Šta je novo?

Biciklistička i trotinet infrastruktura (staze, trake, signalizacija) i saveti za bezbednu vožnju

Хоћу да купим нови бајс, где куповати, на шта обратити пажњу, где је најјефтиније и наравно да је близу Раковице јер немам ауто. Први пут купујем бајс у животу и не разумем се.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=631609#p631609:2n5yuq4x je napisao(la):
astrodule » 19 Јун 2019, 20:41[/url]":2n5yuq4x]Teško ovako preko foruma, ali hajde da probam.

Gde planiraš da voziš i koliko često?

Koliko imaš kila?
60 кила, висок сам 181cm отприлике, за почетак по насељу а касније и по граду, возио бих сваки дан у зависности од кондиције.

Цена не сме прећи 20000дин.
 
E moj mršavko :)

Sa obzirom na kilažu, možeš da kupiš i najjeftiniji jer nemaš šta da polomiš :)

Moja preporuka je bajs samo sa prednjim amortizerom (ili bez njega), zadnji amortizer nikako.

Oblik bajsa neka bude MTB (mountain bike) sa točkovima 26".

Ako nikada nisi vozio bajs, moja preporuka je da kupiš najjeftiniji mogući sa 18 ili više brzina, pa zar meseci kupiš nešto bolje kada ukapiraš koliko ćeš ga često i gde voziti.

Ako nisi gadljiv na kradeno, onda oglasi, ako jesi, onda neki Capriolo.

Mogao bi @Vučko da ti da neki savet jer on od skora vozi bajs i bio je potpuni početnik, ali sada već hara ulicama grada, i maltretira vozače automobila, a njega maltretiraju ivičnjaci i šine.

Inače pravi bajs za grad ti je nešto ovakvo (moj vlažan san)

gbtp8c.jpeg
 
Moj prvi savet za nekoga ko planira da počne da vodi bicikl po Beogradu: obavezno gume sa kramponima.
Iako se vozi po asfaltu, staze i trotoari su obično prljavi i tu ima raznoraznih oštrih predmeta koji buše gume: staklići od razbijenih flaža, komadići žice, itd itd...
 
Возио сам као клинац BMX само по насељу ма ни толико а то је било пре неких 7 година, онда је пукла гума а пошто сам нагло растао брзо сам га прерастао. До августа морам да скупим паре зато сам и паузирао годину да бих се убио од рада.
 
Imas u Capitolu u Rakovici Planet bike i Intersport. U tom cenovnom rangu imas Polarove bicikle koji su u rangu sa Capriolo biciklima. Dok Intersport ima svoj brend, a i ne mogu da se setim da li ovde imaju bicikle u prodavnici. I moj savet je MTB i sa sto vecim presekom tockova. Lakse/brze se vozi a i na ove nase ravne ulice dobro dodju. I bolje stvrano obraditi paznju na gume nego na vrstu kocnica, menjaca i tome slicno, bar za pocetak.
 
Pozdrav, ja sam tek početkom prošle godine naučio da vozim bicikl sa svojih 30 godina. Na Zvezdari sam pored šume pa imam dodatne komplikacije zbog velike uzbrdice.

Evo mog iskustva: Kupio početkom prošle godine Capriolo Diavolo 600 unisex polovan za oko 6000 dinara, odgovarao mi je zbog spuštene srednje šipke jer sam imao strah od visoke šipke i nisam mogao da držim ravnotežu. 18 brzina, sasvim ok za prvi bicikl, izgustirao sam ga posle 4 meseca i shvatio da mi je prevarant uvalio kriv ram, prodao članu direktor taj bicikl :D

Kupio polovan koji je kao nov Capriolo Monitor man za 19.000 na sajtu polovni automobili (Inače je nov 27.000 ali čovek koji ga je prodavao nije znao za sajtove za bicikle pa je imao tako nisku cenu) koji je od aluminijuma čime je lakši i koji vozim po Beogradu već godinu dana uz sitne nadogradnje. Inače ovaj bicikl ima 21 brzinu i osetno se bolje penje uzbrdo zbog boljeg menjača a i lakši je nekoliko kilograma zbog toga što je aluminijumski.

Oba bicikla su bila bez amortizera, to ti ne treba po gradu i samo ti otežava bicikl, vožnju i održavanje, pogotovu na jeftinijim biciklima gde ti amortizeri više smetaju nego što koriste.

Iz mog iskustva preneo bi ti sledeće: obavezno kupi nov bicikl i ako je moguće od alumnijuma jer su lakši. Nikako polovni, ja sam imao sreće sa drugim biciklom ali sam kupio devojci neki treći i ispostavilo se da je kraden, ne bi verovao koliko ima kradenih bicikala na oglasima.

Moja preporuka je da kupiš novi Capriolo Cobra koji je solidan čelnični bicikl i košta 19.999
https://www.totalbike.rs/bicikla/mtb/co ... =916410-20

Iz mog iskustva Capriolo i Polar su isti djavo, sve se to pravi u Kini ili Tajvanu i onda sklapa kod nas i predstavlja kao naš proizvod, koliko para toliko muzike. Ja sam se lično uhvatio za Capriolo jer sam ih viđao po ulici pa mi je ostavio utisak mada je i polar istog kvaliteta.

Eventualno ako izgustiraš taj bicikl da kasnije pređeš za sezonu, dve na neki aluminijumski što će primetiti kao solidnu razliku, a do tada ćeš i znati šta ti treba od bicikla i šta ti smeta kod trenutnog.

S obzirom na kilažu pretpostavljam da nisi previše visok odgovarao bi ti ram 18. Ja sam recimo 177 i vozim ram 20.
 
Iz mog nekog iskustva, a to su mi i neki drugi iskusniji biciklisti potvrdili, za gradske uslove ti ne treba bicikl sa više od 18 brzina. Možeš da imaš bajs sa ne znam koliko brzina, posebnim menjačima, laganim ramom, ali ako ti nemaš dobre noge, džaba ti sve to.

Između polovnog i novog, naravno, ako imaš mogućnosti, uvek novi bicikl. Kod polovnog nikad ne znaš odakle je, kako ga je prethodni vlasnik održavao, i šta je radio sa njim. Novi bicikli uvek imaju garanciju.

Uz bicikl, nabavi njavažniji alat, pumpu. Iz nekog ličnog iskustva nemoj kupavati neke jeftine male pumpe, već one gde ćeš sa manje naprezanja napumpati gume.

Možda ću smešan da ispadnem, proveri mesto gde ćeš ga čuvati. Ako planiraš da ideš negde da ga ostaviš (npr. trgovina), obavezno nabavi dobar lanac i katanac. Po mogućnosti što duži. Znam da je posao i za**bancija oko vezivanja takvog dugačkog lanca, ali šta je sigurno, sigurno je.

Ako planiraš da voziš po večernjim satima ili mraku, obavezno nabavi neko svetlo, posebno nazad, da vidiš i, najbitnije, da budeš viđen.

Ako si početnik, postepeno povećavaj vreme i trase gde ćeš da voziš. Bitno je da se istreniraš dobro.

Eto, to je od mene. Ja sam više pričao o opremi, nego o bicikima.
 
Samo ti još bajs fali sa 180 i 60 kila :lol: Bolje kupi neko pečenje ili tako nešto. Ja sam mislio da se ja raspadam koliko sam mrsav sa 190 i 80 kg 8)

Znam da je ovo najgori moguci odgovor koji mogu da ti dam i mrzim kada meni neko to kaze, ali zaista, za nekih 25,26 hiljada moze vec da se nadje solidan bajs, kao sto je i moja neunistava masina. Tesko za ispod 20. Vrlo brzo se isplati jer ces manje trositi na servisiranje, ali jbg, znam, ako se nema, nema se.
 
Imaš sreće što si lagan pa nećeš imati većih problema sa biciklom od 20.000. Služiće te nekoliko godina sigurno, a i kasnija ulaganja nisu velika.
Gledaj treking bicikl ako ne misliš da silaziš sa asfalta. Bez amortizera, jer dobar amortizer sam košta preko 20000, a loš je težak, ne radi posao, kad ideš uzbrdo trošiš snagu na sabijanje amortizera, a i može da dobije luft. Kruta viljuška može da se pokvari samo padom/udarcem.
Alu ram jeste bolji, ali nisam siguran da ima nov za te pare (bude na jesen kad krenu popusti za 21-22 hiljade). Polovni bicikli su dosta povoljniji, uglavnom cenu obaraju ukradeni bicikli. Može da se nađe polovan bicikl sa računom (nije ukraden), ali baš retko.
Ja bih rekao da je ipak daleko najbitnije kako tebi legne bicikl. Treba da ti odgovara geometrija i veličina rama, nemoj da budeš lenj, probaj više različitih bicikala. Sedište postavi na takvu visinu da kada staviš petu na pedalu, koleno je skoro ispruženo. Onda stavi kurble u horizontalni položaj (tako da je jedna pedala maksimalno napred) i vidi da li ti je koleno približno iznad osovine pedale. Sedište može da se pomera napred/nazad par cm, tako da računaj da toliko možeš da kompenzuješ da bi koleno došlo gde treba. Sedi tako da ti vrh kolena bude iznad osovine pedale. Tek tada proveri da li ti je korman blizu/daleko ili visoko/nisko. Kada si na biciklu, korman treba otprilike da ti zaklanja osovinu prednjeg točka. Može da bude malo napred/nazad, ali ne mnogo.
Prednost kupovine plovnih bicikla je što možeš da ih provozaš. U radnjama su bicikli često bez pedala i nemaš gde da ih probaš pa i ne znaš kako će da ti legnu. Zato ljudi nekada prodaju skoro nove bicikle, pogreše u veličini ili geometriji (bicikli dizajnirani za bržu vožnju imaju niži i udaljeniji korman, što ume da bude neudobno nekome ko nije navikao).
Srećno u kupovini, mnogo bezbednih kilometara želim.
 
Hajde da svi malo nabacamo po nešto, pa neka se Đole muči da sve to iščita.

Za početak preporučujem 26" točkove zato što se lakše voze i jeftiniji su ti bajsevi. Kasnije ćeš videti da li ti treba veća brzina (veći točkovi 28-29" i tanje gume) ili više želiš sigurnost i deblje gume.

Pumpa - ja sam upravo za neku manju kojom ćeš moži napumpati gumu do nekog pritiska i onda dopumpati u servisu ili na pumpi. Još ako imaš tanje gume, teško ćeš naći povoljno pumpu koja može da napumpa na toliki pritisak (tanja guma se pumpa na veći pritisak).

Amortizer prednji ti ne treba jer, kao što je @klisko već rekao, samo ti otežava bajs i povećava cenu.

Svetla su po zakonu obavezna, ali realno, ja sam pristalica najjeftinijih svetala. Zadnje svetlo je crveno i tu nema mnogo razmišljanja.

Ono što mene nervira su prejaka prednja svetla, naročito ako se uključe da bljeskaju, naročito van kolovoza jer mnogo iritiraju pešake i ostale bicikliste.

Naime, nigde u Beogradu nije toliko mračno da ti treba reflektor, plus bljeskalica!? Čemu služi bljeskalica napred van kolovoza? ČEMU????

I da znaš - svako sedište će te žuljati na početku sezone. Posle 100-njak kilometara (par dana) će se guza navići. Ako ti trne piša, nešto nije kako treba (nagib sedišta, podešavanje po visini i dužini, geometrija rama, visina volana...)
 
Хвала на саветима, када га купим јавићу шта сам купио. Генерално, одговара ми све до НБГД да бих могао некако да га довеем кући. Гледао сам у Планет бајку доле у Капитолу и имају за мање од 20 сома што би мени одговарало. Не бринем за пумпу, ортак у гаражи има компресор. Не знам ни колико рам ми треба за 181цм.
 
Хвала на саветима, када га купим јавићу шта сам купио. Генерално, одговара ми све до НБГД да бих могао некако да га довеем кући. Гледао сам у Планет бајку доле у Капитолу и имају за мање од 20 сома што би мени одговарало. Не бринем за пумпу, ортак у гаражи има компресор. Не знам ни колико рам ми треба за 181цм.
 
Treba mi preporuka za prednje svetlo kao i za mesto gde da kupim unutrašnju gumu da provereno nisu bajate. Kupih jednu u Woby House-u raspala se ko zna koliko im je stajala.
 
Capriolo ili Planet ili bilo koje drugo mesto koje ima promet :)

Što se tiče prednjih svetala, opet moram da pitam (ne samo tebe) šta će ti neko kvalitetno (osim ako ne voziš po mrklom mraku)?

Pa čak i po kolovozu si vidljiv za ostale vozače i sa najjeftinijim svetlom jer svuda ima javne rasvete.
 
Ja imam nemacki bajs marke CUBE sa 30 brzina i Rock Shox amortizerom opremljen sa Shimano Deore i kramponskim gumama i zavrsava mi posao po gradu a i po težem terenu.
Ono sto bi savetovao ljudima koji žele da voze iskljucivo po gradu je da ne kupe moutain bike biciklu jer je sporiji po ravnom i po asfaltiranim ulicama u odnosu na biciklu sa tanjim gumama. Ali za neku Cross country varijantu po sumama je odlična stvar. Prednji amortizer obavezno u tom slučaju.
 
Mnogi kada kupuju bajs žive u ubeđenju da će voziti po gradu i da će ponekad da voze van asfalta.

U stvarnosti 99% nikad ne siđe sa asfalta, a kros sa tankim gumama i bez amortizera bez problema ide van asfalta kada je suvo (vozio sam prethodni takav bajs mnogo po Košutnjaku)

Sada kada si spomenuo opremu, ništa više od Deore klase ne treba većini ljudi.

Uvek se traži neki kompromis između brzine, i udobnosti, tj između tankih guma i debljih.

Sve u svemu probate, padnete, izvučete zaključak i nastavite dalje.

Mnogi ne znaju da menjaju brzine pa se muče uzbrdo ili u prazno motaju po ravnom ili krljaju menjač na početku uzbrdice.
 
Како шалтати пошто сам возио само бајсеве без мењача.
 
Pa za pocetak nikako ne saltati u toku forsiranja na pedalama, recimo na nekoj uzbrdici jer je to najbolji način da prezubča a i da padnes sa bajsa prilikom izbacivanja iz ravnoteze.

U slučaju bajsa sa prednjim i zadnjim zubčanicima na primer bajs sa 18 brzina (3 napred i 6 nazad) uvek izbegavati kombinaciju najvećeg prednjeg i najmanjeg zadnjeg tj i obrnuto najveći zadnji i najmanji prednji jer se tada lanac iskrivljuje i troši se brze tj može da prezubča.
Dakle, u principu sa takvim bajsevima 2 brzine se skoro nikad ne koriste. (Prva i 18ta u ovom slučaju)
 
Samo će ti se kasti kada budeš krenuo. Kao na kolima, samo imaš finije prenose. Uzbrdo što niži prenos, po ravnom viši.

E sad, ako si sa prirodnih nauka, možemo detaljno da objasnimo brzine. Evo samo da ti zagolicam maštu - brzine nije baš pravilan izraz. Pravilnije je reći "stepen prenosa", tj, odnos između prednjeg i zadnjeg zupčanika, a zupčanika (lančanika) ima raznih, tri napred i 6-10 pozadi, pa dozvoljene kombinacije prednjeg i zadnjeg prenosa, pa istezanje lanca...

edit: preduhitri me @spatiotecte
 
Vrh