажу шта је фалило ГСП-у све ове године на тим линијама, те да их сада смењује приватник, а зна се и који. Него тако, решио град да им одузме. Добро кажу коментари на Н1, кад приватници преузму већину линија они ће диктирати правила, али то и одговара ватерполисти и његовим другарима.
 
Vrh