Потпуна контрола возила у Оперативно-контролном центру Секретаријата за јавни превоз, од момента када се отвори линија до момента када се возило врати у свој погон, од непроцењивог је значаја за правилно функционисање новог система јавног превоза и без тога не можемо да рачунамо на напредак читавог система, изјавио је председник Привременог органа Града Београда Александар Шапић, који је данас обишао овај центар.
Он је истакао да је овде дошао да би се уверио како све функционише и на који начин успевају да исконтролишу нови систем јавног превоза.
– Могу да кажем да сам изузетно задовољан оним што сам видео, мада увек може боље. Промена коју смо успели да направимо за ових неколико месеци је заиста нешто што мислим да ни највећи оптимисти нису могли да очекују. Имамо далеко мањи број линија који не оствари свој полазак, некад је то ишло и пет до седам одсто, а сада је то једноцифрени број аутобуса – рекао је Шапић.
Он је подсетио да је овај центар посетио пре неколико месеци када је он био у изузетно лошем стању и није имао ни приближно добру опрему какву сада има. Исто тако и број људи који је водио надзор и контролу читавог нашег јавног превоза није био ни приближан оном који данас ради овде.
Основа квалитетног јавног превоза је добар мониторинг, добар надзорни центар који полако почињемо да добијамо. За неколико дана ћемо на улицама имати и информативне табле, што ће бити још једна обавеза више под нашим управљањем. Како будемо подизали услугу, тако ћемо проширивати капацитет овог центра, поручио је Шапић.
Он је рекао да још увек има проблема са појединим линијама, те да је данас стање такво да је најмање потешкоћа са возилима ГСП-а, а да постоје приватници који нису до краја схватили да нешто мора да се промени.
– Они имају важеће уговоре који истичу на пролеће наредне године. Ниједан приватник више неће моћи да уђе у конкуренцију уколико не испуни далеко ригорозније услове него што су раније били. Имамо велике проблеме са линијом 511, јер се жале грађани, свакодневно пишемо казне конзорцијуму који држи ту линију, тако да ће они бити санкционисани. Сигурно је да више неће моћи да уђу у конкуренцију у следећој расподели зато што уз сав напор који чинимо у последњих неколико месеци нису схватили да по старом више неће моћи да функционишу – појаснио је Александар Шапић.
Шапић је додао да је у току сертификација возила, чија се реализација очекује до краја календарске године.
– Сва возила ће имати џи-пи-ес уређаје, звучнике, као и лед екране који дају информације о томе где се возило налази. Очекујем да ће ту услугу сва возила, и ГСП-а и приватних ауто-превозника, моћи да пружају од нове године. Подизање квалитета јавног превоза је обавеза и одговорност свих нас. Грађани заиста виде труд који улажемо, а када будемо имали информативне табле на свим станицама, сваки грађанин ће моћи да прати где се налази возило. Приватницима и возачима ГСП-а ће бити много теже да се не придржавају реда вожње и јасних инструкција које имају – закључио је Шапић.
Потпуна контрола возила у Оперативно-контролном центру Секретаријата за јавни
www.beograd.rs