Šta je novo?

Biciklistička i trotinet infrastruktura (staze, trake, signalizacija) i saveti za bezbednu vožnju

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=631895#p631895:1losf15l je napisao(la):
11030 » 20 Jun 2019 04:21 pm[/url]":1losf15l]Treba mi preporuka za prednje svetlo kao i za mesto gde da kupim unutrašnju gumu da provereno nisu bajate. Kupih jednu u Woby House-u raspala se ko zna koliko im je stajala.

Ono što mnogi ne razumeju da prednje svetlo u gradu uglavnom služi da te drugi vide kada im ideš u susret.
Retko će ti se desiti da baš voziš po mrklom mraku.

Ali, mnogi to ne kapiraju nego upere svetla jačine brodskog reflektora za maglu pravo u oči svima koji im dolaze u susret.
Prednje svetlo se obara, kao i na automobilu, da ne zaslepljuje ljude.

Gume - kupi u bilo kojem servisu za bicikle, sasvim sigurno im ne stoje dugo jer oni to najviše "troše".
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=631941#p631941:10lnvk2y je napisao(la):
Zombieboy » Čet Jun 20, 2019 7:58 pm[/url]":10lnvk2y]Biciklo, kakvo god da uzmes, obavezno uzmi i kacigu. Ne pravi se ne znam šta, kaciga čuva život! Ja sam skoro uzeo kacigu sa MIPS tehnologijom - i nadam se da je nikada neću upotrebiti, iako je nosim svakodnevno, čak i do prodavnice.

O MIPSu - https://www.torpedo7.co.nz/community/he ... -info/3604
Primetio sam da je podeljeno mišljenje među biciklistima kada je upotreba kacige u pitanju. Ako sam razumeo smatraju da ne bi trebala da se podrazumeva kao zakonski obavezna već kao lični izbor što svakako podržavam.
 
Звучи компликовано шалтање, ја и када сам пробао да возим бајс са мењачем увек сам држао први степен. Наравно да сам мислио да купим и кацигу и штитнике. Али прво да повратим кондицију јер тамо где планирам да возим за почетак је брдовит терен.
 
Pa nemoj voziti po brdovitim terenom za pocetak.
Lakše će ti biti na ravnom pogotovu za saltanje. A i to saltanje nije nikakva nauka treba samo da se naviknes, zapravo saltanje vršiš prema svom umoru odnosno prilagodjavaš prenosni stepen prema otporu pedaliranja tj prema snazi koja je potrebna da vrtis pedale.
 
Hvala za savet za gume, sutra cu da skoknem do Capriola po to i po jos neke sitnice. Dugo godina vozim nisam duduk ali zadnjih par slabo pa moram da se raspitam oko opreme. Ne planiram nikog da zaslepljujem, imala sam rucnu kinesku baterijicu koju sam montirala na volan, oborenu naravno. Sad je crkla pa rekoh da vidim gde i sta vi kupujete. Ranije nije bilo osvetljenja na bici stazi na adi, na onoj deonici kod Stenke mislim da nema, pre bnv je cela ta trasa zahtevala ipak neko svetlo. Kad se vracam kuci sa Kosutnjaka preko Difa tu isto nema osvetljenja, mrkli je mrak, treba mi svetlo. Nego jel se zna kad ce Decathlon vise da otvori radnju u bg?
 
Gume obavezno sa zaštitom, da se ne bi bušile često. Bolje 1.000 više u startu... Ja se tako zeznuh prošle godine, pa sam menjao u unutrašnju jednom nedeljno, a poludeo sam kad su se obe probušile odjednom.
 
Je li neko nekad kaznjen zbog voznje po trotoaru ili je cuo da je neko kaznjen?

Znam da ne bi trebalo da se vozi, ali ja stvarno ne mogu kroz Kneza Milosa sa onim manijacima da idem po ulici.
Od Generalstaba pa na gore je onaj sirok trotoar i skoro da nema nijednog pesaka, pri vrhu gore idem jedan na sat jer je autobuska stanica i posle se ukljucim u Kralja Milana i idem dalje ulicom.
Ali cesto dole kod Generalstaba stoji saobracajni policajac i uvek prodjem pored njega i pitam se da li bi trebao da sidjem sa bajsa i da guram bicikl bar dok prolazim pored saobracajca. Nikad me nije zaustavio, cak ni pogledao, ali se uvek plasim da ce mu jednom nesto puci da me zaustavi.

Jbg, znam da je protiv zakona to sto radim, ali realno sam tako najsigurniji, a ne ugrozavam apsolutno nikoga.
 
Pre par godina je policajac uhvatio mladića koji je skrenuo sa Savskog keja do okretnice u bloku 45. Dakle samo prešao nasip i napisana mu kazna jer je vozio van obeležene staze. Sa druge strane , toliko ljudi sam video da voze van bici staza , pa nisu kažnjeni. Dakle , sve zavisi kakve si sreće.
 
Ja znam neke koje su kažnjavali za vožnju po trotoaru, ali 99% saobraćajaca neće ti pisati kaznu za isto, razumeo bih da ti imaš bici infrastrukturu pa da umesto da ideš stazom koristiš trotoar pored, ali kod nas je to čisto izdrkavanje saobraćajaca kad im nije dan. Mada definitivno treba raditi na razvoju bici kulture, ne moraju na trotoaru da se ponašaju kao na reliju i uleću između pešaka (što je standardno kod nas), već kad ima ljudi smanje brzinu na minimum. S druge strane bi trebali da pojačaju kontrolu npr. da li biciklisti nose kacige, jer dobar deo ne nosi, a može u slučaju nezgoda da bude presudno da se izbegnu teže povrede glave ili čak smrt.
 
Eto, ima i neka korist od toga sto se kod nas striktno ne postuju zakoni. Ali stvarno nisam pametan po tom pitanju i ni ja ne znam kako bih to regulisao da sam neka vlast.

Evo, recimo na ovoj slici, ovaj biciklista krsi zakon i vozi po trotoaru, a da li bi zaista bilo normalno da vozi po ovoj magistrali kada ima ovaj prazan trotoar gde nema nigde nikoga, a i kada neko naidje, ima odlicnu preglednost i moze da ga vidi na nekoliko stotina metara udaljenosti. Mada tuda prodje jedan covek na sat vremena.


SY5OBES.jpg
 
To na slici sam mogao biti i ja, redovno vozim tu posljednjih meseci. Ranije sam vozio kolovozom Radničkom (paralelna ulica, jedna traka u jednom pravcu, izuzetno široka) pa me oborio nepažljiv vozač. Bicikl totalna šteta, ja sa nekoliko modrica, srećom. Od tada, isključivo kao ovaj na slici.
U centar ne idem biciklom, nemam herca i ne mogu da si priuštim bolovanje od par meseci koje bi sledilo ako me neko polomi. Viđam povremeno bicikliste na prometnim bulevarima i ne verujem kojem riziku se izlažu. Beograd je neprijatelj biciklistima. Čak su i staze na Novom Beogradu loše urađene i nikako održavane, više neupotrebljive nego upotrebljive.
Po pitanju kretanja bicikla po trotoaru, zobs definiše:
21) trotoar je posebno uređen deo puta pored kolovoza namenjen prvenstveno za kretanje pešaka,
5) pešačka staza je put koji je namenjen isključivo za kretanje pešaka,
26) biciklistička staza je put namenjen isključivo za kretanje bicikala,
26a) pešačko-biciklistička staza je put namenjen za kretanje pešaka i biciklista,
Dakle, na trotoaru pešaci imaju prvenstvo, ali nisu jedini učesnici. Na pešačkoj stazi (to je recimo staza oko Ade uz vodu, obeležena odgovarajućim znakom) su bicikli zabranjeni. Za vožnju na trotoaru, nisam siguran. Svakako je bitno prilagoditi vožnju tako da se ne ugrožavaju pešaci.



Inače, kaciga za bicikliste nije obavezna (ja je redovno nosim, zlu ne trebalo).
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=632068#p632068:3gsqibve je napisao(la):
Piccolo » 21 Јун 2019 12:05 am[/url]":3gsqibve]Ja znam neke koje su kažnjavali za vožnju po trotoaru, ali 99% saobraćajaca neće ti pisati kaznu za isto, razumeo bih da ti imaš bici infrastrukturu pa da umesto da ideš stazom koristiš trotoar pored, ali kod nas je to čisto izdrkavanje saobraćajaca kad im nije dan. Mada definitivno treba raditi na razvoju bici kulture, ne moraju na trotoaru da se ponašaju kao na reliju i uleću između pešaka (što je standardno kod nas), već kad ima ljudi smanje brzinu na minimum. S druge strane bi trebali da pojačaju kontrolu npr. da li biciklisti nose kacige, jer dobar deo ne nosi, a može u slučaju nezgoda da bude presudno da se izbegnu teže povrede glave ili čak smrt.

Против сам стриктне забране вожње бицикла по тротоару. Боља је идеја ставити знак за забрану вожње бицикла тамо где то има смисла. Типичан пример је тротоар на Ади на ком је увек гужва а увек ће се наћи неко да се бајсом гура са пешацима иако паралелно има бициклистичку стазу.
Што се тиче кациге тачно је да је корисна али ту бих пре ишао на популаризацију ношења него законско обавезивање јер би то тешко било спровести а лоше је доносити законе који не могу да се спроведу.
 
Kada guma pukne (ispusti) najlakše je kriviti samu gumu.

Meni recimo nikada guma nije ispustila zbog same vožnje, a ne koristim ništa posebno (rang Kende). Desilo mi se bušenje nove gume dva puta za redom, ali isključivo zbog moje krivice, tj, nestručne montaže. Zatim sam platio 200-300 kinti da mi u servisu zamene i od tada nema problema.

Ako vam često pušta guma, možda je felna falična, nemate onu traku što ide između felne i unutrašnje gume, loša montaža, neodgovarajući pritisak, a možda ne pazite gde vozite. Prolazim i ja često preko stakla i ivičnjaka, pa mi nikada zbog toga nije pustila guma. Preko ivičnjaka dignem prednji točak, a kada zadnji treba da pređe, dignem guzicu da rasteretim i zadnji točak.

Naravno, skupa guma (imaju neka ojačanja od čeličnih niti), plus skupa felna, plus skupa unutrašnja znače, ali može i sa "sirotinjskim" da se prođe dobro.

A postoje i one gume sa nekom ispunom pa bukvalno ne može da se probuši.
 
Kada guma pukne, krivim jbni Beograd na vodi i njihovo smrdljivo gradiliste puno svega i svacega.
 
Jedan od uzroka pucanja unutrasnje gume je preterano naduvavanje iste. I onda prilikom udaranja u trotoar zbog prevelikog pritiska i deformacije gume dolazi do pucanja.
 
Sanjam to da Beograd jednog dana dobije štraftu biciklističke staze od kraja Ade, preko Ušća, pored (sadašnje) Luke Beograd, pa sve do Višnjice. Kako bi to lepa i korisna ruta bila...

Imam još nekoliko predloga koji bi se mogli još lakše realizovati, ali trenutno bih najviše voleo takvu neku rutu do Višnjice. A i siguran sam da bi i stanovnicima mnogo značilo.
 
Najlogičnija "rečna" ruta bi bila duž cele Save i Dunave. Trenutno "smetaju" Luka Beograd na Dunavu i Brodogradilište i ostali objekti u blizini na Savi.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=632021#p632021:9nlezbwr je napisao(la):
PIGLET » 20 Jun 2019 09:37 pm[/url]":9nlezbwr]Nije vam ovo bici forum...;)

Pa nije, ali.. o čemu možemo da pričamo na ovoj temi?
Nove staze se ne prave, postojeće ne održavaju, ne čiste ih, pojavljuju se nove rupe, na nekim mestima i propada asfalt...

Ne bi bilo loše da ponovo pravimo ne "patrole" sa fotografijama kao nekad?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=632081#p632081:302cssh2 je napisao(la):
Beki » Pet Jun 21, 2019 1:35 am[/url]":302cssh2]Eto, ima i neka korist od toga sto se kod nas striktno ne postuju zakoni. Ali stvarno nisam pametan po tom pitanju i ni ja ne znam kako bih to regulisao da sam neka vlast.

Evo, recimo na ovoj slici, ovaj biciklista krsi zakon i vozi po trotoaru, a da li bi zaista bilo normalno da vozi po ovoj magistrali kada ima ovaj prazan trotoar gde nema nigde nikoga, a i kada neko naidje, ima odlicnu preglednost i moze da ga vidi na nekoliko stotina metara udaljenosti. Mada tuda prodje jedan covek na sat vremena.

SY5OBES.jpg
Pre rekonstrukcije Bulevara kneza Aleksandra Karađorđevića , bici staza je postojala na kolovozu na delu od Dr Milutina Ivkovića do Dragiša Mišović a na trotoaru na delu od Dr Milutina Ivkovića do Mostara. Bicikli su u 99% slučajeva vozili kontra od onoga kako je napravljeno. Danas koriste bici stazu koja je pomerena sa kolovoza na trotoar.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=632207#p632207:12ao8mpz je napisao(la):
relja » 21 Jun 2019 12:05 pm[/url]":12ao8mpz]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=632021#p632021:12ao8mpz je napisao(la):
PIGLET » 20 Jun 2019 09:37 pm[/url]":12ao8mpz]Nije vam ovo bici forum...;)

Pa nije, ali.. o čemu možemo da pričamo na ovoj temi?
Nove staze se ne prave, postojeće ne održavaju, ne čiste ih, pojavljuju se nove rupe, na nekim mestima i propada asfalt...

Ne bi bilo loše da ponovo pravimo ne "patrole" sa fotografijama kao nekad?

...pa o infrastrukturi za bicikliranje...koja je jadna, krs, neodrzavana, bez projekta, bez upotrebne dozvole...sa onim tupsonskjm crno/zutim ramovima koje nigde nisam video, sem....
 
Infrastruktura me najviše zanima na ovom forumu, to me je i privuklo...
Samo, o čemu možemo da pričamo?
a) kvarovi, kojih je sve više, ne popravljau ih
b) pusti snovi
Jer - ovu ekipu ne zanima ama ništa osim BnV i šminkanja centra za niskobužetne turiste.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=632068#p632068:iv5e0v1a je napisao(la):
Piccolo » Pet Jun 21, 2019 1:05 am[/url]":iv5e0v1a]Ja znam neke koje su kažnjavali za vožnju po trotoaru, ali 99% saobraćajaca neće ti pisati kaznu za isto, razumeo bih da ti imaš bici infrastrukturu pa da umesto da ideš stazom koristiš trotoar pored, ali kod nas je to čisto izdrkavanje saobraćajaca kad im nije dan.

Tom logikom mozes i kolima kroz Knez Mihailovu jer nema predvidjena ulica za tvoj zeljeni vid prevoza kroz istu.

Ako ne postoji traka ili staza za bicikle, a neces da vozis ulicom kako je propisano po ZOBS-u onda po trotoaru GURAS bicikl, a ne vozis, tebi se to ne svidja, u redu, ali to je samo tvoj problem i ne mora da bude problem PESAKA.

Stvar je sasvim jednostavna, ne mogu da verujem da je ovo vecita tema za prepucavanje :bash:.
 
I ja ne mogu da verujem da smo kroz ovo prošli već 10 puta a opet se pojavljuju ljudi koji tvrde da bicikl ne sme da se vozi po trotoaru.

Ajmo još jedanput.
Zakon kaže: trotoar je površina namenjena prvenstveno za kretanje pešaka.
Zakon nigde ne kaže, niti implicira, da je time biciklu zabranjeno da se kreće po trotoaru.

Dok sam živ, voziću bicikl po trotoaru. Bez zvonjave, bez zaletanja, uz maksimalno poštovanje pešaka i davanje im prvenstva prolaza pa makar čekao 10 minuta da me propuste. Što nekad i biva, i ne bunim se zbog toga, kao što ne volim ni kad mene kao pešaka neki biciklista ili još gore - id*** na trotinetu požuruje da se sklonim u stranu.

Neću se nikad skinuti sa bajsa dok sam na trotoaru. Sve i da se promeni zakon, nema te osobe i tog propisa koji će me naterati da biciklom izlazim na beogradski kolovoz onda kada to ne želim. Kraj priče.
 
Vrh