Šta je novo?

Brza saobraćajnica Sombor - Kikinda (Osmeh Vojvodine "Smajli")

Пут Сомбор - Бездан је сасвим пристојан, тренутно има око 5.000 возила дневно, 1+1 је тренутно ту сасвим довољно.
Од Бездана до Брега се вози кроз насеља.
Проширење постојећег пута на 2+2 од Сомбора до Бездана и нова траса Бездан - Брег како би се обишли Бездан, Колут и Бачки Брег било би проблематично због изграђености са леве и десне стране на безданском путу.
Између потпуно нове трасе која би ишла преко пољопривредног земљишта и експропријације више десетина кућа и грађевинског земљишта уз бездански пут ради проширења не би било велике разлике у цени тако да је потпуно нова траса боље решење.
Сваком је јасно да потез од Сомбора према Бачком Брегу само и једино има смисла уколико и Мађари ураде исто са њихове стране и повежу Наково са М6 чиме би тај правац постао много оптерећенији него што је то данас случај.
Доста зависи и од Мађарске стране, ако планирани мост на Дунаву код Мохача заиста озбиљно планирају и планирају да га отворе 2026. радови би требало да почну већ сутра.
То да би обилазак града са југа и запада било неупоредиво боље решење и за становништво и за привреду Сомбора а богами и Апатина и Оџака може да види свако само погледом на карту, чак не мора ни да живи у Сомбору.
Разлози за варијанту обиласка са севера су ти што је јефтинија и за око 10ак километара краћа.
Сви остали разлози од којих сам горе навео само неке иду у прилог тога да град треба обићи са југа и запада.
Петља у близини индустријске зоне на стапарском путу, петља у близини пруге и касарне на апатинском путу и веза са продужетком изграђене северне обилазнице у близини моношторског пута чиме се сав транзит са севера Бачке и Баната измешта из града решили би многе проблеме и неупоредиво боље повезали и привреду и становништво и Сомбора и Апатина и са Новим Садом и Београдом и са Мађарском.
 
Poslednja izmena:
naksmesnije mi je kada neko pise Kikinda Zrenjanin potreban brzi put. Pa sadasnji put je uglavnom bez saobracaja i neretko vozim 120+ sredinom pravog puta. Eventualno obilaznica oko Melenaca ne bi bila losa, a Basaid je toliko mrtav da vise od pola kuca su napustene i urusavaju se. Ovo je bacanje i pranje para u Banastskom delu, za Backi i saobracaj nisam siguran
 
Број возила између Кикинде и Зрењанина је мали, то је тачно, али ако се већ нешто планира логичније је Кикинду, Наково и Црњу боље повезати са Зрењанином, Новим Садом и Београдом преко Зрењанина него их повезивати са А1 преко Бечеја и Србобрана.
Ако се рачуна на Румуне, транзит који ми можемо да покупимо је једино део транзита из Румуније према Црној Гори и Босни, мањим делом према Хрватској. За централну, јужну Србију и Црну Гору Наково/Црња - Зрењанин - Панчево/Београд па даље па на А1 или А2, за Босну и Хрватску најкраћи пут је Наково/Црња - Зрењанин - Нови Сад - Рума - АЗ.
Запад Бачке природно гравитира југу Бачке а најлогичнија тачка где остварује везу са А1 је Врбас па даље ка Новом Саду и Београду а везе са другим државама су Богојево и Келебија (потенцијално у будућности Бачки Брег)
Север Баната гравитира средњем Банату и Новом Саду а најкраћа веза и са Новим Садом и са Београдом је преко средњег и јужног Баната.
Везе за другим државама су Наково, Црња, Келебија, Хоргош, главна веза са Хрватском и Босном иде преко Срема, не преко Западне Бачке.
Нити запад Бачке посебно гравитира северу Баната и Румунији нити ће север Баната користити Бачки Брег када су им и Хоргош и Келебија дупло ближи.
За повезивање Врбас - Бечеј - Кикинда и обим саобраћаја који постоји између та 3 места и 1+1 је сасвим довољно.
 
Poslednja izmena:
На потезу Сомбор - Врбас број возила је око 6.000, ако сам добро запамтио. План је да, уколико се изгради, нова саобраћајница повуче и део возила који сада користе правац преко Оџака јер сада отприлике 50% возила иде на Врбас, 50% на Оџаке, до Новог Сада и Београда је мање-више исто као и да послужи за измештање транзитног и теретног саобраћаја из насељених места пошто ниједно од места нема потпуно завршене транзитне обилазнице.
Трећи потенцијални бенефит који би такође генерисао саобраћај био би да прелаз Бачки Брег постане и прелаз за теретњаке у транзиту ка Мађараској.
Парадокс се у томе што према тренутним плановима брза саобраћајница неће послужити за измештање транзитног и теретног саобраћаја из највећег места на читавој траси.
 
Ovaj zadnji post objašnjava sve. Svaka čast. Samo kad bi ovo doprlo do tupih glava. Možda bi moglo nešto i dobro da ispadne.
 
Kružni tokovi su dobra stvar, ali pogrešnim redosledom i na pogrešnim lokacijama građeni. Raskrsnica Solunskih boraca i Bezdanski put i Staparski put - obilaznica tj Staparski put - Prvomajski bulevar su trebali biti top prioriteti.
Стапарски/обилазница и Стапарски/Првомајски су семафорске раскрснице.
Кружни токови су свакако боље решење али у ситуацији када постоје много, много већи проблеми претварање семафорских раскрсница у кружне токове није баш на врху листе приоритета.
Солунских бораца/12. војвођанске је кружни ток и те како потребан али је и најпроблематичнији.
Једино место где саобраћај може да се преусмери док трају радови су венци, због транзита теретњака неприхватљиво.
Кружни код Премијера и кружни код ватрогасног били су приоритети из више разлога и то што су (коначно) завршени је међу ретким добрим стварима.
Раније се из 21. Октобра није смело лево на Венац Степе Степановића а Београдска је била једносмера па се на венце излазило из Бранка Радичевића.
Кружним током је то решено а Београдска је поново двосмерна.
Раније се са Венца Степе Степановића није смело лево у Арсенија Чарнојевића а пошто се пут са првенством пружао венцима у Арсенија Чарнојевића се правила колона која је умела да блокира и раскрницу са Белог Голуба
Кружним током је то решено.
Број возила и број пешака и бициклиста је, логично, највећи на венцима па су поред решења ових горе поменутих проблема ове две тачке биле проритет и због безбедности пешака и бициклиста.
Трећи кружни био је стари "кружни", најфреквентнија тачка у граду и још једна "специфичност".
Нешто што је изгледало као кружни ток, нешто што су сви звали "кружни ток" а где су важила потпуно супротна правила саобраћаја.
Сада је то коначно исправљено.
 
Poslednja izmena:
Odlična zapažanja ali nekako sam klasičar. Ja sam odrastao na staroj Selenči tako da sam navikao na situaciju od ranije i nije mi bila toliko problematična. Verovatno navika. Sada sam u Gospinom sokaku pa mi je taj kružni tok Solunskih boraca Bezdanski put prioritet. Stvarno postaje opasna raskrsnica. Ono što sigurno znam, rekli su da će tu biti kružni tok tek kad izgrade punu obilaznicu. Što znači nikada. Ako ovde još povećaju obim saobraćaja Šikara, Gospin sokak i Josićki put biće u ozbiljnom problemu naročiti zbog male dece i biciklista koji gravitiraju prema Batinskoj i centru i Opštoj bolnici. Do Apatinskog puta može se stići i drugim pravcima tako da nije toliki problem.
 
Odlična zapažanja ali nekako sam klasičar. Ja sam odrastao na staroj Selenči tako da sam navikao na situaciju od ranije i nije mi bila toliko problematična. Verovatno navika. Sada sam u Gospinom sokaku pa mi je taj kružni tok Solunskih boraca Bezdanski put prioritet. Stvarno postaje opasna raskrsnica. Ono što sigurno znam, rekli su da će tu biti kružni tok tek kad izgrade punu obilaznicu. Što znači nikada. Ako ovde još povećaju obim saobraćaja Šikara, Gospin sokak i Josićki put biće u ozbiljnom problemu naročiti zbog male dece i biciklista koji gravitiraju prema Batinskoj i centru i Opštoj bolnici. Do Apatinskog puta može se stići i drugim pravcima tako da nije toliki problem.
Шансе да пуна обилазница буде изграђена су минималне.
Први планови и обећања старији су од мојих родитеља.
Уколико се брза саобраћајница изгради како је планирано она неће послужити чак ни као источна обилазница.
Да би послужила као источна обилазница потребна је веза са путем Сомбор - Кљајићево много ближе граду, негде у близини фабрике акумулатора а тако нешто није планирано.
И за Врбас и за Кулу планиране су по две петље, једна у непосредној близини индустријских зона, друга ближе насељима и на укрштањима са локалним путевима.
За Сомбор је планирана практично једна петља на Суботичком путу које не да није близу индустријске зоне и најгушће насељених делова града него је на сасвим супротној страни и друга петља на улазу у Кљајићево, суштински петља Кљајићево која је од града и индустријске зоне удаљена 10 километара.
Чак ни вођење трасе северно од града не би било толико лоше решење да од Кљајићева до источног обода Сомбора траса уместо северно иде јужно од постојећег пута, да је денивелисана раскрсница и укрштање са путем негде у близини фабрике акумулатора а да затим наставља северозападно како је планирано.
Тиме би транзит из 12. војвођанске, Матије Гупца и Апатинског пута могао да се измести ту.
За Кљајићево и околна места која би везу остваривала преко Кљајићева уместо планиране много боља варијанта била би да се петља налази југоисточно од насеља.
 
Poslednja izmena:
Што више гледам све ми је више нејасно шта су овим уопште хтели да постигну.
Што се Баната тиче сваком је јасно да је и Румунима и банаћанима много важнија, краћа и логичнија веза преко Зрењанина сада када су у плану ауто-пут Нови Сад - Зрењанин - Београд и Фрушкогорски коридор али чак ни што се Бечеја тиче бечејцима ова планирана саобраћајница неће одиграти посебно важну улогу.
За њих су много важнији много оптерећенији правци преко Темерина и Жабља.
Ако се рачуна на то да ће бечејци за везу са Новим Садом коме гравитирају и за везу са А1 према Београду у неком озбиљнијем броју користити планирану брзу саобраћајницу и да ће се на тај начин растеретити Темерин и Бачки Јарак таква рачуница је лоша.
Таква рута била би 20ак километара дужа, на тој километражи нема уштеде времена + путарина на А1 од петље Врбас до Новог Сада.
Беспотребно кружење у суштини.
Делује као да је неко узео ауто-карту и рекао "Ок, ово је државни пут 1Б реда број 15, хајде да га унапредимо тако што ћемо паралелно са њим изградити брзу саобраћајницу" уоште не узевши у обзир токове и потребе људи, потребе привреде и оптерећеност деоница.
Када се на све дода и планирана цена која се са пола милијарде попела на милијарду и по нисам превелики оптимиста да ће од овога уопште ишта да буде у неко скорије време.
 
Poslednja izmena:
Ma nemoguće. Kako se došlo do ovog zaključka?? Nije sigurno tako. Foteljaši sigurno to znaju . Ma odabrano je top rešenje . Prosto su ljudi oduševljni ovom deonicom. Brže će se stizati do NS i BG. A što je sve ostalo us....... ma nema veze. Treba graditi makar i nakaradno. Sreća pa makar može se razmeniti i čuti mišljenje nekog normalnog i racionalnog. Bože sačuvaj kako se lako troše tuđe pare bez ikakvve analize i uticaja na život. Ovo je naša tužna svakodnevica.
 
Migrantski centar pretvaraju u kamp za radnike na ovoj deonici.
 
Prvo se radi deonica Backi Breg - petlja Sombor od 22 km. Potpuno ravan teren, projektovana brzina 100kmh. Ako krenu na prolece sa radovima mozda zavrse do kraja godine ovu deonicu.


1701365973816.png
 
Da li neko ima mapu gde je prikazan dodatni brzi put koji spaja Zrenjanin sa smajli saobraćajnicom?
 
Da li neko ima mapu gde je prikazan dodatni brzi put koji spaja Zrenjanin sa smajli saobraćajnicom?
To niko nije video čak ni našvrljano rukom na nekoj mapi. Postoji neka naznaka da će se to graditi u paketu sa autoputem BG - ZR - NS. U toku je promena trase autoputa i promena prostornog plana pa možda i ovu brzu saobraćajnicu ZR - Novi Bečej od 30km upakuju u sve to.
 
Hvala na odgovoru, malo sam pretrazio net i nisam našao nikakvu mapu.
 
zanimljivo da ovaj put uopšte nije predviđen budžetom za 2024.
 
Ne znam sta je predvidjeno ali danas su otvorili radove

 
Ne gradi se iz budzeta, vec iz kredita.
Jedino sto je problematicno je sto kredit nije ratifikovan u skupstini, sto mora da bude po zakonu, ali ko sisa zakon, kad se pita Vucic.
 
Nisu baš ovo pravi radovi, više je raduckanje, svečano otpočelo još pre desetak dana. Valjda će se zaukati.

Ono što smo danas čuli jeste da je rok 2028. godina.

Od ranije znamo da je cena 2 milijarde evra. Da li je moguće da niko kroz ravnicu nije hteo jeftinije da radi? Nešto mi je ovo preterano puno. Nije čak ni autoput. Za ove pare se do pre par godina mogao izgraditi Karađorđe + Kotroman + Boljare. A vid nas sad.
 
Pitali su ga danas kada ce biti gotova prva deonica, nije znao da odgovori na pitanje, a RTV je objavio da ce biti zavrseno za godinu dana. Ajde da vidimo.
 
Vrh