Šta je novo?

Blok 18 Novi Beograd

Слажем се са том проценом. Блок 18 ће остати у лимбу јер једноставно нема економске рачунице да се урбанизује.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=842831#p842831:31etss62 je napisao(la):
stf » 18 Apr 2021 12:29 pm[/url]":31etss62]Слажем се са том проценом. Блок 18 ће остати у лимбу јер једноставно нема економске рачунице да се урбанизује.
Да, потребно је велико знање и таленат из области урбанизма и/или стрпљиви инвеститори (што они углавном нису, него су прворазредни опортунисти који најрадије бирају празну пољану без иједног нерешеног имовинског или инфраструктурног питања), па да се овај простор реконструише.

Овде и без обавезе насипања мрка капа, јер ће бити очајно тешко тај простор заџентрификовати у мери неопходној да би људи ту почели да се досељавају. По мени, треба "пробити" пословним простором (радиће људи поред уџерица, мало теже ће да живе), а затим доводити станаре.

Ево и неког сценарија, шта би по мени могао да уради град:

Када се буде градила метро линија бр. 2 и дубока-станица-од-100-мил-ЕУР-Блок 18, изнад ње треба направити (насути) јавни простор - трг/пјацету и око ње планирати пословне зграде. Близина метро станице требало би да привуче инвеститоре да откупе околне плацеве и ту направе прве пословне објекте као "предстражу" у непривлачном окружењу. Локацију повезати насутим саобраћајницама са ивицима блока из два правца и користити их као "мостобране" за пробој новим пословним зградама ка новом тргу. Затим насути још два попречна пута (сва насипања, дабоме, прати расељавање на трасама нових улица које финансира град) и сада већ изолована острва старих кућа мењати стамбеним зградама. Тако, временом, на свим правцима и у целом блоку. Потрајаће 20 година, али вреди.
 
Verujem da je Pantograf u pravu i da se Blok 18 može srediti samo po delovima, s tim sto mislim da je 4-5 celina sasvim realno, ne treba ici na veci broj. A ako bude metroa onda je to zaista odlična "odskočna daska" za pocetak projekta
 
Тамо нешто сам имао и ја на уму, пробију се прво три попречне саобраћајнице од Владимира Поповића до Бродарске (откупи и сруши оно што им је на траси) и после се полако формирају мини блокови од Владимира Поповића ка Бродадарској са пар нових саобраћајница уздужних. Постојеће уздужне улице се у почетку задрже, са причагођавањем споју са новим саобраћајницама, а са откупом целог мини блока једног по једног се руше заједно са другим објектима, и онда се ради нивелисање земљишта у складу са саобраћајницама. Мало би то изгледало на онај нижи део Душановца код Колубарске у почетку, али би било функционално и ишло би у правцу сређивања и реурбанизације.
 
Ne treba zaboraviti da tu ima i dosta (mozda i trecina) raznih vrsta drzavnog ili gradskog zemljišta, pa bi ti delovi mogli biti inicijalni i da se oko njih nastavi sa gradnjom, prvo delovi koji spajaju ta "ostrva" pa onda ostali
 
Ovo sam napisao pre 15-ak dana, slicno je razmišljanje o podeli na manje celine, samo sa drugačijom dinamikom:

Da se ceo blok ponudi na prodaju istovremeno, ali podeljen na vece celine, pa da vise velikih investitora moze da kupi delove, umesto 1 ogromnog koga bi verovatno dugo cekali. Pre toga da drzava sredi svoj deo vlasnistva, tj da iseli one koji su bespravno zauzeli drzavne placeve, i da te delove raščisti. Onda bi bilo lakse naci investitora za ipak malo čistiju situaciju.
Celine da budu logicno zaokružene, sa kontaktom ka spoljašnjim saobraćajnicama, da bi mogle da funkcionisu i dok se ostali delovi ne reše.
Uz Brodarsku ulicu, najlbiže Savi, postoji velik pojas zemljišta koje pripada gradu, pa bi to mogla biti 1 celina koju bi drzava prvo uredila i privela nekoj nameni, pa da se na nju poveze ona koja bi se naslanjala na sadasnji Parking servis, jedna deo koji se naslanja na Vladimira Popovica i Gazelu ...
Posto je ceo prostor priblizno 400x800m, max 8 celina bi po meni bilo prakticno i efikasno. Od toga 1 ili 2 formirane od vec postojeceg gradskog/drzavnog zemljišta, za javne objekte, ostale za prodaju za komercijalni deo.
Takva jedna celina od priblizno 40.000 m2 bi kostala 40-ak miliona evra (cena kvadrata adekvatna ceni za koju je prodat OTC), sto je cifra za koju se ipak lakse moze naci i
 
Слажем се, треба кренути од ивица и државног земљишта. И провући саобраћајнице чисто да не би неко ишао на ситничарење по постојећим парцелама.
 
Даће бог нови конкурс

149667646675_18k_final_0001.jpg


лично не капирам зашто су запели са натурањем ових клаустрофобичних приземљуша на Нови Београд, чак и у градским плановима

постојеће стање је зеленије и хуманије од овог ужаса
 
Meni se dopada sto su na ovom renderu zgrade iste spratnosti i nisu soliteri, sem par primeraka.
Takodje, logican nastavak bul. Zorana Djindjica i most preko Save.
 
Slažem se, ne izgleda to toliko loše, ali za poslovni centar... a ako su stambene zgrade u pitanju, mislim da je popunjenost prevelika.
Spratnost je ok, dizajn naselja je ok... ali bi bila velika gužva da se tu napuca nekoliko hiljada porodica sve sa automobilima...

Razumem da je profit u pitanju i da je tražnja za stanovima primarna danas, ali ovaj prostor nikako ne bi trebalo iskoristiti za stambenu izgradnju. Eno im ceo Beograd pa nek zidaju... eno im BNV.... ali ne dirajte ovaj potez, sačuvajte ga za reprezentativne javne i poslovne objekte... pa nek stoji kako jeste još 20 godina dok se uslovi ne steknu...

Mali off: evo, upravo ovako bi BNV morao da izgleda, samo zamislite solitere umesto ovih zgrada skromne visine, sa ovakvom napakovanošću betona po metru kvadratnom, da smo hteli onu milijardu EUR od naknade za građevinsko zemljište... ako vam je to bolje od sadašnjeg (daleko od savršenog) stanja u BNV, alal vam bilo.
 
Профит би био исти као кад би се градило у складу са Атинском повељом, тј. са отвореним блоковима и у висину као и остатак Новог Београда. Блок 70 има већу густину насељености него Врачар.

Ово само претвара урбанизам Новог Београда у тип карактеристичан за приградска насеља а ове зграде ће временом бити надограђиване и настаће још веће ругло
 
Па није Атинска повеља сад баш ни хумана. Све буде разбацано као у планинском селу. Треба наћи неку средину, типа да буде урађено као Коњарник са мало вишим зградама, или Денкова Башта
 
Ова друга награда је буквално "ее ај да бацимо паре на надстрешницу високу 4 спрата а да крај остане исто нефункционално СМЕЋЕ хахахаха"

Мени је лично први откуп најбољи.
 
Prva nagrada jeste najbolje resenje.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=843941#p843941:33rx8l6y je napisao(la):
Perkan » 22 Apr 2021 01:00 pm[/url]":33rx8l6y]

Slažem se, ne izgleda to toliko loše, ali za poslovni centar... a ako su stambene zgrade u pitanju, mislim da je popunjenost prevelika.
Spratnost je ok, dizajn naselja je ok... ali bi bila velika gužva da se tu napuca nekoliko hiljada porodica sve sa automobilima...

Razumem da je profit u pitanju i da je tražnja za stanovima primarna danas, ali ovaj prostor nikako ne bi trebalo iskoristiti za stambenu izgradnju. Eno im ceo Beograd pa nek zidaju... eno im BNV.... ali ne dirajte ovaj potez, sačuvajte ga za reprezentativne javne i poslovne objekte... pa nek stoji kako jeste još 20 godina dok se uslovi ne steknu...

Blok 18 vise odgovara za stanogradnju od Beograda na vodi. Mislim da je najbolje kada je kombinacija poslovnih, komercijalnih i stambenih objekata.
Kada je zona samo poslovna postoji opasnost da posane polu-mrtav grad sa losom arhitekturom.
Sto se parkiralista tice, valjda je su garaze postale standard.
 
Tako je, sve garaže za stanare i korisnike poslovnog prostora će biti podzemne.
 
Јасно је да је прва награда у економском смислу најреалнија, али друга награда је концептуално неколико класа изнад.
 
Drakche":1elr20kk je napisao(la):
Meni se dopada sto su na ovom renderu zgrade iste spratnosti i nisu soliteri, sem par primeraka.
Takodje, logican nastavak bul. Zorana Djindjica i most preko Save.
Taj most je nazalost nemoguce vise konstruisati

Послато са M2007J20CG помоћу Тапатока
 
Ност је могуће конструисати, ако булевар у продужетку мало скрене. Има једна слепа саобраћајница поред степенасте зграде у БнВ туда може да се надовеже нови мост.
 
Na renderu je most pesacki. Mislio sam da je jedan pesacki bio vec planiran u sklopu Beograda na vodi, barem je na renderima i na maketi tako stajalo, i to bas u pravcu bulevata Z.Dj
 
Али нема нових мостова у плановима а они су најбитнији.
 
Koliko mi otvoreni blokovi u BNV ne pripadaju starom delu grada, toliko mi i ova ortogonalna matrica ulica ne pripada Novom Beogradu,,,,
 
Vrh