Šta je novo?

Budućnost gradskog saobraćaja

Не свиђа ми се идеја о сељењу, јер, ако буде као са "сељењем" главне железничке, то значи, пребацивање на пољану, на фенкционалну повшину без грађевинског орпемања, и рушење нечега што ради.
 
A što će da bude OK što 604 prelazi sa zgloba na solo, a za ostale ne?
 
Pa neće biti ok ni za 604, a još ako na linije budu slali i poneki prigradski Intouro, ima da se usreće sa njima.
 
Na 605 može Intouro, realno linija je dosta daleka, meni ne bi bilo prijatno da se vozim do Progara u busu sa plastičnim sedištima
 
Džaba što ima da se ide kad ima stajališta na svakih nekoliko stotina metara. Vidim na sajtu uveliko preko 50 stanica. Autobusi prigradskog tipa sa uskim vratima, koja se obično i sporije otvaraju, plus gomila stepenika, apsolutno nisu za takve linije. Plastična sedišta, bar meni lično, najmanji su problem, a daleko veći je vreme zadržavanja na stajalištima. Još ako uzimaju verzije sa ručnim menjačima, bukvalno da osediš dok dobaci do Progara. Znam koliko me je to iritiralo kod lastinih autobusa na potezu 400, a tamo stajališta baš i nisu tako gusto raspoređena posle Avale. Dok krene, pa kad počnu vozači da ga razvlače, barem većina, evo još malo pa sledeća stanica. Mnogo je bitna i brzina polaska sa stajališta kod tako dugačkih linija, a sa gomilom stanica na trasi. Autobusi prigradskog tipa, opet, nisu ni najmanje adekvatni takvoj upotrebi.
 
Hajde da sačekamo malo pa da vidimo šta će se još dešavati. Ako su u igri Strela, Lasta i Lastra, hajde da vidimo šta će još nabavljati od vozila. Trenutno niko od tih prevoznika nema dovoljno autobusa da pokrije dodatne linije pored onih koje već održavaju, tako da će se sigurno još nabavljati vozila, što solo, što zglobnih. Tek pre možda 20 dana smo došli do saznanja da će taj potez najverovatnije biti dodeljen privatnicima, a već sad polako nabavljaju dodatna vozila. Videćemo i da li će privatnici dobiti baš sve linije poteza 600. Ako se sećate kad je Lasta držala potez 600 od januara do maja 2016. linija 601 nije bila pod Lastom, nego pod GSP-om. Tada su linije 602-611 bile pokrivene Neobusima, IK-103 i IK-206, dakle nije bilo nijednog SOR-a ili nekog drugog vozila prigradskog tipa. Videćemo i da li će ograničenje starosti vozila biti na 10 godina ili više... Nemamo nikakav okviran datum kad privatnici dolaze na potez 600, tako da je još uvek rano govoriti bilo šta. Mogli bi da preuzmu potez sledeće godine, a možda i već od septembra.
 
Po nekim najavama se priča o 1.9.2023. a realno starost od 10 godina je glupost ako Lasta bude slala Mercedese koji lagano mogu da rade preko 10 godina
 
Nastavlja se sunovrat GSP-a. Surčin je bio gradska linija i kada je bio daleko manje izgrađen i povezan, a sad kad se praktično spojio sa NBG, postaje prigradska. Ovo je toliko jadno i predstavlja poraz Gradskog saobraćajnog preduzeća i još jedan korak ka njegovom gašenju ili privatizaciji. Samo je pitanje kako da se tome stane na put.
 
Нажалост све иде у прилог гашењу аутобуског и тролејбуског подсистема ГСП. Ево најављују се помпезно селидбе погона Дорћол и Нови Београд.
 
A ko to najavljuje toliko? Kao da to može tek tako. Pogon Zemun ukidaju zadnjih 20 godina. Ajde što se priča za Dorćol, on i može da se ukloni za ne tako dug vremenski period, mada i od toga nema ništa, bar ne u skorije vreme, al pogon Novi Beograd, pa od toga tek nema ništa. Njega nema šanse da premeste za kratko vreme. Najveći je pogon, preskočio Karaburmu. Nisu to samo vozila i plac. Mnogo je tu i objekata i infrastrukture. To što su sklonili ono ruglo u Despota Stefana, nije baš razlog za toliku paranoju. Ne kažem da se to neće desiti u nekom trenutku. Al to kao u fazonu samo što nije, pomalo je smešno. Trolejbuski podsistem je svakako verovatniji za gašenje, al opet uz vrlo moguću zamenu za e-buseve. Nadam se da neće doći ni do toga tako brzo, al autobuski podsistem nije baš toliko ugrožen.
 
Pregledao sam temu. Znam još i da je pre koliko godina to bilo planirano, al dobro sad su to i usvojili. Što se mene tiče, i nemam ništa protiv. Valjalo bi napraviti i novi depo, sa daleko funkcionalnijim zgradama od ovih sadašnjih. Mislim, to u idealnoj priči, a to kod nas često nije tako. Ako će praviti novi depo kako se i planira, ostaje u Bloku 66 lepa lokacija za mnogo što šta. Nego, meni je to sve na dugom štapu. A para će imati od samih parcela, o čemu se i pisalo na odgovarajućoj temi. O premeštanju vozila u druge pogone, na sreću, mislim da ne može biti reči. Nema kapaciteta. Pogon veličine Novog Beograda, jednostavno, može adekvatno zameniti samo novi pogon. Kosmaj jedini ima stvarno solidnu koncepciju prema nameni, Karaburma je katastrofa, Zemun tek, tako da bi izgradnja novog pogona (pod uslovom da bude funkcionalno dobro osmišljen) bila jedna vrlo pozitivna stvar. Tramvajski depo je već mnogo komplikovanija priča.
 
Sve dobija Strela, i potez 600 i Sopot i Mladenovac i Obrenovac i Barajevo i Lazarevac. Uveliko se nabavljaju vozila već više od 10 meseci. Sve se naravno znalo unapred, firma je na Andreja Vučića gle čuda.
 

Posao se ugovara na 10 godina, a predmet JPP će obuhvatiti 293 autobuskih linija. Za potrebe prevoza putnika na ovim autobuskim linijama planirano je da privatni partner obezbedi 340 vozila, i to 225 solo autobusa, 81 zglobnih autobusa i 34 minibusa.
 
Ево овде читава тема где се помпезно и самоуверено најављује сеоба погона НБг.
Nema tamo ništa "pompezno i samouvereno"(?!), već sam tu temu otvorio jer je odredjena nova lokacija za GSP depo.
 
U principu nam i ne treba nova lokacija. Ova trenutna je dosta dobra😁 Al opet, shvatam i potencijal Bloka 66. Ne mora tu da bude autobuski depo, al stvarno treba propisno napraviti novi pre eventualnog preseljenja. Kao što rekoh i pre, i GSP bi imao koristi od novog pogona sa sve novim objektima i infrastrukturom. Trenutni i nema baš tako kvalitetne objekte, i skoro da je izvoran periodu sredine 80-tih godina. Al to smo mi na kraju. Često se u tim nazovi selidbama pribegava nekim prelazim rešenjima, i to na duži vremenski period, a pod tim mislim da se lako pogon može preseliti u nešto neuslovno, sa upitnom efikasnošću. Jasno je da Beogradu javni prevoz ne spada u proiritne delatnosti. I to nije tako od juče. Traje to dugi niz godina.
 
Često se u tim nazovi selidbama pribegava nekim prelazim rešenjima, i to na duži vremenski period, a pod tim mislim da se lako pogon može preseliti u nešto neuslovno, sa upitnom efikasnošću.
Isto razmišljamo, a ja sam u ovom slučaju za autobuse iz NBG odmah zamislio situaciju sličnu kao štap-i-kanap održavanje i odlaganje trolejbusa tokom rekonstrukcije Trga republike. Aj se kladimo da, kada/ako bi isterivali autobuse iz NBG, da bi se isterivanje uradilo pre završetka novog zamenskog depoa (zbog alavosti i pritisaka investitora za blok 66) a za to vreme bismo po ulicama oko Zemuna, Kosmaja i Karaburme gledali naređane autobuse sa po jednim čuvarom-penzosom zaduženim da čuva po njih 50, i održavanjem po principu "ako se kotrlja, ne mora na pregled", kao što je bilo sa BKMovima 2019.

Naprednjačine su to, tačno znam da će sve da rade stihijski, u letu i u interesu investitora, a ne javnosti i grada.

A da ne pričam o tome koliko je idiotska i gnusna laž i priča da se Beograd toliko izgradio i popunio da nema više gde da se smeste stanovi za ljude nego da isterujemo autobuske depoe. Baš iz tih razloga sam sto puta na različitim temama na forumu kačio i spiskove i mape svih oblasti, ČITAVIH HEKTARA I HEKTARA zemljišta koja stoje prazna ili napuštena i čekaju da neko počne da gradi po njima i da ih transformiše u nešto lepo i korisno. Tako da ovakve bolesničke ideje "otimaj i ruši nešto što radi da bi gradio precenjene stančuge koje će da stoje prazne", dok prostranstva po Beogradu stoje prazna - uvek dočekujem na volej i teram odakle su i došle.

Gomila sumanutih neodrživih ideja jedne stranke gluperdi i nesposobnjakovića. I lopurdi.
 
Poslednja izmena:
Vrh