Kada sam pisao o zagađenju i trošenju goriva pa i vozila, a u vezi tih kružnih tokova na temi M3 Šabac - Loznica, rekoše mi da sam zalutao na forum i da idem starom magistralom. Bezbednost nisam hteo da komentarišem, jer su mnogi pisali o tome pre mog komentara. 24 sata nakon otvaranja imali smo 3 saobraćajne nezgode u zoni kružnih tokova. Na kraju smo saznali da je to sve koštalo oko 700 miliona evra... Zaključak izvucite sami...
Postoji jedna broj ljudi nažalost koji ne razumeju smisao foruma kao takvog i odmah idu napadi tipa šta su prethodni uradili,idi običnim putem i slično.
Baš na temi o kojoj pišeš sam objavio i sliku petlje kod Brestovca koja je izgradjena 1960 i neke a takvih je do Ljubljane bila gomila.
I dan danas se kod Ražnja i Pojata mogu videti originalni stari nadvožnjaci koji su tadašnjem običnom magistralnom putu davali dozu bezbednosti jer je lokalni saobraćaj preko tih petlji i nadvožnjaka bio prebacivan na drugu stranu.
Taj put nije imao ni elestodbijne ograde ,ni žicu koja brani životinjama da izadju na brzi put upravo sve što ima sadasnji brzi put sa kružnim tokovima koji anuliraju dobar deo gore nabrojanih prepreka.Relacija bi znači bila da smo na nivou kao da smo proizveli Zastavu 750 i da s e sada svi divimo tome beskrajno u modernom dobu brutalnih gradjevinskih mašina od bagera,grejdera,kaniona do finišera ,komjuterskog projektovanja i svih drugih dostignuća moderne gradjevine.
Onda imamo i čuveni stav pravila saobraćaja....I šta sad meni koji dnevno prelazim bar 200km a zadnjih 20 godina nisam platio niti imao ni jedan jedini saobraćajni prekršaj vredi to kada će grupa mladića koja žuri na žurku u Golubac a krenuli su kasnije jer su čuli da je otvorena Brza saobraćajnica proletereti kroz jedan od 15 kružnih tokova na istom i da se čeono sudare sa mnom...
Ne znam kako ljudi ne shvataju da će saobraćajna kultura biti sve gora ili makar i da ostane na ovom nivou a da sobraćajna rešenja moraju to da uvaže a ne da se tome konfrontiraju.
Kao neko ko je često i na naplatnim rampama i na autoputevima svedok sam stotinama udesa,polomljemih ljudi,jauka i krvi na sve strane a sve to usled magle i slabe vidljivosti ali nećete verovati ima i nekoliko slučajeva da su ljudi proletali kroz rampu pri sunčanom danu verovali vi ili ne svejedno mi je.
Najupečatljiviji je slučaj od pre nekoliko godina 4 -tvoro penzionera proletelo kroz rampu,stali izašli i pitaju se odakle ovo ovde .Takodje pre nekoliko meseci čovek udara u kamp kućicu izlazi iz kola i kaže otkud ovi ljudi ovde i zašto stoje tu.
I na kraju cena kao faktor.Cena u našim uslovima na koje nailazim u poslednje vreme je na primer za petlju Jakovo oko 3 miliona eura uz postojeći podvožnjak do 12 miliona eura za celu novu petlju kod Vranjske Banje gde se gradi preko i pruhe i puta i uklapanje sa postojećim koridorom i sa naplatnom rampom itd.
Pametnim projektovanjen uz neke podvožnjake ili nadvožnjake i uz svu gradjevinsku operativu verujem da cena tih petlji ne bi prešla cenu Jakovske tj 3 mil.
Na putu za Loznicu to bi bilo smešno i pričati u odnosu na gore pomenute cifre a na Dunavskom koridoru ta cifra bi bila oko 1 posto prokekta.Prave cene projekta imate u onoj revidiranioj proceni 2025/2027 i nenojte kao neki navoditi cifre koje su nekada obitavale.
E sad ako mi u 2025 nismo bili spremni za tako mala odricanja a da zauzvrat zaista dobijemo brzi put od tačke A do tačke B onda je sve u redu i ja se svina izvinjavam i zahvaljujem.