Jedna odlična vest - Muzej automobila i Muzej Policije se sele u stare garaže ispod mosta
Испод Бранковог моста – музеји аутомобила и МУП-а
Под истим кровом два музеја – аутомобила и МУП-а. Сместиће се испод Бранковог моста на новобеоградској страни где је сада гаража републичких органа. У том ограђеном и девастираном простору од око 3.000 квадратних метара паркирана су израубована возила, а тај призор требало би да буде промењен следеће године за када се очекује пресељење Музеја аутомобила из Модерне гараже у Улици Мајке Јевросиме 30, каже Братислав Петковић, његов суоснивач. Један од разлога за селидбу је тај што стари власници потражују зграду у центру града.
– Осим тога, када палимо старе формуле у Музеју аутомобила прави се велика бука и ремети се кућни ред у центру.
Предности локације у Новом Београду је и велики паркинг, у тој старој гаражи биће простора не само за 50 аутомобила који су део сталне поставке музеја, него и за друга возила која у Модерној гаражи нису стално изложена. Одабир простора за два музеја са комплементарним садржајима пао је на Нови Београд јер се на стази Ушће шездесетих и седамдесетих година 20. века возио Куп Европе, ту је наступао Ники Лауда као почетник, а на стази су вожене прве трке после Другог светског рата. Она више не задовољава стандарде за такмичење, али може да се користи за ревијалне трке – истиче Петковић.
Гаража републичких органа биће пола-пола у власништву града и републике и Петковић додаје да ће она морати да буде обновљена, а није искључено ни то да ће се срушити и на истом месту градити нови објекат.
Шта ће бити са зградом Модерне гараже, објектом који је 1997. проглашен спомеником културе, засад није познато. Простор у центру град је уступио Петковићу који је власник збирке аутомобила изложених у музеју. Тај ортаклук траје од 1994. године.
Прва модерна гаража изграђена је 1929. године према пројекту руског архитекте Валерија Сташевског. Значај објекта проистиче из чињенице да је зграда Модерне гараже први објекат такве врсте не само у Београду, већ и на Балкану, да је по техничким могућностима био у то време сличан објектима у Западној Европи, да су у њему сачувани значајни пнеуматски алати и да је био центар ауто-спорта у Београду.
– Ко год да буде њен власник мораће да очува не само спољашњи изглед, него и да задржи музејску намену – тврди Петковић, бивши министар културе.
http://www.politika.rs/scc/clanak/43779 ... la-i-MUP-a