Šta je novo?

Brankov most

Onda bi se deo s Trga prelio na 26 u kom je već gužva. Bolje samo 71, 72 i 75.
67 i 68 bih ostavio na ZV kao kratke i pouzdane veze s blokovima. Lako je presedanje na sve ostale na Brankovom mostu.
 
Али овај конкретан случај није до пара...

Čovek je ispravno napisao da generalno treba ulagati više u prevoz. Treba, ali mora i da se plaća da bi to bilo moguće i održivo. Svako povećanje broja linija u našem slučaju znači samo povećanje apsolutnih troškova i subvencija.

Svuda u normalnim zemljama, ako prevoz funkcioniše rentabilno, interes je svih da se broj linija povećava itd. Grad nešto zaradi od toga, a putnici imaju bolju uslugu. Kod nas je još uvek taj komunistički sindrom - držaćemo socijalni mir sa besplatnim prevozom, ali onda je usluga takva kakva jeste, jer društvo ne može da to finansira. I ne treba.
 
Ista. Te linije samo održavaju privatnici, a sve je u organizaciji grada i sekretarijata. Jedino kada su privatnici imali svoju naplatu, nije bilo šverca, ali je tad bio kondukter u svakom vozilu. Tada kod privatnika nije važila markica i svi su morali da plaćaju, čak i penzioneri. Beše to ono mračno doba prevoza, kada su i uvedeni privatnici i do danas ne možemo da ih se otarasimo.
Jedini način da se danas poboljša naplata je vraćanje konduktera u sva vozila, jer ovo očigledno ne funkcioniše ovako.
 
Čovek je ispravno napisao da generalno treba ulagati više u prevoz. Treba, ali mora i da se plaća da bi to bilo moguće i održivo. Svako povećanje broja linija u našem slučaju znači samo povećanje apsolutnih troškova i subvencija.

Svuda u normalnim zemljama, ako prevoz funkcioniše rentabilno, interes je svih da se broj linija povećava itd. Grad nešto zaradi od toga, a putnici imaju bolju uslugu. Kod nas je još uvek taj komunistički sindrom - držaćemo socijalni mir sa besplatnim prevozom, ali onda je usluga takva kakva jeste, jer društvo ne može da to finansira. I ne treba.
Риба смрди од главе. Имамо државу коју је приватизовао један жвалави комплексаш. Док се намире он, његови мафијаши и његови шефови из страних сила остану мрвице. Е те мрвице се онда инвестирају у друмску инфраструктуру а зашто?

- Да би се трошкови транспорта, односно загарантовано уставом право слободног кретања пребацили са државе на грађане. Онда нас тако прииморане на кола деру акцизама на гориво и онда ми практично плаћамо двоструки рекет. Генијално! То је шема коју је овде први имплементирао и неговао титов режим.

Пошто је такво стање ствари, држава мора покајнички прво да постане сервис грађана и кад се то деси онда сервис треба и да се плати. А сада, касу им пуним да би ст*** могла колима на главу да ми се пење.
 
Ti problemi su još iz 90ih. Život u Srbiji ne počinje, a i ne završava, sa aktuelnom partijom na vlasti. Čim sam ovo prvo pročitao, sva ostala argmentacija ti je drastično izgubila na težini...

Ustav ne definiše obavezu države da ti obezbedi prevozno sredstvo da bi ostvario slobodu kretanja. To je besmislica. Sloboda kretanja i nastanjivanja podrazumeva da imaš pravo da napustiš teritoriju RS i da se u nju vratiš.

Uglavnom, zaboravi na normalan prevoz, pošto i sam navodiš da nećeš da platiš. Vučić, ustav - to su sve zamene teza, a suština je: naš narod bi da je malo i dalje u komunizmu, ali da živi kao sav normalan svet koji se odrekao komunizma. Nema toga. Svake godine pojedete 200 miliona eura poreskih para što je zapravo 400 miliona: 200 koje bi imao gradski prevoz da plaćate karte i 200 koji bi otišli u razne projekte u Gradu.

Ne vozim se prevozom, ali mi je uvek smešno kada neko kaže da neće da plaća prevoz, jer nije dobar. Pre je bilo - preskup je za ovo što se nudi (LOL), evo sada je 50 dinara, pa opet niko ne plaća.

Пошто је такво стање ствари, држава мора покајнички прво да постане сервис грађана и кад се то деси онда сервис треба и да се плати. А сада, касу им пуним да би ст*** могла колима на главу да ми се пење.

Državu bilo uvo za tvoje uslove. Ne plaćaš prevoz i zato imaš smrdljivi autobus. Ne može bolje od toga niti je nekoga briga da poboljšava uslugu koju niko ne želi da plati. Onaj Dr. Šapić se primio na te priče da je kao skupa karta, pa spustio na 50tak din i kao sada će svi da plaćaju. Na kraju će Grad da plati još 17 miliona odšetete Kentkartu zbog njegove naivnosti i neznanja.
 
Poslednja izmena:
Ako nisam zadovoljan uslugom koju pruža gradski prevoz, koja mi je identična alternativa?Jer za masan burek imam alternativu da u drugojh radnji kupim burek koji nije masan.​
 
Onda bi se deo s Trga prelio na 26 u kom je već gužva. Bolje samo 71, 72 i 75.
67 i 68 bih ostavio na ZV kao kratke i pouzdane veze s blokovima. Lako je presedanje na sve ostale na Brankovom mostu.
Okretnica kod Vukovog spomenika ne može da primi tolike linije. Može samo još jednu liniju. Ali zato, ako postoji potrebe za time, kao alternativa može da se iskoristi okretnica kod Omladinskog stadiona koja može da primi još jednu liniju bez problema.​
 
Znači ako mi ne odgovara mastan burek, ja ne treba da uzem onaj nemasni, nego da uzmem suvu kiflu, jer neću biti zadovoljan ni nemasnim. ;)
 
Ako nisam zadovoljan uslugom koju pruža gradski prevoz, koja mi je identična alternativa?Jer za masan burek imam alternativu da u drugojh radnji kupim burek koji nije masan.​

Šta znači "identična alternativa"? Identična kao "ne mora da se plaća" ili u kom smislu identična? Alternativa ne može biti potpuno identična, jer onda ne bi bila alternativa. To je skoro kao neki pleonazam.

Alternativa je puno...

1. Kupi auto, plati registraciju i gorivo
2. Koristi taksi ili Car:go
3. Vozi bajs ili trotinet
4. Peške
5. ...

Ja nisam zadovoljan prevozom, pa plaćam sve troškove za auto. Kupio sam i garažu u zgradi, a kada idem u centar parkiram se u garaži. To mi je najbrže i najefikasnije, ali mora da se plati.

Nisu fer takve priče, jer je suština da ljudi hoće prevoz kao u Švajcarskoj, ali da ga ne plaćaju. Kao što neće da plaćaju ni parking - garaže prazne, a vozila svuda po ulicama, ali traže da im "država obezbedi besplatan parking". Verovatno je i to po nekom ustavu?
 
Poslednja izmena:
  • Da li postoji više radnji koje se bave uslugom pravljenja i prodaje peciva i drugih proizvoda od testa? Da.​
  • Da li postoji više megamarketa koji prodaju robu različite namene? Da.​
  • Da li postoji više pružaoca internet i kablovske televizije? Da.​
  • Da li postoji više pružaoca usluge mobilne telefonije? Da.​
  • Da li postoji više organizatora koji pružaju uslugu linijskog javnog gradskog prevoza kao što je to sa svima koji su pod okriljem grada Beograda? Ne. Zašto? Zato što Taxi usluga, Car: go usluga, trotinet usluga, peške, lična kola i sl. ne pružaju istu vrstu usluge. Dok se privatni prevoznici gradskog linijskog prevoza nisu integrisali u jedinstveni tarifni sistem zajedno sa GSP - om, bili su alternativa, te onaj ko nije bio zadovoljan uslugom GSP - a, mogao je da koristi privatnika, gde su postojale samo karte za jednokratnu vožnju, čijom prodajom su se finansirali. Kada se opet vrati tako nešto, da imamo dva (minimum) operatera, tada možemo da kažemo da imamo identičnu alternativu. Sve drugo je slično, ali ne i isto, uprkos tome što može da me prebaci od tačke A do tačke B.​
 
Јавни превоз у Београду је јавни сервис и то вероватно најгори јавни сервис који имамо који иначе финансирамо већ два пута - Директно из буџета а онда још једном кроз "субвенције". Трећи пут да плаћамо за нешто што се системски уништава јер је држави тако лакше и јер деценијама трошак кретања пребацује са себе на нас је мало превише.

Такође, ЕХПО шема је је последњи ексер у ковчегу ове државе. Систем тендера и јавне контроле је де факто укинут и ми више нисмо држава него прћија једног бахатог дебила. Па ко би да финансира његов псоед више него што мора кроз порезе и доприносе, нека извли. Тај динар свакако јавни превоз видети неће.

Нама је већ 70 година најнормалније да са набавка или градња било чега битнијег врши кредитом. Да ли сте се питали зашто?
 
Poslednja izmena:
И ја бих да се играмо државе и грађана. Ево седим и чекам за столом да се држава појави. Али нешто сумњам да ће доћи.
 
Сада имамо шпиц ка граду нон стоп и суботом. Анализа победила!

20240427_180651.jpg

20240427_163508.jpg


У питању су, сто посто, исти они смарт ес аналитичари који су пројектовали хорор у Крађорђевој:

- Уместо две, сада постоји само по једна саобраћајна трака по смеру;
- Уместо независног коридора, трамвај се два пута укршта са аутомобилима;
- Уведена два пешачка семафора, која су одмах и искључена, јер се показало да када раде, направе колапс до Газеле;
- Направљена ниша за 3 туристичка аутобуса у Карађорђевој, у тренутку када их је било и преко 10, а онда додата још 2 места. Сада, аутобуси примају путнике у ЈЕДИНОЈ саобраћајној траци.
- Није предвиђен никакав прилаз за снабдевање бродова и локала у Бетон хали, тако да се дошло до генијалног решења да комбији тутње бици стазом, на коју улазе правећи полукружно на пешачким прелазу!!!

и тако...

Ништа зато, бар је урађено споро, прескупо и већ се и распада.
 
Poslednja izmena:
evo sada turio na google maps da idem do obilica od arene (doduse na gmapama jos uvek je validno skretanje u pop lukinu)

kaze treba 8 minuta samo brankov most da se predje :)
 
  • Da li postoji više radnji koje se bave uslugom pravljenja i prodaje peciva i drugih proizvoda od testa? Da.​
  • Da li postoji više megamarketa koji prodaju robu različite namene? Da.​
  • Da li postoji više pružaoca internet i kablovske televizije? Da.​
  • Da li postoji više pružaoca usluge mobilne telefonije? Da.​
  • Da li postoji više organizatora koji pružaju uslugu linijskog javnog gradskog prevoza kao što je to sa svima koji su pod okriljem grada Beograda? Ne. Zašto? Zato što Taxi usluga, Car: go usluga, trotinet usluga, peške, lična kola i sl. ne pružaju istu vrstu usluge. Dok se privatni prevoznici gradskog linijskog prevoza nisu integrisali u jedinstveni tarifni sistem zajedno sa GSP - om, bili su alternativa, te onaj ko nije bio zadovoljan uslugom GSP - a, mogao je da koristi privatnika, gde su postojale samo karte za jednokratnu vožnju, čijom prodajom su se finansirali. Kada se opet vrati tako nešto, da imamo dva (minimum) operatera, tada možemo da kažemo da imamo identičnu alternativu. Sve drugo je slično, ali ne i isto, uprkos tome što može da me prebaci od tačke A do tačke B.​
За градски превоз у Београду је реалније поређење с неким местом које има само једну пекару и само један бурек у понуди. Ако ти се не свиђа тај бурек, онда или мораш у друго место или промениш па узмеш сендвич. Тако је код нас.
 
Dok se privatni prevoznici gradskog linijskog prevoza nisu integrisali u jedinstveni tarifni sistem zajedno sa GSP - om, bili su alternativa, te onaj ko nije bio zadovoljan uslugom GSP - a, mogao je da koristi privatnika, gde su postojale samo karte za jednokratnu vožnju, čijom prodajom su se finansirali. Kada se opet vrati tako nešto, da imamo dva (minimum) operatera, tada možemo da kažemo da imamo identičnu alternativu. Sve drugo je slično, ali ne i isto, uprkos tome što može da me prebaci od tačke A do tačke B.

Zapravo taj sistem je propao iz istog razloga zbog koga propada i sadašnji. Privatnim autobusima ljudi nisu hteli da se voze, jer je morala da se plati karta. Tako da po tvojoj logici to nije bila alternativa.

Obrni-okreni - bez plaćanja karte nema ni kvalitetnog prevoza.
 
Jeste bila alternativa. Razlog zašto je propalo je druga stvar. Kada bi se primenjivao sistem kao u radnjama (marketima) da svako mora da plati robu koju je uzeo, čak i onaj koji je pokušao da je ukrade, bila bi druga stvar.​
 
Vrh