Што се Сомбора тиче, чињеница је да је град, као и многи други, запостављен у сваком смислу отприлике од када знам за себе и чињеница је да је људима у последњих 20ак година обећавано много штошта, никад испуњено, па су људи са правом незадовољни и песимистични.
"Не треба нам ништа, већ су нам све обећали"
Према ономе што сам видео нова саобраћајница би град обилазила са севера, паралелно са постојећом обилазницом.
Таква траса је најкраћа и најјефтинија без обзира на то што је пољопривредно земљиште у Бачкој на тржишту много скупље него у многим другим деловима Србије.
Са друге стране, обилазак града са југа и запада је боље решење из најмање четири разлога.
1. Саобраћајница би била много ближе индустријској зони
2. Саобраћајница би била ближе граду
3. Решава се проблем теретњака са севера Бачке и Баната који користе гранични прелаз Богојево и транзитирају кроз град као и теретњака који користе гранични прелаз Бездан јер би у овом случају брза саобраћајница имала улогу и западне обилазнице.
4. Апатин добија много бољу везу.
Са треће стране, таква варијанта је проблематичнија јер је доста дужа, скупља, морала би да кривуда да се избегну изграђени делови Градине, Лугова, Чичова, Буковца, прелази преко грађевинског земљишта, било би и рушења, потребно је много више објеката, мостова, надвожњака...
Изградња обилазница око насељених местана на потезу Сомбор - Врбас не би решила проблем лоше повезаности Сомбора са Новим Садом и Београдом јер би то опет била магистрала.
Сомбор природно гравитира Новом Саду и Београду, довољно је погледати и упоредити просечни годишњи дневни саобраћај на путевима према Новом Саду и путевима према Суботици и Бачком Брегу.
Са друге стране, интензитет саобраћај, просечан годишњи дневни саобраћај ипак није довољан за оправданост изградње профила ауто-пута па брза саобраћајница на потезу Сомбор - Врбас делује као логично решење јер се рачуна на то да ће да повуче и онај део саобраћаја из Сомбора ка Новом Саду који сада користи правац преко Оџака.
Питање свих питања је ипак гранични прелаз Бачки Брег и шта Мађари планирају на свом делу од границе до везе са М6.
Тренутно, то је локални пут кроз села који се улива право у центар Баје на коме је саобраћај теретњацима, логично, забрањен.
Сомбору и западу Бачке је потребна и боља веза са А1 и боља и краћа веза са Мађарском.
Што се процвата Сомбора о коме се горе пише тиче, стечени утисак уме да завара.
Цене квадрата су у свим градовима отишле горе, првенствено у новоградњи што се даље одразило и на остало понајвише због инфлације и раста цене грађевинског материјала и радне снаге.
Оно што се од стамбених квадрата изгради је ситно, углавном у најужем центру, купују гастарбајтери и малобројна преостала средња класа.
Када се погледа демографија и старосна структура становништва Сомбор је један од најстаријих градова са озбиљним трендом опадања броја становника у последњих 20 година тако да то што нема гужви у саобраћају и не чуди
Са друге стране, није баш све тако ни црно, далеко од тога да су прилази граду некакве уличице, за град те величине и у односу на многе друге градове код нас није нешто најгоре што човек може да доживи.
Кружни токови су вероватна једина добра ствар урађена у последњих 20 година и не слажем се са тим да је кружни ток код ватрогасног скандал, напротив, то је нешто то је требало бити урађено одавно.
Стопа незапослености је мања од многих других градова (углавном условељено одливом становништа додуше) што је довело и до благог раста зарада.
Са те стране ситуација је, реално, ипак много боља него деведесетих и двехиљадитих када је скоро све буквално стало.
Што се остале градње тиче осим станоградње у центру немамо баш много чиме да се похвалимо.
(Добро, имамо два нова тржна центра па сада и ми можемо да пазаримо у Јиску и Њујоркеру
)