spatiotecte
Professional
- Učlanjen(a)
- 09.02.2007.
- Poruke
- 15.372
- Pohvaljen
- 17.442
Koliko sam ja shvatio sa ovih video prikaza, radi se o malim vozilima koji se krecu po sinama:
Meni odmah dolaze na um par pitanja:
Gde da se postave ti silni koloseci u centralnom gradskom jezgru posto se radi o mrezi svaka ulica bi imala svoje koloseke sa ogromnim brojem skretnica?
Jel bi sve to bilo na stubovima? Ako jeste mislim da je potpuno nestvarno imati tako nesto sto bi narusilo ambijentalne celine centra grada. Zamisli samo koja bi to suma stubova bila na ulicama!
Problem vibracija metalnih konstrukcija i prolaz kapsula, narod bi se protivio tom sistemu zbog buke. KOliko li je to decibela kad se pomnoze 1000 vozila, pa to bi tandrcilo na sve strane u celom gradu!
Svako vozilo moze da primi 6 putnika? Ovde pricamo o masovnom transportu, kako mogu te kapsule da zamene jednu metro kompoziciju koja prima cak 1000 ljudi!
Pricas o principu taksi vozila, da li bi to znacilo da bi se na mrezi nalazile prazna vozila koja bi kruzila i cekala poziv putnika? Gde bi korisnici cekali vozila? Na specificnim platformama?
Ako udjemo malo vise u tehnicki deo cele te price, ako neki ljudi cekauj jedno vozilo, moralo bi da postoji jedan ogroman broj skretnickih lira za svaku ulicu kako bi mogla vozila da se ukrstaju odnosno da vozlia koja cekaju prijem putnika ne ometaju vozila koja su u tranzitu. koliko bi to bilo skretnica u gradu, jedna na svakih 10 metara? (princip zeleznicke propusne moci)
Takodje na svakoj raskrsnici da se ne bi sudarali tokovi, morali bi koloseci da se dizu i spustaju non stop kako se ne bi sekli sa ostalim tokovima raskrsnice, takodje svaka raskrsnica bi morala da ima levu i desnu skretnicu koje bi takodje bile denivelisane od ostalog saobracaja. Mozete li zamisliti to na svakoj raskrsnici da imate po jedan snop petlja?
kad se pogleda malo bolje ovo je obican monorail i uopste mi ne deluje da je adekvatno resenje za jednu veliku metropolu jer da je to slucaj onda bi vec drugi gradovi to imali a ne samo jedan aerodromski terminal u Londonu.
I na kraju zadnje pitanje, koliko bi kostala sva ta infrastruktura sa duplim kolosecima uzdignutim iznad ulice, uzdignutim stajalistima, sporednim kolosecima za mimoilazenje itd?
Ko god sagleda ovaj vid prevoza vise od 5 minuta ce shvatiti da on ni u kakvom slucaju ne moze da postane alternativni prevoz metro-u vec je sasvim jasno da on nije UOPSTE primeren za individualni masovni prevoz po gusto naseljenom gradu.
Ako hocemo da budemo realni, ovo je apsolutno nemoguce izvesti u onoj meri koju si ti zamislio Markiz odnosno da preuzme ulogu masovnog transporta u beogradu.
Meni odmah dolaze na um par pitanja:
Gde da se postave ti silni koloseci u centralnom gradskom jezgru posto se radi o mrezi svaka ulica bi imala svoje koloseke sa ogromnim brojem skretnica?
Jel bi sve to bilo na stubovima? Ako jeste mislim da je potpuno nestvarno imati tako nesto sto bi narusilo ambijentalne celine centra grada. Zamisli samo koja bi to suma stubova bila na ulicama!
Problem vibracija metalnih konstrukcija i prolaz kapsula, narod bi se protivio tom sistemu zbog buke. KOliko li je to decibela kad se pomnoze 1000 vozila, pa to bi tandrcilo na sve strane u celom gradu!
Svako vozilo moze da primi 6 putnika? Ovde pricamo o masovnom transportu, kako mogu te kapsule da zamene jednu metro kompoziciju koja prima cak 1000 ljudi!
Pricas o principu taksi vozila, da li bi to znacilo da bi se na mrezi nalazile prazna vozila koja bi kruzila i cekala poziv putnika? Gde bi korisnici cekali vozila? Na specificnim platformama?
Ako udjemo malo vise u tehnicki deo cele te price, ako neki ljudi cekauj jedno vozilo, moralo bi da postoji jedan ogroman broj skretnickih lira za svaku ulicu kako bi mogla vozila da se ukrstaju odnosno da vozlia koja cekaju prijem putnika ne ometaju vozila koja su u tranzitu. koliko bi to bilo skretnica u gradu, jedna na svakih 10 metara? (princip zeleznicke propusne moci)
Takodje na svakoj raskrsnici da se ne bi sudarali tokovi, morali bi koloseci da se dizu i spustaju non stop kako se ne bi sekli sa ostalim tokovima raskrsnice, takodje svaka raskrsnica bi morala da ima levu i desnu skretnicu koje bi takodje bile denivelisane od ostalog saobracaja. Mozete li zamisliti to na svakoj raskrsnici da imate po jedan snop petlja?
kad se pogleda malo bolje ovo je obican monorail i uopste mi ne deluje da je adekvatno resenje za jednu veliku metropolu jer da je to slucaj onda bi vec drugi gradovi to imali a ne samo jedan aerodromski terminal u Londonu.
I na kraju zadnje pitanje, koliko bi kostala sva ta infrastruktura sa duplim kolosecima uzdignutim iznad ulice, uzdignutim stajalistima, sporednim kolosecima za mimoilazenje itd?
Ko god sagleda ovaj vid prevoza vise od 5 minuta ce shvatiti da on ni u kakvom slucaju ne moze da postane alternativni prevoz metro-u vec je sasvim jasno da on nije UOPSTE primeren za individualni masovni prevoz po gusto naseljenom gradu.
Ako hocemo da budemo realni, ovo je apsolutno nemoguce izvesti u onoj meri koju si ti zamislio Markiz odnosno da preuzme ulogu masovnog transporta u beogradu.