Šta je novo?

Budućnost gradskog saobraćaja

pa DLR je najsličniji tome, denivelisani teški, brzi tramvaj, kapaciteta cca 100.000 ljudi dnevno, sasvim dovoljno za NS
 
Posto se Dunav inace toliko malo koristi za prevoz bilo cega, predlazem da se uvede ekranoplanska (Ekranoplanobus?) linija od Dorcola do Zemuna. Bili bi prvi grad na svetu sa takvim javnim prevozom, to bi privlacilo turiste, a bilo bi i nevidjeno kul.
 
ink":122jlbhn je napisao(la):
to bi privlacilo turiste.
"Ove godine cu da letujem u Minsku zato sto imaju ekranoplanobuski prevoz, vec uvek sam hteo tim da putujem. Hajmo svi tamo!"

:rolleyes:

Nebi.
 
Objavljeno 04. 08. 2010. - Blog > Info > Novosti iz sveta > 3D autobus će “preskakati” vozila
3D autobus će “preskakati” vozila

chinabus_thumb1.jpg

Kinezi su, izgleda, došli na ideju da na ekonomičan i ekološki veoma prihvatljiv način organizuju javni prevoz. Umesto da potroše milione kako bi proširili puteve, Kinezi su angažovali Shenzhen Huashi Future Parking Equipment kompaniju, koja sada razvija "3D Express Coach" – trodimenzionalni brzi autobus. Ovaj autobus će biti projektovan tako, da će moći da pređe preko vozila nižih od dva metra, što će smanjiti gužve na putevima.

Projektovani model izgleda kao metro nad zemljom. On je visok 4-4,5 metra i ima dva nivoa – deo za putnike u gornjem delu dok je donji deo zapravo “praznina” kroz koju prolaze druga vozila. Naravno, 3D autobus će pokretati solarna i električna energija, a moći će da ubrza do 60 km/h i poveze između 1200 i 1400 putnika. S obzirom na to da je reč o specijalnom tipu vozila, biće neophodno sagraditi i specijalne šine, koje će, zajedno sa vozilom, koštati oko 500 miliona jena (10% od cene izgradnje metroa).
Očekuje se da će izgradnja ove mreže smanjiti gužve na putevima za 20 do 30%.
Izvor: PC Press
Originalni izvor: My joy online
 
Eeee ako je na šine onda nije autobus već šinsko vozilo,iskreno se nadam da ovim našima neće da padne napamet neka revolucionarna ideja ,raketoplan i sl. :kafa: ali moram da primetim da ovo na slici i nije najbolje rešenje, dovoljan je jedan bočni udarac auta da ga izbaci iz šina,zaista bi voleo da vidim kako su rešili problem bezbednosti ovako kako je sada ja u to ne bi seo,hvala!
rocket-bus.jpg

Evo i animacije 3D Kineskog busa na šinama;
http://www.youtube.com/watch?v=JokMtK8IJFM
 
teshke":1w9lvkgr je napisao(la):
Objavljeno 04. 08. 2010. - Blog > Info > Novosti iz sveta > 3D autobus će “preskakati” vozila
3D autobus će “preskakati” vozila

http://www.pcpress.info/wp-content/uploads/2010/08/chinabus_thumb1.jpg
Kinezi su, izgleda, došli na ideju da na ekonomičan i ekološki veoma prihvatljiv način organizuju javni prevoz. Umesto da potroše milione kako bi proširili puteve, Kinezi su angažovali Shenzhen Huashi Future Parking Equipment kompaniju, koja sada razvija "3D Express Coach" – trodimenzionalni brzi autobus. Ovaj autobus će biti projektovan tako, da će moći da pređe preko vozila nižih od dva metra, što će smanjiti gužve na putevima.

Projektovani model izgleda kao metro nad zemljom. On je visok 4-4,5 metra i ima dva nivoa – deo za putnike u gornjem delu dok je donji deo zapravo “praznina” kroz koju prolaze druga vozila. Naravno, 3D autobus će pokretati solarna i električna energija, a moći će da ubrza do 60 km/h i poveze između 1200 i 1400 putnika. S obzirom na to da je reč o specijalnom tipu vozila, biće neophodno sagraditi i specijalne šine, koje će, zajedno sa vozilom, koštati oko 500 miliona jena (10% od cene izgradnje metroa).
Očekuje se da će izgradnja ove mreže smanjiti gužve na putevima za 20 do 30%.
Izvor: PC Press
Originalni izvor: My joy online
Danas je u 24 sata objavljen članak o ovom vozilu.
 
Ma da s obzirom da su predhodno izgadili desetak linija Metroa sada su pustili sebi na maštu,inače u poslednjih 5 g.Kina je izgadila Metro sisteme i 15 gradova sa 10-15 linijau svakom sa svojim firmama i tehnologijim gradnje koju su joj preneli Nemci.. :kafa: i dalje se gradi....
 
Lepo je to, al ne kapiram, koliko dimenzija imaju klasični autobusi ako je ovaj trodimenzionalan? :laugh:
 
http://www.segway.rs

Јел пробао неко ово чудо? Прошли викенд била промоција неких безалкохолних пића тако што су се промотерке возале на segway и нудиле сокове. Брзо и лако са управљање.
 
videh lika u severnom bulevaru kako vozi segway,izgleda zanimljivo i smesno u isto vreme.Verujem da jos nije toliko dobra stvar ali bice za nekoliko godina kada ga usavrse
 
Lepša buducnost gradskog saobracaja :rolleyes:

ОГЛАС

ЗА ПРИЈЕМ У РАДНИ ОДНОС НА НЕОДРЕЂЕНО ВРЕМЕ У ГРАДСКУ УПРАВУ ГРАДА БЕОГРАДА
Дирекција за јавни превоз

Сектор за планирање и развој
– Одељење за тарифне системе

3. Радно место: начелник одељења – један извршилац;
Услови: саобраћајни факултет – друмски смер или економски факултет, положен државни стручни испит, пет година радног стажа и пет година радног искуства у изради планских докумената и статистичких анализа у јавном градском превозу путника.

4. Радно место: студијско-аналитички и статистичко-евиденциони послови у области тарифних система – један извршилац;
Услови: саобраћајни факултет – друмски смер, положен државни стручни испит, пет година радног стажа и пет година радног искуства у изради планских докумената и статистичких анализа у јавном градском превозу путника.

5. Радно место: студијско-аналитички и статистичко-евиденциони послови у области тарифних система – један извршилац;
Услови: економски факултет, положен државни стручни испит, пет година радног стажа.

Сектор за управљање и контролу
– Одељење за управљање

6. Радно место: главни диспечер – два извршиоца;
Услови: виша стручна спрема саобраћајног смера, положен државни стручни испит, три године радног стажа и три године радног искуства на пословима управљања и контроле саобраћаја у јавном градском превозу путника.

7. Радно место: диспечер – 21 извршилац;
Услови: средња стручна спрема – саобраћајни техничар, положен државни стручни испит, три године радног стажа и три године радног искуства на пословима управљања и контроле саобраћаја у јавном градском превозу путника.

8. Радно место: припрема и обрачун – два извршиоца;
Услови: Средња стручна спрема економског или саобраћајног смера, положен државни стручни испит, три године радног стажа и три године радног искуства на пословима обраде података везаних за наплату и расподелу прихода из система јавног градског превоза путника.

više na
http://www.beograd.rs/cms/view.php?id=1472168
 
Interesuje me mišljenje ljudi o PRT mrežnim sistemima kojima se u poslednje vreme posvećuje velika pažnja. Ja sam moje stavove izneo na forumu o metrou i doživeo veliko nerazumevanje. Hajde da sukobimo argumente .

Personal rapid transit (PRT), also called podcar, is a public transportation mode featuring small automated vehicles operating on a network of specially built guide ways. PRT is a type of automated guideway transit (AGT), a class of system which also includes larger vehicles all the way to small subway systems.

In PRT designs, vehicles are sized for individual or small group travel, typically carrying no more than 3 to 6 passengers per vehicle.[1] Guide ways are arranged in a network topology, with all stations located on sidings, and with frequent merge/diverge points. This approach allows for nonstop, point-to-point travel, bypassing all intermediate stations. The point-to-point service has been compared to a taxi or a horizontal lift (elevator).
Personal rapid transit (PRT), also called podcar, is a public transportation mode featuring small automated vehicles operating on a network of specially built guide ways. PRT is a type of automated guideway transit (AGT), a class of system which also includes larger vehicles all the way to small subway systems.

In PRT designs, vehicles are sized for individual or small group travel, typically carrying no more than 3 to 6 passengers per vehicle.[1] Guide ways are arranged in a network topology, with all stations located on sidings, and with frequent merge/diverge points. This approach allows for nonstop, point-to-point travel, bypassing all intermediate stations. The point-to-point service has been compared to a taxi or a horizontal lift (elevator).

PRT was a major area of study in the 1960s and 1970s. In 1975, Morgantown PRT, an experimental automated system which exhibits some (but not all) features of PRT, was opened to the public after significant construction cost overruns. Morgantown PRT remains in use today, and there have been discussions on expanding it.[2]

A PRT system (by 2getthere) went into operation in Masdar City in the UAE in November 2010. The system has 10 passenger and 3 freight vehicles serving 2 passenger and 3 freight stations connected by 1.2 kilometers of one-way track. The system is in operation 18 hours a day, seven days a week serving the Masdar Institute of Science and Technology. Trips take about 2 and a half minutes (i.e., an average speed of roughly 12mph / 20km/h) and are presently free of charge. Average wait times are expected to be about 30 seconds.

The award winning ULTra PRT system began passenger trials at London Heathrow Airport, Terminal 5, in October 2010[3] and opened for full passenger service 22 hours a day, 7 days a week, in May 2011. It runs between the Terminal 5 and its business parking lot, with 2.4 miles of track and 21 vehicles. Operational statistics in May 2012 demonstrate >99% reliability and an average passenger wait time over the one year period of 10 seconds. Ultra has achieved a number of awards from the London Transport Awards and the British Parking Awards.[4][5]

A system using a system supplied by Vectus is in construction in Suncheon, South Korea. There is a commitment to a large (100,000 people per day) City PRT system using Ultra PRT technology in Amritsar, India.[citation needed]
PRT was a major area of study in the 1960s and 1970s. In 1975, Morgantown PRT, an experimental automated system which exhibits some (but not all) features of PRT, was opened to the public after significant construction cost overruns. Morgantown PRT remains in use today, and there have been discussions on expanding it.[2]

A PRT system (by 2getthere) went into operation in Masdar City in the UAE in November 2010. The system has 10 passenger and 3 freight vehicles serving 2 passenger and 3 freight stations connected by 1.2 kilometers of one-way track. The system is in operation 18 hours a day, seven days a week serving the Masdar Institute of Science and Technology. Trips take about 2 and a half minutes (i.e., an average speed of roughly 12mph / 20km/h) and are presently free of charge. Average wait times are expected to be about 30 seconds.

The award winning ULTra PRT system began passenger trials at London Heathrow Airport, Terminal 5, in October 2010[3] and opened for full passenger service 22 hours a day, 7 days a week, in May 2011. It runs between the Terminal 5 and its business parking lot, with 2.4 miles of track and 21 vehicles. Operational statistics in May 2012 demonstrate >99% reliability and an average passenger wait time over the one year period of 10 seconds. Ultra has achieved a number of awards from the London Transport Awards and the British Parking Awards.[4][5]


http://www.youtube.com/watch?v=S1rf_lOb3b0&feature=related

Evo još jedne dobre animacije
http://www.youtube.com/watch?v=KAh1RRJUdAw&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=OEMOpCRktm4&feature=related
 
Najbrži lični prevozni sistem je - bicikl!
100% point-to-point princip.

Prevozno sredstvo od tone i po za prevoz osobe od 70 kg je besmisleno rasipanje resursa.

Kako god, ukoliko neko želi da sanjari, neka razmisli prvo o nekom realnom eksperimentu.
Recimo da se u bolničkom kompleksu na Savskom Vencu dozvoli prevoz samo "javnim ličnim prevoznim sredstvom" a da se parkinzi izmeste daleko van zone. Verovatno ima mnogo boljih mesta za probu, kao što su novi tehnološki park i institut Mihajlo Pupin koji su loše povezani saobraćajno sa civilizacijom a imaće dosta stanara i potrebe za komunikacijom.
 
Da bicikl, slika Pekinga od pre 30 godina. Bicikl je spor, ide po ulicama gde se kreću automobili ili se mora graditi posebna infrastruktura i bicikl se mora negde parkirati, koliko god da je malo zahtevan u tom pogledu.Ne koristi se kada ti kao njegov vlasnik nemaš potrebu za prevozom. Onda, bicikl ne možeš voziti po lošem vremenu a imaš potrebu za prevozom. Na NB bicikl može ali u Starom delu Beograda????Ovo sam shvatio kao šalu, hajde da nastavimo argumentima..
Ovakvi sistemi već rade, tehnologija je poznata a mislim da ti ideja sa Institutom Mihailo pupin nije loša.
Vozilo može da se pravi i od 500 kg. Tramvaj je težak preko 30 tona pa vozi po nekoliko putnika van špiceva.
 
Problem prevoza u Bg bi trebalo resavati i "defanzivnim" metodama -smanjivanje potreba za komutacijom, podsticanjem poslova i urbanistickih resenja koja podrazumevaju da je kancelarija sto bliza kuci, po mogucstvu u istom objektu, podsticanje rada od kuce gde god je takav rad moguc i video konferencijskim fakultetima i skolama, da studenti ne moraju na predavanja, ili da fakulteti i studentski domovi budu na jednom mestu, u kampusu. Bicikl nije resenje za Bg zbog konfiguracije terena i klimatskih uslova (ovo drugo vazi i za skuter). Ovaj sinski sistem jeste simpatican ali koliki mu je kapacitet?
Synchrotrain je dobar za medjugradski saobracaj, autoputeve gde je voznja duga i dosadna, a potrosnja goriva najveca zbog velikih brzina - a ove kapsule mogu da idu i brze od kola.
 
Markiz,koristi opciju edit da ne bi gusio forum.Ponavljam ti drugi put,ako nastavis da dupliras postove brisacu ti ih sve dok ne pocnes da editujes postove.

Srecno sa temom :)
 
Vučko, ja u dnu imam samo post replay, a edit samo da editujem moj tekst u prozoru. Ne znam u čemu je problem , zaista nemam iskustva sa postovima.
Koristim modzilu, što ne bi trebalo da je problem.
Na poslu koristim Explorer i tamo mi se čini da se ne dupliraju...
 
Vec nekoliko dana se pisu kilometarski postovi i napravila se velika polemika oko koristi te mreze PRT-a u Beogradu.

Dajte malo neke slike da vidimo tacno o kakvoj se to mrezi radi, ovde 90% ljudi ne zna na sta to uopste lici.
 
Stavio sam dovoljno linkova da se vidi o čemu se radi.
Stvarno ne razumem zašto se otvaraju novi postovi????
Vidim i kada drugi nešto napišu otvori se novi post. Molio bih da mi neko malo pojasni kako da se to ne dešava.
Tvoj komentar ja vidim kao 8 post Vučko.
 
spatiotecte":19oherp7 je napisao(la):
Vec nekoliko dana se pisu kilometarski postovi i napravila se velika polemika oko koristi te mreze PRT-a u Beogradu.

Dajte malo neke slike da vidimo tacno o kakvoj se to mrezi radi, ovde 90% ljudi ne zna na sta to uopste lici.

Mreža kao svaka druga mreža: lokacije povezane linijama i čvorištima sa lakim vozilima , najviše do 6 putnika, koji povezuju lokacije bez stajanja , presedanja ... kao taksi ali bez vozača. Kapacitet je veliki jer se vozilima dinamički upravlja , ona saobraćaju po pozivu i zbog velike frekvencije na mreži mogu da prevezu mnogo putnika. Rutiranje na mreži je takvo da se uvek mogu imati alternativne rute a prosečna brzina premašuje sve druge vidove javnog prevoza-preko 50 km/h. Kroz jedan segment mreže između dva čvora može proći i do 2000 vozila na sat. Ali pošto se radi o sistemu point to point mreža ima drugu logiku saobraćaja od liniskih sistema pa je kapacitet jako veliki. Manje se troši energije jer su vozila laka i nema principa "kreni-stani" koji najviše troši energije i vremena. Nema nakupljanja putnika na jednoj lokaciji a u vozilo mogu ući putnici za više lokacija u nekom delu grada ako se dogovore. Sistem je jako interesantan a postoji analogija sa telekomunikacijama i sa TCP IP protokolom koji se pokazao veoma efikasnim.
 
Vrh