Ево још неких података из пројекта:
ПРОЈЕКАТ ЗА ИЗВОЂЕЊЕ САОБРАЋАЈНИЦЕ СТУДЕНТСКА СА ПРИПАДАЈУЋОМ ИНФРАСТРУКТУРОМ
НА ГРАЂЕВИНСКОЈ ПАРЦЕЛИ САОБРАЋАЈНИЦЕ КОЈУ ЧИНЕ КАТАСТАРСКЕ ПАРЦЕЛЕ: 865/21, 887/2, 865/30 И 903/10 КО НОВИ БЕОГРАД за израду Пројекта саобраћаја и саобраћајне сигнализације који је део Пројекта за извођење за нову градњу/реконструкцију саобраћајнице Студентска са припадајућом инфраструктуром на грађевинској парцели саобраћајнице коју чине к.п.: 865/21, 887/2, 865/30 и 903/10 КО Нови Београд, одређује се:
Одговорни пројектант Пројекта саобраћаја и саобраћајне сигнализацијекоји је део Пројекта за извођење за нову градњу/реконструкцију саобраћајнице Студентска са припадајућом инфраструктуром на грађевинској парцели саобраћајнице коју чине к.п.: 865/21, 887/2, 865/30 и 903/10 КО Нови Београд
4/ ОПШТЕ КАРАКТЕРИСТИКЕ ПОСТОЈЕЋЕГ СТАЊА
На Б.А. Чарнојевића – на изливној траци ка Улици Тошин бунар су изграђене лепезе којима ће се део Студентске улице који је предмет грађевинског пројекта прикључити на овај булевар. Дужина новопројектованог дела до уклапања у постојећи коловоз Студентске улица је 181,4м. Улица је пројектована са коловозом ширине 7м и тротоарима са леве стране 2м а са десне 3м. Први део дужине око 123м је у правцу иза кога је лева кривина радијуса 50м. На овом делу делу саобраћајнице нема укрсних места. На постојећем делу до Б. З. Ђинђића постоје два улаза у унутарблоковске саобраћајнице са десне стране и колски улаз у комплекс Студентског града са леве стране који је обезбеђен рампом.
На постојећем делу саобраћајнице постоје само два саобраћајна знака: знак забране заустављања и паркирања (II-34) на прилазу од Б.З. Ђинђића и знак намене саобраћајних трака (III-203) у смеру ка Б.З. Ђинђића. Хоризонталном сигнлизацијом је обележен део улице на коме се коловоз шири и подужним ознакама коловоз је подељен на три траке. Са два реда стрелица означена је намена две улазне саобраћајне траке - лева за лева скретања и десна за право-десно.
5/ НОВОПРОЈЕКТОВАНА САОБРАЋАЈНА СИГНАЛИЗАЦИЈА
Предмет пројкета је саобраћајна сигнализација и на новопројкетованом и на постојећем коловозу дела Студентске улице између Бул. З. Ђинђића и Бул. А. Чарнојевића (изливна трака ка Тошином бунару) који представљају једну целину. Пројектом нису обухваћена укрсна места и сигнализација која регулише саобраћај на самим укрштајима.
Први део саобраћајнице је ширине 7м и подужном линијом је подељен на две саобраћајне траке - за сваки смер кретања по једну ширине 3,5м. Због мале дужине правца и непрегледне леве кривине подужна линија је неиспрекидана. На постојећем делу су три прикључка – два са десне и један са леве стране. Преко сва три прикључка су пројектовани пешачки прелази. Пешачки прелази са три десне стране су ширине 3м. Пешачки прелаз преко приступне саобраћајнице у Студентски град је ширине 2,5м јер је на том прилазу рампа за возила која физички онемогућава кретање пешака већом ширином. На сва три прикључка су пројектовани саобраћајни знакови знакови ''обавезно заустављање'' (I-2) и ''пешачки прелаз'' (III-6). је и на већ изграђеним делом саобраћајнеице је неиспрекидана линија, а у зони самих укрсних места је кратка испрекидана линија растера 1-1м. У десној кривини коловоз почиње да се шири на 9м коју ширину улица има до украног места са Б. З.Ђинђића. У тој кривини се се на средини коловоза обележава разделно острво. На том делу саобраћајне траке постепено мењају своју ширину са 3,5м на 3,0м колико има свака од три саобраћајне траке на завршном правцу.
Ширина свих разделних линија је 0,12м.
Разделно острво је шрафирано линијама ширине 0,4м на растојању од 1м.
Између супротних смерова је неиспрекидана разделна линија. Између две саобраћајне траке у смеру ка Б. З. Ђинђића је кратка испрекидана линија растера 1-1м. Испред раскрснице између саобраћајних трака је неиспрекидана линија дужине 25м до постојеће зауставне линије. У ове две траке обележена су три реда стрелица која означавају намену трака. На почетку две саобраћајне траке је пројектован саобраћајни знак намене саобраћајних трака (III-203).
Укрсно место са Бул. З. Ђинђића је регулисано светлосном сигнализацијом. На семафорском стубу на прилазу Студентске улице стоји знак ''обавезно заустављање'' (II-2).
Границом пројекта дела Студентске улице раскрсница са Б. З. Ђинђића није предмет пројекта, а елементи који утичу на рад светлосне сигнализације нису мењани (положај зауставне линије и пашачких и бициклистичких прелаза).
Такође, на другом крају саобраћајнице, укрсно место са изливном траком ка Тошином бунару је делимично ван граница пројекта. На далу који припада пројекту на прилазу укрсном месту обележене су стрелице на коловозу
– обавезно десно и неиспрекидана зауставна линија. Уз зауставну линију постављени су са десне стране знакови ''обавезно заусатављање'', ''обавезно десно'' и ''пешачки прелаз'' на једном стубу. На ситуацији је приказан пешачки прелаз на коловозу који је ван граница пројекта.
Саобраћајни знакови
Саобраћајни знакови су пројектовани су у складу са Законом о безбедности саобраћаја на путевима („Сл. гласник РС“, бр. 41/2009, 53/2010, 101/2011, 32/2013 – одлука УС, 55/2014, 96/2015 – др. закон, 9/2016 – одлука УС и 24/2018), Правилником о саобраћајној сигнализацији („Сл. гласник РС“ бр. 85/2017) и српским стандардима.
Пројектом су предвиђене следеће величине саобраћајних знакова:
-Знакови изричитих наредби: осмоугао Ø 60 cm;
-Знакови обавештења: правоугаоник 60х90 цм и квадрат основе 60 цм;
Стандардни знакови који се постављају су од материјала класе 2. У графичком делу пројекта, на ситуационим решењима саобраћајне сигнализације и опреме су приказани новопројектовани саобраћајни знакови.
Носачи саобраћајних знакова
За стандардне саобраћајне знакове су предвиђени једностубни цевни носачи, чија дужина зависи од величине и броја знакова на њима. Саобраћајни знакови се постављају тако да је доња ивица знака на 2,2-2,4 м од тла.
Знакови се испоручују заједно са одговарајућим елемнтима за причвршћивање на стуб носач. Постављени знакови су треба да буду обезбеђени од окретања и смицања. Стубови носачи саобраћајних знакова израђују се од челичне вучене цеви Ø 60 mm | . |
једноличног пресека и дебљине. Са горње стране цеви носача морају бити затворене како би се спречили штетни атмосферски утицаји.
| |
Ознаке на путу
Ознаке на путу у погледу техничких услова морају да задовоље захтеве дефинисане Правилником о саобраћајној сигнализацији и СРПС стандарда који се односе на предметну област.
Примењене су ознаке на коловозу из следећих СРПС стандарда:
-СРПЦ У.С4.222, 223, 225, 227 и 229;
На предметном путу предвиђене ознаке на путу беле боје, ширине разделних линија су ширине 12 цм, кратка испрекидана линија растера 1 пуно и 1м празно поље и пешачки прелази су ширине 3 (2,5) м.
Количина боје неопходна за обележавање ознака на коловозу дата је у предмеру и предрачуну у m².
Тачан положај, односно стационажа саобраћајних знакова приказана је у ситуационом плану. Из сваки пројектовани саобраћајни знак у ситуационом плану ( цртеж бр.2) дата је табела у којој су унети подаци о димензијама саобраћајног знака, класи материјала од којег се прави саобраћајни знак, као и висини стубног носача на који је потребно да се постави саобраћајни знак.
| |