Šta je novo?

Budućnost gradskog saobraćaja

U Nemackoj je Deutsche Bahn uveo odlican sistem. Gde god da vidis njihove specijalne bicikle, jednostavno pozoves neki broj, das broj kreditne kartice, dobijes neki kod, uzjases i vozis. Mislim da moras da im javis kada i gde si ostavio bajs.

U svakom slucaju, sve vise i vise ih vidjam.
 
hazard":3hm7udkv je napisao(la):
JohnnyLee":3hm7udkv je napisao(la):
a lopovi? i to je veliki problem BG-a
Zapravo da. Pola bajsova niko ne bi vracao.
Zar zaista neko želi da ukrade onakav bajs? Postoji rešenje i za to. Daš depozit u vrednosti bicikla i tek onda možeš da ih koristiš besplatno. Depozit traje koliko god ti želiš da koristiš uslugu, a kad više ne želiš, vrate ti. U mnogim gradovima se uvodi ovakav sistem ne bi li se smanjilo zagađenje.

Sad će neko sigurno pitati - pa kad već daš depozit možeš i da kupiš sebi bajs. Da, ali ovde ima dosta prednosti - recimo želiš da se vidiš sa društvom, lepo se dovezeš bajsom do najbližeg mesta gde se bajs ostavlja, ostaviš ga i ne misliš. Možeš da se uveče vratiš i busom kući ako si umoran.
 
Za pocetak da regulisemo to sto se uglavnom po jedna osoba vozi u kolima,evo recimo ovako

 
Goldstein":8tutlat7 je napisao(la):
Zar zaista neko želi da ukrade onakav bajs?
Po prici (od vrlo pouzdanih osoba) kasnih 80ih su se krali oni komadi plastike iz supermarketa koji sluze da razdvoje stvari kupaca na traci pred kasom. Zasto bi ga neko ukrao, pitas? Pa zato sto moze. Jedan dobar deo naseg naroda nazalost funkcionise po tom principu - dokazano u praksi...

Postoji rešenje i za to. Daš depozit u vrednosti bicikla i tek onda možeš da ih koristiš besplatno. Depozit traje koliko god ti želiš da koristiš uslugu, a kad više ne želiš, vrate ti. U mnogim gradovima se uvodi ovakav sistem ne bi li se smanjilo zagađenje.

Sad će neko sigurno pitati - pa kad već daš depozit možeš i da kupiš sebi bajs. Da, ali ovde ima dosta prednosti - recimo želiš da se vidiš sa društvom, lepo se dovezeš bajsom do najbližeg mesta gde se bajs ostavlja, ostaviš ga i ne misliš. Možeš da se uveče vratiš i busom kući ako si umoran.
Ovo je vec drugo, medjutim pitanje je koliko bi ljudi dalo depozit u vrednosti bicikla? Recimo da bicikl kosta 100 evra (jedan vrlo jeftin bicikl). Ko ce da da 100 evra? Kapiram da bi ljudi hteli da daju do max. 1000 dinara, ali i onda bi bilo kradje na fazon "e matori sto sam ih zaje*******ao uzo sam im bajs za soma dinara!" Dakle treba da postoji neki depozit koji bi ljudi bili voljni da daju iz dzepa (tj. da toliko para ima uvek u dzepu - nazalost mnogi gradjani Srbije nemaju 1000 din. u dzepu u svakom trenutku) a koji bi opet bio dovoljno visok da ljudi ne pomisljaju na kradju.



Da dodam i sledece: pre ovakog neceg treba da postoji infrastruktura za bicikliste, nije problem samo brdovitost terena.
 
Goldstein":31696g2x je napisao(la):
hazard":31696g2x je napisao(la):
JohnnyLee":31696g2x je napisao(la):
a lopovi? i to je veliki problem BG-a
Zapravo da. Pola bajsova niko ne bi vracao.
Zar zaista neko želi da ukrade onakav bajs? Postoji rešenje i za to. Daš depozit u vrednosti bicikla i tek onda možeš da ih koristiš besplatno. Depozit traje koliko god ti želiš da koristiš uslugu, a kad više ne želiš, vrate ti. U mnogim gradovima se uvodi ovakav sistem ne bi li se smanjilo zagađenje.

Sad će neko sigurno pitati - pa kad već daš depozit možeš i da kupiš sebi bajs. Da, ali ovde ima dosta prednosti - recimo želiš da se vidiš sa društvom, lepo se dovezeš bajsom do najbližeg mesta gde se bajs ostavlja, ostaviš ga i ne misliš. Možeš da se uveče vratiš i busom kući ako si umoran.
najbolje je daš pare kada ga uzmeš (cca. cena jednog sata vožnje) i posle platiš ostatak kada ga vratiš (ako voziš duže od jednog sata). drugi problem je već pominjan, a to je brdovitost starog BG-a. većinu stanovnika mrzi da digne dupe da ode do prodavnice, a da ne govorim da voze bajs po beogradskim brdima
 
Влада":2bjdaw21 je napisao(la):
Како се могло чути, главни град Србије и Тирана једине су европске престонице у којима не постоји метро, а ако он у Београду не буде ускоро изграђен друмска возила ће бити стално саобраћајном колапсу.
Ovakve stvari obožavam - ajde samo da navedemo još neke: Ljubljana, Sarajveo, Podgorica, Zagreb, Priština, Skoplje - ajde da govore u odnosu na veličinu grada, itsl. Ali ovako je smešno.
 
Ambassador":18hs57di je napisao(la):
Влада":18hs57di je napisao(la):
Како се могло чути, главни град Србије и Тирана једине су европске престонице у којима не постоји метро, а ако он у Београду не буде ускоро изграђен друмска возила ће бити стално саобраћајном колапсу.
Ovakve stvari obožavam - ajde samo da navedemo još neke: Ljubljana, Sarajveo, Podgorica, Zagreb, Priština, Skoplje - ajde da govore u odnosu na veličinu grada, itsl. Ali ovako je smešno.
Jes' vala, a i Vaduz i Bern
 
U Barseloni se karticom podize bicikl. Kartica ti je povezana sa racunom pa ako bicikl nestane- Cap ode 150 evra. Pa da vidimo ko ce da krade. Postoji mogucnost da se bajs ukrade dok je na stanici (tj. iscupa) ali zato sto su tanani. Model iz Beca, Pariza... je puno cvrsci (od celika) i nema sanse da se polomi. Dobra je stvar bas kako Goldstein kaze jer bajs ostavis i nemas brigu oko toga dal ce ga neko ukrasti itd.. Prvih pola sata je besplatno a posle po 50 centi.
 
hazard":2u53l0eh je napisao(la):
Ambassador":2u53l0eh je napisao(la):
Ovakve stvari obožavam - ajde samo da navedemo još neke: Ljubljana, Sarajveo, Podgorica, Zagreb, Priština, Skoplje - ajde da govore u odnosu na veličinu grada, itsl. Ali ovako je smešno.
Jes' vala, a i Vaduz i Bern
A Cirih koji baj d vej ima milion stanovnika u metro podrucju??
 
Cirih ima 350.000 stanovnika u gradu, a za ovih drugih 650.000 u metro podrucju postoji S-Bahn koji odlicno funkcionise

no ipak u Cirihu su hteli da prave metro, ali je ta inicijativa dva puta odbijana na referendumu, dok je S-Bahn prihvacen.
 
Ovi bicikli prakticno imaju smisla, kao sto su neki rekl, samo na Novom Beogradu i dobrom delu Zemuna. Sto opet nije mali broj korisnika.
Sto se tice kradja, depozita i slicnih predloga, mislim da su nepotrebni. Dovoljno je da se zna ko je uzeo bicikl i ko ga nije vratio. Za to je potrebna neka identifikaciona kartica koja bi se izdavala (ili cak nova licna karta) korisnicima i koja bi se provlacila kroz uredjaj koji bi bio montiran na bicikl ili na mesto odakle se bicikl uzima ili ostavlja.
 
zhaba":19ro61v1 je napisao(la):
U Barseloni se karticom podize bicikl. Kartica ti je povezana sa racunom pa ako bicikl nestane- Cap ode 150 evra. Pa da vidimo ko ce da krade.
Imam zamerku na taj sistem u Barseloni jer kao turistički grad bi trebalo omogućiti nekako i strancima (čitaj studentima iz Srbije) da koriste te bicikle. Nas nekoliko je imalo iskrenu želju da obiđe određene delove Barselone i bajsem, ali nažalost takva akcija je nemoguća za izvesti.

Meni su ti bajsevi baš slatki sa tim retro izgledom i baš sam želeo da ih malo provozam po Barsi, ali avaj.
 
JohnnyLee":1c3h1hws je napisao(la):
pa Beovoz bi mogao da bude nešto kao S-Bahn, ako se dobro organizuje
Da, samo sto u Cirihu zivi mnogo vise ljudi u metro podrucju nego u samom gradu, dok je u Beogradu obrnuto. Tako da i Beovoz super funkcionise, ne bi imao isti uticaj na BG i okolinu kakav S-Bahn ima na Cirih i okolinu
 
Ambassador":3n9ho0hj je napisao(la):
Ovakve stvari obožavam - ajde samo da navedemo još neke: Ljubljana, Sarajveo, Podgorica, Zagreb, Priština, Skoplje - ajde da govore u odnosu na veličinu grada, itsl. Ali ovako je smešno.
Svi su ti gradovi u bivsoj SFRJ. Sta ti to govori?
 
Rejkjavik, Viljnus, Riga, Talin, Kišnjev, Bratislava, Andora, Malta, San Marino, Luksemburg, a kao što je neko rekao i Bern i Vaduz..
To mi govori da su novinari neopisivo glupa ignorantska st***, kojima bi mogao da prodađ priču da Beograd već ima dva metroa, i to jedan su katice, a drugi je Beovoz. A to što su svi gradovi iz SFRJ mi govori da sam ja hteo tako da ih navedem da bi se shvatila apsolutna ignorantnost i debilitet novinara, gde očigledno problem nije u neznanju.
 
Ja da sam u Vojvodini, rekao bih da ako već toliko želite da se odcepimo, odcepićemo se i uradio to, pa se je*******ite - i izgradio bih metro u Novom Sadu.. Ako me partner stalno optužuje da ga varam, na kraju ću ga i prevariti, čisto da me ne optužuje bez razloga.
 
Ambassador":3oihqjcs je napisao(la):
Ako me partner stalno optužuje da ga varam, na kraju ću ga i prevariti, čisto da me ne optužuje bez razloga.
Ako te neko optuzuje da si ubica, a nisi, bil' roknuo nekog cisto da te ne optuzuju bez razloga?

Mislim, izvini, ali logika ti skripi malko :/
 
ali ta varijanta bi stvarno dobro došla Novom Sadu. doduše, nešto tipa DLR ili Vankuverski SkyTrain
 
Pa NS je imao tramvaj nekada...nekakav "brzi tramvaj" bi im lepo legao
 
Ambassador":3n6ck76i je napisao(la):
Rejkjavik, Viljnus, Riga, Talin, Kišnjev, Bratislava, Andora, Malta, San Marino, Luksemburg, a kao što je neko rekao i Bern i Vaduz..
To mi govori da su novinari neopisivo glupa ignorantska st***, kojima bi mogao da prodađ priču da Beograd već ima dva metroa, i to jedan su katice, a drugi je Beovoz. A to što su svi gradovi iz SFRJ mi govori da sam ja hteo tako da ih navedem da bi se shvatila apsolutna ignorantnost i debilitet novinara, gde očigledno problem nije u neznanju.
+1
vucko":3n6ck76i je napisao(la):
Bila bi fora LRT u NS-u da se napravi
JohnnyLee":3n6ck76i je napisao(la):
ali ta varijanta bi stvarno dobro došla Novom Sadu. doduše, nešto tipa DLR ili Vankuverski SkyTrain
hazard":3n6ck76i je napisao(la):
Pa NS je imao tramvaj nekada...nekakav "brzi tramvaj" bi im lepo legao
Apsolutno. Novom Sadu je tramvaj potreban ko leba, kao Beogradu metro. Potpuno nezavisni tram-train bi bio koristan koji bi koristio i okolne pruge.
 
Vrh