Šta je novo?

Brankov most

@Delija
Па какве неистине? Наведеш пример Москве, а у Москви највећа улагања била у неколико градских аутопутева. Може лако да се провери: Југозападна хорда, још једна хорда, Јужна рокада....
Па управо те неистине или полуистине. Највећа или подједнака појединачна улагања са им у железнички јавни транспорт. Притом нисам споменуо Москву него сам ја навео као географску референцу.

Такође, Москва је већ прошла кроз велико редуковање броја колских трака у корист пешака и има понајбољи метро систем у свету и један од најбољих система градске железнице.

Да упростим:

Истина је да је Москва пример за оба, и грување колског али и велика улагања у ефикасан јавни превоз и обезбеђивање писмене инфре за пешаке наспрам колског саобраћаја.

Прича о аутомобилској Москви и огромним улагањима у друмску инфру - У овом случају тендециозна демагогија.
 
Raspodela putovanja po vidovima transporta u Beogradu. Bicikl i motor su zajedno 1.3%.

raspodela putovanja.png
 
Прича о аутомобилској Москви и огромним улагањима у друмску инфру - У овом случају тендециозна демагогија.
Не знам, можда је ово лажна мапа:
1717151068998.png


Отворено 2023, дакле, усред рата:
1717151180155.png


Е, тако је и Београд у време још нормалних људи на положајима, планирао УМП, СМТ... и сад не би озбиљне проблеме имао.
 
Чекај брате, сад је да окачим мапу московског метроа и градске железнице и? Ево опет си пласирао неистину и демагогију. Москва практично никада није српцала сав свој инвестициони потенцијал у друмску инфраструктуру док јој се распадао јавни превоз као што јесте Београд.


Ako si ono shvatio kao uvredu, onda si mnogo osetljiva duša... pa gde si ti video "kolsku demagogiju"? To se samo tebi pričinjava. Imam i kola, ali imam bicikl i nedeljno više vozim bicikl nego auto. Ali nisam dijabola da vozim bicikl uveče po pljusku, ili zimi po mećavi. Drumski most na tom potezu bi olakšao javni prevoz, možda bi mogao da primi i tramvaj, što da ne?
Ne moraš da prvu loptu da budeš isključiv prema ideji samo zato što ne simpatišeš osobu koja ju je predolžila.
У твом случају колска демагогија је изнета приликом депласиране приче о старцима и деци који не могу на бицикл, о домовима здравља итд, када сви знамо да су проблем овога града свакодневна путовања а то су у практично 100% случајева путовања до школе или на посао а то су дакле људи који опет у највећем проценту могу на бицикл. Такође, није само НБГ раван, урбани Београд је заправо доминантно раван град а 90% његових урбаних подручја је доступно потпуно равним коридорима дуж његових котлина и обала или у случају врачаског гребена равномерним, благим успоном.

Не кажем да си сад дошао овде са завереничком, про-аутомобилском мисијом против бицикала али си пружио погрешну аргументацију.

Такође, нико овде на заговара некакву бициклистичку диктатуру него минималне услове за безбедну вожњу бицикла јер смо по томе вероватно најгори град у Европи. И сад се овде јавља Пантограф и то представља као некакво давање апсолутног приоритета бициклистима (које притом у физичком, просторном смислу ни теоријски није могуће). Ту је просуо баш очигледну, неартикулисану демагогију.
 
Poslednja izmena:
Opsenarstvo i bespredmetni idealizam.

Tema je bio most: da li bi Beogradu, dok nema Stari savski, dakle u naredne 3 godine, bio korisniji drumski ili biciklistički. Odgovor je jasan.

Ali ako nam je alternativa postojećem stanju sudija Cvetković iz Varljivog leta...
 
Build it and they will come.

To je kao da si rekao šta će nam metro, kad ga danas niko ne koristi.
Или градска железница. Ено, ни 2% путовања не покрива. Доле са том про-железничким диктатуром, руши, гаси, пресвлачи пругу асфалтом!

:rolleyes:
 
....
У твом случају колска демагогија је изнета приликом депласиране приче о старцима и деци који не могу на бицикл, о домовима здравља итд, када сви знамо да су проблем овога града свакодневна путовања а то су у практично 100% случајева путовања до школе или на посао а то су дакле људи који опет у највећем проценту могу на бицикл. Такође, није само НБГ раван, урбани Београд је заправо доминантно раван град а 90% његових урбаних подручја је доступно потпуно равним коридорима дуж његових котлина и обала или у случају врачаског гребена равномерним, благим успоном.

Не кажем да си сад дошао овде са завереничком, про-аутомобилском мисијом против бицикала али си пружио погрешну аргументацију.

Такође, нико овде на заговара некакву бициклистичку диктатуру него минималне услове за безбедну вожњу бицикла јер смо по томе вероватно најгори град у Европи. И сад се овде јавља Пантограф и то представља као некакво давање апсолутног приоритета бициклистима (које притом у физичком, просторном смислу ни теоријски није могуће). Ту је просуо баш очигледну, неартикулисану демагогију.

Ja pričam iz svog iskustva i iskustva većine svojih prijatelja i poznanika, i neke moje šire okoline.
Sad stvarno od srca, najiskrenije: ne želim ti da moraš godinama, maltrene bar po dva puta nedeljno, ako ne i češće, ti ili neko tvoj da preko pola Beograda za nekoga u familiji juriš po bolnicama, klinikama, zavodima i sl. Onda bi doživeo ono o čemu ja pričam i ne bi bio tako isključiv i ne bi pričao o demagogiji i o biciklima i bici infrastukturi kao rešenju za realne probleme.
Ali stvarno - ne želim ti to.
 
Хвала али као што рекох, није валидно за ову расправу. Не стварају гужве у саобраћају стари и болесни.

Opsenarstvo i bespredmetni idealizam.

Tema je bio most: da li bi Beogradu, dok nema Stari savski, dakle u naredne 3 godine, bio korisniji drumski ili biciklistički. Odgovor je jasan.

Ali ako nam je alternativa postojećem stanju sudija Cvetković iz Varljivog leta...
Мост је само започео расправу. Тема је била далеко општија и тиче се саобраћајних приоритета у будућности.

Што се самог жел. моста тиче, радило би се о инвестицији од барем 20-30 милонаа евра са приступним рампама, санирањем и адаптацијом конструкције моста као и постављањем коловоза и није у њему проблем а по мени ни решење. Узрок проблема је лош пројекат моста на месту Савског. Па намени са два практично одвојена друмска коридоора и једним трамвајским мост је био идеалан за фазну градњу три независн(иј)е конструкције.

1. Узводни друмски део из останак постојећег моста у садашњем облику и са заједничким коришћењем трамваја и кола.
2. Низводни друмски део а постојећи мост само за трамвај
3. Уклањање старог моста и градња новог, префабрикованог како би прекид трамвајског саобраћаја био што краћи.

И вук сит и овце на броју.
 
Poslednja izmena:
Opsenarstvo i bespredmetni idealizam.

Tema je bio most: da li bi Beogradu, dok nema Stari savski, dakle u naredne 3 godine, bio korisniji drumski ili biciklistički. Odgovor je jasan.

Ali ako nam je alternativa postojećem stanju sudija Cvetković iz Varljivog leta...
Problem: deficit mostova da se pređu reke, stvaraju se saobraćajni kolapsi, ljudi gube sate svakoga dana u saobraćaju.
Hoće da sklone jedan most, na neodređeni preiod.
Rešenje pred nosom: na stubove mosta koji se ne koristi da se stavi nova konstrukcija preko koje može da pređe i gradski prevoz i putnički automobili, i biciklisti i pešaci.

Reakcija: "to je demagogija, jer svi koje ja znam koriste bicikl" (a u stvarnosti: manje od 1 bicikliste na 1000 ljudi koji stoje u gužvi u M.Pupina u špicu).
 
Znate šta, u ovom i ovakvom Beogradu koji je bukvalno pakao na zemlji za bicikliste istih ima sve više. Ne kažem da ih je mnogo, samo da postoji pozitivan trend. Nađe se poneki čak i kad je kijamet. Ja lično poznajem dosta ljudi koji bi voleli da idu biciklom ali odustaju od toga jer se plaše da voze po kolovozu.

Razvoj biciklističke infrastrukture može da se izvede sa bukvalno minimalnim uticajem na drumski saobraćaj. Na primer, neke manje-više sporedne ulice kao što je Njegoševa da ostanu bez parkinga samo na jednoj strani ulice, mogla bi da se napravi pristojna staza za bicikle.

Naravno da neće baba od 90 godina sa slomljenim kukom po snegu da ide biciklom na operaciju, ali neko negde hoće.

Da je železnički most trebalo da ostane železnički mislim da se svako normalan slaže, ali s tim je gotovo (mada bih voleo da doživim dan kada bi se ceo taj zločin od naselja minirao). Prema tome, treba insistirati na ozbiljnom drumsko-pešačko-biciklističkom mostu kod „kule Beograd”, a ne na nekoj jendosmernoj sklepotini sa jednom trakom na stubovima železničkog mosta.
 
Poslednja izmena:
.....
Da je železnički most trebalo da ostane železnički mislim da se svako normalan slaže, ali s tim je gotovo (mada bih voleo da doživim dan kada bi se ceo taj zločin od naselja minirao). Prema tome, treba insistirati na ozbiljnom drumsko-pešačko-biciklističkom mostu kod „kule Beograd” a ne na nekoj jendosmernoj sklepotini sa jednom trakom na stubovima železničkog mosta.

Da... ali prvi deo poslednje rečenice su samo lepe želje, jer čak i da kula, koja nije još ni useljena, krene sutra da se ruši (a neće sutra, vrlo verovatno - nikada) nama i dalje trebaju mostovi za - juče.
A drugi deo
jendosmernoj sklepotini sa jednom trakom na stubovima železničkog mosta
uopšte nije ono o čemu pričamo. Ideja je da se ukloni sadašnja rešetkasta konstrukcija i na iste stubove postave novi lukovi sa novom nosećom konstrukcijom na kojima bi se nalazili i kolovoz i bici staze, u oba smera. Stubovi nose ovu rešetku, nosili su teške kompozicije, preimenzionisani su za ovo o čemu pričamo. I na tome može koliko sutra da se počne da se radi.
Ali ne - zemljište u BnV je suvuše "vredno" da bi se trasirao prilaz mostu, i oni ne žele da im mi ostali tuda prolazimo svakoga dana...
 
Prostora fizički ima, svakako više nego što je ostavljeno za novi stari savski most. E sad, da li će to da naruši estetiku i privlačnost kulčine, baš me briga. Čak, može jedan pešačko-biciklistički sa južne strane i jedan drumski sa severne.

Taj most je jednostavno neophodan, sve i da se stari železnički prenameni. Štaviše, ima i prostora za još jedan manji most koji bi išao iz produžetka Savskog trga, između pošte i Železničke stanice. Sve se može kad se hoće.

Rekao bih da je glavna smetnja ono što si i rekao: ne daj Bože da nešto u „Beogradu na vodi” ide u korist svim građanima.
 
Могао би тунел ту... али ударао би у будући "образовни Кампус" :)
 
Mada moguće je da su tu nazidali već nešto, ne znam, nisam prolazio neko vreme tuda.
 
Ne znam, još nisam bio :)
Možda prođem biciklom, konačno, ali mi je prilično gadno...
 
Све супер, осим што се не повећава, но смањује проточност Бранковог моста. Јесте малецки детаљ у питању, али у овим стварима сам баш пицајзла.

Netačno. Povećava se protočnost.
 
Vrh