Šta je novo?

Budući projekti - planovi, investicije i potrebe

Po ko zna koji put, čemu kružni tok oko stanice?

STvar je vrlo jednostavna, Nemanjina pravi krivinu na levo i prolazi između pošte i stanice (razmak između njih je vrlo pristojnih 45 metara, dok Savska nekoliko metara pre Nemanjine postaje tunel tj. prolazi ispod nje i onda izlazi gore u Karađorđevu. Nemanjina bi ustvari dobila dva kraka. Glavni krak između pošte i stanice, a drugi krak ka karađorđevoj (samo za smer ka karađorđevoj), dok bi Savska dobila krak ka Nemanjinoj pre tog ulaska u tunel. Nažalost, morala bi biti žrtvovana delovi parkova na trgu, ali bi zato bilo moguće napraviti jednu zelenu oazu ispred same stanice, koju god ona ulogu imala u budućnosti. Skretanje iz Nemanjine možda jeste malo većeg radijusa, ali ništa strašno + bi imalo povoljan efekat na smanjenje brzine na tom kratkom delu puta između Nemanjine i Bulevara Zorana Đinđića te se može reći i da ima svoju sigurnosnu funkciju.

Najbolje da okačim kratku ilustraciju te ideje.

1053c06.jpg



Ovo je jedina stvar koju kačim na forumu za koju niko ne može da me ubedi da postoji bolje rešenje, a naročito ne kružni tok oko stanice.
 
To skretanje bi postojalo ranije u Karađorđevoj i prolazilo bi kroz sam Savski amfiteatar, a vrlo blizu zadnje strane stanice. Bzvz mi je da sad kačim ovde ceo plan SA koji razrađujem, ali veruj mi da su saobraćajno svi pravci pokriveni.
 
Јој, шмекси, па ти си овде индиректно направио круни ток са тим скретањем из Карађорђеве, само си га закомпликовао убацивањем другог смера у појединим деоницама и додатним бројем укрштања саобраћаја... :p

"Кружни ток" тј, једна велика једносмерна улица око железничке станице би елиминисао сва лева скретања, најгора могућа укрштања по проток саобраћаја, елиминисао семафоре и сваком ко једном уђе у ток омогућио да из њега изађе за релативно константно, кратко време, без чекања на семафорима и укрштањима... Укупан проток би био бар 50% већи, сигуран сам... :grand:
 
@Mihailo:
Na shmeksijevoj skici ne vidim ni jedno mesto gde bi bo potreban semafor.Zar ne?
Uzimajući i to u obzir ubeđen sam da je kružni tok bolje rešenje, no već je bilo diskusije o tome na temi o kružnim tokovima.
 
@Mihailo
ti nisi video ceo plan te ne možeš da znaš koja je tačno moja ideja za ceo taj potez u i oko Savskog amfiteatra. Najlakše mi je da objasnim zašto je kružni tok loš je sledeća situacija.

Recimo da iz Savske dolaziš ka kružnom toku i želiš da uđeš u Karađorđevu, ti ćeš ući u istu gužvu sa ljudima koji žele da idu na most i jedni drugima sečete put i takvo rešenje bi samo stvaralo gužve, kome to nije jasno džabe će biti svako moje ubeđivanje. Pošto je već više nego očigledno da bi i kružni tok morao da prođe isti put između pošte i stanice zašto to ne rešiti tako da se saobraćaj odvija sa što manjim zastojima.

Kružni tok oko železničke stanice je ideja koja ne bi donela ništa dobro, već samo mnogo lošeg.
 
Ок, има логике то што кажеш, само, кружни токови су у општем случају врло проточни, и нисам сигуран да би инвестиција у копање тунела била довољно исплатива... А у целој идеји не видим како би решио трамвајску пругу. Укрштање са аутомобилским саобраћајем у тунелу је мало језива идеја а ако иде по површини онда мора да се сече са немањином на 2 места...
 
Sve je to povezano, metro, savski amfiteatar, beogradski železnički čvor, most...

Gledati širu sliku. :kafa:

neću više da idem u off sa ovom mojom ilustracijom
 
Znam Zex, ali moja vizija SA nikako ne ide u tom pravcu, a sama ideja o kružnom toku je kao što sam rekao pogubna, a tek sa izlaskom na stari savski most duplo pogubna.
 
shvaticu ovaj predlog kao zexovu salu za dupli most i sl.

Problem i nije toliko u mostu koliko u saobracajnicama prikljucnim koje nisu u mogucnosti da prihvate kolicinu saobracaja sa mosta takoda bi izmestanje saobracaja sa tog pravca preko novog savskog mosta bilo idealno resenje a tunel naravno jos elegantnije. Uz odredjene dorade smeksijev predlog bi bio savrsen jel objedinjuje gotovo sve moje urbanisticke teznje u tom delu
 
Sto salu ? :cool:

Pa to je najnormanija stvar u svetu, a i Brankov most kod nas je slicno prosiren.
Meni se dopada i Smeksijeva ideja, ali ja to gledam malo vise sa estetsko-tradicionalnog stanovista uredjenja trgova i zelenih povrsina.

Beograd nema niti jedan reprezentativan kruzni tok ( poput zapadnih gradova Evrope), a sa ovim velikim kruznim tokom ( koji je jos davno planiran) sama gradjevina Zel. stanice dobila bi jos vise na svojoj monumentalnosti i znacaju, kao jedan od simbola velikog napretka Srbije s kraja XIX veka. E sada, da li ce u zgradi biti muzej zeleznice, metro stanica ili nesto trece, to je vec druga stvar...

Sa kompletnom novim tkivom ulica u SA + Novi savski most ( Bul. Zorana Djindjica - Bolnicki krug ili Pasterova - Hram), nece tu biti nikakvih problema u saobracaju.

Treba sagledati ceo taj prostor, a ne samo Zel. stanicu i okolinu...
 
Shmeksi znam da si se i ranije bunio protiv kruznog toka ali i dalje ne razumem sta toliko imas protiv njega Sigurno bi bio protocniji i bezbedniji od ovog tvog resenja. Ne znam da li se se ti ranije bunio na velicinu kruznog toka, ali ako ti to toliko smeta mozes da smestis i kruzni tok ispred zel. stanice. Ima dovoljno mesta. Naravno tramvaj treba da ide ispod kruznog toka da ne stvara zabunu kao na Slaviji.
Mada i dalje mislim da je bolje veci kruzni tok na tako velikom i prometnom cvoristu jer bi imao vise vremena da se prestrojis.

Ti na ovom svom resenju nemas vezu: Savska -> Most, Nemanjina->Savska, Karadjordjeva->Nemanjina, Karadjordeva->Most i Most->Savska. Znam da si rekao da si to resio u sirem planu, ali to je onda previse komplikovano i te pravce bi mogao znati samo dobro upuceni redovni korisnik. S druge strane semafori su ti ipak mozda potrebni. Jer zamisli neki saobracaj koji ide sa Mosta u Nemanjinu u dve trake i situaciju da hoces iz Savske da se ukljucis u Nemanjinu. I sa sadasnjim nivoom saobracaja bi to bilo tesko a kamoli kad se u Savskom amfitetru toliko izgradi.

Svidja mi se Zexovo resenje kruznog toka, a cak i ideja o dupliranju starog Savskog mosta mi nije toliko smesna(mada priznajem da mi nikd nije pala na pamet.
Sto se tice novog mosta vec sam rekao da bi ja radije voleo videti tunel koji bi od Zoran Djindica ukoso isao do kruznog toka ili tunel koji bi isao pravo do Savske gde bi takodje izbijao na neki manji novoizgradeni kruzni tok.
 
Previše stvari bih morao da objašnjavam da bi video da sam o svakom elementu razmišljao i da je sve bolje od kružnog toka. :kafa:

p.s. smorilo je pisanje o ovome u ovoj temi, nije odgovarajuća.
 
Meni svi ovi gorepostovani mostovi izgledaju suviše glomazno za tu lokaciju, plus što zauzimaju mnogo mesta. Hoću most koji se podiže, poput Tower Bridge.

800px-Tower_bridge_schm020.png

TowerBridgeopen.jpg

799px-Tower-bridge-air.jpg

800px-Tower_Bridge_from_St._Paul.jpg


Može i varijanta gde se središnji deo mosta diže gore. Nešto što se može ušuškati na tom delu Save, imati kamen spolja kao Brankov most, što je dovoljno široko da bude funkcionalno a opet ne zaklanja vidik.
 
Zeksova ideja je odlicna sto se tice estetike. Medjutim Shmeksi je pragmatican. Ali ja ipak podrzavam ideju kruznog toka, jer smatram da bi to dalo fantastican izgled citavom delu grada. Ipak ako se ne varam. Zeks tvoj novi most zavrsava u klinickom centru?!
Mozda postaviti i drugi kruzni tok u pravcu novog mosta? Pa povezati oba kruzna toka sa dve siroke jednosmerne ulice?
 
Slazem se sa ^

Inace moram da primetim da je Shmeksija smorila diskusija u ovoj temi usled nedostatka argumenata i postavljanja polovnog resenja :kafa:
 
iako nisam strucnjak, malko cu da se umesam... meni se zeksova ideja dopada, ali mislim da je vaznije da u produzetku nemanjine imamo dobar prelaz na nbg stranu, a ne negde tamo blizu gazeli... nisam siguran da mali i stari most to pruza.
ja sam za tunel, kako bi ostalo sto vise prostora za izgradnju (veliki most sa pristupnim saobracajnicama bi pojeo previse vrednog zemljista).mozda je i mali most koji se dize resenje, ali nisam siguran da je to moguce na dunavu.

sto se tice kruznih tokova, ja sam uvek za! :cool:
 
Dolazak američkog fonda bio bi dobar za državu
Blekston: Zainteresovani smo za tržište
Autor: J. Aleksić, D. Nišavić, N. Vlačo | Foto: Beta/AP | 15.10.2009. - 08:09

blekston-x.jpg


Država će imati razloga za zadovoljstvo ako se jedan od najvećih američkih fondova, “Blekston”, odluči da uloži u Srbiju, kažu ekonomski stručnjaci povodom najave da se investicioni gigant iz SAD zainteresovao za četiri kompanije u Srbiji. Predstavnici ovog fonda sastali su se sa premijerom Mirkom Cvetkovićem, potvrđeno je “Blicu” u kabinetu premijera i u “Blekstonu”.


Sastanku sa premijerom, kako saznajemo, prisustvovali su i Oliver Dulić, ministar životne sredine i prostornog planiranja, i Jasna Matić, ministarka telekomunikacija. U “Blekstonu” su zainteresovani za domaće tržište, ali, kako nam je rečeno u toj kompaniji, “ne mogu da govore o tome kao o nečemu što će ubrzo biti zaključeno”.
- Primetili smo veliko uzbuđenje medija povodom ove vesti, što je i razumljivo pošto se radi o poznatim brendovima, ali se zaista radilo samo o inicijalnom sastanku - kažu u američkom fondu.
Iz “Delta holdinga” je potvrđeno da su imali razgovore sa najvišim predstavnicima investicionog fonda “Blekston”. U “Delti”, međutim, naglašavaju da prilikom tog sastanka nije bilo reči o prodaji nijednog dela poslovnog sistema “Delta holdinga”.
- Na sastanku u sedištu “Delta holdinga” u Beogradu razgovarano je o mogućnostima za različite finansijske poslove kojima se ovaj investicioni fond inače bavi. Reč je o susretu sa velikim svetskim investitorima kakve uobičajeno imaju po veličini slične kompanije u svetu - saopštili su iz “Delta holdinga”.
Američki kupac navodno je zainteresovan i za tri državne firme - “Petrohemiju”, RTB “Bor” i “Jat tehniku”, a za državu bi bio više nego dobar posao ukoliko bi ovaj investitor kupio makar deo tih firmi, kaže za “Blic” Tanja Gligorević, direktorka sektora za konsultantske usluge u “Prajsvoterhaus Kupersu”.
- Američki fond posluje tako što kupi firmu za koju procene da od nje mogu napraviti profitabilno preduzeće i preprodaju je za nekoliko godina. Ako se zaista pominju i državne firme, to znači da oni imaju strategiju i viziju razvoja i u to ne treba sumnjati - kaže Gligorevićeva i dodaje da je zaista reč o jednom od najvećih investicionih fondova sveta.
Na pitanje u kojoj meri bi takva kupovina mogla da ugrozi budućnost zaposlenih u državnim kompanijama, ona kaže da “država postavlja pravila privatizacije”.
- Tako bi, verujem, bilo kao i do sada, uz poštovanje određenog socijalnog i investicionog programa. Iako se na prvi pogled može učiniti malo verovatnim da Amerikanci hoće domaće firme gubitaše, moguće je da već u svom portfelju imaju slične delatnosti, a time i veće šanse da ih razviju. Moguće je i da žele da se šire u region kupovinom sličnih grana, a krenuće odavde - objašnjava Tanja Gligorević.
Već tri godine svedoci smo pokušaja prodaje Rudarsko-topioničarskog basena “Bor”. Svaki novi tender značio je dodatno spuštanje cene, pa se početkom godine stiglo do uslova kojima je kupac bio obavezan da dokapitalizacijom u minimalnom iznosu od 116 miliona dolara stekne 40 odsto vlasništva. Sve se završilo još jednim fijaskom, a domaće vlasti odlučile su da pozajme oko 130 miliona dolara za novu topionicu i zadrže RTB dok se situacija na svetskim tržištima ne smiri.
U toj kompaniji potvrdili su “Blicu” da znaju za pregovore izvršne vlasti i “Blekstona”, a posebno su zadovoljni informacijama da bi mogli u dogledno vreme da promene vlasnika.
Sličnog su raspoloženja i u “Petrohemiji”.
- Vrlo smo otvoreni za sve strane investitore. Država aktivno radi na restrukturiranju preduzeća, u smislu smanjenja troškova i poboljšanju uslova nabavke i prodaje - navodi Branislav Zec, predsednik Upravnog odbora kompanije.
U “Jat tehnici” i dalje očekuju konkretne poteze stranog investitora. Srđan Mišković, generalni direktor, ponovio je da očekuje susret sa navodnim kupcem.
 
bigvlada":8chz5r2b je napisao(la):
Meni svi ovi gorepostovani mostovi izgledaju suviše glomazno za tu lokaciju, plus što zauzimaju mnogo mesta. Hoću most koji se podiže, poput Tower Bridge.

Može i varijanta gde se središnji deo mosta diže gore. Nešto što se može ušuškati na tom delu Save, imati kamen spolja kao Brankov most, što je dovoljno široko da bude funkcionalno a opet ne zaklanja vidik.
Tower Bridge ! :p:gobb:
 
Ova priča o Blekstonu tako deluje kao naručena da je to tužno. Prvobitnu informaciju pušt Blic i on je njen jedini izvor, i u prvom trenutku kažu da nisu mogli da stupe u kontakt sa Blekstonom, onda sada BETA/AP kao stupaju u kontakt sa njima i građanima se serviraju priče o ulasku ove kompanije na naše tržište. Vlast kao vlast, samo servira priče od kojih se u realnosti jedva 1% ostvari.
 
O, grešiš, sinko, silno grešiš :p Blekston je zaista bio i u Vladi, i u Delti. Jedino što se njihove namere preuveličavaju.
 
Vrh