Šta je novo?

Brankov most

I kakav je smisao pešačke staze promenljive širine?

c28f120101fd66e16a62a1d145b2183d.jpg
 
Ja bih rekao da je to sto stoji bilo zdravo pa zato nisu skinuli. Tj bar se nadam, pa da ce taj zdrav deo nadograditi

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk
 
Kako može samo jedno parče trotoara na mostu da bude servisni deo? Ili je sve ili ništa. Onda nema smisla nepotrebno opterećivati most širim delom.
 
Aman za aman ljudi uska staza je servisna
Nova staza ce cak biti neznatno sira od stare sa visom ogradom
 
A reč "servisna" po tebi označava šta tačno? Servisna dok traju radovi ili servisna i kasnije? Tj, ili je ovo prostor koji će u ovoj širini postojati samo dok radnici rade na mostu, koji se posle uklanja ili proširuje, ili će taj servisni deo ostati i posle završetka radova kao jedini pešački prolaz na uzvodnoj strani upravo u širini koju vidimo sada? Tj pešaci koji nisu službena lica i neće smeti da se kreću po uskom servisnom trotoaru na toj strani, pa je osim za održavanje, uzvodna strana od sada trajno zabranjena za prolaz? Pošto je druga mogućnost blago rečeno neočekivana, a kod prve je teško objasniti zašto su sekli i skraćivali stare bočne nosače trotoara (i to samo na DELU mosta) ako će širina prolaza ustvari SVUDA biti i veća nego što je bila? I kako će se to kasnije proširiti ovaj uži deo? Budi malo precizniji.

Stari bočni nosči su ovde deluju kao da su isečeni i skraćeni:

file.php


A ovde do neke tačke jesu sečeni a dalje nisu. Čemu dve širine i dva različita sistema oslonca za budući trotoar?

c28f120101fd66e16a62a1d145b2183d.jpg
 
Sad će valjda da nakaleme ovu kraću na širinu ove šire ili će ove šire samo da idu iznad ove servisne kao kod stare staze.
E sad pošto idu preko možda će se variti omdah gore.

Izgleda da su te servisne urađene kad i most i da su u nivou puta i sad ako bi to neko odsekao možda bi narušio i stabilnost mosta.
Moguće je da se te ploče (mislim da se zovu orto ploče) protežu do srednje trake isl.
 
Mislim da sam shvatio zašto se radi ovako. Nema nikakve veze sa servisnom stazom. Gledajući stare slike sa početka radova jasno je da je ova bočna metalna ploča male širine koja se ne pruža duž celog mosta tu bila i ranije, dakle nisu je sad stavili kao deo projekta sanacije. Što dalje znači da zbog toga, i zato što ne ide celom dužinom, nije tu bila stavljena da bi bila osnova pešačkih trotoara, nego je deo osnovne konstrukcije mosta. A čemu služi se vidi kad se pogleda ispod njega.


Pogledajte prilog 2
Kao što vidite, noviji, nizvodni deo Brankovog mosta, ima sandučastu osnovu, odnosno njegov poprečni presek je pravougaonik. Dok je osnova uzvodnog, starog dela mosta samo dva vertikalna I profila. To znači da je novi deo mosta otporniji na bočne oscilacije od starog dela zato što je ukrućen horizontalnim delovima nosećeg "sanduka", dok stari deo sa svojim I profilima toga nema, pa je očigledno bilo potrebno dodatno ga ukrutiti protiv bočnih oscilacija sa upravo ovim horizontalnim pločama. A razlog zašto ne idu celom dužinom mosta je što su ovi noseći I profili sve manje visine idući ka sredini i krajevima, pa je masa mosta tu najmanja. Izgleda da je procenjeno da je zato sasvim dovoljno da se most obezbedi od oscilacija u horizontalnoj ravni tako što će biti ukrućen samo na jednom delu svoje dužine, simetrično oko svojih oslonaca, dakle tamo gde je skoncentrisan daleko najveći deo njegove mase. To ukrućenje i njegovo pozicioniranje se vidi ovde:

Pogledajte prilog 1
Tako da na kraju ispada da ovi bočni uski delovi nisu novi, nisu završeni i nisu tu zbog trotoara, pa ZATO nisu ni dimenzionisani prema njihovoj budućoj širini. Kad postavljanje pešačke staze dođe do njih, na neki način će postati samo deo nove. lakše ali šire osnove koju tek treba montirati.
 
juče sam prelazio most busem, nisams tigao da slikam, ali preko ovog užeg dela ide neka nova ploča izdignuta nekim I profilima koliko sam mogao da vidim, i ta druga ploča je iste širine. Sve mi više izgleda kao da će taj središnji deo biti širi kao nekakva terasa za posmatranje našeg najboljeg, najmoćnijeg, najbržeg, najačeg... projekta u državi..
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=488483#p488483:3guypy6x je napisao(la):
Zuma » Uto Okt 31, 2017 11:48 pm[/url]":3guypy6x]
Tako da na kraju ispada da ovi bočni uski delovi nisu novi, nisu završeni i nisu tu zbog trotoara, pa ZATO nisu ni dimenzionisani prema njihovoj budućoj širini. Kad postavljanje pešačke staze dođe do njih, na neki način će postati samo deo nove. lakše ali šire osnove koju tek treba montirati.
Sjajno Zuma, i meni ovo deluje kao jedino logično objašnjenje. Kao i uvek, iz tvojih postova se može mnogo naučiti. Bio bi odličan forenstičar :)
 
Hvala. Tek posle pisanja te poruke sam pronašao i sliku iz vremena izgradnje koju je ranije ovde postavio Milanche, gde su ti zaključci potvrđeni i gde se lepo vidi kako je originalno izgledala bočna strana mosta.

f8903c54c13fb88123c85072f44e4cf3.jpg
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=489224#p489224:2725khsu je napisao(la):
Zuma » 03 Nov 2017, 21:25[/url]":2725khsu]Hvala. Tek posle pisanja te poruke sam pronašao i sliku iz vremena izgradnje koju je ranije ovde postavio Milanche, gde su ti zaključci potvrđeni i gde se lepo vidi kako je originalno izgledala bočna strana mosta.

f8903c54c13fb88123c85072f44e4cf3.jpg

Baš bi bilo zanimljivo da se ovaj sims po kome šeta radnik pretvori u pravu pešačku stazu (sa nekom staklenom ogradom, a možda i staklenim podom).
 
Astrodule bio je cak i render sa stazom tu i stsklenom ogradom
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=490034#p490034:23kvxveb je napisao(la):
astrodule » Tue Nov 07, 2017 10:00 am[/url]":23kvxveb]
Baš bi bilo zanimljivo da se ovaj sims po kome šeta radnik pretvori u pravu pešačku stazu (sa nekom staklenom ogradom, a možda i staklenim podom).

Dule, ideja je odlicna.
Bilo je i ranije nekih ideja za rekonstrukciju dijelova mosta i olaksavanje kretanja biciklistima, npr kao ova koja predlaze biciklisticku stazu kroz oonstrukciju mosta...



medjutim, ova ideja koju si ti iznio mi se cini jos bolja jer djeluje tehnicki izvediva a prati donju i najkracu ivicu mosta, sto znaci da su usponi na most sa obale maksimalno olaksani. Pitanje je jos za sta namjeniti te dodate staze. Za bicikliste i/ili pjesake.
 
U mojoj mašti jedna strana za bicikliste, druga za pešake, pa se na oba kraja spajaju ispod mosta.

Naravno, ovo je naučna fantastika za gradski budžet.
 
Mislim da nije neka teska fantastika. Mozda za trenutni budzet grada. Prije dva-tri dana sam gledao dokumentarac o problemima velikih gradova, npr i kazu da u Londonu namjeravaju potrositi 2 milijarde eura za 2 godine za poboljsanje uslova biciklistickog kretanja. 2 milijarde eura!

No, da se vratimo Beogradu. Ako sam dobro shvatio Duleta to bi otprilike izgledalo ovako dodato na model mosta koji sam ranije crtao za metro...
p.s. ne zamjerite na losim detaljima, ovo je brzinski.

Pogledajte prilog 1

 
Sa tim što bih ja te stepenice stavio da se završavaju ispod konstrukcije mosta.

Sa druge strane nešto slično, ali prilagođeno biciklistima, tj. neka kosa duga spiralna rampa.

Ovo je pre za radionicu, nego za ovu temu, jer pošto most sada sređuju, ne verujem da će narednih 20 godina da se radi nešto na njemu :(
 
Ili ovako:

Gore pešačka staza, dole biciklistička. Na svakoj strani mosta za po jedan smer. Sa dodatnom kosom rampom za ulaz na bici stazu. Visina je dovoljna da bi ispod biciklističke ulazne rampe prošlo obalsko šetalište. Biklistima onda nisu potrebni liftovi i nema velikog i naglog penjanja na most samo da bi se ponovo spuštali sa njega na drugoj strani. Ulaz je direktno sa obalske staze.

Pogledajte prilog 1
Visina je dovoljna da pešaci komotno prolaze ispod ulazne rampe.

 
Rade i noću na mostu, ali cela rekonstrukcija ove staze već predugo traje, i trajaće izgleda do proleća. Švaba je ’42. napravio ceo Savski most za 6 meseci, a mi sa danas nismo u stanju da za to vreme obnovimo pešačku stazu na mostu.

 
Kada pominjemo rokove, novosadski privremeni most je napravljen i montiran za sto dana ukljucujuji i najveci plovni raspon od stotinak metara. Ostale sekcije su doduse vec imali. Ovo su bas oduzili, valjda da opravdaju cenu?
 
@tzoran1
Upravo o tome vec danima razmisljam, ali i raspravljam sa ukucanima.
Ok, trebalo je ovde i demontirati postojece nosace i platforme, ali sam prilicno ubedjen da je ova obnova pesacke staze morala biti zavrsena makar duplo brze nego sto ce biti.

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Uvjek je lakse i brze napraviti nesto novo nego rekonstruisati staro
Privremeni most u ns je ratna rezerva i ceko je u magacinu da bude montiran
plus sto mi nevidimo radove ispod konstrukcije mosta
 
To da je lakse nesto nanovo uraditi sam i napomenuo.
No ajd realnoi da budemo.
Pesacka staza je zatvorena godinama.
Konstrukcioni elementi su poznati (postoje projektna dokumentacija), dakle mnogo toga nije bilo nepoznanica.
Pa ipak, rok za zavrsetak radova je 3 godisnja doba?!
I to na bitnom mostu u ovolikom gradu?

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Vrh