Kačim ceo članak pošto je solidno napisan i detaljan.
Ovako izgleda UTROBA Brankovog mosta
Maša Milojković |Foto: Milan Ilic | 15. 07. 2017 - 19:30h
Naši reporteri proveli su dan sa majstorima koji rekonstruišu pešačku stazu na Brankovom mostu, a oni su nas uveli i u samu konstrukciju.
Majstor je otključao jedna naizgled obična vrata kod glavnog stepeništa, a nismo ni slutili da ona vode do druge strane reke, ali skrivenim, isprepletanim i uskim hodnicima ispod kolovoza.
Saginjali smo se, preskakali kablove, cevi i peli se uskim lestvicama. Zaglušujuća tutnjava automobila iznad naših glava u mračnim prolazima utrobe mosta na momenat nas je odvratila od realnosti. Tek što smo se navikli na mrak, podrhtavanje i buku, začuli smo reči majstora.
- Ovo iznad nas je desna pešačka staza, koja je u dobrom stanju i sastavljena je od metalnih ploča, kakve ćemo ugraditi i u levu stazu koju ćemo sanirati. Radovi su trenutno u pripremnoj fazi, koja će trajati i sledeće nedelje - kazao nam je radnik "Mostogradnje".
Ostaci starog mosta
Podloga staze postala je vremenom porozna, a njena konstrukcija prostire se i ispod saobraćajnih traka.
- To znači da ćemo morati da zatvorimo i saobraćaj, i to u dve trake. Jedna traka ostaće žuta i služiće za gradski prevoz i hitne službe - kazao je radnik.
Krenuli smo dalje gazeći pesak i prašinu.
- Ovde ima više radnika nego što možete da vidite dok prelazite most. Provlačimo se kroz hodnike i šupljine gde je temperatura i 15 stepeni viša nego na asfaltu - otkriva naš sagovornik.
Nastavili smo dalje, i u tom lavirintu naišli smo i na ostatke starog mosta, porušenog tokom Drugog svetskog rata. Stari stubovi više ne nose konstrukciju, ali svedoče o burnoj istoriji našeg grada.
I kada smo pomislili da smo ovde sigurno sami sa radnicima, oni su započeli priču i o potencijalnim nezvanim gostima.
- Možda vi niste znali da ovde može da se uđe, ali iskusni kradljivci su neretko ulazili tu i krali i sekli kablove - ispričao nam je radnik.
Istim putem vratili smo se do izlaza i "realnog sveta". Prošli smo pored devastirane staze, koju su radnici počeli da seku.
-
Staza prvo treba da se štemuje. Šut ćemo da stavljamo na jednu kolovoznu traku, a noću da ga odnosimo. Tek kada skinemo asfalt i sa kolovoza, ustanovićemo koliko je oštećenje osnove pešačke staze, koja je podvučena ispod. Ukoliko nije veliko, radovi bi mogli da budu gotovi i ranije - objasnio nam je radnik.
http://www.blic.rs/vesti/beograd/mrak-b ... ta/w3mdkxy