Šta je novo?

Budućnost gradskog saobraćaja

Ja sam rekao da ljude ne zanima jel ih vozi privatnik ili gsp i evo potvrde
 
Akia je stvarno dno dna. Evo nova na 35 već trese i lupa. Ja ne znam dokle će da kupuju ovaj otpad. Jel može nekako da se zabrane određeni proizvođači? Ovo nije za prevoz ljudi.
Dok se vozim Liazom imam neke neopisive tegobe,Rakija mi lakse pada.
 
Sve je super u odnosu na zglobove pogona Zemun, sve ostalo je podnošljivo
 
Pravi "Šasić" još gori od jednog Vesića.

Misli čovek da je rukovodstvo GSP sijamski blizanac gradonačelnika pa da isti ne može da smeni nekog koga nadzire. Evo mama Brnabić sve trči da ga prvom prilikom povuče za uši.

Činjenica je da privatnik radi za profit a Grad za manju štetu, samo što je sagovornik zaboravio da podseti kako je Grad upravo grad taj koji odlučuje na koji način raspolaže javnim novcem (da li će više da ulaže i koliko dugo u privatne ili GSP autobuse, GSP tramvaje ili u (u saradnji sa republikom) u IŽS i Srbijavoz vozove i pre gradnje metroa.

Postavljanje uslova od strane monopolnog privatnika, samim tim i nemogućnost skidanja stotina autobusa preko noći takođe je realna mogućnost i to veoma štetna po širu javnost i krajnje korisnike, međutim niko još nije rekao i zašto jer bi u suprotnom bio poznat jasno definisan prioritet (razvijena železnica).

Verujem da se opozicija "nikad nije toliko slagala" sa potezima vlasti, budući da nikad i nije bilo bolje prilike za dokazivanje štetnog delovanja (što više teraju inat opoziciji sve teže čuvaju obraz, hvala bogu u korist opozicije). Možda ponovljeni izbori i donesu velike pozitivne promene, mada videćemo.
 
Čujem od vozača da već od 1.9. uzimaju privatnici što je negde i logično jer gsp neće imati sa čime da drži linije kad dođe na red starosna granica od 15 godina. Rešili su naprednjaci da što pre završe posao i očekujem da u narednim danima objave datum tendera i da već negde do izbora sve bude zavrseno i ugovor potpisan. To može da se radi, ali zato gradonacelnik kaže da ne mogu da nabave nova vozila dok su u privremenom organu, a za to je već odvojen novac iz budžeta.
 
Ali ovaj novinar, starost vozila, pa starost vozila, j****a vas bre više starost vozila, kao da je to jedino bitno i sa tom pričom o starosti vozila se samo radi proriv interesa gsp-a, a u interes privatnika i turskih proizvođača. Barem je čovek lepo objasnio da autobus koji se dobro održava može da radi i 30 godina, a da onaj koji se ne održava, propadne za par godina.
 
Nema šanse ni uz najbolje održavanje, a u našim uslovima da autobusi rade 30 godina, a nema ni potrebe. I to je preterivanje. I ovaj se nalupeta. Kakvih crnih 20 do 30 autobusa godišnje, ako u inventaru ima preko 600, samo autobusa. Oko 10% se redovno mora godišnje menjati, a ako se misli da se vozni park redovno obnavlja. Muka mi je više od raznih novinara i random upadajućih inženjera filozofa. Koliko kupuje Zagreb i Sarajevo, apsolutno neuporedivo sa Beogradom, sem u slučaju tramvaja u Zagrebu. Sarajevska mreža je smešna u poređenju sa beogradskom. I ranije sam pisao, i to više puta, da se ne zna gde ima više naklapanja i lupetanja, dal kod ražimskih ili opozicionih medija. I da, ko je pominjao 300 tramvaja, ako sam ja dobro pročitao. I još koštaju milion po komadu, što nema nigde. Neka bar malo nekad nešto istraže aman. A inače, nije da Beogradu ne treba i celih 100 tramvaja, posle tolikih godina. Nisam ni ja za to da se uzmu odjednom, al nije da uopšte ne trebaju. Nekoliko linija treba pojačati, ponovo vratiti trojku, uvesti barem jednu novu liniju na relaciji Kneževac Novi Beograd. Nego, ako nam stigne i donacija iz Švajcarske, onda i ne treba baš 100 komada trenutno, al višak uz određene intervencije na mreži, i zaposlenje dodatnog osoblja, nikako ne bi bili. Veći je problem koje bi tramvaje tačno uzeli. Sa 100 komada, potencijalno problematičnih, baš bi nas dobro ukanalili.
 
Znam, zato i kažem da bi mogli poveći problem da naprave nabavkom neadekvatnih tramvaja. Mnogo bi veća šteta mogla da se napravi nego sa autobusima.
 
Bas to ima istine, nek se jave N1 i ostali opozicioni mediji, pa pozovu nekog od nas forumasa koji smo mnogo stručniji od ovih strucnjaka. Jedini čovek koji je stručan i mogu da ga slušam je Nikola Jovanović iz Cls-a, svi ostali samo lupetaju gluposti i iznose gomilu netačnih informacija.
 
A osim za starost vozila, gde je to ovaj Lukić još pogrešio?

Trebaju nam vozovi iz Kine? Ne trebaju nam, to je čisto politička odluka nametnuta od strane naših "kineskih partnera".
Kragujevac proizvodi tramvaje i mogao bi da proizvodi i za Beograd, ili makar delove. Nešto bi moglo da se dogovori sa Simensom.
Verujem da je u pravu i da bi mogli da proizvode vozove za BG voz.

A to da o prevozu odlučuju debili koji ga ni ne koriste, to je čista i najbitnija suština svega.
 
Poslednja izmena:
Problem je @Bender Rodriguez što na dve tačne stvari obično dođe jedno šest do osam pogrešnih, onako rečenih napamet. Zato odavno tu više nikog ne uzimam za ozbiljno. Vrlo površne izjave su najčešće, vidno bez prave analize, a sve sami vrsni stručnjaci. Za tramvaje sam odavno pisao. Nemam ništa protiv da mi stalno radimo sa Siemens-om, koji je ovde u našoj zemlji. Dal je to moguće ne znam. U svakom slučaju, ne mislim da samo to treba da bude presudno. Možda možemo dobiti bolju ponudu i od nekih drugih, iako ne rade tramvaje baš na teritoriji Srbije. To su jako skupa i sofisticirana vozila, pa cena transporta ne treba da igra glavnu ulogu. Ne sećam se da je iko pominjao tramvaje iz Kine. Prema tenderu, koji je onomad pisan, verovatno bi Stadler dobio posao. A jeste se, doduše, pominjala turska Bozenkaya. Baš iz Kine ne verujem da bi uvezli tramvaje, možda pre trolejbuse, a nadam se da neće baš ni njih. Ne bi bili jedini, pošto ima tu negde u istočnoj Evropi trolejbusa od Yutong-a. Mada, navikli smo se na loše trole. Ništa novo za nas, ako ćemo realno. Železnica mi već nije jača strana, pa ne mogu da ulazim u taj deo priče. Stadler je verovatno i ispred Siemens-a, pa bar tu ne uvoze loše kompozicije, jedino što nisu adekvatne, verovatno, za sve za šta se trenutno koriste.
 
Pazi, to da u moderno doba struka (ili "struka") kaže X tačnih i Y netačnih stvari je sad već standard. Ja sam se navikao na to. Zato ćeš retko kad od mene čuti "e, ja sam uvek uz tog i tog čoveka" ili "ja sam uvek za tu i tu političku opciju", ili "Vukan Vučić je uvek u pravu" ili "Nikola Jovanović je jedini koga priznajem". Nego kažem taksativno, slažem se sa tim, ne slažem se sa ovim, u ovome sam levičar, u onome sam desničar, u ovome sam protiv automobilista, u onome sam za razumevanje automobilista, u ovome sam na strani ekologije, u onome sam protiv ekstremista iz zelene agende, u slučaju ulice te i te treba to i to, u slučaju zgrade te i te, uklapa se ili se ne uklapa u tu i tu lokaciju, itd...

U ovom slučaju, mislim da se pre radi o tome da je Lukić rekao 6 tačnih stvari a 2 netačne, a ne obrnuto.

A u ovakvim situacijama, u ovakvoj zemlji, meni je draže i da stručnjak ili novinari lupe u 20% stvari ali da apeluju i budu u pravu za 80% preostalih, nego da čekamo 1) idealnog savršenog stručnjaka koji će pokriti 20 tema (jer novinari uvek žele da pokriju što više, pa te pitaju svašta) 2) sa kojim ćemo se svi 100% složiti. To se neće nikad desiti.

To onda vodi u one situacije sa teme Izbori odnosno uopštenu situaciju širom Srbije - "mrzim Vučića i SNS, ali ne odgovara mi ova sad opozicija, čekam potomka Mihaila Pupina i Milunke Savić pa ću tek onda da glasam da umanjim SNSu vlast"... Što se naravno najčešće završi puvanjkom u čabar i opštom štetom.

Ono sa čime se slažem, i što ima logike i razuma, uvek ću taksativno istaći i podržati.
Ne sećam se da je iko pominjao tramvaje iz Kine.
Možda sam ja pogrešno razumeo, ali čini mi se da je što se Kine tiče govorio o naručivanju kineskih vozova za Železnice. I tu je isto u pravu. Jer ŽS već koristi Štedlere, pokazali su se odlično i pritom su postali neka norma i standard. I onda dođu politikanti koji veze s mozgom nemaju niti ih zanima bili šta jer nisu njihove pare, i nametnu ŽS da kupi vozove od Kine. 5 komada. Vau. Niđe mozga. Na stranu to kakvi su ti kineski vozovi - verujem da su prihvatljivi - vidi se iz aviona da je to čisto politička odluka protivno razumu i nekim tokovima standardizacije. Isto kao sa nabavkom Higera, i BMC. I to treba iskritikovati. Neće mnogo promeniti i jeste valjda svršen čin to za kenjaske vozove, ali treba dizati i održavati svest o tome.
 
Poslednja izmena:
Veoma je drago da vas pozovem na tribinu u vezi sudbine GSP-a sa fokusom na aktuelno javno-privatno partnerstvo na pravcima 100 i 700.
Upravo sad diskutujemo o kvazi stručnjacima, i ti nas zoveš da slušamo Bukvića. Čoveku jedina kvalifikacija to što ume da vozi bicikl, za metro je čuo juče, a za tramvaj prekjuče, lupeta kako zine. On lično je razlog zašto ne glasam za ZLF, jer je poster face onoga što ZLF nudi na temu moje glavne sfere interesovanja i jer dokazuje moju tvrdnju da je ZLF stranka bez adekvatnog kadra.
 
Јавни позив за набавку број 1/24 - Поверавање обављања комуналне делатности јавног аутобуског градског превоза путника на делу радијалних-потезних линија на територији градске општине Палилула (потез 100) и градске општине Земун (потез 700) и делу линија
 
 
Sve se Šapić potresao što su oni tražili obustavu projekta. Dok oni traže obustavu za poteze 100 i 700 što je već gotova priča (poznat broj planiranih vozila, nove linije...), uveliko se radi studija za poteze 300 i 400. Imamo izbore, pa će možda jedino to pomoći u obustavljanju ovog projekta, a i to je upitno.
Gledao sam reportažu novinara dal nove ili N1. Narod totalno neinformisan. Svima svejedno dal ih vozi privatnik ili GSP, čime se nažalost i potvrđuje Šapićeva izjava da Beograđane nije briga dal ih vozi privatnik ili GSP.
Veliki je problem što se o mutljavinama i malverzacijama sa gradskim prevozom (nabavke vozila isključivo iz Turske, nerealne cene istih tih vozila, kršenje ugovora od strane privatnika, "strelizacija" linija...) veoma malo govori. Zato i nema gotovo nikakve svesti o tome koliko se štete gradskom prevozu i GSP-u nanosi svime time. Veoma tužno i žalosno, a dok se narod osvesti, prevoz će već uveliko biti privatizovan.
 
Ne valja kad se ljudi ne bune, ne valja kad se bune... (mislim na sindikate i radnike)

Što se putnika tiče, njihovo je pravo da ne budu informisani i da ne razlikuju GSP od privatnika. To što ima nas 0.01% koji pratimo i interesujemo se za autobuse i prevoz, ne znači da prosečan čovek treba da zna i razlikuje jel nešto Bamiron, jel Ariva, jel MAZ, jel Solaris... Ljude to prosto ne zanima. I to je sasvim razumljivo jer kao što nas ovde ne zanima ko gde igra koju utakmicu ili ko gde ima koji koncert ili koj butik ima koju akciju... tako ni prosečnog čoveka ne zanimaju detalji iz javnog prevoza.

A ne znam ni otkud toliko čuđenje tome, kada razlika u (ne)kvalitetu usluge između GSPa i privatnika ne postoji.

jnsk9kpTURBXy83ZWE4ZjEzZmE5YTJkZjI5M2ZlNTgxOTY4OWZjNmFmZi5wbmeRkwLNAf4A3gABoTAF


Ovo je raspalo vozilo GSPa, ne privatnika. I prosečne ljude kada pitaš da li preferiraju GSP ili privatnika, to je kao da si ih pitao da li preferiraju državnog upravnika zgrade ili privatnog. Većini je to isto parazitsko smeće. A često to i jeste objektivna istina.
 
Vrh