Šta je novo?

Brankov most

уторак, 21. фебруар 2017.
Санација пешачке стазе на Бранковом мосту
"ЈП „Дирекција за грађевинско земљиште и изградњу Београда” закључила је данас уговор за санацију пешачке стазе на узводној конструкцији Бранковог моста. Вредност радова је 210 милиона динара, а комплетан посао извођач треба да заврши за девет месеци од дана увођења у посао. Осим радова, извођач ће имати обавезу и да усклади постојећи главни пројекат са Законом о планирању и изградњи."
– Као што је обећао градоначелник Синиша Мали, нисмо желели да нешто радимо стихијски, већ смо се бавили озбиљним и темељним анализама. Најпре ће бити урађено идејно решење како би се прибавили локацијски услови, а затим следи израда главне пројектне свеске за потребе добијања одобрења за извођење радова. Радови би требало да почну током лета. Бранков мост се неће затварати за саобраћај, већ ће извођач бити дужан да изради пројекат регулације који ће дефинисати одвијање саобраћаја у току извођења радова. Возачима ће свакако бити потребно стрпљење, јер ће се проточност моста смањити у појединим тренуцима, када ће бити неопходно затварање неке од саобраћајних трака – истакао је главни урбаниста Милутин Фолић.

Он је додао да је пре три године урађена детаљна анализа стања пешачке стазе и да је тада констатовано да су оштећења челичне конструкције и бетонских плоча доста тешка и да се ова оштећења не могу поправити уобичајеноим одржавањем, већ је неопходна израда пројекта за реконструкцију пешачке стазе на узводној страни моста.

– Пројектом је предвиђено да се замени 432 метра стазе са оградом, као и ивичњак између пешачке стазе и коловоза. Израдиће се потпуно нова пешачка стаза са конзолама и ивичњаком, док ће се ограда демонтирати, санирати и поново уградити, с тим што ће бити подигнута на одговарајућу висину од 1,2 метра због бициклиста који значајно користе Бранков мост и који су нам апсолутни приоритет – рекао је Фолић и додао да ће се сервисирати ревизиона колица, која се помоћу точкова померају дуж пешачке стазе и служе за одржавање спољних делова моста. Биће уграђено око 350 тона нових челичних конструкција, а сав челик и пратећи материјали који се буду уградили одговараће стандардима ЕУ.

Бранков мост је обновљен 1956. године на стубовима ранијег Моста краља Александра, који је срушен у Другом светском рату. Због развоја града на левој обали Саве, од 1974. до 1978. године изграђена је нова конструкција на низводној страни моста која је имала исту силуету и статички систем. На тај начин Београд је добио модеран мост са по три саобраћајне траке у сваком смеру, али је после скоро 40 година експлоатације дошло време за праву санацију узводне пешачке стазе.
http://www.beograd.rs/cir/beoinfo/17324 ... m-mostu_2/
 
Kada je ulica uz most od stanice kod tc Ušće ka Savi, gde okreće 43 pretvorena u jednosmernu? Sad sam prošao peške tuda, i vidim da ljudi još nisu navikli. Neverovatno kako se od tolike širine napravila gužva.
 
Prešao sam danas posle dugo vremena u spicu Brankov most u oba smera.

Situacija: ka NBG ide, stvara se guzva ispred semafora, ali se saobracaj odvija bez zastoja. Ka centru grada ima zastoja, guzva je skroz do druge obale i dalje, ali se krece, ne stoji kao nekad. Ta guzva i ona kakvu pamtimo pre izgradnje Pupinovog mosta i na Adi, nije za poređenje. Kada stanete u guzvi, osecaju se ne bas male vibracije mosta.

Ali mislim da nije za utehu sto znamo za gore.

Valjalo bi da se buduci most/tunel koji se planira, izgradi tako da on bude glavna saobracajnica za prelaz sa jedne strane na drugu, kao sto je to sada Brankov most, a ostali neka budu alternativa. Gazela nije glavni prelaz, to je tranzitni most, još uvek i biće sve dotle dok od Dobanovaca do Bubanj Potoka ne budemo imali izgrađenu kompletno autoputnu deoniocu.

Most koji je tema ove price, odavno je mali za saobracaj koji se preko njega odvija svaki dan. Istina, sada je rasterecen, ali to nije dovoljno. I dalje se koristi preko svojih kapaciteta.

Nama je potrebna nova tunelska ili mostovska saobracajnica sa sto vise traka po smeru. Ali to je samo deo rešenja problema. Potrebno je i da se dobro isplaniraju prilazi sa obe strane, tako da iz sto vise pravaca moze da mu se priđe i pređe sa jedne strane Save na drugu.
 
Da li postoji sansa da se Terazijski tunel produzi i da izlazi direktno na bul. Despota Stefana? Sta mislite o tome? Da li bi to rasteretilo malo guzve, da li bi se stvorile nove...?
 
To ne moze da se izvede, a upravo planirani tunel Zaricev most-Despota stefana ce zavrsiti taj posao.
 
Jel može za početak da se sredi onaj trotoar, i da se presvuče asfalt makar u žutim trakama, ono je blagi užas.
 
Реконструкција креће ове недеље и траје до новембра.

РЕКОНСТРУКЦИЈА БРАНКОВОГ МОСТА: Праве стазу за пешаке и бицикле
С. Б. М. | 12. јун 2017. 16:15 | Коментара: 0
Радови на реконструкцији Бранковог моста требало би да почну ове седмице, а крај се очекује у новембру
http://www.novosti.rs/%D0%B2%D0%B5%D1%8 ... 0%BB%D0%B5
 
Неће радити само тротоар него и мењање целе ограде, конструкцију испод и још неке ствари.
 
Da li su se novinari lose izrazili ili stvarno rade samo uzvodnu stranu?
 
Pa ovu zatvorenu. A naslov, ko da nije postojao trotoar na tom delu.
 
Slazem se Zex, mostu treba jedno pranje, za pocetak.
 
Možda je već pisano na predhodnim stranicama i znam da nije viseći most, ali da li bi bilo izvodljivo da se na Brankov most postave replike ovih stubova sa sve sajlama kao sa starog mosta koje ne bi imale nikakvu funkcionalnost nego samo estetski. Naravno ne baš iste ali da se slažu sa sadašnjim mostom da ne ispadne kič. Ne deluje mi kao skup poduhvat.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=458041#p458041:hlpyrb05 je napisao(la):
Гага » 13 Jun 2017 12:12 am[/url]":hlpyrb05]Неће радити само тротоар него и мењање целе ограде, конструкцију испод и још неке ствари.
Koliko sam ja shvatio, moraju da se menjaju konzole koje nose trotoar, tako da se skida sve.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=458122#p458122:hlpyrb05 je napisao(la):
varos kapija » 13 Jun 2017 09:56 am[/url]":hlpyrb05]Da li su se novinari lose izrazili ili stvarno rade samo uzvodnu stranu?

Iako i nizvodna strana vapi za rekonstrukcijom, ne mogu obe da budu zatvorene u isto vreme.
 
Mostogradnja postavila kontejner
(slika od juce)
34fxo4p.jpg
 
Bile su i Terazije, ali ne u potpunom. Opet se nešto majmunišu sa osvetljenjem, opet pale svetiljke tek u 21h.
 
Poslednjih 30 godina (koliko pratim) se svetiljke pale po šablonu koji prati dužinu dana. Znači ne prati se osvetljenost u tom trenutku nego se samo gleda trenutak zalaska sunca. Ti trenuci paljenja idu na 15 minuta i menjaju se otprilike na 15-25 dana.

Znači ovih dana je najduži dan pa se zato paleu 21h. Za 15-ak dana će to da bude u 20:45...

Problemi su očigledni kada je oblačno, a naročito kada pada kiša i uvek se dobijaju nemušti odgovori zašto se sistem ne može ručno paliti u zavisnosti od vremenskih uslova.

Ja samo mogu da pretpostavim da je taj sistem u fazi raspada i da ne smeju ništa da diraju da ne bi napraili neku havariju koju niko od zaposlenih ne bi znao da popravi.
 
Paa sistem je retardiran. Svake godine malo pred 21h i malo posle 4h grad izgleda kao Pripjat po osvetljenosti. Kapiram ja sve te trendove i ideje uštede. Ali ne štedi se na nečemu što je direktno povezano sa bezbednošću. Što prolaznika, što učesnika u saobraćaju.
 
Vrh