Šta je novo?

Budućnost gradskog saobraćaja

E baš zato je vreme da se počne sa nemilosrdnim kažnjavanjem svih smradova koji ostavljaju i parkiraju automobilčine duž trasa JGP. Evo vam na šta liči samo jedna kratka deonica 25ice između Kumodraške i Ustaničke. Samo jedna, ovo što uslikah pre dolaska autobusa. Inače je cela Ljubićka postala zapišana i zatrpana automobilčinama u prepodnevnim satima. Da sam na mestu Grada, drao bih kaznama ovakve necivilizovane izrode, a onda tim prihodima (uz naplatu karata) kupovao vozila i unapređivao prevoz sve više i sve jače.
Pogledajte prilog 146137
Od nekog mora da se počne, ali ja bi na listu smradova za kažnjavanje dodao i one što "parkiraju" P+6 na raskrsnici. :ROFLMAO:
 
Grupa vozača iz Šri Lanke je trenutno na obuci. Očekuje se oko 50 vozača da stigne do kraja godine.

izvor: gspbeograd.net
 
Шапић се осврнуо и на проблем јавног превоза у главном граду и најавио да ће следеће недеље у саобраћај бити пуштено 100 нових аутобуса на гас. То ће бити нови и модерни аутобуси који ће допринети смањењу загађења у нашем граду, али и подићи квалитет саобраћаја.



Он је додао и да је све више аутомобила на београдским улицама, те је зато метро суштинско решење највећег проблема саобраћаја у граду.

– Уколико проценат возила јавног превоза на улицама будемо подигли за 15 до 20 одсто, грађани ће врло брзо приметити бољитак без финансијских улагања. Осим тога, у наредних десетак дана очекујемо да нам стигне стотину нових аутобуса на гас, што ће да побољша квалитет јавног превоза, али и да утиче на смањење загађења – истакао је Шапић.

 
^^^A čuj, poboljšava se kvalitet prevoza. Krpi se urušen krov, i to crep po crep.
 
Admirala Geparda.jpg
 
Od nekog mora da se počne, ali ja bi na listu smradova za kažnjavanje dodao i one što "parkiraju" P+6 na raskrsnici. :ROFLMAO:
Misli na zgrade prizemlje + 6 spratova na mestu srušene udžerice. Tada se u najboljem slučaju zgrada uvuče u odnosu na osu ulice, ali čak i tada, takva gradnja pogorša odnos ponude i potražnje parking mesta, da ne govorimo da kapaciteti ulica, domova zdravlja, vrtića itd. ostaju isti za povećani broj ljudi.

Sr*** koje bi u normalnim uslovima rešio širenjem uličnog prostora na račun udžerica kao prethodnicu dozvole gradnje zgrada na mestu udžerica dalje od zone tog bulevara, nekim imaginarnim, preskupim, nikad izgrađenim metroom nećeš rešiti. Bulevarska mreža je preduslov pored svega i ekonomičnijih varijanti metroa.
 
Razmišljanje na temu preraspodele autobuskih linija prilikom novog tendera za privatnike.

minibus​
midibus​
solo​
zglobni
GSP20, 32E, 35, 38, 38L, 53, 57, 67, 68, 70, 76, 82, 87, 87A, 102, 104, 105, 105L, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 202, 304, 306, 307, 308, 403, 407, 503, 533, 553, 607, 612, 702, 705, 706E, 707, 709, 71115, 16, 17, 18, 23, 27, 27E, 31, 37, 43, 46, 48, 52, 56, 59, 65, 72, 73, 74, 75, 77, 78, 83, 85, 88, 89, 95, 96, 101, 302, 511, 601, 604, 610, 703, 704, 706,
Privatnik64, 66, 310, 312, 313, 406, 407L, 409, 501, 505, 505L, 506, 507, 513, 522, 61324, 26L, 34, 60, 60L, 406L25, 25P, 26, 30, 32, 33, 36,39, 42, 44, 45, 47, 49, 51, 54, 55, 58, 71, 79, 81, 81L, 84, 91, 92, 94, 303, 305, 309, 311, 401, 402, 404, 502, 504, 512, 521, 531, 532, 551, 602, 603, 605, 606, 611, 700, 708, 50, 405, 408
 
A ja imam bolju ideju. Najuriti sve privatnike iz gradskog prevoza onog momenta kad im istekne ugovor.

Za tako nešto bi trebalo otvoriti još najmanje dva pogona u GSP-u, plus još oko 400 vozila i sve što ide uz njih. To svakako nije moguće. U dosta gradova postoji javno-privatno partnerstvo za obavljanje usluge javnog prevoza. Ono što nama treba jesu rigoroznije kontrole, možda bolje definisani uslovi za dobijanje tendera itd. Ima mnogo mesta za poboljšanje svakako, jer sramotno je sa čim nas voze pojedini privatnici. Iako GSP nije cvećka po pitanju održavanja, dakako je ozbiljniji, plus radi sa daleko starijim vozilima od privatnika. Sledeće godine će i Solarisi ući u drugu deceniju rada.
 
U čemu je problem bio da se od 2016. nešto učini po tom pitanju? Zašto sukcesivno nisu nabavljana vozila? Zašto za skoro 6 godina nije napravljen bar jedan novi pogon? Znam ja da je sve ovo naučna fantastika za Beograd i GSP, ali ovo su sve legitimna pitanja. Sramota na šta je spao javni prevoz danas. Čak i ljudi u mom okruženju koji ne prate ovo kao mi i nisu zaluđeni, primećuju da su Akije, Mazovi, Liazi i ostali krševi nešto najgore što je ikada vozilo ljude u Beogradu. A pošto ništa od onoga iz mojih pitanja nije ostvareno, verovatnije je da se pilićari dodatno prošire nego da GSP stane na noge.
 
Odgovori na pitanju su ti krajnje jednostavni. Novac, nezainteresovanost, politikanstvo, nestručnost itd. Previše novca treba za to što ti tražiš. Ne mislim na kupovinu vozila, al kad i tu debelo podbacuju, što je još najjeftinije od svega drugog, plus i poprilično jednostavno, šta očekuješ onda po pitanju izgradnje do dogradnje infrastrukture? Troškovi javnog prevoza u Beogradu jesu, generalno gledano, previsoki. Mnogo puta se pisalo zbog čega je to tako. Grad Beograd da ulaže na stotine miliona u gradnju pogona, teško da ćemo videti u neko skorije vreme, pošto ni postojeći nisu u sjajnom stanju, iako je bilo nekih ulaganja prethodnih godina.
 
20, 52, 53, 67, 68, 82 bi takođe trebali da pređu u privatnike, dok za 58 mislim da bi bilo dobro da pređe u GSP sa kombinacijama (solo+zglob) kao na 82 pre dolaska solo BMC-a.

Послато са SM-A705FN помоћу Тапатока
 
Poslednja izmena:
58 има путника за соло тако да може да остане у рукама приватника.
 
А од појачања 58 нема ништа, тако да треба да остане соло.
 
Мени се чини да се ће актуелан уговор са приватницима продужити након 2026. Највећа промена би била да 37 узме ГСП, а све остало би мање више било исто.

Са Миљаковца сам и већ скоро 7 година не саобраћају зглобна возила на линијама које пролазе кроз само насеље. Што се тиче трамвајске линије 3, радиле су Катице и Диваг композиције, а када су кренули аутобуси, у почетку је радило 6-7 зглобова, а у последњем периоду, искључиво соло. 3 само качи ободе Миљаковца, али је и мање оптерећенија од свих аутобуских линија(без 54 и 502) на Миљаковцу.

Сасвим је довољно да раде зглобови на 48 и 59, јер се и оне највише користе. Што се тиче 50, она је од ретких линија која је побољшана након преузимања приватника, јер док Ик 201 нису дошли као испомоћ Космају, 50 је веома лоше функционисала. Иначе становници Миљаковца немају толику свест о недостатку зглобних возила на линија које пролазе, јер се то надомешћује кратким интервалима готово свих линија, а и доста се преклапају између осталог.

Ако не буде било икаквих промена, решење би била нова линија, које не треба да буде локална, јер у задњем периоду их има на извоз, већ ка центру града или другом делу града, на пример Миљаковац-Зелени Венац.
 
Vratiti 37 u Gsp tako da bude linija sa zglobnim autobusima,to je jedno vreme i bilo tako,i linija je i tada imala dosta putnika kao i sada,ali je činjenica da ta linija je preslikana 95-ca,samo ide u drugom delu grada,ali putnika uvek ima,i vrlo retko je prazna....što se tiče linije 50,njena budućnost najviše zavisi od toga da li će je ostaviti na ovoj trasi,ili produžiti...vrlo je verovatno,i pitanje je trenutka kada će linija ići kroz Stepu Stepanović naselje,a isto tako postoji mogućnost produženja do moguće nove okretnice kod skretanja za V.M. Lug.....to je linija koja ssda realno dobro radi sa privatnicima,ali mislim da bi kombinacija zglob i solo na njoj bila idealna...e sad zglobnih privatnika ima samo trenutno na 511,pitanje je ako 50 ostane privatna i posle 2026 godine,da li ce uopste bilo ko od privatnika generalno uzimati zglobna vozila...tako da što se mene tiče,potrebna je korekcija na buducem tenderu linija koje drze privatnici i GSP...

Послато са SM-A307FN помоћу Тапатока
 
Питање је ко од приватника може да одржава зглобове.

Послато са M2102J20SG помоћу Тапатока
 
А од појачања 58 нема ништа, тако да треба да остане соло.
Joj kad se setim prepunog 1259 koji je vukao zadnji prepust po putu (udarao ko BMC, a varničio ispod zadnjih vrata koja su štrčala po 30cm od slomljenih graničnika, a harmonika prokišnjavala). Tolika je bila gužva. Sada ista priča sa solo. Van špica mlati praznu slamu, u špicu puca po šavovima ko 37 i 55. Napravi haos na mostaru i pored troja vrata. Ne daj bože da se jedna pokvare pa to ti poremeti 5 linija za minut. Skotovi bez mozga ne shvataju da je to part time pattern i da takva linija treba da bude 100% zglobna, ali kao 56L samo u špicu. Ako bi i 37 bila zglobna u špicu i van, onda bi se van špica s 88 presedalo u Požeškoj do grada.
Мени се чини да се ће актуелан уговор са приватницима продужити након 2026. Највећа промена би била да 37 узме ГСП, а све остало би мање више било исто.

Са Миљаковца сам и већ скоро 7 година не саобраћају зглобна возила на линијама које пролазе кроз само насеље. Што се тиче трамвајске линије 3, радиле су Катице и Диваг композиције, а када су кренули аутобуси, у почетку је радило 6-7 зглобова, а у последњем периоду, искључиво соло. 3 само качи ободе Миљаковца, али је и мање оптерећенија од свих аутобуских линија(без 54 и 502) на Миљаковцу.

Сасвим је довољно да раде зглобови на 48 и 59, јер се и оне највише користе. Што се тиче 50, она је од ретких линија која је побољшана након преузимања приватника, јер док Ик 201 нису дошли као испомоћ Космају, 50 је веома лоше функционисала. Иначе становници Миљаковца немају толику свест о недостатку зглобних возила на линија које пролазе, јер се то надомешћује кратким интервалима готово свих линија, а и доста се преклапају између осталог.

Ако не буде било икаквих промена, решење би била нова линија, које не треба да буде локална, јер у задњем периоду их има на извоз, већ ка центру града или другом делу града, на пример Миљаковац-Зелени Венац.
48, 50, 59, pa tu nema razmišljanja da li je potreban zglob. Nek se snalaze kako god znaju i umeju. Inače Kosmaj je uz blagovremenu nabavku pušera za ostale pogone i donaciju preopstalih pullera njemu bez problema mogao da drži 50. Imao bi zglobova na pretek, pa glavne na potezima bi ostale bez solo.

Nema sumnje da GSP raspolaže sa premalo zglobnih autobusa (nije na adekvatan način ispratio promene nastale razvojem grada), međutim solo autobusa ima i više nego dovoljno samo što ima problem sa kvalitetom isih, lošim održavanjem, uz šta manjka na raznovrsnosti u svrsi pokrivanja linija sa različitim karakteristikama (recimo na 24 10,5m 3 vrata, na 26 12m 4v, 30 12m 3v, 38 12m 2v). Politika izbegavanja srednjoročnog planiranja kapitalnih ulaganja manifestovana kroz naklonjenost uprošćenog režima rada izabranih privatnih prevoznika poremetila je hijerarhiju rasporeda kapaciteta neophodnu za normalno funkcionisanje sistema u promenjenoj sredini. Već sam pominjao kako Beograd u 2022. nije onaj iz 2012., a kamoli iz 1992.
 
Poslednja izmena:
Vrh