Šta je novo?

Biciklistička i trotinet infrastruktura (staze, trake, signalizacija) i saveti za bezbednu vožnju

Od kada me je oborio lik u sumrak (a imao sam upaljeno konstantno crveno svetlo i reflektivnu odeću), nemam razumevanja za vozače. Prednju bljeskalicu ne koristim, ako je ona problem. Samo konstantno svetlo napred.
 
Mislio sam da je ovo tema o biciklističkoj infrastrukturi, a sad sam skontao da u naslovu ima i ovaj deo "saveti za bezbednu vožnju", ok.

Moj savet za bezbednu vožnju je sticanje iskustva i prilagođavanje ponašanja biciklista ponašanju vozača automobila, a dominantan stil vožnje je ofanzivan i agresivan, pa sam godinama shodno tome i ja naučio da se ponašam tako. Ako se ponašam drugačije, na mnogo više negodovanja od strane vozača nailazim. A što više iskustva imam, to je motorni saobraćaj u Beogradu haotičniji, pa se samim tim i ja ponašam sve luđe i boli me uvo da se prilagođavam zakonu kao štreber i posebno ne na svoju štetu, kada se zakon poštuje proizvoljno, kako kome odgovara, posebno od strane onih koji upravljaju vozilima koja mogu da ubiju. Bicikl to nije.

Obratite pažnju na svoje ponašanje umesto toga. U poslednje vreme prečesto viđam vozače automobila kako uleću velikom brzinom u raskrsnice čak i pri desnom skretanju, žureći da prođu kroz semafor, to su situacije u kojima se strada. Mobilni telefoni takođe, doslovno juče žena u uskoj ulici u naselju ne gleda drum, a kreće se gledajući u telefon. Usporavanje pred pešačke prelaze je idejni koncept koji u ovom gradu ne postoji i prevashodno zbog toga se osećam mnogo bezbednije kada se krećem kolovozom, zato što vozači automobila tu očekuju druga vozila, pa igrom slučaja primete i mene.

Saberite se i odje*******ite od biciklista bukvalno, posebno ako nikad niste u dužem kontinuitetu koristili bicikl kao prevozno sredstvo raznim putanjama kroz grad - onda nemate pojma kako je to. Drugo, ima nas par hiljada, dok je automobila na stotine hiljada, i mi smo vam problem. je*******o vas zakon isto, to je vaš, automobilski zakon. Biciklističke staze su usrane. Kada dostignu kvalitet kolovoza, možemo da pričamo o nekakvim obavezama. Do tad ću voziti kolovozom i kroz Jurija Gagarina i preko Mosta na Adi i kuda god hoću, zato što imam 8 atmosfera u točkovima, putanje su mi preko 15 kilometara u jednom smeru i ne mogu da se trkeljišem po ivičnjacima, kroz retardirane raskrsnice, niti želim da maltretriam pešake. Hoću i ja zeleni talas. Veoma je jednostavno zapravo. To što saobraćajni inženjeri, saobraćajni policajci i vozači koji nikad ne izlaze iz automobila misle da su naši točkovi kockasti je problem koji oni moraju da reše u svojim kockastim glavama, a ja nisam dužan da svoju slobodnu volju držim na pauzi dok se to ne desi. Pre neki dan mi komunalci iz auta trube i sugerišu da idem na trotoar u Nemanjinoj, a na trotaru tu ispred Vlade u tom trenutku neki protest. Ta sranja nacrtana po pločama se isto računaju kao biciklističke staza u ovom gradu, ja bih im rekao da poskidaju one vertikalne stubove koji ih označavaju i da ih si nabiju u dupe, umesto toga mogao sam samo da im pokažem srednjaka i da nastavim svojim putem.

Prijatnu vožnju vam želim, koliko god da je to moguće u vašim, automobilskim gužvama! Meni je do jaja baš ovako kako se ponašam, obožavam bicikl i sve više obožavam sve prednosti koje meni donosi sve veći haos koji automobili stvaraju. I nadam se da će ekipe iz Sankt Petersburga sve više voziti bicikle po gradu, samostalno i u grupama, da vas i nas sve još malo edukuju o tome kako se voze bicikli u gradovima prilagođenim automobilima!

 
Mislio sam da je ovo tema o biciklističkoj infrastrukturi, a sad sam skontao da u naslovu ima i ovaj deo "saveti za bezbednu vožnju", ok.

Moj savet za bezbednu vožnju je sticanje iskustva i prilagođavanje ponašanja biciklista ponašanju vozača automobila, a dominantan stil vožnje je ofanzivan i agresivan, pa sam godinama shodno tome i ja naučio da se ponašam tako. Ako se ponašam drugačije, na mnogo više negodovanja od strane vozača nailazim. A što više iskustva imam, to je motorni saobraćaj u Beogradu haotičniji, pa se samim tim i ja ponašam sve luđe i boli me uvo da se prilagođavam zakonu kao štreber i posebno ne na svoju štetu, kada se zakon poštuje proizvoljno, kako kome odgovara, posebno od strane onih koji upravljaju vozilima koja mogu da ubiju. Bicikl to nije.

Obratite pažnju na svoje ponašanje umesto toga. U poslednje vreme prečesto viđam vozače automobila kako uleću velikom brzinom u raskrsnice čak i pri desnom skretanju, žureći da prođu kroz semafor, to su situacije u kojima se strada. Mobilni telefoni takođe, doslovno juče žena u uskoj ulici u naselju ne gleda drum, a kreće se gledajući u telefon. Usporavanje pred pešačke prelaze je idejni koncept koji u ovom gradu ne postoji i prevashodno zbog toga se osećam mnogo bezbednije kada se krećem kolovozom, zato što vozači automobila tu očekuju druga vozila, pa igrom slučaja primete i mene.

Saberite se i odje*******ite od biciklista bukvalno, posebno ako nikad niste u dužem kontinuitetu koristili bicikl kao prevozno sredstvo raznim putanjama kroz grad - onda nemate pojma kako je to. Drugo, ima nas par hiljada, dok je automobila na stotine hiljada, i mi smo vam problem. je*******o vas zakon isto, to je vaš, automobilski zakon. Biciklističke staze su usrane. Kada dostignu kvalitet kolovoza, možemo da pričamo o nekakvim obavezama. Do tad ću voziti kolovozom i kroz Jurija Gagarina i preko Mosta na Adi i kuda god hoću, zato što imam 8 atmosfera u točkovima, putanje su mi preko 15 kilometara u jednom smeru i ne mogu da se trkeljišem po ivičnjacima, kroz retardirane raskrsnice, niti želim da maltretriam pešake. Hoću i ja zeleni talas. Veoma je jednostavno zapravo. To što saobraćajni inženjeri, saobraćajni policajci i vozači koji nikad ne izlaze iz automobila misle da su naši točkovi kockasti je problem koji oni moraju da reše u svojim kockastim glavama, a ja nisam dužan da svoju slobodnu volju držim na pauzi dok se to ne desi. Pre neki dan mi komunalci iz auta trube i sugerišu da idem na trotoar u Nemanjinoj, a na trotaru tu ispred Vlade u tom trenutku neki protest. Ta sranja nacrtana po pločama se isto računaju kao biciklističke staza u ovom gradu, ja bih im rekao da poskidaju one vertikalne stubove koji ih označavaju i da ih si nabiju u dupe, umesto toga mogao sam samo da im pokažem srednjaka i da nastavim svojim putem.

Prijatnu vožnju vam želim, koliko god da je to moguće u vašim, automobilskim gužvama! Meni je do jaja baš ovako kako se ponašam, obožavam bicikl i sve više obožavam sve prednosti koje meni donosi sve veći haos koji automobili stvaraju. I nadam se da će ekipe iz Sankt Petersburga sve više voziti bicikle po gradu, samostalno i u grupama, da vas i nas sve još malo edukuju o tome kako se voze bicikli u gradovima prilagođenim automobilima!

Амин! Наклон господине. :sesir:
 
Ni ja nemam ništa protiv kršenja propisa (ni kao pešak ni kao biciklista) kada ne ugrožavamo druge.

Naravno, ako žurim vozim kolovozom, prolazim na crveno i slične stvari, ali zaista mislim da nikoga time ne ugrožavam. Da bi se to radilo mora se imati dobar pregled situacije i znati propise. Ali najvažnije mi je da nikoga ne ugrozim fizički.

Jedino što se trudim je da na kršim propise ako me neko dete gleda.
 
Сваки дан пролазим Светогорском бајсом и тамо су семафори такви да је често црвено за аутомобиле док је на подужном пешачком и даље зелено за пешаке, односно и даље црвено и за аутомобиле у попречној улици. Ту је за мене заправо најбезбедније да прођем на црвено у противном улазим у проблем са возачима трола и аутобуса али и таксиста који просто обожавају ту да ухвате зелени талас и издивљају.

Такође, ако нема пешака избијем на чело колоне и полако пређем пешачки и станем испред (ако нема десног скретања бусева) како би ме возачи видели и имао предност по поласку/паљењу зеленог - Не задржавам саобраћај и боље и безбедније за све а по закону прошао кроз црвено.

Искусан сам возач и солидно искусан бициклиста и мислим да ми треба највише да утичемо на мењање културе транспорта у граду. Драго ми је да видим пораст бициклиста који исти користе као главно средство превоза до посла и назад. У неком тренутку ћемо бројношћу и рационалношћу нашег избора натерати власт да нам обезбеде иоле пристојну инфраструктуру. Сад смо котрљајућа реклама за бициклизам.
 
Јбг, зависи и од релације којом се иде до посла и назад, односно локација становања/посла. Ја ту имам среће: 60% каква-таква бици стаза и/или одвојен широк тротоар, 30% релативно слабо прометне улице са трећом траком или шинама (Светогорска, 27. Марта) и само 10% критичне деонице где је опет у одласку низбрдица па се и сјурим некако а у повратку на уски тротоар па полако. Такође, имам клизно радно време па кренем после девет и избегнем јутарњи шпиц.

Мени кола више нису опција осим кад је неки кијамет. Релација је таква да сам годинама гађао најгоре колоне у повратку преко моста. Са бициклом живот у граду ми је постао доста пријатнији. Од најгорег стреса дневна путовања су ми постала задовољство и рекреација. Носи то са саобом ризике, наравно, али не пада ми на памет да опет дневно губим сат-сат и по живота због ретардираних власти који ову паланку од једва милион становника у полу-урбаној зони нису могли да повежу и организују.
 
Poslednja izmena:
Велики посао за све нас су одрадили волт и глово камиказе на оним електро склепотинама које су иначе незаконите. Прави електрични биицкли имају блокаду на 25 км/х а ови јуре и до 70-80 на сат.

Због њих и њихове бројности возачи су почели да обраћају пажњу. Ја сам једном доживео да сам био крив и мало исекао таксисту на тргу и он спушта прозор и реко сад креће напушавање кад он мени:
- Извини
Ја: :oops:
 
Da, ali ortopedija je puna Volta i Glova. Čak i jedan naš forumaš. Divljina je to - danas jedan sa kotorskim tablama u Oml. brigada zamalo pokosi ljude na pešačkom prelazu, predamnom.

Mora da se pripitomi to Sveto Dinarstvo, knjigom ili batinom. Ovako - ne ide.
 
meni su dostavljaci, gori na bajsu nego na trotinetu. stalno ih vidjam po nbg bulevarima, voze po sred, iako postoji dobra bici staza pored (tj krse zakon). Auspuh da mi predne slomili bi kljucnu kost jer su tu medju auta kao perce

a wolt auta to mi je poseban vid divljastva, mada ceo bg je divlji zbog saobracaja, zato ga i sve manje volem
 
U Jurija Gagarina redovno stanje da voze ulicom i to ne samo dostavljaci vec i drugi "ljubitelji biciklizma" a na samo 3 metra ima bici stazu. (pricam iz pravca blokova ka gradu).
 
Naravno da ćemo da vozimo po kolovozu koji se redovno održava, umesto po ispucaloj, krivoj, izbledeloj bici "stazi" punoj pešaka, srče od stakla i rupetina, sa gomilom ivičnjaka koje treba savladati ili tako što ćeš maksimalno usporiti ili će ti pući nešto na bajsu. To što ljudi misle da je staza, to je zapravo truli raspad.
 
Poslednja izmena:
Planiran da odem do NS vozom I da ponesem bajs. Nisam išao 100 godina. Mora li na šalteru/ sajtu da se kupi karta ili može u vozu uz doplatu za bajs? Ne bih uzimao ranije zbog potencijalne gužve i nemogućnosti da ga unesem
 
Nažalost to je čest slučaj da izađeš na kolovoz ne iz obesti nego jer je ravno pa je prijatnija vožnja...

U vozu svakako može da se doplati 100 dinara, a za šalter ne znam...
 
Да, стаза у ЈГ је у таквом стању да је боље да је нема. Оно је већ небезбедно. Да возачима пластично објасним, оно је бициклистички Стари Савски мост. У сличном стању је и у Милутина Миланковића.
 
Naravno da ćemo da vozimo po kolovozu koji se redovno održava, umesto po ispucaloj, krivoj, izbledeloj bici "stazi" punoj pešaka, srče od stakla i rupetina, sa gomilom ivičnjaka koje treba savladati ili tako što ćeš maksimalno usporiti ili će ti pući nešto na bajsu. To što ljudi misle da je staza, to je zapravo truli raspad.
Ja vozim tom stazom bajs, pesaka ima u jednom delu i to najvise kod pijace u Bloku 44, posle toga prema Adi i nema, a koliko ti prodje auta pored tebe dok vozis ulicom vise od pesaka?
Staza jeste negde ispucala al nema velikih rupa ima na dva mesta gde je korenje diglo stazu, a isto toliko je i kolovozna traka losa, tako da ta tvrdnja da je staza losa a kolovozna traka je odlicna ti pada u vodu.
Na sve to imas 3 ili 4 autobuske stanice gde prelazis na beton po kojem izbegavam i autom da idem a kamoli da vozim bajs tuda.

Malopre sam se vracao sa ade i idem preko msta na adi lik na bajsu na kolovoznoj traci, jel i na mostu na adi popucala staza?
 
Да, стаза у ЈГ је у таквом стању да је боље да је нема. Оно је већ небезбедно. Да возачима пластично објасним, оно је бициклистички Стари Савски мост. У сличном стању је и у Милутина Миланковића.
У Јурија Гагарина су ивичњаци критични, а у Булевару Милутина Миланковића и Булевару Зорана Ђинђића је бар дупло горе.
 
Да, стаза у ЈГ је у таквом стању да је боље да је нема. Оно је већ небезбедно. Да возачима пластично објасним, оно је бициклистички Стари Савски мост. У сличном стању је и у Милутина Миланковића.
Pa nebezbedno je ako vozis 50+, Ovako je prihvatljivo. Vozimo drugar i ja cesto JG/Nasip - Ada, za normalnu voznju nije idealno ali pre bih vozio tu nego po ulici.
 
Dobro, zaključili smo da svako ima svoje viđenje. Ali najgore je kada naše viđenje pokušavamo da nametnemo drugima i onda se ljutimo kada ga taj drugi ne prihvati.

Svira meni lik iz auta i dere se - zašto voziš kolovozom kad imaš bici stazu. A ja ga onda na semaforu pitam - majstore sveznajući, kako ću sa bici staze do dušanovca? Uđi bar jednom u životu u tuđe cipele pa se onda deri.

Na osnovu prakse zakoni treba da se menjaju. Vožnja kolovozom pored bici staze ne sme da bude zabranjena.
Doduše i u sadašnjem zakonu nije eksplicitno zabranjena, nemušto se čitalac navodi da jeste, a možda ipak i nije.
 
Malopre sam se vracao sa ade i idem preko msta na adi lik na bajsu na kolovoznoj traci, jel i na mostu na adi popucala staza?
Nemoj gledati samo iz svog ugla ada-blok 44.
Već smo gore konstatovali da je kolovoz na mostu jedini logičan i efikasan izbor za nekoga ko ide west65-drajzerova
 
A sta ti je lose rekao, imas bici stazu zasto koristis ulicu, tamo gde nemas bici stazu koristi kolovoz, ja nisam rekao nista drugo osim da je u Juroja Gagarina gde ima bici staza ne koristi se nego voze ulicom. Toliko se ovde kuka, hocemo bici staze, hocemo da podignemo svest gradjana da voze biciklu umesto auta, a onda te iste gradjane usporavas gde ima bici staza zato sto je nekom lepse da vozi kolovozom, narucito ujutru kad je aktivna zutra traka i onda bus ide klaj klaj za biciklistom a ne moze da udje u srednju traku jer je punta auta i onda jedan pametni biciklista blokira 100 putnika u tom autobusu a vidjao sam takvu scenu.

A sta ti je problem da se spustis ispod mosta pa ispod mosta na Bulevar Vojvode Misica, ja ako idem gore do KBC-a, idem ispod mosta, pa deo ulicom do Careve Cuprije i onda gore na kruzni tok i onda Uzickom do KBC-a, bolji i laksi put nego da se penjem Drajzervovom, a jednom sam se spustao Drajzerovom i vise nikad, otpale mi ruke, ona i kolima kad idem samo odskacem.
 
Znaš kako, ako može da se desi da jedan biciklista "blokira 100 ljudi" u autobusu, jer autobus ne može da ga zaobiđe tako što će ući u levu traku za par sekundi, onda nešto deeebeeelo nije u redu sa tim gradom i saobraćajem u njemu, a biciklista je ponajmanje kriv za to.
 
U pravu si, do mene je problem sto gledam da postujem sve ucesnike u saobracaju pa ako imam bici stazu kakva god da je cu ici njom, a ne blokirati drugi saobracaj jer isto tako verujem i drugi vozaci bicikli nekad koriste auto pa bi ih nerviralo da obilaze mene na ulici a imam bici stazu na 3m odatle.
 
Vrh