Šta je novo?

Brza saobraćajnica Sombor - Kikinda (Osmeh Vojvodine "Smajli")

Deonica 1 bi trebala da bude od HU granice do Sombora, 22,7km.

1703667428262.png
 
Na prolece krecu sektore 4 i 5 (levo i desno od autoputa kod Vrbasa). Verujem da ce to biti pravi pocetak radova.
 
E sad definitivno još da ograde bodljikavom žicom Apatin i Odžake i završili su posao. A 2 milijarde nije puno s obzirom čija se zemlja otkupljuje. Gospodin zemljoposednik sigurno svoju crnicu nije dao jeftino kao ljudi na Moravskom koridoru.
 
Čujem da je u opštini Novi Bečej bilo nekih sastanaka sa vlasnicima zemlje. Ne mogu da verujem da će stvarno tu da prave put: pa prema Kikindi skoro da i nema prometa. Par vozila na sat možda. A put je odličan. I nikakav brzi put tu ne može da generiše dodatni promet. Čak i na putu Kikinda - Zrenjanin nema neke gužve.
 
Do Čačka je išla preopterećena ibarska magistrala. Na putu od Kikinde do Novog Bečeja stvarno nema skoro nikog. Nije uporedivo ni sa jednim pravcem gde se sada planira autoput ili brzi put.
 
Do Čačka je išla preopterećena ibarska magistrala. Na putu od Kikinde do Novog Bečeja stvarno nema skoro nikog. Nije uporedivo ni sa jednim pravcem gde se sada planira autoput ili brzi put.

Put od Vrbasa do Sombora je preopterecen svakako. Kada se doda saobracaj koji od Novog Sada ide preko Odzaka, put ce biti odlicno iskoriscen. Istocni krak smajlija jeste upitan ali tamo se skoro ni ne rade denivelisane raskrsnice.
 
Ok. Oretpostavljam da deo od Sombora ima smisla. Ali kada neko ko je rođen u Banatu kaže da je glupo baciti novac na taj put i da je bolje graditi put ka Crnoj Gori (naprimer).
 
Buduci da AP preko Vrsca nece skoro, verovatno ce se deo saobracaja iz TM premka jugu prebaciti na ovaj PB. Nista kolosalno, ali ipak znacajno u odnosu na sadasnji tranzit.
 
Da je trasa kako treba ne bi bilo glupo. Ovako je sve napravljeno da čovek ne može shvatiti u šta se ulažu pare.
 
Нисам баш редовно пролазио али често се дешавало да због гужви на Хоргошу и Келебији одем на Бачки брег прелаз када путујем и не могу да се сетим када је ту било саобраћаја који би захтевао аутопут. Хајд’ брзи пут можда и могу да разумем од Бачког Брега ка Србобрану али не и ка Кикинди. Више бих разумео да су узели да граде аутопут који би повезао Србобран са оба гранична прелаза (али првенствено ка Хрватској) и онда повезивање на аутопут е73 (М6 мађарска) и А5 хрватска), иако нема довољно саобраћаја тренутно али би га сигурно било када би имали везу нашег е75 са е73.
 
Значај западног дела смајлија се може најбоље схватити кроз ову слику. Ово је руком скицирано, али када се прецизно на мапи измери, варијанта преко Мохача је само неких 25-30 км (зависи како се мери) дужа од варијанте преко Сегедина. Разлика од 30км је готово занемарива ако ти је други избор да чекаш сатима на граници. То значи да ће Бачки Брег постати врло озбиљна алтернатива Хоргошу. Могу да замислим сценарио где ће се саобраћај поделити готово пола пола, поготово у време празника.
1704923363387.png
 
Mislim da je već najavljeno da će se prelaz Bački Breg značajno širiti i za očekivati je da će taj prelaz u budućnosti postati ozbiljnija alternativa Horgošu.

Pritom, i istočni deo do Bečeja može imati širi značaj ako se (kako je obećano™️) brzim putem povežu Bečej i Zrenjanin. Time bi se dobila alternativa Koridoru 10 na jednom od njegovih najopterećenijih deonica, od Novog Sada do Beograda. Naravno kada bi autoput Zrenjanin - Beograd nastavili preko Dunava.

Previše ako, doduše.
 
Nažalost, BG - ZR - NS neće duuuugo biti alternativa Koridoru 10 jer se kod BG autoput završava kod Borce i ulazi na ogranicenje 80kmh (trenutno 50kmh). Tek za 20+ godina kad se zavrsi deo spoljnog prstena preko Dunava pa do Pančeva, pa opet deo oko Pančeva do ukrštanja sa BG - Zr.

1704970653144.png


Jako jako glupa trasa je odabrana za BG - ZR. Čak i kad se nastavi preko Ade Huje to nije rešenje jer nema autoputa celom dužinom.

A za ZR - N. Bečej će se načekamo bar 10-12 godina. I Smajli i BG - ZR - NS su sa rokom od 5 godina plus klasično probijanje od bar 3 godine, plus par godina za ZR - N. Becej.

Ta deonica ZR - N. Bečej je samo obećanje tj lepa želja. Niko ugovor nije video, nigde tendera bar za izradu promene prostornog plana. Radiće se kao što se radi Vršac ili Karađorđe.
 
Да цитирам сам себе са друге теме око алтернативе за К10 и деоницу БГ-НС.
Само желим да истакнем да није уопште потребно размишљати о новом аутопуту кроз цео Банат, већ да би само спајање деонице Панчево - Смедерево већ дало исте бенефите. Мерено од лакат кривине код Мале Крсне до иза Каћке петље у Новом Саду, и путања преко Срема, и планирана путања преко Зрењанина дају, веровали или не, скоро исту дужину. Преко Срема је 147км, преко Зрењанина 149км. Ко не верује, нек узме да мери на мапама, добиће сличан резултат.
Шта би се добило овиме:
- растерећује се и Београд, и обилазница, и аутопут преко Срема, и аутопут БГ - Пожаревачка петља. Не мора се ширити на 4 траке како су спомињали, јер се део транзита сели на Банатску трасу
- повећава се искоришећног аутопута БГ - ЗР - НС, повећава се наплата и оправданост
- више километара би било под наплатом јер не би било прекида у БГ, плус биле би мање гужве
- брже би се стизало, поготово у сезони, траса је скроз у равници

Ево слике на брзину руком, није ми сада при руци документ где сам детаљно мерио раздаљину.
1704971143082.png
 
Значај западног дела смајлија се може најбоље схватити кроз ову слику. Ово је руком скицирано, али када се прецизно на мапи измери, варијанта преко Мохача је само неких 25-30 км (зависи како се мери) дужа од варијанте преко Сегедина. Разлика од 30км је готово занемарива ако ти је други избор да чекаш сатима на граници. То значи да ће Бачки Брег постати врло озбиљна алтернатива Хоргошу. Могу да замислим сценарио где ће се саобраћај поделити готово пола пола, поготово у време празника.

I ne samo granice! Na obilaznici oko Budimpe[te je stalno žurka, stalno su zastoji! Ako sa M0 idete na njihov auto-put M6 može dobar deo te obilaznice da se izbegne, posebno most preko Dunava na M0 gde je po definiciji uvek ludilo...
 
Ima puno ako, u slucaju i pod pretpostavkom.
Ocigledno je da Osmeh Vojvodine nije jedna funkcionalna celina, vec dve, levo i desno od AP A1.
Leva polovina treba da bude alternativa A1, da preusmeri saobracaj sa Subotice na Horgos, da bude alternativni pravac ya sever-jug.
Desna polovina treba da pokupi saobracaj iz Rumunije i prosledi ga ka Hrvarskoj, da spaa istok i zapad.

Leva, zapadna polovina ima vise sanse da zazivi i da bude vise iskoristena. I planeri imaju to misljenje, sto se vidi kroz konfiguraciju - levo od AP A1 su denivelisane raskrsnice, desno su kruzni tokovi manje pogodni za velik saobracaj. Isto tako je u planu da se prvo radi zapadna polovina BP.

BP Zrenjanin - Novi Becej ce oziveti AP BG-ZR, inace bi bio neka vrsta slepog creva. Mislim da sam video da se spajanje tog BP sa AP planira istocno od Zrenjanina, sto je u stvari produyavanje pravca od BG, ali videcemo sta ce biti do kraja - da li ce ici kracim i jeftinijim pravcem do petlje Zapad, duzim i skuplji do petlje Istok, ili najjeftinija varijanta do zrenjaninske obilaznice.

I dalje nisam siguran da su izabrane najbolje opije za saobracaj, ali bolje i to, nego nista. Moje misljenje je da je mreza AP-BP pre svega u Banatu trebala da bude dosta drugacija.
 
Veliki nedostatak Osmeha je što se ne naslanja ni na jednu ozbilju saobraćajnicu ni u Mađarskoj a posebno ne u Rumuniji,.., niti su naše komšije planirale dugoročno takve saobraćajnice...

Eventualno bi Mađari mogli da produže svoj M60 pa da se nekako nasloni na Bački breg... ali za to im treba skup most preko Dunava kod Mohača a ne vidim da su baš radi da ga grade ni za svoje lokalne potrebe nego morate na skelu... ali nekako mislim da im to baš nije bitno...
 
Vrh