Šta je novo?

Budući projekti - planovi, investicije i potrebe

I ja sam glasao za gužve...jer je ipak to najveća prepreka daljem razvoju i normalnom funkcionisanju grada...
 
Gužve u BG, su mnogo manje nego u drugim uporedivom gradovima, ljudi nemaju pojma.

Ono što je definitivno mnogo gore nego u drugim uporedivim gradovima je komunalni haos i nedostatak komunalne policije, i opšte zagađenje.
 
Koji su to drugi uporedni gradovi???
Administrativna Barselona ima milion i po stanovnika ali su guzve manje. Nikad nemas zastoj kao na primer na Brankovom mostu, Gazeli itd... Guzve u Beogradu su ogromne mada ja mislim da je najveci problem prljavstina.
 
Kod nas je taj paradok što ljudi neće da koriste Stari savski most jer ih očekuju gužve vozila sa brankovog mosta kad treba da se uključe u mihajla pupina ili gde već . Tako da ni stari kapacitet mosta od 15.000 nije ispunjen a kamoli nakon ekonstrukcije od 30.000
 
30 hiljada je neki teoretski maksimum, ali zbog prilaza mostu sa obe strane to je u praksi nemoguce, pa je ona predhodna cifra po meni ipak realnija
 
zhaba":yhikh0sa je napisao(la):
Koji su to drugi uporedni gradovi???
Administrativna Barselona ima milion i po stanovnika ali su guzve manje. Nikad nemas zastoj kao na primer na Brankovom mostu, Gazeli itd... Guzve u Beogradu su ogromne mada ja mislim da je najveci problem prljavstina.
Navešću Prag i Budimpeštu, čije gužve su za čitav red veličine veće od BG. Neki drugi primeri su teže uporedivi, a opet neke nisam lično iskusio, ali nigde nisam susreo manje gužve od BG - to je sigurno!!
 
GOJE":3mdouis9 je napisao(la):
zhaba":3mdouis9 je napisao(la):
Koji su to drugi uporedni gradovi???
Administrativna Barselona ima milion i po stanovnika ali su guzve manje. Nikad nemas zastoj kao na primer na Brankovom mostu, Gazeli itd... Guzve u Beogradu su ogromne mada ja mislim da je najveci problem prljavstina.
Navešću Prag i Budimpeštu, čije gužve su za čitav red veličine veće od BG. Neki drugi primeri su teže uporedivi, a opet neke nisam lično iskusio, ali nigde nisam susreo manje gužve od BG - to je sigurno!!
Prag odlično znam. Tamo sam svake godine bar jednom i nisam baš siguran da su njegove gužve veće od Beogradskih, čak mislim da su gužve veoma retke a kolapsi samo u izvanrednim okolnostima. Najveći čep bi znao da se stvori iza Hradčanske prema Strahovskom tunelu koji opet vodi na južnu obilaznicu. Ona je odlično rešena i prilično rastereti saobraćaj. U centru grada automobila nema. Metro šljaka fantastično. Prag ima 1,2 miliona ljudi na skoro 500 km2 dok Beograd ima 1,7 miliona na 360 km2. Prag je prošpartan autoputevima na sve strane posebno na jugu i na zapadu.
U Budimpešti je pak suprotna situacija. Svuda su ulice začepljene i vlada totalni haos. Kao u Beogradu.
 
Bogme u Pragu ići oko centra kolima je avantura za sebe, međutim baš pričam o zastojima na obilaznici, kao i glavnim arterijama koje vode od autoputa ka centru.

Kad upoređujem gužve, uvek posmatram iste periode (npr. jesenji špicevi), da ne ispadne decembarski petak na Brankovom mostu, protiv avgustovske nedelje u centru Praga.

Budimpeštanske gužve ne mogu da se porede sa beogradskim.
 
Ne znam, ja sam živeo u Budimpešti, koristio razne metode prevoza, i (što je najvažnije) svakodnevno putovao iz periferije u centar. Vreme putovanja: 13min, ako nema prevoza 18.

Možda su automobilske gužve velike (mada sam vozio kola, i osim izlaska iz grada u subotu uveče koji je trajao nekih 30 min do autoputa nije nikada bio problem), ali to je i cilj urbanog razvoja danas, da se potenciraju sistemi javnog prevoza a da se vožnja automobila učini težom i komplikovanijom, da bi se stimulisali efikasniji vidovi prevoza.

Iskreno, ne mislim da su gužve u Beogradu katastrofalne, ali znaju da budu mnogo gore od Budimpeštanskih (po mom iskustvu)... ono što mislim da jeste katastrofalno je sistem javnog prevoza. Mislim da imamo najgori javni prevoz od evropskih gradova naše veličine.
 
Saobracaj je svakim danom sve gori jer se nove zgrade useljavaju po zvezdari a u svakoj ima po makar desetak automobila pa nije tesko izracunati koje opterecenje.Pre godinu dana mi je trebalo u leto 10 minuta do faxa,sada je to 18-20min i to raste li raste a nigde novih ulica ili cega vec samo vise i vise automobila...

Znaci problem Budipeste je puno uskih ulica?Kakav im je metro i koliko ima linija?
 
Ja sam '83. godište i verujte mi da se itekako sećam boljeg i praznijeg Beograda. Što kaže Vučko, iz godine u godinu se OSEĆA rast broja vozila i bojim se da će za par godina biti gore nego u Atini ili Delhiju...

U širem centru Berlina se ne može pristupiti ako nemate vinjetu da je vaše vozilo sa niskom emisijom gasova, a u Beogradu se nekad vozilo jednim danom parne tablice, jednog dana neparne... Ima brojnih primera selekcije ali krajnje je vreme da se poradi povodom zagušenja saobraćaja.

Danas skoro svaki klinac vozi kola, a po mojoj proceni u 10 automobila putuje 13-14 ljudi... :shok:
 
Danas od Trga do Mostara putovao 45 minuta, u Kneza Miloša se smorio i izašao pešice, i stigao pre autobusa - a gle čuda nikakvog protesta nije bilo. Kad će opet onaj sneg? Tad je bilo bolje i pranije.
 
Guzve u saobracaju su u principu neizbezne i ja do sada u svom zivotu nikada nisam doziveo grad koji ih nema.
Zaboravljamo da smo u Srbiji i Beogradu preziveli devedesete kada se malo vozilo zbog slabe materijalne situacije, a nije bilo ni goriva. Cim se popravio standard, svi su krenuli u kupovinu automobila pa se situacija u relativno kratkom roku drasticno promenila. Infrastruktura nije razvijana paralelno sa tim trendom. Razvoj grada je takodje zakazao u nekim slucajevima. Recimo, parking! Koliko vozaca pravi dva ili tri kruga vise oko centra kako bi nasao parking? Koliko institucija postoji bez adekvatnog parkinga za stranke? I sama administracija doprinosi saobracajnom haosu. Recimo, kad krenes da vadis licna dokumenta, moras da obidjes 10 instritucija na deset strana grada kako bi izvadio LK. Isto vasi i sa prijavljivanje firme.. itd. Mozda sve ovo zvuci malo naivno, ali kada se sabere celokupni visak saobracaja koji nastaje iz tih razloga, efekat je ogroman!

@Ambassador
A cime si isao, tj. kuda? Jel uopste funkcionise ta zuta traka?
 
Poslednjih par nedelja su izgleda baš rešili da strogo vode računa o upotrebi žute trake i mislim da je u dobrom delu ulica traka sada većim delom dana prohodna za gradski prevoz, ali i dalje postoje neke trase gde policija još uvek nije počela da sprovodi kontrolu.
 
Te trake bi mogle da se i fizicki odvoje od ostalih. Recimo, mnogi tuneli u Nemackoj i Austriji imaju izmedju traka, a po liniji, metalne izbocine sa nekim ostrim ljuspicama (ne znam kako bolje to da opisem), tako da, kada se prelazi iz jedne trake u drugu, stvarno unistavas gume automobila.

Slicno postoji recimo i na hamburskom aerodromu, a i u nekim ulicama u gradu Hamburgu.

Tako nesto bi sigruno odvratilo jedan deo nesavesnih vozaca od naglog prelaska u zutu traku i obilazenja sa desne strane.
 
Sto se tice parkinga filozofija tog javnog preduzeca koje zgrce ogromne pare mi nije jasna, od 2003 nisu napravili ni jednu podzemnu garazu cak su neke srusili kao onu u 27 marta, a mogli bi sami iz sopstvenih sredstava da finansiraju izgradnju.
 
Pa donesen je plan lokacija gde bi mogle da se grade garaze, sto gradskim, sto privatnim kapitalom. Oko toga se bila napravila velika pompa, ali od tada nista... ni muk!
 
@ Nenad: Nema žute trake u Kneza Miloša, a na Terazijama (odnosno Kolarečvoj - pa tu je pekara Toma, i glavni odbor G17, zar tu da zabrane parkiranje).
 
http://www.novosti.rs/code/navigate...kword_add=direkcija za zemljiste, most na adi

SKUPŠTINA grada usvojila je plan detaljne regulacije za privrednu zonu "Autoput" u Novom Beogradu, Zemunu i Surčinu. Na prostoru od 1.00 hektara moći će da se grade industrijski pogoni. Naložena je i izrada još šest regulacionih planova, među kojima su Park Ušće, Peti parkić i prostor kod Zoološkog vrta.
Plan za deo Kalemegdana (namera je da se omogući izgradnja šoping mola u zaštićenoj celini) doveo je do neslaganja među vladajućim odbornicima. Nalog o izradi, ipak je prošao, iako su SPS-PUPS, LDP, DSS, SRS i jedan odbornik DS (ukupno 31 glas) glasali protiv, ali je "zeleno svetlo" dalo 36 odbornika DS. Devet odbornika G17 plus nije glasalo.


Ja se izvinjavam,ali moram ovo da kazem
****** LOPOVSKU!!! :bash:
 
Nešto mi je tu čudno oko te vesti, tj. sumnjam da je dobro preneta.
 
Nadam se da je tako,jer mi zvuci neverovatno mada kod njih me nista vise ne moze iznenaditi.
A nesto mi kaze da je verovatno dobro preneta jer je samo DS glasao za predlog(cak ih je i LDP ispalio) a i jedan iz DS-a nije glasao za predlog.Plasim se da je ovo istina,ako jeste mogu da se oproste sa vlascu na bilo kom nivou u Beogradu i Srbiji...


Edit:Da se ne radi o soping molu u rajicevoj u sklopu onog hotela ili to nema veze sa kalemgedanom?
 
vucko":1jqr4p10 je napisao(la):
http://www.novosti.rs/code/navigate...kword_add=direkcija za zemljiste, most na adi

SKUPŠTINA grada usvojila je plan detaljne regulacije za privrednu zonu "Autoput" u Novom Beogradu, Zemunu i Surčinu. Na prostoru od 1.00 hektara moći će da se grade industrijski pogoni. :
TV7Ue.jpg


CnWfE.jpg


Jel to ovo(sto sam zaokruzio) ili samo deo toga sto je neposredno uz autoput ?
Posebno me zanima da li je to sto su usvojili ono sto je iza Bez. groblja i Kvantasa sa jedne strane i Radio fara sa druge?
Ako nije, pod kojim se imenom vodi taj deo?
 
Mozda misle na prostor fabrike Beko - on je preko puta Zoo vrta, gde, pored hotela, Grci planiraju izgradnju stanova i nekakvog "ekskluzivnog" soping mola. Taj prostor je na ovoj mapi gore u roze zoni - izmedju Tadeusa Koscuska i Vojvode Bojovica
 
Hvala!Skoro sigurno je to,uplasih se da nije nesto kod donjeg grada,recimo gde se odrzavao beer fest.
 
Vrh