Šta je novo?

Biciklistička i trotinet infrastruktura (staze, trake, signalizacija) i saveti za bezbednu vožnju

Verovao ili ne, ali prema njima - dostavljačima hrane ili kuririma - imam dosta razumevanja, pogotovu prema našim radnicima, jer znam da rade kao konji. I postaju etničke manjine zbog svojih stranih gazdi. Iako doduše ne koristim njihove usluge, jer ne želim da koristim i podržavam strane kompanije koje drže srpsko tržište isporuke hrane, nešto za šta stvarno mora zemlja da bude talenat da ne može sama da smisli i napravi. I uz to dovode tuđine ovde da obaraju već bedne cene rada i uslove života. Ali kažem, imam razumevanja prema našim dostavljaima jer znam da su u konstantnoj žurbi, da ih svi redom muštraju i da rade u bolesnim uslovima za bedu. Doduše, neki od njih zato znaju da ućare (kao što su uradili mojim prijateljima kad su poručivali KFC pa dobili kartonsku piletinu ali bez soseva :LOL: a ovaj im naplatio i njih) Ali dobro, to je jedna mala manjina. Dokle god nisu baš bahati ili apsolutno nonšalantni, imam razumevanja za njih.

Čisto da budemo načsito, kada sam maločas pisao o biciklistima koji ignorišu propise, nisam imao njih na umu. Nego ovako, razne obične pojedince sa tim nekim stavovima ''biciklista sam / trotinetaš sam, može mi se''. Naravno, kritika stoji i za dostavljače hrane odnosno i za njih treba da važe ista pravila. Ali kažem, moj komentar nije bio uperen protiv njih.

Žena koja u poslovnoj odeći sa 0% zaštite vozi trotinet posred Bulevara, i to ni manje ni više nego između šina (u koje se sve manje od točka auta zaglavljuje u mestu) i to ni manje ni više nego ispred tramvaja u pokretu ; Zatim onaj majmun što vozi trotinet 80 km/h na autoputu ; skejteri koji krstare kroz Kralja Milana misleći ''ako može bicikl, mogu i ja'' a zapravo niti su bicikl u očima zakona, niti imaju 1/3 brzine bicikla, a često većina njih nije ni punoletna a misle da mogu sve; Zatim i sami obični ljudi na biciklima koje često viđam kako potpuno nonšalantno ignorišu pravila na raskrsnicama (crveno svetlo i kretanje iz mirovanja mrze više nego išta) a na trotoarima sviraju pešacima. Na takve primere sam prvenstveno mislio kad sam pisao malopre. Lično mislim da niko od tih ljudi ne poznaje ni elementarne stvari iz fizike za osnovnu školu, a kamoli saobraćajne propise, a kamoli da su iskusni i spremni za Beogradski saobraćaj.
 
Poslednja izmena:
Kod nas je problem što se svaka grupacija učesnika u saobraćaju tretira kao zasebna jedinka, plus što sami pripadnici određene grupacije isto tako vide sebe kao zasebnu grupaciju i smatraju da grad treba baš njima da se podredi. Naravno, ovo ne znači da su svi takvi.
 
Ko ne ume da vozi bicikl, niti da se ponaša i nosi u saobraćaju, onda ne treba da silazi među isti.
Citam tvoje postove i kontam da te je neki biciklista opasno naljutio, nagrdio. Imam utisak da mrzis bicikliste :)
1. Medju biciklistima postoje razna ponasanja, kao i medju vozacima kola i pesacima. Moj zakljucak je da su pesaci najneoprezniji i najcesce prolaze kroz crveno itd. Biciklisti su slicni, ali malo oprezniji kada su stariji, ali su deca biciklisti opasniji od dece pesaka. Nisu opasni da mogu da nastradaju, ali mogu da se ozbiljno povrede. Sudar biciklista i pesaka nije isti.
O vozacima kola vec sve znate. Najopreznija grupa, ali nedovoljno za kategoriju vozila koju voze, pa su zbog toga najopasniji. Ka bi vozac kola zablesio kao pesak, mogao bi da izgazi cetu djaka u jednom danu, na brdovitom balkanu :)
2. Da se vratim na recenicu koju sam citirao. Ne postoji ume/ne ume, vec postoji mnogo sira gradacija, pa samim tim ne postoji ni "dozvola" nekome da udje u saobracaj. Mi ovde pricamoo boljim uslovima za one koji "umeju" ponegde da "umeju" na vise pravaca, jer je cilj da globalno imamo manji saobracaj motornim vozilima, manje guzve, manje mikro zagadjenje nama koji vec vozimo bicikl kolovozom, da imamo zdravije sugradjane koji su manje gojazni i fizicki spremniji. Takodje omasovljenjem biciklizma se na nas postojece bicikliste nece gledati kao na vanzemaljce, nego na sastavni deo saobracaja. Zimi vozim po mrazu, najniza temp. je bila -10 i svi su me gledali kao da nisam normalan. Jednom sam isao na neki pregled u Julu u 2 popodne i bilo je 39 stepeni, doktorka me pet puta pitala "Biciiiiiklooooom ste dosli?" kao da sam dosao tenkom.

Ja sam biciklista rekreativac, ali bicikl koristim i kao prevozno sredstvo u 90% slucajeva. Mislim da kao takav odgovaram sugradjanima vise nego kao vozac auta. Kupio sam laptop od 120.000 i otisao sam biciklom da ga preuzmem. Prodavcima nije bilo bas jasno kad sam im rekao da cu odmah da preuzmem. Prevozio sam Xiaomi preciscivac vazduha, tako sto su mi od selojtepa napravili rucke kao ranac. Sve to u vreme kad mi je par meseci star auto bio parkiran u garazi. Zasto? Pa volim da stvari resim na svoj nacin, a cim sam resio, znaci da moze. Drugo, ukoliko bih posle posla otisao autom u kupovinu, taj dan ne bih stigao da vozim i ne bih imao fiz. aktovnost. Biciklom sam ubio dve muve. Inace, zbog povrede kolena mi je voznja bicikla neophodna, a zbog astme i fiz. aktivnost na otvorenom generalno.
 
Emmm, ček da razmislim... :unsure: Ipak ne. Mislim da grešiš.

Niti je mržnja, niti je usmereno protiv svih biciklista. Mislim da ti čak ni ne čitaš šta pišem nego vidiš šta ti se dopada ili koristi, jer sam više puta do sad napisao da sam i sam biciklista, a uz to sam ponajviše pešak i putnik javnog prevoza. Kola nemam. Tako da šanse da me neki biciklista tako naljuti pa da ja ne volim ceo taj svet, su prosto nepostojeće.

Ne, ja samo imam određen odnos prema nekim ''biciklističkim'' udruženjima ili njihovim istomišljenicima, koje šatro predstavljaju glas svih biciklista Beograda. Po meni, ta udruženja predstavljaju bicikliste taman koliko i narodni poslanici predstavljaju narod. I samim tim još od njihovih prvih početaka nisam želeo da budem deo te priče, kad sam video pre 5 godina da dižu dževu i frku što, zamisli čuda, dok se pravi Beograd na vodi, matora staza uz kej Save, ona pored raspalih brodova i šljunkara koje treba da se sele i ruše... ne može više da bude 100% netaknuta. To je ono kad su protestovali ispod Brankovog mosta što ne mogu da voze kroz gradilište u kome se sve menja ne do površine, nego do korena. Jer se ceo kraj menjao kompletno. Tada je obezbeđena obilaznica oko gradilišta ali je njima bilo ispod časti da je koriste. To je bio prvi događaj gde su nam se stavovi razišli, a posle su samo nastavili da se udaljavaju kad sam uvideo koliko su zadrti i iracionalni u svojim zahtevima. Bar ta neka udruženja koja su tada kmečala. Ne znači da su sva takva.


Tačno je da saobraćajna opšta dozvola ne postoji, ali postoje predmeti koji se sad čak uče i u školama, i tiču se ponašanja u saobraćaju i društvu. Recimo, kad se hoda ulicom ili putem bez trotoara, da li se ide ''niz'' smer vozila iza sebe, ili se ide na druoj strani, vozilima u susret. Znaš ono, dobro staro Priroda i društvo. :) Isto tako, postoji nešto što se zove kućno vaspitanje. Koje ne podrazumeva samo bonton, nego i pripremu za funkcionisanje van doma svog i škole. Očigledno je da mnogima danas svega toga fali, čak i matorim konjima koji možda imaju i vozačku dozvolu, ali kad pređu na trotinet misle da je normalno da ga voze ispred tramvaja u pokretu ili da biciklom jezde kroz raskrsnice dok drugi učesnici poštuju semafore.
Ne razmišljaju o inerciji, ne razmišljaju o nekoj elementarnoj logici, šta je prirodno kretanje a šta nije, kakve povrede mogu sebi da nanesu vozeći faking trotinet na autoputu ili pak zaletivši se njime kroz prepun trotoar. Zašto se ne treba stiskati među automobile i izbijati ko Napoleon na čelo kolone koja svakog trena može da krene a možda je biciklista tada u mrtvim uglovima između dva vozila. I tako dalje, situacija je trista...


A nemalo je takvih ljudi, neukih, koji ne umeju, i čak ih i briga, a sve su glasniji u traženju svojih prava. Međutim, to slabo prolazi među ostatkom naroda i prolaziće slabo i u budućnosti, jer svi ti bukači zaboravljaju jednu bitnu stvar - uz određena prava, dolaze i određene obaveze. Ne može neko da traži XY prava i ustupaka više, a da sam ne da nešto zauzvrat. U ovom slučaju, da nastave da voze kao bolidi, da nastupaju kao Napoleoni, da traže iracionalno, a da na svaki neuspeh reaguju ljutnjama optužbama.

To je manje više to, mislim da sam rekao suštinu koja se ticala teme, ovo ostalo ne vidim kakve veze ima sa aktuelnom diskusijom.
A i šta da pišem dalje kad će ionako još toga biti izvrnuto... Dosta je i ovo. Ko je razumeo, shvatiće.
 
Poslednja izmena:
Pre par dana ujutru, na Baniji na raskrsnici biciklista na čisto crveno prolazi kroz onu ogromnu raskrsnicu po sred srede...
 
Ja znam da takva ponašanja iritiraju ostale učesnike u saobraćaju, ali ako osoba ima dobar pregled situacije, onda nije nikakav problem.

Ja na biciklu često kršim propise i nemam problem da platim kaznu ako me uhvate. Naravno, to činim tako da ne ugrožavam fizički nikoga i trudim se da to ne radim ako u vidokrugu ima dece kojima bih na taj način dao loš primer.
 
Svidelo se to nekome ili ne, i priznavao ili ne, takve prakse samo šalju lošu sliku i produbljuju jaz između biciklista i ostalih u saobraćaju.

Jer nije bitno samo da li je biciklista u nekom momentu tehnički prekršio neki propis. Svi ih nekad kršimo. Recimo, jednosmerna ulica na Vračaru, vozi se kolovozom u kontra smeru jer nema automobila u tom momentu. Tehnički, biciklista tu krši zakon. Ali pošto su opasnosti minimalne i mogu doći samo spreda, ima vremena da odreaguje, plus je Beograd pun malih tesnih ulica te videti pešake i bicikliste na kolovozu nije toliko čudno... (dokle god se sklone da prođe saobraćaj), to ne odzvanja toliko.

Ali kada neko uzme pa na iole većoj raskrsnici sa semaforima, dok svi uredno stoje, pa proleti između automobila i izleće na istu, garantujem da svi vozači koji to vide dok stoje i čekaju pomisle ''vidi ga ovaj, šta zamišlja da je?'' Jer da raskrsnica nije potencijalno rizična, ne bi imala semaforizaciju. Drugo, ispada da svi ljudi koji voze kola i plaćaju debele poreze, takse, nenormalno gorivo i još 350 čuda, znači na ovaj ili onaj, ili sve načine, plaćaju tu infrastrukturu po kojoj voze... oni svi ispadaju glupaci što to rade i što poštuju propise, a ovaj koji ne plaća ništa od toga još ima pravo da radi šta želi. :rolleyes:Pa ne ide brate.


Dakle, bitno je šta i koliko se propisa krši u nekoj situaciji (u odnosu na ono što piše na papiru Zakona), ali uz to još bitnije je kako ostatak ljudi percipira i doživljava to što se desi. A manito proletanje kroz semaforizovanu raskrsnicu gde bilo koja od ukrštajućih ulica ima više od jedne trake, uvek erodira sliku ljudi o biciklistima. A imamo i kontra primere, gde se tehnički ne krši nijedan propis, ali je odraz bezobzirnosti. Ono kada je biciklista zapeo da vozi kolovozom, pa recimo u Kneza Miloša ide uz ivičnjak i koliko god da je on brz, opet će da uspori vozilo javnog prevoza iza. Bar dok vozač ne dobije priliku da zađe u susednu traku da ga zaobiđe. Što često i nije baš tako lako, jer vozači automobila iza autobusa ne vide biciklistu ispred i ne mogu da znaju ''aha, ovo vozač autobusa hoće samo da pretekne nekog''.

Ja ako se ikad nađem u takvoj situaciji - mada se to retko dešava, baš zato što znam gde treba, a gde ne treba da vozim na prvoj sledećoj raskrsnici ili proširenju, sklanjam se na parče kolovoza i mašem saobraćaju iza da me pretekne. Ili se pak potpuno sklonim na trotoar. I ne vidim to kao neki gubitak mog dostojanstva, nego da sam pomogao da ljudi vide da nisu svi biciklisti samoživi. A često to prođe i jako brzo, pa ni ne razmišljam, samo se sklonim i dok ja pređem 5 metara od ivičnjaka do ivičnjaka, auto iili autobus iza ubrza i uveliko me pretiče za tili čas. Ilustracije radi, mislim na ovako nešto. Iako ovo nikad nisam radio u Kneza Miloša i sličnim većim ulicama. Ali evo kako to inače radim u principu:
bici kneza milosa.jpg

A ne sećam se kad sam zadnji put video biciklistu na kolovozu prometne ulice koji je zadržavao nekoga iza, a da uradi ovako nešto.

Dakle, propisi su samo deo priče. Veći deo priče i problema se vrti oko percepcije javnosti prema biciklistima. Ili bar prema biciklističkim udruženjima. A tu je situacija jako loša.
I premda se ovde nekad implicira da je samo u Srbiji tako, to nije tačno. Zato što militantna i bandoglava udruženja poput Kritične mase imaju reke većih, dokumentovanih incidenata sa svojih akcija i skupova, a manjih, nedokumentovanih ali podjednako štetnih po imidž i percepciju bicikliranja, ima nekoliko puta više.
 
Poslednja izmena:
Ja, naravno, ne pričam o špicu, već o ranim jutarnjim ili noćnim časovima ili nedelji kada mnogi biciklisti idu na ture ili na trening i kada nema nikoga na raskrsnici u poprečnoj ulici.
 
To mogu da razumem do neke mere, zavisi od okolnosti i svih promenljivih. Ne mogu olako da sve stavim u isti koš, jer je jelte svaka raskrsnica pa i situacija (ima auta, nema auta, ima ga ali je daleko...) specifična. Ali da, to mogu donekle da razumem odnosno zavisno od slučaja.
 
Ja znam da takva ponašanja iritiraju ostale učesnike u saobraćaju, ali ako osoba ima dobar pregled situacije, onda nije nikakav problem.

Ja na biciklu često kršim propise i nemam problem da platim kaznu ako me uhvate. Naravno, to činim tako da ne ugrožavam fizički nikoga i trudim se da to ne radim ako u vidokrugu ima dece kojima bih na taj način dao loš primer.
Slažem se sa ovim u potpunosti. Često prolazim kroz crveno kada se uverim da je bezbedno po sve učesnike.

Što se tiče loših primera, spuštao sam se brzo niz neku nizbrdicu, pretekao klince na bajsevima i kada smo se sreli na semaforu oni oduševljeni kako sam brži od njih. E onda je usledilo moje predavanje njima, kako moraju da vode računa, da ne voze jedan pored drugog nego u koloni, da imaju osvetljenje itd. Dakle možda sam dao loš primer svojom vožnjom ali sam iskoristio pauzu na semaforu da ih nešto i naučim.
 
Kao sto ima tema o bahatom parkiranju, tako treba otvoriti ili ovde pisati o bahatim pesacima na biciklistickim stazama. Evo, ja cu poceti

IMG_20220205_003630.jpg
IMG_20220205_003611.jpg
IMG_20220205_003550.jpg
 
Kao sto ima tema o bahatom parkiranju, tako treba otvoriti ili ovde pisati o bahatim pesacima na biciklistickim stazama. Evo, ja cu poceti

Pogledajte prilog 126478Pogledajte prilog 126479Pogledajte prilog 126480

Jel moguce da neko ovo postavi i da nazove "bahati"? Koliko bolesna osoba treba da budes da to uradis. Ako treba on da se pojavi ja bi prihvatio da se na 30 dana zatvori saobracaj za sve bicikliste u celom Beogradu za jednog coveka. To je postovanje prema velikanima, biznismenima, ljudima koji su nesto ostvarili i koji ce zbog necega uci u istoriju. Treba da ti je cast sto se u opste pojavio da se fotografise. Stvarno sramota od ljudi koji izjavljuju ovakve stvari.
 
Čovek udara lopticu preko mreže reketom jako dobro, nije božanstvo (koliko god nas njegov otac terao da verujemo da jeste). Šta je bre sa Srbima i večitom potrebom za (što kaže Došljak) idolopoklonstvom?
 
@Beki to je ok. I onako se "staze za bicikliste projektuju i za pesake" :D Gledao pre neki dan ovo idejno resenje za novi most na Savi umesto onog zelenog
 

Prilozi

  • 1644497604138.png
    1644497604138.png
    815 KB · Pregleda: 162
Meni je i dalje bajs prevozno sredstvo do posla i nazad, Vračar (AK) - Nbg i obrnuto...i dan danas me kolege i koleginice belo pogledaju kad im kažem da sam došla bajsom i odakle...a dodjem pre njih, jer su proveli pola sata u potrazi za parking mestom...o gradskom prevozu, gužvama kao da smo konzerva sardina, zagušljivosti, neću trošiti reči. Mesecima u isti nisam ušla, niti imam nameru; ako ne mogu bajsem, onda udarim peške, naročito popodne kada sve stoji u koloni...

Sve češće idem i kolovozom, ali ne i ulicama kojima ide gradski prevoz; vozila sam i po kiši i hladnoći, jedino ne po snegu, bljuzgavici, to mi je previše...da živim na Nbg, onda bih, ali ovako ne...o vrućinama da ne pričam, bilo je svega 🤭😁ali bolje se organizuješ, pa se ne ponovi.

Obožavam da gledam snimke iz Holandije. Oni bicikle isključivo i posmatraju samo kao prevozno sredstvo, i nebitno im je ima li brzine, kakvi su ram, točkovi, ne bave se time uopšte. A staze su im boli glava, spojili gradove, naselja...imaju U profile na svakom ćošku, ludački ogromne garaže za bicikle...a ja ovde razmišljam treba li mi možda i jedna sajla pored Abusovog U locka i lanca, jer je češalj za bicikle tanji od flis papira.

Bilo bi super ovo za most. Ovaj zeleni je spooky kad se prelazi...uglavnom idem preko Brankovog.
 
Jel moguce da neko ovo postavi i da nazove "bahati"? Koliko bolesna osoba treba da budes da to uradis. Ako treba on da se pojavi ja bi prihvatio da se na 30 dana zatvori saobracaj za sve bicikliste u celom Beogradu za jednog coveka. To je postovanje prema velikanima, biznismenima, ljudima koji su nesto ostvarili i koji ce zbog necega uci u istoriju. Treba da ti je cast sto se u opste pojavio da se fotografise. Stvarno sramota od ljudi koji izjavljuju ovakve stvari.
Slazem se, ali kad prestigne Nadala u Grend slemovima. Onda zatvoriti sve kad dodje, ne samo bici staze nego i aerodrom i autoput i sve. Ovako ipak jos nije takva ljudska velicina, biznismen i velikan jer se to meri po broju Grend slemova.
 
Ugao Pasterove i Bulevara Oslobođenja. Ako sam dobro shvatio, ovde je proširen spušteni deo ivičnjaka odnosno utaban prostor za biciklističku stazu preko ostrva.
Bulevar Oslobodjenja ivicnjaci.jpg
 
Ovo je primer kako se mora raditi presecanje pešačkog ostrva. Kažem MORA, jer upravo tako piše i u priručniku Beograd puta - mora biti u nivou.
 
Fotka godine.

Ukratko - vozač pobegao, ali mu otpala tablica. Biciklista svestan.

Šta će Smart na šinama - pitanje za milion $

Naravno, verovatno ni biciklista nije potpuno nevin (ako je vozio tramvajskom bašticom), mada mi se čini da se kretao po pešačkom (na kome je vrv bilo crveno).

Recimo da se ispostavi da je i biciklista bio u prekršaju - ja bih kaznio i njega, bez obzira što je završio u bolnici.

biciklsita smart bulevar.jpg
 
Vrh