Šta je novo?

Biciklistička i trotinet infrastruktura (staze, trake, signalizacija) i saveti za bezbednu vožnju

На мосту преко Аде постоји засебна стаза, нажалост без везе ка булевару Патријарха Павла.

На Газели фали бициклистичка стаза уз рампе и да се споје са постојећим техничким стазама које имају лепу ширину.

Опет остаје споран Мостар као петља за вожњу.
 
Moram da uputim apel biciklistima da ne koriste Gazelu ili Most na Adi (kolovoz) za vožnju, ili barem da ne govore da to rade.

Ne brinem ja za vas koji to radite, nego će neko neiskusan da pomisli kako to nije loša ideja.
Ma slažem se. Pogotovo su opasni "češljevi". Za tren nepažnje može se desiti da ti upadne točak u spoj (za debele gume to je manji problem) i eto nevolje. Gazela nije dobra za bicikliste i ako zvanično jeste gradski bulevar (nećemo sad o tome da li još uslovi dozvoljavaju vožnju bickle po njoj). Velike se brzine razvijaju i manje iskusni biciklisti mogu da se uplaše, mrdnu volan levo-desno i opaaaa. Ja sam iskoristio gužvu i već pomenute brzine vozila 18-21km/h. Inače ne bih. Most na Adi sam koristio kada je bio aktivan buvljak. Nisam imao problema. Vozio sam putem jer se sa staze koja je uz desnu ivicu kolovoza (gledano ka hipodromu) ne može isključiti ka Sajmu ili Bulevaru P. Pavla. Kakav nedovrš.
 
Meni recimo takvi mostovi nisu problematični ako se ide od poslednje ulazne erampe do prve izlazne rampe.

Ali recimo produžavanje pravo ka Košutnjaku na Mostu na Adi mi je veoma stresna situacija jer imamo 2 trake koje "silaze" na Adu, a tu biciklista produžava pravo.

A imamo i onaj saobraćajni nonsens, da ko krene biciklom Bulevarom heroja sa Košara ka Mostu i ne isključi se za Belvil, ulazi u prkršaj iz koga ne može da izađe kada dođe do dela gde postoji biciklsitička staza na trotoaru (rampa iz Jurija Gagarina).
 
Od west 65 kule do drajzerove, preko mosta na adi ne može nikako osim kolovozom.
Slažem se da je veoma neprijatno. Naročito kada se treba prestrojiti iz krajnje desne u srednju traku.
 
A imamo i onaj saobraćajni nonsens, da ko krene biciklom Bulevarom heroja sa Košara ka Mostu i ne isključi se za Belvil, ulazi u prkršaj iz koga ne može da izađe kada dođe do dela gde postoji biciklsitička staza na trotoaru (rampa iz Jurija Gagarina).
Koji je to prekršaj?
 
Upravo to videh i htedoh da okačim link 🙂

Jedino me brine što je sve debeli futur, pise čak da je moguća i obustava postupka jednom kad otvore ponude...

"Рок за подношење понуда био је до 29. јануара, па би ускоро требало да буде донета одлука о додели уговора или пак обустави поступка."

Al ajde da verujemo da će sve ići po planu i da im neće trebati 100 godina da je dovrše.
 
"Ggradiće se", "Trebalo bi", "Planirana je"... Ne lipši magarče.
Linijski park od nekoliko kilometara je već probio rok za završetak izgradnje. Ovde ima oko 80km. Ne znam ko još veruje u ovaj projekat.
 
Voziti po mostu na Adi kolovoz je suludo. Postoji dovoljno široka bici staza sa koje se vrlo lako ide ka Adi, Sajmu ili Rakovici. Više puta nedeljno idem Miljakovac-NBG-MIljakovac bajsom bilo preko Brankovog mosta bilo preko mosta na Adi. Veza sa Sajmom je bici staza pored Save a sa P Pavla je malo komplikovanija ali dosta sigurna. Kada se spusti sa mosta ka Adi odmah se polukružno okrene, prođe ispod mosta, pa u desno ispod nekadašnje pruge pa levo na kruni tok koji vodi od Sajma ka Rakovici i NBG. Posle samo pravo ka Topčideru.
Pre neko veče je slabo osvetljen biciklista išao mostom i ja sam ga jedva video.
Bulevar Heroja sa Košara takođe ima dosta sigurniju vezu. Ide se njim skroz do prvog isključenja sa mosta, spusti se njime i pravo tom ulicom do Jurija Gagarina i bici staze za Most ka Adi. Široko i malo saobraćaja
 
Voziti po mostu na Adi kolovoz je suludo. Postoji dovoljno široka bici staza sa koje se vrlo lako ide ka Adi, Sajmu ili Rakovici. Više puta nedeljno idem Miljakovac-NBG-MIljakovac bajsom bilo preko Brankovog mosta bilo preko mosta na Adi. Veza sa Sajmom je bici staza pored Save a sa P Pavla je malo komplikovanija ali dosta sigurna. Kada se spusti sa mosta ka Adi odmah se polukružno okrene, prođe ispod mosta, pa u desno ispod nekadašnje pruge pa levo na kruni tok koji vodi od Sajma ka Rakovici i NBG. Posle samo pravo ka Topčideru.
Pre neko veče je slabo osvetljen biciklista išao mostom i ja sam ga jedva video.
Bulevar Heroja sa Košara takođe ima dosta sigurniju vezu. Ide se njim skroz do prvog isključenja sa mosta, spusti se njime i pravo tom ulicom do Jurija Gagarina i bici staze za Most ka Adi. Široko i malo saobraćaja
Куда тачно пролазиш када идеш рутом НБГ-Миљаковац преко моста на Ади? Ја сам једном ишао тим правцем, прво преко бициклистичке траке на мосту а онда се провлачио доле испод моста, па уз уклоњену пругу, па кроз топчидер и било је јако незгодно. Осим да се вози коловозом, не видим другу опцију а да је иоле практична.
 
U vezi sa vidljivosti biciklista naročito noću, apelujem da uvek obučete nešto fluorescentno ili barem svetliju majicu. Žuti prsluci su kod Kineza 200 dinara. Zimi je to pogotovo problem jer mrak pada rano. Viđao sam kolege bicikliste da su skroz u tamnoj odeći. Molim vas kupite bar treptuća svetla (opet kod Kineza prednje i zadnje 250 kinti). Mislite na svoju bezbednost.
 
Језиво је како су бициклисти слабо уочљиви ноћу без светла или прслука.
 
Куда тачно пролазиш када идеш рутом НБГ-Миљаковац преко моста на Ади? Ја сам једном ишао тим правцем, прво преко бициклистичке траке на мосту а онда се провлачио доле испод моста, па уз уклоњену пругу, па кроз топчидер и било је јако незгодно. Осим да се вози коловозом, не видим другу опцију а да је иоле практична.
Teško objasniti lako voziti :)
Čim se spustiš sa mosta odmah polukružno pa bici stazom ispod mosta. Odvajaš se udesno i prođeš ispod podvožnjaka. Skreneš levo na kružni tok i pratiš putokaz za Rakovicu. Otprilike tuda ide 3A. To je najbolja staza za sada što sam našao.
Iz pravca grada idem slično samo se isključim kod rečne policije
 
Možemo mi da apelujemo do sutra, takve stvari se ne rešavaju apelima već kažnjavanjima.

Vožnja bicikla povlači i neke obaveze, a to je ispravno svetlo napred i pozadi.

Koliko me nerviraju neosvetljeni, toliko me nerviraju i "preosvetljeni", tj, oni sa jakim bljeskalicama ili običnim svetlima uperenim na gore.

I opet, nema mi tu šta da izmišljamo, lepo piše u Zakonu kakvo svetlo sme i mora da se koristi i kada.
 
Piše ovo u članu 81 ZOBS-a:
"Prilikom kretanja noću i u uslovima smanjene vidljivosti:
...
bicikl mora da ima upaljeno jedno belo svetlo na prednjoj strani i jedno crveno svetlo na zadnjoj strani"
Ništa o intenzitetu ili usmerenosti snopa. Prema ovome, bljeskalice nisu dovoljne, ali nisu zabranjene.
 
I ja mislim da su bljeskalice dozvoljene. Što je i razumljivo, inače bi bajs morao da ima agregat ili bateriju ko iz Tesle da održava to svetlo.

Samo što treba spustiti te bljeskalice kada se noću vozi uz pešake i po gradu. Mislim ja ih čak ne bih ni palio ako vozim po osvetljenim delovima grada.
 
Bljeskalice su potrebnije kad nije mrkla noć (dakle, po danu ili kad radi ulična rasveta). Kada je noć bez rasvete, bolje je da je svetlo konstantnog intenziteta jer sa bljeskalicom je drugim vozačima teže odrediti udaljenost bicikla.
Meni se sviđa kako radi Garmin radar. Kad detektuje vozilo, bljeska jače, ako se to vozilo kreće značajno većom brzinom od bicikla. Odnosi se na zadnje svetlo, naravno.
Edit: bljeskalica noću ne bi trebalo da bude jedino svetlo. Zakon kaže da svetlo mora biti upaljeno, dakle, ne sme da se pali i gasi (moje tumačenje). Ako postoji stalno svetlo, bljeskalica odgovarajuće boje ne bi smela da bude problem.
 
5) bicikl mora da ima upaljeno jedno belo svetlo na prednjoj strani i jedno crveno svetlo na zadnjoj strani,

Po mojoj logici bljeskalica nije upaljeno belo (crveno) svetlo. No naravno, to je samo moja logika.

A svi vi što podržavate bljeskalice - kako se osećate kada vam strob bije u oči u mraku / sumraku prilikom mimoilaženja.
 
Ja ništa ne podržavam, čak ni nemam svetla. Ali to je zato što noću i ne vozim van ulica.

A zakon svašta kaže ali kad se radi o biciklima, 95% stvari kao da ni ne važi. Jer se u praksi ništa ne primenjuje i ne sankcioniše.

A kad već pričamo o tome, meni je bolje da biciklista na putu ima i jeftinu bljeskalicu pa da bude vidljiv nego da nema ništa jer mu se nisu davale pare za nešto skuplje.
 
Vrh