Šta je novo?

Biciklistička i trotinet infrastruktura (staze, trake, signalizacija) i saveti za bezbednu vožnju

^

Pravo da ti kazem, ink, mozda i bih kada bih bio siguran da bezbedno stizem do tacke B. :p
Uz bicklisticke staze koje dobrim delom imaju strmoglavu ivicu uz stare i propale delove trotoara, namenjene pesacima, uz mogucnost da te negde iza coska pojure dzukci :laugh: , pa do kljucne opasnosti od nervoznih i bahatih vozaca automobila od kojih strepe i pesaci koji prelaze na svoje zeleno :rolleyes: , jos dugo mi bicikl kao prevozno sredstvo u Beogradu nece ulaziti u moguca resenja. Ziveo javni gradski prevoz, zivele Liaz-grdobe! :laugh:
 
relja":39z5fjx5 je napisao(la):
Ne znam koliko ima veze sa biciklističkom stazom, ali na trotoaru u Omladinskih brigada, tačine na "pešačkom" delu, na rastojanju od oko 30-40 cm od ivičnjaka"biciklističke staze" je iskopan plitak kanal, širine par sanimetara i dubine sloja safalta. Postavljene su trake "Beoagrad puta" ali nigde nema table i na njihovom sajtu se ništa konkretno ne spominje. Taj kanal se prorstire od West 65 do nadvožnjaka preko autoputa.
Deluje kao da ima neke veze sa biciklističkom stazom, ali kakve,pojma nemam.

Meni je enigma sta su tu kopali. Ako prosiruju stazu, onda bi nekoga trebalo uštrojiti zbog prethodnih radova i projekta.

Da se kopa za neke kablove - pa valjda je lakše kroz zemlju, a ne kroz asfalt.

Kod raskrsnica se nije išlo uz stazu, nego "prilično široko"

Evo slika, pa sami zaključite:

Početak kod nadvožnjaka
IMG_2480.jpg



Raskrsnica sa bulevarom Milutina Milankovića
IMG_2470.jpg



Kraj (kod Eirport sitija)
IMG_2471.jpg
 
astrodule":32wadcbr je napisao(la):
Kraj (kod Eirport sitija)
IMG_2471.jpg

Mislim da je u pitanju kanal za neki kabl.
Na ovoj tvojoj poslednjoj fotografiji se ne vidi kako kanal završava tačno kod poklopca šahta za instalacije.
Zašto, ispod asfalta, i zbog čega tako plitko, nije mi jasno.

Možda zato što ovaj trotoar nije raskopavan čitavih godinu dana?
 
astrodule":3mlf00w1 je napisao(la):
Meni je enigma sta su tu kopali. Ako prosiruju stazu, onda bi nekoga trebalo uštrojiti zbog prethodnih radova i projekta.

Da se kopa za neke kablove - pa valjda je lakše kroz zemlju, a ne kroz asfalt.

Kod raskrsnica se nije išlo uz stazu, nego "prilično široko"

Evo slika, pa sami zaključite:

Početak kod nadvožnjaka
IMG_2480.jpg

Inače, početak je stanicu ranije u Oml. brigada. Tamo stvarno izgleda kao je u pitanju proširivanje staze, dok se ne dođe do ovog dela.
 
Ovako nonsalantno i plitko kopanje jedino moze biti za kablovsku ili telefon.
 
Meni je ovo kopanje skandalozno!
Izgleda odvratno, i kad se bude zatrpalo o ofrlje zabetoniralo može izgledati nikako drugačije do - odvratno.
Ne mogu da verujem da mi u 2011. godini i dalje prekopavamo trotoare za svaku glupost.
Na stranu činjenica da se moglo pola metra ulevo iskopati zemlja i da za par meseci bude sve kako treba...
 
zato je bolji behaton. samo se izvade kockice postavi šta treba i vrate kockice. praktičnije, jeftinije i lepše za oko,
 
Plitki kanal u Omladinskih brigada (od Autoputa do ACBa) je "rov" za optički kabl, čisto da se zna. To je trasa koja je jedina dozvoljena od strane urbanista, vodovoda, EDBa, Beograd puta, GSPa, Srbijagasa, ...
 
Паааа и код мене у насељу су раскопавали тротоаре због оптичке мреже каблова...
 
nenad78":3mstp8wj je napisao(la):
Plitki kanal u Omladinskih brigada (od Autoputa do ACBa) je "rov" za optički kabl, čisto da se zna. To je trasa koja je jedina dozvoljena od strane urbanista, vodovoda, EDBa, Beograd puta, GSPa, Srbijagasa, ...
Hvala na informaciji!

Je8o im ja svima m. na gomili, banda mafijaška!
 
Video sam i ja ovo juče, samo sam se malo nasmejao i pazio da ne upadnem u taj rov. Ono samo bu**** može da odobri, ali budale i lopovi nam vode zemlju dugi niz godina tako da sam već oguglao. Ima i mnogo gorih stvari - npr. savski nasip prema ostružničkom mostu - po njemu redovno, pored automobila, idu i natovareni kamioni. To može samo ako je vlast ili ekstra luda ili ekstra mafijaška.
 
nenad78":20ubht3f je napisao(la):
Plitki kanal u Omladinskih brigada (od Autoputa do ACBa) je "rov" za optički kabl, čisto da se zna. To je trasa koja je jedina dozvoljena od strane urbanista, vodovoda, EDBa, Beograd puta, GSPa, Srbijagasa, ...

Zar nije lakše, jeftije, brže i estetski lepše
potkopati ispod ivice (ivičnjaka) biciklističke staze ( vidi fotografiju iznad )
još ako se optički kabal stavlja u rebrasto crevo lako ga je zaliti i sa malo betona
u situacijama kada kabal popreko preseca tu biciklističku stazu provlačenje kratkog kanala ispod nje nije teško

Po meni neko bi morao da nadoknadi štetu i još kaznu da plati BGDu za takav rad.
 
boca-ica":3qmhnbuh je napisao(la):
Zar nije lakše, jeftije, brže i estetski lepše
potkopati ispod ivice (ivičnjaka) biciklističke staze ( vidi fotografiju iznad )
još ako se optički kabal stavlja u rebrasto crevo lako ga je zaliti i sa malo betona
u situacijama kada kabal popreko preseca tu biciklističku stazu provlačenje kratkog kanala ispod nje nije teško

Po meni neko bi morao da nadoknadi štetu i još kaznu da plati BGDu za takav rad.

Još lakše je ukopati ga i zaliti betonom ispod travnjaka i preko ponovo zasaditi travu.

Ovako, sve se namerno radi kontra logici, samo da uvek bude radova koji bi se naplatili iz budžeta.

Prestao sam da brojim koje je ovo po redu raskopavanje Omladinskih brigada od 2007 do danas.
 
Ne smeju tako blizu drvecu da kopaju po pravilima.Lepo rece nenad da ne daju urbanisti.
 
Najlakše, najjeftinije, i estetski najprihvatljivije je da se, kad se trotoar popravlja i raskopava zbog nečega, odjednom postave sve moguće cijevi i kablovi, ili bar tuneli-vodilice, u koji bi se te cijevi i kablovi u budućnosti mogli postaviti. No, to se kod nas još nikada nije desilo.
Kada su prije desetak godina raskopali kompletan centar Novog Sada u svrhu rekonstrukcije vodovodne i kanalizacione mreže, te postavljanja novog trotoara, jedan profesor sa FTN u Novom Sadu (elektrotehnički odsek) je, vidjevši kanale oko dva metra dubine i širine, odmah uputio prijedlog da se izdvoji dodatna suma i u kanale postavi i mreža optičkih kablova, našta mu je odgovoreno otprilike: "Ima pametnijih i kompetentnijih od tebe da određuju kako i kada će se optika postavljati u ovom gradu!".
 
vucko":1mlom7o3 je napisao(la):
Ne smeju tako blizu drvecu da kopaju po pravilima.Lepo rece nenad da ne daju urbanisti.

Da, ali za ovo treba kanal za tanki kabl, širine kao na slici. To ne bi bilo ni 10 santimetara travnjaka, koji bi se vratio u prethodno stanje.
Mislim da je nešto drugo u pitanju, ali nema veze...

Nego, ako se optika postavlja tako plitko, šta će biti kada se ponovo bude raskopavao trotoar?
 
zato kažem behaton i samo se povade kockice i posle vrate....


sve se uradi za dan i uopšte se ne primećuje. a da ne pričamo da je behaton jeftiniji od asfalta.....
 
МилисаВ је у праву. Тако је ових дана урађено у Булевару Војводе Мишића, преко пута Сајма. Повадили су један ред бехатон плоча, ископали каналић, положили каблове и плоче вратили. Већ сада се не види да је ту уопште било шта рађено.
 
Hm. . . . često sam viđao nakon takvih zahvata ružno ulegnuce
verovatno se time narušava podloga, a kasnije voda učini svoje, i eto rugla još ispunjeno prljavom barom. . . .
 
И ја сам виђао, али овога пута то није случај. Не може да се препозна. Чак су водили рачуна где су биле зелене, а где црвене плоче (за шта их је раније савршено болео орган).
 
Eto znaci jedne ogromne prednosti behatona koja se cesto previdi.
 
Behaton sam viđao na sve strane u Madridu. Inače, mislim da je problem "mapiranje" tih kablova, tj. da su kablovi planirani da idu posred trotoara, i ne smeju ići negde drugde zbog radova.

Znači, neki id*** koji je planirao ulicu nije predvideo raskopavanje (ili nisu razmišljali o telekomunikacionim kablovima).
 
relja":khkcukf1 je napisao(la):
vucko":khkcukf1 je napisao(la):
Ne smeju tako blizu drvecu da kopaju po pravilima.Lepo rece nenad da ne daju urbanisti.

Da, ali za ovo treba kanal za tanki kabl, širine kao na slici. To ne bi bilo ni 10 santimetara travnjaka, koji bi se vratio u prethodno stanje.
Mislim da je nešto drugo u pitanju, ali nema veze...

Nego, ako se optika postavlja tako plitko, šta će biti kada se ponovo bude raskopavao trotoar?

Proces pribavljanja svih saglasnosti za kopanje rova za optički kabl traje (u zemlji Srbiji) od oko šest meseci (ako ste ministar prostornog planiranja i vlasnik firme za polaganje, eksploataciju & održavanje ovakve firme) pa sve negde do dve godine ukoliko idete legalnim putem i pribavljate saglasnosti svih subjekata koji su dužni ili da vam izdaju saglasnost ili da vam izdaju uslove koje morate ispuniti da bi vam izdali saglasnost na trasu kojom želite da položite kabl.
Ne možete ići suviše blizu ivičnjaku - GSP & Sekretarijat za saobraćaj ne dozvoljavaju ugrožavanje autobuskih stajališta.
Ne možete ići ispod travnate površine - Srbijagas & Telekom su već zauzeli taj pojas, a Zelenilo će vas nataći na neomašćen kolac prilikom podnošenja zahteva za saglasnost.
Ne možete se povući u zeleni pojas (ka zgradama) - ne dozvoljavaju Zelenilo, BVK i EDB koji već ima svoju kablovsku/vodovodnu/kanalizacionu kanalizaciju u tom pojasu.
Niko od navedenih prethodnih ne dozvoljava da se provučete njihovom trasom zato što oni imaju već isplanirano neko proširenje mreže (ili već nešto drugo, a mito & korupcija nisu opcija). Takođe, izbegavate što je više moguće ukrštanja sa drugim kanalizacijama.
Angažujete geometra koji sa katastrom (koji štrajkuje & radi smanjenim kapacitetom) proverava plan podzemnih instalacija i pronalazi jedinu moguću trasu.
Kreću radovi, a mašina koju ste angažovali seče optiku drugog vlasnika koji ju je postavio na divlje (i ta trasa nigde nije ucrtana u planovima). Radovi se otežu zato što mašina ne sme da krene punim tempom rada nego se ide metodom "pipanja u mraku".
Posle dve godine od planiranja deonice, menadžment vas pita zašto posao nije gotov i šta (ili ko) sprečava da se posao završi. Posledice zašto posao nije gotov se osećaju sa svih strana, a vi crvenite.
Kada je konačno kabl postavljen, dolazi deo koji se u sprskom jeziku zove "još neko kopa" i taj neko seče vaš i kablove drugih operatera. Katastar nije ubacio novu trasu u "zbirku podzemnih instalacija"! Kreće novo raskopavanje trotoara (ili čega već drugog) da bi se otklonio kvar.
Optička deonica se pušta u rad (posle, recimo 30ak meseci). Sreća ne traje dugo. Romviljani (ili drugi sakupljači sekundarnih sirovina) upadaju u neobezbeđeni šaht i u potrazi za bakrom kasape optiku koju koristite vi, a i optiku drugih korisnika. Posle nekoliko dana saniranja kvara (i traženja parking mesta za kombi ekipe koja otklanja kvarove, pošte, jelte, svi živi operateri su iskasapljeni i svi žele da kvar otklone u što kraćem roku) vi prelazite na bežično rešenje i psujete na sav glas zašto to niste uradili još prvog dana (u tom trenutku ne pitate za cenu koju plaćate za sve ono što vam je potrebno da ponovo uspostavite servis koji donosi prihode - ne pitajte šta se događa kada vam preseku bežičnu deonicu, a verujte mi i to se dešava kada počne da niče nova zgrada koja poprilično štrči u vis :) ).

A sad malo teorija:
Van gradova optika se postavlja na oko 1m dubine. U gradovima ide plitko, nekad i na samo 20ak cm ispod asfalta (ili behatona). Biciklistička staza je idealno rešenje zato što se teški saobraćaj ne kreće po njoj i minimalne su mogućnosti za oštećivanje kabla.Optički kabl se "uduvava" u plastično crevo. Kroz jedno srevo mogu da prođu tri ili maksimalno četiri optička kabla (zavisno od debljine, odnosno broja optičkih vlakana u kablu).

Više detalja (ako nekog interesuje):
http://en.wikipedia.org/wiki/Fiber_optic
http://en.wikipedia.org/wiki/Optical_cable
http://en.wikipedia.org/wiki/Cable_jetting
 
Vrh