Šta je novo?

Budućnost gradskog saobraćaja

@протектор

Ja bih pre 37 preusmerio da ide preko Miljakovca, uz naravno konvertovanje u zglobnu (što se odnosi i na 48, 50 i 59), a tražio novu liniju za Zemun, koja bi išla od okretnice Miljakovac I, pa Borskom, Pere Velimirovića i Bulevarom patrijarha Pavla na Most na Adi, pa Bulevarom heroja sa Košara, zatim desno u Tošin bunar i dalje po potrebi negde u Zemun. Ovako bi se dobila brža veza sa NBG i Zemunom, a ujedno i promovisao prošireni (rekonstruisani) bulevar.

37 Miljakovac.jpg
 
Mozda da sa mosta prvo ide do zeleznicke stanice pa na Miljakovac i na okretnicu da ljudi ne moraju da se vozaju kroz Miljakovac da bi dosli do voza, a i da zivim na Miljakovcu vise bi mi znacilo da znam red voznje da iskombinujem sa vozom nego da gatam kada stize sledeci iz pravca centra.
 
Što se tiče veze sa vozom, da bi izbegao gatanje, jedino je moguće sa lokalnom linijom. Predlagao sam ranije da 505 ide od Miška Kranjca kao predlog za 37, do okretnice Miljakovac I.
 
Ceo taj kraj mi je malo haotican, ali svakako dobri predlozi. :vops:
 
Za tako nešto bi trebalo otvoriti još najmanje dva pogona u GSP-u, plus još oko 400 vozila i sve što ide uz njih. To svakako nije moguće. U dosta gradova postoji javno-privatno partnerstvo za obavljanje usluge javnog prevoza. Ono što nama treba jesu rigoroznije kontrole, možda bolje definisani uslovi za dobijanje tendera itd. Ima mnogo mesta za poboljšanje svakako, jer sramotno je sa čim nas voze pojedini privatnici. Iako GSP nije cvećka po pitanju održavanja, dakako je ozbiljniji, plus radi sa daleko starijim vozilima od privatnika. Sledeće godine će i Solarisi ući u drugu deceniju rada.
Могуће је. Држава расипа паре на разне глупости (Београд на води, новогодишња расвета, националне мањине, избори, РТС, пропаганда,...). Новац постоји увек, али је питање на коју страну иде. Србија има формално неколико фабрика и склапаоница аутобуса: Икарбус, ФАП, Необус, онај БИК или како се већ зове итд. Нека оспособи Икарбус поново за производњу и за коју годину може да произведе аутобусе.

Треба им простор за нове погоне? Никакав проблем. Поруши уџерице, чатрље и друге "објекте", рашчисти све то и имаш да бираш где ћеш. Можеш у Сурчин, можеш у Батајницу, можеш у Земун поље, можеш на Миријево,...
 
Odgovori na pitanju su ti krajnje jednostavni. Novac, nezainteresovanost, politikanstvo, nestručnost itd. Previše novca treba za to što ti tražiš. Ne mislim na kupovinu vozila, al kad i tu debelo podbacuju, što je još najjeftinije od svega drugog, plus i poprilično jednostavno, šta očekuješ onda po pitanju izgradnje do dogradnje infrastrukture? Troškovi javnog prevoza u Beogradu jesu, generalno gledano, previsoki. Mnogo puta se pisalo zbog čega je to tako. Grad Beograd da ulaže na stotine miliona u gradnju pogona, teško da ćemo videti u neko skorije vreme, pošto ni postojeći nisu u sjajnom stanju, iako je bilo nekih ulaganja prethodnih godina.
Новац постоји. Иде на друге ствари.
 
@протектор

Ja bih pre 37 preusmerio da ide preko Miljakovca, uz naravno konvertovanje u zglobnu (što se odnosi i na 48, 50 i 59), a tražio novu liniju za Zemun, koja bi išla od okretnice Miljakovac I, pa Borskom, Pere Velimirovića i Bulevarom patrijarha Pavla na Most na Adi, pa Bulevarom heroja sa Košara, zatim desno u Tošin bunar i dalje po potrebi negde u Zemun. Ovako bi se dobila brža veza sa NBG i Zemunom, a ujedno i promovisao prošireni (rekonstruisani) bulevar.

Pogledajte prilog 150752
Овај предлог за поменуту трасу, као и за нову линију је одличан, али бих се определио за 53, а 37 пребацио на Видиковац. 53 је краћа, а и не би се више толико преклапа са 23. Поред овога, добија се и директна веза ка већем делу Бановог брда, Адом, као и са Кнеза Милоша и Зеленим Венцом(иако директна веза не би била најбржа).

Што се тиче Старе Раковице, ка центру се више иде комбинацијом 59>31, него са 37. До окретнице на Бановом брду иде 50, а једино би се изгубила веза са, тако да назовем, станицом Требевићка што је занемарљиво, а Зелени Венац је релативно близу Трга Републике и Теразија.
 
Sa 53 se dobija veza sa Kneza Miloša samo u smeru ka periferiji. E sad, pitanje je šta je važnije, veza sa Zelenim vencem ili Kneza Miloša.
Što se tiče 59 - 31, normalno da se to više koristi kada je bliže nego doći do 37.
 
@протектор

Ja bih pre 37 preusmerio da ide preko Miljakovca, uz naravno konvertovanje u zglobnu (što se odnosi i na 48, 50 i 59), a tražio novu liniju za Zemun, koja bi išla od okretnice Miljakovac I, pa Borskom, Pere Velimirovića i Bulevarom patrijarha Pavla na Most na Adi, pa Bulevarom heroja sa Košara, zatim desno u Tošin bunar i dalje po potrebi negde u Zemun. Ovako bi se dobila brža veza sa NBG i Zemunom, a ujedno i promovisao prošireni (rekonstruisani) bulevar.

Pogledajte prilog 150752
Glupo je praviti špagete od 37. Veza centra i Miljakovca je dobra.
 
Znači, novo izvlačenje para za koju po redu studiju, a onda političke odluke.

Sekretarijat za javni prevoz u narednom periodu planira izradu studije „Reinženjering mreže linija JLPP“. Krajnji rezultat ove studije treba da bude racionalizacija postojećih kapaciteta i poboljšanje usluge prevoza tamo gde se konstatuje potreba za time, nakon čega očekujemo konačne podatke i u vezi sa mogućim i opravdanim promenama u trasama i organizaciji linija JLPP na teritoriji grada Beograda. Izrada studije planirana je za drugu polovinu naredne kalendarske godine i pre konačnih rezultata ove studije druge izmene na mreži linija JLPP osim privremenih zbog radova i planskih usled širenja saobraćajne mreže neće biti predmet realizacije.

Izvor: stb
 
Zanimljivo što smo već sada u mogućnosti da vidimo tu racionalizaciju, poput 44 i 57... Kako je počelo, na kraju će da ispadne da nam pomenute i sl. linije nam u stvari nisu ni potrebne.

Nije nama potrebna nikakva racionalizacija, zato što nijedna neće rešiti problem manjka vozača, problem ranih i kasnih polazaka, problem voznje sa ugasenim svetlima i bez putnika na poslednjim polascima, problem manjka trolejbusa, problem nemogućnosti da na određenim linijama vozi bilo šta sem minibusa, da se izbegnu tačke gde se konstantno stvaraju čepovi, da se poveća naplata karata, a da ista nema za rešenje ulazak na prednja vrata i / ili selektivnu kontrolu putnika...
 
Док маштамо о будућности, мало садашњости јавног превоза:
Vozio sam se juče gradskim prevozom sa Dorćola na Novi Beograd i nazad.
Svesno nisam išao kolima, računajući na prednost žute trake za vozila javnog gradskog prevoza.
U povratku sam u autobus na liniji 65 ušao oko 15:20, na stanici iznad Fontane, kod carine.
Kolona ka gradu počinjala je od kružnog toka kod opštine Novi Beograd, pa smo se vozili 45 minuta odatle do SIV-a.
Žutu traku su do Brankovog mosta koristili svi, tako da ni autobus, ni taksi nisu bili prednost.
Izašao sam kod SIV-a, pešačio do Hajata i stigao pre autobusa iz kog sam izašao.
Tu sam sačekao autobus na liniji 16, pa kod „Banije“ prešao na tramvaj, u koji sam ušao u 17:18.
Bitno je da se naglasi da su na mostu žutu traku koristili samo autobusi i taksisti, pa je tu postalo prohodno za njih.
Iz autobusa sam video nekoliko automobila kako voze troatoarom, problem je bio što je trotoar bio pun pešaka, koji su izašli iz mnogih autobusa i krenuli peške ka gradu.
Jasno mi je da Beograd nema dovoljno mostova.
Jasno mi je i da nam je neophodan novi most pored Starog mosta na Savi.
Jasno mi je da nam je neophodan tunel od Ekonomskog fakulteta do Despota Stefana.
Nije mi jasno i to je pitanje za nadležne:
„Da li je zaista toliko teško da se obezbedi da žutu traku u špicu koriste samo oni kojima je to namenjeno?“

P.S. Fotografija je snimljena 2007. iz balona, i služi samo kao ilustracija.
 
Pišem to svake godine u decembru: žuta traka u Bulevaru Mihajla Pupina u ovo doba godine, usled porasta saobraćaja gubi smisao. Rešenje je u preprojektovanju, odnosno, u, kako se to u svetu radi, približavanju autobuske trase standardima savremenog tramvajskog saobraćaja.

Ovde su moguća dva rešenja: žute trake u sredini kolovoza, i po meni bolje, na strani SIV-a. Ostaje izazov kako bi se onda autobus u zoni Hajata preveo do krajnje desne trake na mostu, a smatram da bi to moglo nadvožnjakom/podvožnjakom.

Ova intervencija imala bi veći efekat na javni saobraćaj na levoj obali Save od predviđene metro linije 2 (doskora klon autobusa 83, a po novom hibrid 83 i 17).

Primer iz Marakeša za izdvojenu trasu po sredini (to su ovi što znaju i fudbal da igraju):
800px-BHNSMarrakech.jpg
 
Онда губиш зелено улично острво, а добијаш по три траке за саобраћај аутомобила са обе стране, што значи да се повећава капацитет улице да прими још возила... Добро. Шта се дешава када возило јавног превоза допре до Бранковог моста где више нема простора? Онда ће опет морати да се убаци у једну од три траке.

У Бранковој улици се редовно прави проблем када аутобус са стајалишта покушава да се укључи у саобраћај у смеру ка Зеленом венцу.
 
Pa ne bas, krajnu levu traku bi ostavio za autobuse, a trenutnu koju koristi autobusi za auta, samo na toj traci staviti malo ostrvo i to po mogucnosti ono sto se skida po potrebi a dovoljno da ne mogu kolima da odu na tu traku za autobuse, to su u Istanbulu odradili, oni ga zovu metro bus, a negde sam gledao klip sta ili ce postaviti ili su vec postavili nisam siguran, kao neke vetrenjace izmedju tih traka i onda autobus kad prodje tuda on tu "vetrenjacu" pokrene al tako je napravljena da je pokrecu autobusi i sa jedne i sa druge strane i ta "vetrenjaca" im stvara struju.
 
To s vetrenjačama, videćemo...
A u Stambolu je reč o BRT-u, bus rapid transit. Ovo kod nas isprva ne bih dovodio na tako visok standard - pre svega zato što bi za BRT trasu dalje kroz centar bio potreban tunel - a bogme, sa električnim autobusima moguća je čak i podzrmna stanica, npr. na Trgu, i onda izađe u Despotov bulevar - nego za početak ovako, samo da su trake od mosta do Opštine sigurne od automobila iz bočnih ulica. Već to bi bio veliki dobitak i ubrzanje.

Most nije problem, Brankova nije problem, dakle, linije do zelenjaka bi trebalo da imaju sasvim pouzdan red vožnje i dobru srednju brzinu.
 
Stanovnici Beograda nisu siromasni. Imaju dovoljno novca da letuju u Grckoj jednom godisnje, da puse, da kupe i odrzavaju auto, da pozivaju dosta ljudi na slave i proslave, i za jos dosta troskova koji se u velikim gradovima Zapadne Evrope smatraju luksuznom ili diskrecionom potrosnjom. U pitanju je svesni izbor da visak novca koji Beogradjani imaju trose na zabavu — a ne na metro, odrzavanje zgrada, kanalizaciju, proizvodnju cistije energije, karte za gradski prevoz, i recikliranje otpada. Zato imamo zagusenje u saobracaju, raspale zgrade, zagadjen vazduh, reke pune kanalizacije, opasne deponije otpada, kao i seobu potomaka u inostranstvo, sto dalje od sebicnih i kratkovidih roditelja. U Beogradu se sada primecuju znaci urbane dezorganizacije i haosa, ali stanovnici mnogih gradova treceg sveta napravili su slican izbor: ponekad se guse u smradu ili dave u otpadu, ali akcenat je i dalje na trenutnom zadovoljstvu pa zato i na kratkorocnim resenjima. Takav mentalitet.
 
Ček, ček, kakav 'svestan izbor'? Ne plaća se porez na imovinu u Beogradu? Gorivo je jeftino? Ej? Pa cena se određuje ne u odnosu na cenu nafte, nego na neku brojku iz Đenove, jer tako više odgovara onom ko prodaje nego onom ko kupuje... Imate zemlju koju izdržavaju vozači i onda se po forumima naivno kuka da narod previše vozi?! Alavu državu koja uzima koliko joj treba i onda usmerava milijarde u marketinške projekte i ne rešava stvarne probleme. Eto, u saobraćaju, nema jednog projekta, smislenog, da se realizuje, godinama; sa budžetom od milijardu i po evra! (krajem prošlog veka bio 50 miliona)

Tačno na talasu bunta protiv te države 'koja zna najbolje šta će s mojim novcem' dođe Regan na vlast u SAD pre 40 i više godina. I ispade jedan od najboljih predsednika.

Samo naša država sad ne bi da uzme narodu pare za slavu, nego sa metroom za celu kuću. Eto, prvi glasam za onoga ko mi ostavi hiljade evra da mogu da pojedem i popijem ako hoću, i da se nikad ne vozim tunelom za ljude ispod Save (do grebena na drugoj strani!!!???), ili da platim ekonomsku cenu. A maštari nek idu za 89 dinara, sa kraja na kraj, mogu da kopaju sa svojim novcem i do Smedereva ako hoće.

Stvarno će se na kraju ovo podeliti na 'dve Srbije', od kojih će jedna, razumna, hteti da se odcepi od ove Domanovićeve koja se guši od smrada i mašta o tunelskom teleportu idući za Vođom.
 
Pa ne bas, krajnu levu traku bi ostavio za autobuse, a trenutnu koju koristi autobusi za auta, samo na toj traci staviti malo ostrvo i to po mogucnosti ono sto se skida po potrebi a dovoljno da ne mogu kolima da odu na tu traku za autobuse, to su u Istanbulu odradili, oni ga zovu metro bus, a negde sam gledao klip sta ili ce postaviti ili su vec postavili nisam siguran, kao neke vetrenjace izmedju tih traka i onda autobus kad prodje tuda on tu "vetrenjacu" pokrene al tako je napravljena da je pokrecu autobusi i sa jedne i sa druge strane i ta "vetrenjaca" im stvara struju.
Дај да и ми ставимо те ветрењаче на Газелу или неко слично место где има доста возила...

Београд мора да изгради метро од Земуна до Коњарника/Миријева. Нема преговора.
 
Samo naša država sad ne bi da uzme narodu pare za slavu, nego sa metroom za celu kuću. Eto, prvi glasam za onoga ko mi ostavi hiljade evra da mogu da pojedem i popijem ako hoću, i da se nikad ne vozim tunelom za ljude ispod Save (do grebena na drugoj strani!!!???), ili da platim ekonomsku cenu. A maštari nek idu za 89 dinara, sa kraja na kraj, mogu da kopaju sa svojim novcem i do Smedereva ako hoće.
Као што сам рекао, постоји критична маса људи која је против изградње метроа и зато држава може 100 година да одлаже тај проблем.
 
Znači nisam uspeo da nađem temu "Javni prevoz u svetu" te sam rešio ovo da postavim ovde:

 
Stojčić je rekao da je planom predviđeno izmeštanje depoa javnog prevoza iz Bloka 66 u zonu iza naselja dr Ivana Ribara, gde se nalazi parcela namenjena za depo autobusa i tramvaja.


xrd-exrd.gif


I ne zaboravite - samo nek se gradi!™ ;)(y)
 
Значи ГСП има у плану селидбу укупно 3 од 5 депоа :) Плус питање је да ли ту иза блока 72 селе и помоћне службе (вуча возила, одржавање мреже и шина) који су сада у НБГ након што је престало изнајмљивање плаца на Зрењанинском путу, или ће за њих правити засебан депо?
 
Vrh