Šta je novo?

Biciklistička i trotinet infrastruktura (staze, trake, signalizacija) i saveti za bezbednu vožnju

Изгледа као да је СМАРТ прерано скренуо, тј. да је скретао преко пешачког прелаза. Могуће да се ВОЛТ кретао прелазом.
 
Svaka dalja analiza je suvišna kada se zna da je vozač POBEGAO sa mesta udesa, bez ikakve želje da pomogne povređenom. Tačka.

Ili se možda naš narod više loži na željka Mitrovića i njegovog sina?
 
Ja sam primetio da ovi dostavljači na bicikli niti staju na semafor kada je crveno svetlo (jedino ako baš baš moraju), niti prilikom skretanja pokazuju pravac kretanja rukom. Voze trotoarom, što je zabranjeno i nisam čuo da je neko zbog svega ovoga kažnjen (izuzev onog što je pre nekoliko meseci vozio po auto-putu). Imajući u vidu sve ovo, meni miriše da je vozač bisckla kriv.
 
Nisam rekao da je biciklista nevin, ali Smart sigurno ne sme da se nalazi na sinama.
Za biciklistu ne znamo u kojem se pravcu kretao, mada i da je isao po pesackom - morao bi da gura bajs, ako gledamo striktno zakon.
 
Ja sam primetio da ovi dostavljači na bicikli niti staju na semafor kada je crveno svetlo (jedino ako baš baš moraju), niti prilikom skretanja pokazuju pravac kretanja rukom. Voze trotoarom, što je zabranjeno i nisam čuo da je neko zbog svega ovoga kažnjen (izuzev onog što je pre nekoliko meseci vozio po auto-putu). Imajući u vidu sve ovo, meni miriše da je vozač bisckla kriv.
Kakav spin, svaka čast.
Žena ga zgazila i pobegla, a tebi bicikl kriv.
 
Ja vozim bicikl po beogradskim ulicama preko 30 godina i uvek poštujem saobraćajne propise. Meni je žao bicikliste, bio on kriv ili ne. Nego sam hteo da skrenem pažnju na nepoštovanje saobraćajnih propisa od strane dostavljača na bicikli. Obratite pažnju po gradu i videćete o čemu govorim.
 
Tako je. Isto tako i pešaci prelaze na crveno, van pešačkih prelaza, nose slušalice dok prelaze ulicu, vozači ne daju migavce...

Poenta je da svi mi pravimo neke prekršaje u životu i zaista mislim da je debilno ono što sam viđao na Zapadu (Slovenija, Austrija, Nemačka), a od skoro i kod nas, da neki ljudi čekaju da se upali zeleno za pešake kada nema automobila na vidiku, pa tek onda pređu ulicu.

Za mene je crvena linija - motorna vozila moraju da poštuju semafor, ostali neka ne poštuju, ali to rade na sopstvenu odgovornost i ako tom prilikom nastradaju, vozač motornog vozila ne sme biti kriv (osim ako namerno ne promeni brzinu ili pravac).
 
Генерално у Србији фали саобраћајне културе (као и техничке културе, културе комуникације и тд.).
 
Fotka godine.

Ukratko - vozač pobegao, ali mu otpala tablica. Biciklista svestan.

Šta će Smart na šinama - pitanje za milion $

Naravno, verovatno ni biciklista nije potpuno nevin (ako je vozio tramvajskom bašticom), mada mi se čini da se kretao po pešačkom (na kome je vrv bilo crveno).

Recimo da se ispostavi da je i biciklista bio u prekršaju - ja bih kaznio i njega, bez obzira što je završio u bolnici.

Pogledajte prilog 129300
Čekaj, jel ova fotografija nastala (slučajno) u trenutku samog sudara, ili nakon? Tj jel se ovde auto kreće ili stoji?

I, glupo pitanje ali... jel žena pobegla pešice i ostavila auto ili je pobegla automobilom? Pitam jer ne znam u kom momentu i pod kojim okolnostima je nastala ova fotografija, konkretno ovaj momenat na njoj...
 
Svaka dalja analiza je suvišna kada se zna da je vozač POBEGAO sa mesta udesa, bez ikakve želje da pomogne povređenom. Tačka.

Ili se možda naš narod više loži na željka Mitrovića i njegovog sina?
Nije svako ko pobegne sa mesta indicenta automatski neki psihopata ili sebičnjak. Neki ljudi pobegnu jer ih obuzmu emocije. Trebalo bi da do sad šira javnost razume da je to fenomen koji se dešava, i dešavaće se uvek.

“The brain can do really extreme things,” said psychologist Emanuel Robinson, who leads a study group at Westat’s Center for Transportation, Technology and Safety Research. “Anytime we get into an accident we get emotional.”

Most people remain at the scene, some of them so filled with adrenaline that they argue over who is to blame.
“The other side of that is people who just want out of here,” Robinson said. “ ‘I’m scared, I don’t know what to do with this, I’m just going to leave.’



Ovo naravno ne znači da branim nijednog od Mitrovića, jer i jedan i drugi su imali priliku da pokažu istinsko kajanje nakon onoga što se desilo, a pokazali su uglavnom samo brigu kako da se stvar što pre zataška, zaboravi i relativizuje. Ali na stranu takve protuve, postoji jedan procenat ljudi, običnih, normalnih ljudi, koji nakon ovakvih akcidenata pod naletom emocija požele samo da - pobegnu od toga. Makar na kratko. Zato nije retkost da neko ko je isprva pobegao, se kasnije vrati na mesto nesreće ili se preda policiji. Znam jer se to uči u okviru Saobraćajne psihologije.
 
Airbag za vuglu, dobro za Beograd!

airbag.jpg
 
Kuda ide ova nova bici staza od Ada mola? Jel se završava negde kod Knez Petrola ili se nastavlja dalje?
 
Znači ide pored Knez Petrola i ispod petlje pa prema Stenki? Nema odvajanja prema Topčiderskom parku?
 
Povećava se broj semafora sa senzorima, gde semafor u sporednoj ulici ne pali zeleno (ne zaustavlja glavnu ulicu bez potrebe), ako ne detektuje automobil ili ako pešak ne pritisne taster.
Kako naterati senzor da registruje bicikl? Da li je uopšte moguće?
 
Ako skrećeš desno onda napravi prekršaj, a ako ideš levo ili pravo, pređi na pešački osim ako baš nema saobraćaja.

Mislim da teoretski senzor (indukciona petlja) detektuje bicikl, ali ako si sam, meni je greota da zaustavljam saobraćaj u glavnoj ulici samo zbog mene.
 
Ako skrećeš desno onda napravi prekršaj, a ako ideš levo ili pravo, pređi na pešački osim ako baš nema saobraćaja.

Mislim da teoretski senzor (indukciona petlja) detektuje bicikl, ali ako si sam, meni je greota da zaustavljam saobraćaj u glavnoj ulici samo zbog mene.
Oni senzori/induktivne petlje dok su se koristili za brojanje saobraćaja detektuju bicikl. Bilo je priče o tome pre nekoliko godina na putu BG-PA gde su pričali koliko biciklista prolazi tim putem. Da li i ovi noviji za semafore detektuju i da li su tako konfigurisani (sa manjom osetljivošću), ne znam, ali da senzor može da detektuje bicikl, može.
 
Kako radi onaj brojač biciklista na Adi? Juče, ako sam dobro video kaže ove godine već ~16000 biciklista na Adi
 
Vrh