Šta je novo?

Brankov most

bigvlada":iqeccxyv je napisao(la):
Dve kamene hmm, nadstrešnice, nalaze se sa leve i desne strane tramvaja, pored stepenica.
Mislim da ima dovoljno mesta, blio bi lepo da njih obnove.
Da li su postojale još dve na drugoj strani mosta?
Pa, vidi se da nisu, nema ih. ... a, nema razloga ni da se obnavljaju, jer sada tamo nema ni stajališta.
 
а замислите само када би вратили трамваје за земун... :) то би било феноменално. куда је ишла та траса? вероватно теразијама па призренском на бранков мост. (до теразија вероватно улицом краља милана)
потом би ја трамвај изместио поред пута тј. десном страном булевара николе тесле, поред дунава, земунским кејом.

каква би то траса била- поред реке, дивно!!! :cool:
 
bigvlada":bguw3zwy je napisao(la):
Jedan detalj na gornjoj slici starog mosta koji ranije nisam primetio. Dve kamene hmm, nadstrešnice, nalaze se sa leve i desne strane tramvaja, pored stepenica. Mislim da ima dovoljno mesta, blio bi lepo da njih obnove. Da li su postojale još dve na drugoj strani mosta?
Vidi, mogao bih se zakleti da sam jednom video fotografiju Brankovog mosta iz 50-tih i da se na njoj vide ove dve nadstresnice na starobeogradskojj strani. Verovatno su srusene jer su kao nadstresnice izgubile svaki smisao kada je napravljeno ovo iskljucenje sa mosta ka Gavrila Principa/Kraljevica Marka. Na "zemunskoj strani" nije bilo nadstresnica.


boris73":bguw3zwy je napisao(la):
а замислите само када би вратили трамваје за земун... smile то би било феноменално. куда је ишла та траса? вероватно теразијама па призренском на бранков мост. (до теразија вероватно улицом краља милана)
потом би ја трамвај изместио поред пута тј. десном страном булевара николе тесле, поред дунава, земунским кејом.
Linija za Zemun je isla preko Terazija, Prizrenskom, Brankovom (Gospodskom), pa na most i onda nasipom za Zemun (vidi se nasip na slici).
E, to ukidanje tramvajskih linija i prstenaste mreze tramvajskih šina zarad trolejbusa (kao u bratskom i naprednom CCCP ) je jedan od najvecih debilizama posle rata. Trole za NBG su na kraju ukunute, a onda su tramvajske sine nekako provucene kroz Generala Zdanova jer 7-ica sa Bulevara nije vise mogla da ide pored Skupstine, na Terazije, i dalje ka mostu, koji sada zbog gustiune i brzine saobracaja ne bi mogao da primi i tramvajske sine (ako uopste moze da primi sinski sistem). Tramvaj i danas ne ide za Zemun, a planira se se uvodjenje "teskog travmaja" koji će ići do Zemuna, nece prolaziti kroz Zemun, kao tramvaj pre rata :D
Ne znam da li je smesno ili starsno...
 
Na novobeogradskoj strani su napravljeni i stepenici, mislim da možemo očekivati "presecanje vrpce" vrlo brzo...
A ave izgleda baš kao da je napravljeno davne 1934 :)
 
Sklonjeni su kran i ograda oko stepenista, sve je ocisceno, ostalo je da se uredi prilaz (jos uvek je blato u podnjozju stepenica) i da se ukloni deo metalne ograde na samom mostu. Iako ograda nije skinuta, ljudi se vec tuda penju na most, sto iz radoznalosti, sto zato sto su u cistija od onih na nizvodnoj strani. Red bi bio da sad i njih srede. Mnogo lepo izgleda.
Slikano danas:
Slika000.jpg


Slika001.jpg


Slika002.jpg
 
Ne znam da li sam dovoljno skocentrisano procitala diskusiju o Brankovom mostu, ali nisam pronasla ono sto me zanima tu...pa ne znam da li neko moze da mi pomogne?!
Zanima me objekat koji je sastavni deo starog dela mosta sa starobeogradske strane...Ovih dana cu ici to malo da istrazim, ali ako neko od vas ima neke korisne informacije, bilo bi super da ih podeli samnom :)
http://i690.photobucket.com/albums/vv270/krozprozor/Karadjordjevadrugideols-Crnogorskaa.jpg
 
Kamo sreće da reše jednog dana tom mostu vrate stari izgled, a ne samo stepenište u tom stilu...
 
?

Nema starog izgleda, taj most na koji ti misliš je srušen 1941 a bio je duplo uži od ovog. Isto kao što je srušen stari pančevac i na njegovom mestu napravljen novi.

@sanjasanja

mislim da je u pitanju garaža, ili neki servis; još veće hale imaš na nbgd strani gde je ranije bio valjda neki policijski automehaničarski servis, bilo je dosta starih FAP-ova i kečeva sa plavim tablicama.
 
:notok: Most je super ovakav kakav je, uz malo sredjivanja, koje mu rade (sa nbgd strane) je odlican.. Ja tu nista ne bih menjao.. :)
edit: ovo je bilo @ little lightning, ali me je bigvlada preduhitrio.. :)
 
little lightning":1jkrpts2 je napisao(la):
Kamo sreće da reše jednog dana tom mostu vrate stari izgled, a ne samo stepenište u tom stilu...
Ja sam uvek sanjario o tome, jos kad sam prvi put video slike starog mosta. Da se nekada odluce na rekonstrukciju Aleksandrovog mosta, na cijim temeljima sada stoji Brankov, ali to ce uvek samo na sanjarenju ostati posto od toga nema nicega :)
 
Ma samo ko fol radi ljepseg izgleda da vrate stubiove i lance sve u duplo i ogradu ofarbaju u bronzanu boju
 
Spomenuo sam to zato što sam napravio jednostavno poređenje.

Pogledajte kako izgleda most izdaleka i kako izgleda izbliza. Jedino noću izgleda lepo, danju kao neka prosta metalna konstrukcija i uopšte mi nije jasno šta je lepo u vezi njega. A opet, ima sa svih strana ove kamene stepenice koje izigravaju nešto lepo tu, a onda je tu i ona staklena rugoba od lifta.

Mislim da više volim kako izgleda Gazela nego Brankov most, prvenstveno jer nisu mešali 10 stilova gradnje, nego je ružna pa je ružna.
 
little lightning":74ho0me3 je napisao(la):
Spomenuo sam to zato što sam napravio jednostavno poređenje.

Pogledajte kako izgleda most izdaleka i kako izgleda izbliza. Jedino noću izgleda lepo, danju kao neka prosta metalna konstrukcija i uopšte mi nije jasno šta je lepo u vezi njega. A opet, ima sa svih strana ove kamene stepenice koje izigravaju nešto lepo tu, a onda je tu i ona staklena rugoba od lifta.

Mislim da više volim kako izgleda Gazela nego Brankov most, prvenstveno jer nisu mešali 10 stilova gradnje, nego je ružna pa je ružna.
Mislim da ovde gresis. Nisam arhitekta i ne poznajem dovoljno ovu materiju, ali ovo nije meshanje 10 stilova gradnje, vec su jednostavno u to posleratno vreme iskorisceni ostaci starog mosta (zbog cega sam srecan da su sacuvani a ne kompletno srusheni) i stavljen prost metalni most koji po meni licno pokazuje arhitekturu i razmishljanje tog vremena gde je uvek bila poenta da sve sto se gradi bude prosto i funkcionalno na ustrb neke "lepote", originalnosti i jedinstvenosti, lepote naravno pod znacima navoda zato sto se o stilova i ukusima bas ne moze tako raspravljati, ali mislim da shvatas na sta ciljam i da mi iskusniji clanovi foruma i poznavaoci ove materije nece uzeti za zlo. Ja iskreno ne mislim da je Brankov most ruzan i ja licno mnogo volim taj most, ali su moje iskrene zelje te da bi voleo da Aleksandrov most kad tad vidim rekonstruisan. No opet volim Brankov most takav kakav je, zato sto po meni bas pokazuje odredjeni sudar vremena pre ratne i posle ratne Jugoslavije, stilova i nacina razmishljanja i meni je jedan od pravih predstavnika Beograda, ali opet to je moje skromno mishljenje.
 
Nazalost, i ja mislim da je tesko ostvariva takva rekonstrukcija (mada ne i nemoguca, jer sa obe strane, citavom sirinom, postoje odlicno uradjeni kameni stubovi).

Ono sto bih zeleo da pohvalim jeste poslednja reparacija i farbanje belom bojom. Kad imate vremena, prosetajte novobeogradskom stranom ispod njega i videcete da je sve odradjeno po ps-u. Super je prizor.
 
Izgleda odlično i sa ove balkanske strane. Most sam po sebi izgleda sjajno, problem je jedino gde se nalazi :) Šta sad, možda jednog pustog dana. iskreno, voleo bih to da vidim, ma šta ljudi rekli o veštačenju istorije, Beograd zaslužuje jedan lančani most, pa to ti je!
 
Јој, ето прилике за мост Земун - Борча да буде ланчани :)
Замислите да се са Калиша пружа поглед на овако нешто:
Brooklyn_Bridge_Postdlf.jpg


или овако нешто:
Akashi-kaikyo_bridge_night_shot_small.jpg

:vops:
 
ovaj gore je kuliji.

ovaj dole šareni me previše podseća na novi železnički. već imamo jeftinu imitaciju golden gejta, ne treba nam još jedna. :p
 
Ne bih bas rekao za novi zeleznicki most da je jeftina imitacija golden gejta, mene iskreno ne asocira ni malo na doticni zato sto su same zice (lanci) ne bih znao kako se to strucno naziva u potpunosti drugaciji u odnosu na golden gejt i imaju neku svoju pricu i po meni je jako lep i onako osvetljen uvece. Sto se tice mosta preko Dunava, bilo bi super da to bude neki old look lancani kameni most pogotovo sto ce se njemu prilaziti iz Zemuna, mada ne verujem da postoje ikakve sanse za to s'obzirom da ga grade Kinezi. Mozda su to neke moje licne predrasude prema njihovoj gradnji, ali pre mislim da je verovatnije da se ocekuje neka metalna "sajfaj" skalamerija, iskreno me njihova moderna arhitektura uvek na to asocira :p
 
Da se gradi Bruklinski most preko Dunava, ne verujem nešto... :)

Inače novi železnički je po meni predivan most, a po periodu izgradnje i stilu je bio prilično revolucionaran. Njegov izgled je posle korišćen kao inspiracija za neke od najvećih mostova na svetu, kao što je Humber bridge...

Uporedite ovaj nas:
New_Railway_Bridge_in_Belgrade_at_dusk.JPG


I ovaj britanski:
DSCF2274.jpg


Ili cak turski most preko Bosfora (Ataturkov most):
IMG_1625.JPG


Moj favorit je Verrazano-Narrows most, izgradjen sredinom 60-tih godina:

800px-VerrazanoFromNCLDawn.JPG


Ne bih imao nista protiv da sagrade nesto kao Runyan Most (2005):

bridge.jpg

runyan1.bmp


Takav most bi prebacio Dunav potrebe za stubovima u vodi.
 
Vrh