Šta je novo?

Biciklistička i trotinet infrastruktura (staze, trake, signalizacija) i saveti za bezbednu vožnju

Ја први возим улицом и немам страх. 16 пута боље него бици стазом али јесте ризичније.
Svaki dan od kuće (Konjarnik) do posla u centru. Nemam nikakvih problema. Ipak je "radni staž" učinio svoje. Rizik? Ne razmišljam o tome. Gledam da poštujem pravila saobraćaja i predviđam situaciju.
 
Ja nemam strah kad sam u konkretnoj situaciji, da vozim ulicom, nema straha, samo je pojačan adrenalin prisutan jer si već u vožnji ulicom... al imam muku pri zamisli da treba da vozim bicikl po starom delu grada svuda sem uz reku ili noću. Tako da nije strah na ulici dok vozim, nego muka od zamisli pre nego što bih seo na bajs
 
Da dopunim sve isto kao Noki ali muka mi je pri zamisli za samo neke deonice 😀
 
Predlažem vam da jednostavno napravite dovoljan staž. Navići ćete se vremenom, videćete čega da se čuvate, a šta je bezbedno, i onda nećete ni pomišljati da se lomite i gubite vreme na stazama.
Moj staž je nekih 15 godina, pola na običnom, a pola na električnom.
 
Staza nema. Tamo gde ih kao izuzetak ima, npr. od 25. maja do Ade nema potrebe da vozim ulicom. Staž pravim u NS i ne vidim ljude da namerno idu ulicom pored staze, sem ako je u izuzetno lošem stanju, što su kratke deonice. Staza u svemu olakšava svakodnevni život i završavanje obaveza ljudi. Možeš i kesu da nosiš u rukama i umerenom brzinom se vraćaš iz prodavnice bez problema. I sa dve kese ako treba.

Otprilike objašnjena zvuče. Ja bih stepenicama do trećeg sprata. Ma ne probaj zidom, samo se vežeš zvuda gde treba zabiješ klin i ocas posla.

Ne treba mi ekstremna vožnja nego da odem do pekare, prodavnice itd. I ne samo ja nego i žena od 55 godina i dete od 9.
 
Centralne gradske opštine nisu za vožnju bajsom po kolovozu za neiskusne.

Desne ivice kolovoza su očajne, trebaju ti debele gume da ne pogineš ako nemaš mnogo staža.

Tu smo da nađemo optimalne putanje ako treba - mi iskusniji znamo gde je OK, gde može trotoarom, koje ulice koristiti kao alternativu...
 
Ovo je rešenje za Beograd.

IMG_7616.jpeg


Nadam se da će to uraditi svuda gde je traka deo kolovoza. Makar da spreči parkiranje na bici traci.

funny - ova kola su stala odmah posle stubića i upalila sva četiri migavca
 
Ti stubići trebaju da budu čelični ili betonski, da zapravo štite bicikliste od automobila. Ova guma je tu za ukras. Ko je rešen može bez problema da prođe autom preko njih.
 
Нема неке претеране разлике. Аутомобили веома лако оборе и металне стубиће. Ови се барем врате у почетни положај у 90% случајева.
Искрено, не полажем много наде у њих јер је Подгорица доказ да то није решење за наш менталитет.
 
Нема неке претеране разлике. Аутомобили веома лако оборе и металне стубиће. Ови се барем врате у почетни положај у 90% случајева.
Искрено, не полажем много наде у њих јер је Подгорица доказ да то није решење за наш менталитет.
Šta se desilo u Podgorici?
 
Ko? Biciklista? Radije bih sam da se povredim, nego neki auto da me povredi...
Iz mog 15-godišnjeg iskustva, auto koji je pored, ispred ili iza tebe te neće povrediti. Naravno, nije 100%, ali bar 99.9%.
Opasni su oni iz bočne ulice ili oni koji skreću levo pa te seku.
Jedina razlika su oni koji skreću desno pa te seku. Mada čisto sumnjam da će naši da gledaju. Ovde u Budimpešti gledaju i puštaju.
 
Опасни су и они који намерно неће да обиђу бициклисту него возе на мање од пола метра поред мене. Зато избегавам Трговачку.
 
Ne mogu na kolovozu da stoje metalni ili bilo kakvi "čvrsti" stubići. To se gotovo nigde ne radi tako.

Na trotoaru ili ivičnjaku ili na braniku neke vrste mogu metalni, ali na samom kolovozu ne mogu nikako. Pogotovu kada vozila prolaze tik uz njih, odnosno kada nema nikakve tampon zone između karoserije i stubića.
 
Onda ovakve barijere. Poenta je da su svi drugi van kolovoza ti koji trebaju da budu maksimalno zaštićeni. Koliko ima snimaka kako automobil izleti sa kolovoza, iz kog god razloga?

1000022591.jpg
 
  • Sviđa mi se
Reagovanja: mzo
Čekaj, moram da te pitam nešto...

A šta ćemo onda sa 9309900 lokacija po ovom gradu gde isto tako vozilo može da izleti sa kolovoza i pokosi, ne samo jednog biciklistu, nego recimo 20 pešaka? Jel ćemo onda da ređamo džerzi barijere od po 10 tona duž 80% ulica u Beogradu... ?

Još ovde na slici i lokaciji koju komentarišete (podvožnjak ispod Brankovog mosta), šansa da vozilo odleti u bici stazu ili trotoar, su minimalne. Jer je na nagibu, odnosno vozilo vozi po blagoj uzbrdici.

Niti ima mesta za barijere svuda, niti ima mesta čak i za izdvojene bici staze. Niti ima para, niti ima smisla da se svuda seju barijere.
 
Čekaj, moram da te pitam nešto...

A šta ćemo onda sa 9309900 lokacija po ovom gradu gde isto tako vozilo može da izleti sa kolovoza i pokosi, ne samo jednog biciklistu, nego recimo 20 pešaka? Jel ćemo onda da ređamo džerzi barijere od po 10 tona duž 80% ulica u Beogradu... ?

Još ovde na slici i lokaciji koju komentarišete, šansa da vozilo odleti u bici stazu ili trotoar, su minimalne. Jer je na nagibu, odnosno vozi po uzbrdici.

Niti ima mesta za barijere svuda, niti ima mesta čak i za izdvojene bici staze. Niti ima para, niti ima smisla da se svuda seju barijere.
U pravu si, otišao sam u ekstrem. Bilo bi lepo, osećao bih se bezbednije, ali naravno da nema ništa od toga. Mogla bi bar da se podigne staza u nivo trotoara i da se postave ivičnjaci.
 
Kad smo kod izletanja, videh prekjuče prilično iskrivljen stajališni stub na onoj krivini u Jug Bogdanovoj pre Brankovog mosta (stajalište 297). Tu se nekad zaleću iz pravca podvožnjaka, a na stanici je uzan trotoar i nema mnogo mesta za bežanje.
 
Pa da, to sam hteo da kažem, ne treba otići u ekstreme i radikalne ideje. I drago mi je da se razumemo.

Ja razmišljam u nekim sličnim ali opet malo drukčijim pravcima. Drugačiji trotoari, drugačiji ivičnjaci, humaniji trotoari i ulice i samim tim i sporije, ali zato i veća preglednost, manje vizuelnih prepreka, uvođenje novih horizontalnih oznaka i slično. Što bi na kraju, ukombinovano, dovelo do toga da tamo gde je moguće, i pešacima na trotoaru, i biciklistima na stazi (ako ima mesta) pa čak i ljudima u vozilima bude prijatnije i humanije.

Na primer, ne može ulica - kolovoz, ivičnjak, trotoar, znakovi... ovako da izgleda:
251001703.jpg

Ovo je idiotski na više nivoa. Vozače zbunjuje i odvlači im pažnju tolika šuma znakova, a pešacima oduzima još širine već uskog trotoara. I na sve to, prosto izgleda ružno. A i nebezbedno je, jer nema dovoljno jasnog razgraničenja između kolovoza i trotoara. Nego sve deluje kao neka odvratna siva šuma.

Nisam istražio sve mogućnosti i alternative za rešavanje takvih situacija. A uz to, ovaj režim mentola mi ubija entuzijazam da se bavim tim stvarima jer znam da čak i da im čovek da savršeni recept na tacni, oni će sve da urade preko one stvari i naravno preko rođačkih firmi sa masnim cenama a užasnim kvalitetom.

Ali moguće je, pogotovu jednog dana kad se ovi najure, pa da se od temelja sve reorganizuje. Višak zbunjujućih a nepotrebnih znakova se počupa ili grupiše. Ivičnjaci zamene novim, višim i konkretnijim. Visina trotoara u odnosu na kolovoz se poveća. Gde nema mesta za 2+1 uz trotoare, uvede se 1+1 i bici staza, ali onda da traka bude propisne širine, a ne 3 trake ali za Smarta. Da ti ne prolazi limarija na 30 cm od ruke dok hodaš ili voziš bajs.

Tako neke stvari, nešto u tom smeru. Prosto, da se malo konkretizuju svi ti elementi - visina ivičnjaka, širina trotoara, postavljanje znakova, preglednost, bolje označavanje i "izolovanost" bici traka, drugačije podloge, drugačije boje (ne samo 3 nijansi prljavo sive), itd...

I naravno, treba tražiti inspiraciju i ideje i kod drugih mesta po svetu koje imaju slične uslove kao mi ovde. Ali pod time mislim i na one koji imaju tesne ulice, haotične mreže ulica, uzbrdice i nizbrdice i slično. Dakle kul je što neki grad negde u Holandiji ima ulice sa po 3 trake, bici staze na obe strane, pojas zelenila i trotoar od 5 metara, kao ravni i prostrani Novi Beograd. Ali jasno je da tako nešto nije ostvarivo u ulici kao što je Pop Lukina, i još 300 drugih na Desnoj obali Save. Nego mora da se razmišlja i implementira drugačije, da se prilagodi našim uslovima, prostorima i potrebama.
 
Poslednja izmena:
U pravu si, otišao sam u ekstrem. Bilo bi lepo, osećao bih se bezbednije, ali naravno da nema ništa od toga. Mogla bi bar da se podigne staza u nivo trotoara i da se postave ivičnjaci.
Ali onda i ograda sa strane trotoara. OK, ovde ne bih pustio malo dete da ide samo, ali recimo po NBG gde je to bilo sasvim moguće i normalno je postalo nemoguće.
 
Evo kako neke zemlje rešavaju problem gde imaju uzak trotoar gde bi stubovi i žardinjere zauzimali mesta, a opet žele da potpuno eliminišu bilo kakvo zaustavljanje ili parkiranje tu:
250075140.jpg


Lepo imaš ivičnjak sa ispupčinom gore. I em razgraničava dve površine, em sprečava pentranje na trotoar. A ne sprečava prelazak pešaka ili prenošenje predmeta preko, ili recimo vatrogasce da stanu i razvuku creva iz kamiona na trotoar. Kao što sprečavaju one Šupićeve kreacije.

Slično nešto može da se uvede i za potrebe zaštite biciklista na deonicama gde je brži i veći saobraćaj. I isto tako, da se zaštite pešaci tamo gde je trotoar uzak, a saobraćaj brz (recimo, ugao Takovske i Svetogorske).

Ali naše mrzi to da rade. Kao što ih mrzi da grupišu ili da prosto nekad negde uklone višak znakova. Nego samo dođu i posade šesti po redu, na deonici od 20 metara, a već uski trotoar dodatno suze i još više naruže ulicu. I izbace mogućnost da se uvede bici staza jer prosto nema više širine.

E na takvim stvarima treba raditi.
 
Vrh