Šta je novo?

Budućnost gradskog saobraćaja

TheOnlyLuka

Intermediate
Učlanjen(a)
01.03.2020.
Poruke
246
Pohvaljen
275
Lokacija
Beograd
Realno da, jer bi imao manje ljudi, koji koriste gradski prevoz u određenom smeru. Međutim, to bi iziskivalo puno para i nije uvek lako tako nešto organizovati.
 

lukander01

Intermediate
Učlanjen(a)
12.03.2021.
Poruke
194
Pohvaljen
251
Skupo da firme imaju toliko prostora, a mislim da u gradu nema toliko velikih firmi. Mozda bi bilo smisleno da firme placaju coworking u razlicitim delovima grada, pa ima manje potrebe za putovanjem sa kraja na kraj grada, a firmu kosta kao iznajmljen prostor gde rade svi.

Sent from my SM-G981U1 using Tapatalk
 

Дошљак

Professional
Učlanjen(a)
31.10.2014.
Poruke
19.176
Pohvaljen
25.261
Већи је проблем што је данас 80% пословног простора са канцеларијама на НБГ. Имају можда две-три зграде на Звездари + НТП. Стари град има бољу понуду, али је доста простора заробљено у виду стечајне масе или је доста оронуло. Палилула исто има можда 5-6 пословних зграда са канцеларијама.
 

Fića1

Intermediate
Učlanjen(a)
25.12.2019.
Poruke
466
Pohvaljen
443
Проблем је заправо што људи на други крај града на посао не иду само јавним превозом, него и аутом.
Превоз не прати развој и отварање нових пословних центара, а заправо и стамбених објеката на Новом Београду. Људи морају да иду аутом јер су друге опције неудобне (ако уопште постоје).
 

Express

Higher intermediate
Učlanjen(a)
05.11.2011.
Poruke
1.609
Pohvaljen
1.717
A taj novobeogradski prostor je uglavnom A klase, čiji zaposleni u 80% slučajeva dolaze privatnim automobilom. To je ovde stvar prestiža, što verujem da se neće promeniti ni nakon gradnje metroa. Neće hteti da se guraju 10 minuta u vozu, makar sedeli pola sata zarobljeni u kolima na drumu.

Radna mesta korisnika JGP su već veoma decentralizovana, samo što sistemu JGP ne godi nejednaka ponuda istih. Neko će da putuje na drugi kraj grada zbog boljeg posla, pri čemu ga ne možemo naterati da žrtvuje karijeru i platu da bi se sutra vozio metroom 10 stanica manje. Nažalost, na prevoz ne utiču negativno samo radna mesta već i centralizovane medicinske i edukacione ustanove. KCS u centru prima pacijente i celog grada i zemlje iako postoje manji, iz prostog razčoga što nisu sveobuhvatni. I mnogi fakulteti su u centru, a neke centralizovane srednje škole se nalaze na periferiji, tako da primoravaju učenike na intragradski tranzit. Svi naravno preko Gazele, i svi koriste nekoliko linija koje prelaze taj most. Fragmentacija destinacija utiče na smanjenje dužine putovanja, i broja usmerenog na jednu lokaciju, ali ne i na ukupan broj putovanja

Sa jedne strane fragmentacijom JGP (rečni, gondole, eskalatori) će se postići marginalna i lokalizovana ušteda, a sa druge promenom udela podsistema u korist šinskih neće sistem biti rasterećen viška putnika već će povećati broj putovanja (uključujući i povremena), uz eventualno privlačenje novih.

Imajući u vidu navedeno, mislim da bi najracionalnije bilo u većem obimu praktikovati klizno radno vreme, kao i delimično teleputovanja ukoliko je to moguće. Treba strateški ciljati kategorije putnika. Ko ne može da radi od kuće neka putuije van špica, a ko može taj nek povremeno ide na posao.
 

SRBO

Advanced
Učlanjen(a)
23.01.2015.
Poruke
3.784
Pohvaljen
3.713
Lokacija
Учитељско Насеље
строжа контрола паркирања све то решава. Једноставно сама помисао трпања кола свугде се учини немогућом и проблем решен. Ако им се не свиђа, држава даје хиљаду евра и сређује папире и мрш ћао
 

branik

Advanced
Učlanjen(a)
10.09.2019.
Poruke
2.889
Pohvaljen
4.011
Ovo pitanje je vezano za proslost, ali ima velike veze sa buducnoscu :)
Video sam na stranici GSP-a sledece:

Izvor: GSP
Link: http://www.gsp.co.yu/od80do901.htm

Pitanje "starijim" forumasima: kakav je bio taj jedinstveni tarifni sistem? Jel se jednom preplatnom kartom koristio celokupni gradski prevoz kao i regionalni vozovi ili? Ako neko zna, bilo bi lepo da odgovori.
Znam za vozove ka Užicu. Jedinstveni aistem funkcionisao je u svim putničkim vozivima na tom pravcu do Lazarevca. Nebrojeno puta sam se tako vozio do Ue za dž, jer bi kondukter prošao pre Lazarevca. Kasnije su provalili, pa je početkom devedesetih to funkcionisalo uz čašćavanje.
 

JohnnyLee

Professional
Učlanjen(a)
14.05.2009.
Poruke
11.114
Pohvaljen
7.208
Lokacija
Јерковић
могао си целу породицу да превезеш возом за флашу вињака. и то скроз до Бара и назад
 

solecar

Professional
Učlanjen(a)
06.12.2011.
Poruke
15.378
Pohvaljen
15.637
Lokacija
Prokop

Радојичић: Унапређујемо возни парк ГСП-а, водимо рачуна о безбедности путника и еколошким стандардима


Градоначелник Београда проф. др Зоран Радојичић изјавио је за медије да је од 2014. године до сада купљено око 700 аутобуса, те да је од тада у унапређење јавног превоза и возног парка ГСП-а уложено око 150 милиона евра. Градоначелник је додао да се до пролећа очекује испорука још стотину возила на компримовани гас, од тога у фебруару и марту по 25. Циљ је, како је нагласио, да у наредних пет до шест година буду промењени сви аутобуси и да буду еколошки прихватљиви.

– Велики број аутобуса Градског саобраћајног предузећа „Београд” је замењен. Стало ми је да унапређујемо ово предузеће заједно са људима који га воде и да достигнемо ниво који желимо, а близу смо томе. Набавкама нових возила смо избацили из употребе аутобусе са „еуро2” моторима, а циљ је да мотори „еуро 2”, „еуро3” и „еуро 4” више не буду на нашим улицама – нагласио је градоначелник и додао да се у наредном периоду очекују велика улагања како би се достигао жељени ниво у смислу функционалности, комфора и еколошког унапређења.

Градоначелник је додао и то да је у наредних пет година планирана набавка још 500 еколошких аутобуса, сваке године по 100 аутобуса, као и да је свих 10 електричних соло аутобуса са опремом за пуњење испоручено Београду.

– Постављени су пунктови за пуњење електричних аутобуса на две локације – код Београда на води и Спортског центра „Милан Гале Мушкатировић”. Електрични аутобуси су тренутно у фази техничког подешавања, те се у најскоријем временском периоду очекује њихова редовна употреба. Са ових 10 имаћемо укупно 15 аутобуса на електрични погон, који ће саобраћати на две линије. Једна линија ће ићи од Београда на води преко Славије до Калемегдана, Улицом Тадеуша Кошћушка до СЦ „Милан Гале Мушкатировић”. Овим новим електричним аутобусима биће замењена возила која тренутно саобраћају на линији број 22А. Друга линија ће саобраћати од Вуковог споменика до Белвила и на тај начин дајемо допринос унапређењу животне средине – истакао је градоначелник Београда.

Радојичић је приликом обиласка саобраћајног погона „Космај” нагласио да се у овом највећем погону ГСП-а много води рачуна о безбедности путника и возача, те да су процедуре стриктне и да се свакодневно проверавају возила, контролише електрика, механика, сигнализација, кочнице. Сваки аутобус прође детаљну контролу.

Сви аутобуси који су били у саобраћају пролазе кроз редовни ноћни преглед, навео је Радојичић и додао да уколико се посумња да нешто није у реду, тај аутобус не иде у саобраћај. Возило у саобраћај може да изађе тек након што је овлашћено лице у сектору одржавања дало сагласност и потписало путни налог.

– Само овај погон одржава 35 линија са преко 200 аутобуса. Одржавање у погону је организовано у три смене и ради се сваки дан у години, 24 сата дневно. Укупна просечна старост аутобуса на територији града Београда износи око 7,2 године, што се односи и на аутобусе ГСП-а и на возила приватних партнера заједно. На улицама Београда сваког дана саобраћа око 880 возила ГСП-а која, као што сам већ рекао, не напуштају гаражу док се не изврше све безбедносне провере. У Београду саобраћа и близу 500 возила приватних партнера – нагласио је Радојичић.

Градоначелник је указао на то да су возачи постали веома тражена радна снага у целом свету, али да готово свуда постоји мањак у односу на потребан број возача.

– У ГСП-у је тренутно запослено нешто мање од 3.000 возача, то отприлике и јесте број који је потребан, на граници смо. Људи који управљају овим предузећем воде рачуна о томе и труде се да одрже тај број. У ГСП-у нема возача старијих од 65 година, просечна старост је око 45 година, тако да и са те стране водимо рачуна о безбедности. Сигуран сам да ћемо у наредном периоду имати јавни превоз са возним парком на највишем европском нивоу – закључио је Радојичић.

 

Igor

Administrator
Urednik
Učlanjen(a)
10.01.2007.
Poruke
16.528
Pohvaljen
27.195
Poziv za obuku budućih vozača.
vozaci_2022-05-16_22-21-21-136.jpg
 
Vrh