Šta je novo?

Blok 34 i Studentski grad, Novi Beograd

Oboreni ivičnjaci nisu bitni i praktični samo za bicikliste već i za invalide u kolicima ili roditelje sa malom decom u kolicima ali ta priča o projektovanju i projektantima u građevinarstvu u Srbiji je previše duga, pomalo depresivna i za neku drugu priliku.
 
На делу улице који је у изградњи постављени су сви поклопци од шахтова и сливника,асфалтирани су тротоари,а следи и асфалтирање коловоза:
IMG_20220903_130104.jpg
IMG_20220903_125901.jpg

На постојећем делу улице опсецају део асфалта испод ког ће пролазити цеви фекалне канализације:
IMG_20220903_125844.jpg
IMG_20220903_125835.jpg
 
Ne razumem tvoju logiku. Ivičnjak služi da spreči kola da se lako popnu na trotoar, a tamo gde je predviđen prelaz za pešake (i bicikliste) se isti obara.

Ovde po planu nigde nemamo takav prelaz (što apsolutno ne podržavam), pa ne shvatam zašto bi se ivičnjak obarao negde.
 
Zato što slabije pokretni pešaci, invalidi u kolicima, roditelji sa decom u kolicima i sl. negde treba da se popnu na taj trotoar da bi ga koristili a ako spuštenog ivičnjaka nema, imalo prelaza ili ne, onda taj i takav trotoar gubi smisao za neke kategorije pešaka. Spušteni ivičnjak nije naučna fantastika i svakako postoji i u situacijama gde ne postoje prelazi.
 
Niko nije rekao da je spušteni ivićnjak naučna fantastika. Ali isto tako nije ni naučna fantastika da se tamo gde su spušteni ivičnjaci lakše popeti se kolima na trotoar, kao i da ni gradski prevoz nije u potpunosti prilagođen pomenutima, kao ni mnoge zgrade i državne ustanove, ali i gomila ulica po gradu... I sad je eto problem što ovde nije spušten trotoar iako ne postoji pešački prelaz, a nije problem što u pojedinim ulicama i pojedinim delovima grada praktično nemamo trotoare (što bukvalno, što metaforički), što zbog urbanizma, što zbog bašti kafića i parkiranih vozila, ponegde i zbog silnih frižidera oko kiosaka.​
 
Фоторепортажа радова-05.09.2022.

Што се тиче саме саобраћајнице тиче ту су сви радови на коловозној конструкцији завршени и све је спремно за асфалтирање. Оба тротоара су асфалтирана и користе се. За асфалтирање самог коловоза извођач радова се одлучио да уследе након завршетка радова на постојећем делу Студентске улице, значи након завршетка полагања канализационих цеви у том делу.

Затварање постојећег дела Студентске улице за саобраћај ће бити у фазама, пошто су радови у том делу подељени на три фазе. Тренутно се копа канализациони канал у првој фази, тј. од уклапања новог и старог дела ове улице до улаза у Студењак – до „Плаве капије“. Кад се у овој фази радова положе цеви, следи трећа фаза, а то су радови од „Плаве капије“ па неких 60 метара даље до постојећег шахта на коловозу. Четврта фаза радова су радови који иду од тог шахта преко зелене површине, паркинга до шахта који је исто на коловозу до паркинга, а близу улаза број 217 Булевара Зорана Ђинђића.

Градски секретаријат за саобраћај је сад објавио праву карту и објашњења, како је трабао одмах да објави http://bgsaobracaj.rs/vest/2984/studentska-ulica-zatvorena-za-saobracaј . Сви ови радови постављања канализационих цеви ће трајати до 30.09.2022.године. Мапа радова у постојећем делу Студентске улице по фазама
studetski grad.png


Слике – 05.септембар 2022.године

Уливање Студентске улице у излазну рампу ауто-пута, тротоари су под асфалтом.
IMG_20220905_130811_resized_20220905_073505374.jpg
IMG_20220905_130748_resized_20220905_073357551.jpg
IMG_20220905_130835_resized_20220905_073502920.jpg
IMG_20220905_130853_resized_20220905_073501690.jpg


Асфалтирање коловоза следи након полагања канализационих цеви у постојећем делу Студентске улице. Тада ће се све асфалтирати.
IMG_20220905_130659_resized_20220905_073357208.jpg
IMG_20220905_130550_resized_20220905_073358651.jpg
IMG_20220905_130513_resized_20220905_073356478.jpg
IMG_20220905_130556_resized_20220905_073358281.jpg
IMG_20220905_130431_resized_20220905_073357914.jpg


Друга фаза радова полагања канализационих цеви до „Плаве капије“. Канал се копа до дубине 2,30 метара, а ту треба да буде и шахт.
IMG_20220905_130416_resized_20220905_073359034.jpg
IMG_20220905_130319_resized_20220905_073355644.jpg
IMG_20220905_131220_resized_20220905_073503743.jpg
IMG_20220905_125847_resized_20220905_073356115.jpg
IMG_20220905_131619_resized_20220905_073505735.jpg
IMG_20220905_131625_resized_20220905_073504974.jpg
IMG_20220905_131901_resized_20220905_073503296.jpg


Већ се обележава машином за сечење асфалта (а и бетона), где ће се копати канал за трећу фазу радова. Сечење асфалта ће ићи до ових двеју црвених анкера обележених на шахту на коловозу и ивичњаку, а то је тачно код овог улаза/капије за пешаке у Студењак. Од ова два црвена анкера ће бити фаза четири и одатле ће с екопати канал преко ове зелене површине, паркинга где су паркирани Волво и Рено, па до шахта и ивичњака који су исто обележени црвеним анкерима, а у блоковској уличици где су обострана паркинг места. То је близу улаза број 217 Булевара Зорана Ђинђића.
IMG_20220905_125859_resized_20220905_073356844.jpg
IMG_20220905_132731_resized_20220905_073549637.jpg
IMG_20220905_132711_resized_20220905_073551838.jpg
IMG_20220905_132706_resized_20220905_073551132.jpg
IMG_20220905_132648_resized_20220905_073550729.jpg
IMG_20220905_132619_resized_20220905_073550023.jpg
IMG_20220905_132602_resized_20220905_073550406.jpg
IMG_20220905_132545_resized_20220905_073552289.jpg

:sesir:
 

Prilozi

  • IMG_20220905_131622_resized_20220905_073502518.jpg
    IMG_20220905_131622_resized_20220905_073502518.jpg
    452,4 KB · Pregleda: 145
Da li ovo znači da će celom širinom kolovoza biti asfaltirana cela Studentska (deo na kojem se radi toplovod + novoizgrađeni deo)?
 
Не, само део где се копа канал за канализационе цеви. Топловод се овде не ради уопште.
 
I što se onda čeka završetak radova na postavljanju kanalizacionih cevi?
 
Данас – 07.09.2022. у пролазу.

Полагање канализационих цеви у другој фази је при крају, а уједно и спајање са цевоводом из прве фазе. Постављен је и бетонски шахт код "Плаве капије"
IMG_20220907_131659_resized_20220907_015944171.jpg
IMG_20220907_130715_resized_20220907_015947403.jpg


Иза комбинирке је место спајања цевовода, односно место где је спајање новог и постојећег дела Студентске улице.
IMG_20220907_130709_resized_20220907_015945775.jpg
IMG_20220907_130730_resized_20220907_015942838.jpg


Померање подгреде у самом каналу према шахту где ће бити спајање цевовода.
IMG_20220907_131354_resized_20220907_015944552.jpg
IMG_20220907_131447_resized_20220907_015945028.jpg
IMG_20220907_131453_resized_20220907_015946229.jpg
IMG_20220907_131503_resized_20220907_015947009.jpg

:sesir:
 
Sve odrade super, i onda na kraju ukake stvar sa štednjom na asfaltu...
 
Sve odrade super, i onda na kraju ukake stvar sa štednjom na asfaltu...
Ниси уопште разумео.
Није реч о штедњи асфалта, него о начину пословања, односно, зашто би сад асфалтирали прво рецимо нови коловоз, па онда враћали механизацију за асфалтирање са градилишта, па кад буде требало да се асфалтира део улице где се копају канализациони канали, да се онда опет, али део механизације за асфалтирање враћа опет на градилиште.
 
Bilo bi super da srede to ulegnuce ali bi se samo popunom asfaltom tu mozda samo maskirao potencijalno veci problem u dubini ispod asfalta gde je verovatno doslo do spiranja i sleganja zemljista. Sta god da valjano urade je dobro.
A za ivicnjake uporno ne gledate siru sliku i masite poentu.
Naravno da je problem sto imamo nepostojecu i/ili nedovoljno razvijenu pesacku/biciklisticku infrastrukturu svuda po gradu i to svakako treba adresirati i na tome insistirati.
Ovde je problem proste kratkovidosti i nedovoljne detaljnosti u planiranju gde se prilikom kapitalnih rekonstrukcija ne pokloni paznja svakom mogucem aspektu potrebnih radova pa se jednom prilikom odrade kanalizacione i mozda vodovodne instalacije pa se neko seti da treba raditi i struju ili opticke i druge telekom instalacije a onda se shvati da mozda ne bi bio lose iskoristiti siroke NBGD ulice za biciklisticke staze i tako u nedogled. Zato i imamo gomilu prokopanih pa naknadno popunjenih i asfaltiranih kanala na sred postojecih kolovoznih ili trotoarskih povrsina.
 
Sanirano je ulegnuće na krivini/raskrsnici kod pekare GAK. Nije loše. Takođe je i asfaltiran dobar deo kanala koji je bio raskopan za radove na kanalizacionoj mreži i to od starog završetka Studentske ulice pa sve do iza Plave kapije Studenjaka (zelena II faza radova) što je čudno jer je bilo komentara da će kompletno asfaltiranje biti urađeno odjednom. Novoizgrađena saobraćajnica još uvek nije asfaltirana kao ni nastavak prokopanog kanala u pravcu semafora na uglu Studentske i Bul. Zorana Đinđića.
 
To je već na proširenom spisku želja 🙂.
Ja sam mislio na ono koje je bilo tačno na uglu krivine.
 
Vrh