Šta je novo?

Biciklistička i trotinet infrastruktura (staze, trake, signalizacija) i saveti za bezbednu vožnju

У Бањалуци на бициклистичким прелазима и нема ивичњака и бици стазе тамо су шире од ових у БГ и у бољем су стању. Кажем пошто сам и ја недавно био тамо.
 
Драго ми је за Бања Луку, али туга ме ухвати што Београд толико заостаје у неким стварима. Као да бициклистичка инфраструктура захтева милијарде долара и нуклеарне физичаре да раде на њој.
 
Драго ми је за Бања Луку, али туга ме ухвати што Београд толико заостаје у неким стварима. Као да бициклистичка инфраструктура захтева милијарде долара и нуклеарне физичаре да раде на њој.

Beograd nažalost zaostaje u primeni mnogih dobrih rešenja i u odnosu na druge gradove u Srbiji.
 
Драго ми је за Бања Луку, али туга ме ухвати што Београд толико заостаје у неким стварима. Као да бициклистичка инфраструктура захтева милијарде долара и нуклеарне физичаре да раде на њој.

Udruženje roditelja stradale dece u saobraćaju, Agelast 204


Evo ti razlog zašto se ne radi, ne samo na unapređenju biciklističkog saobraćaja, nego saobraćaja i javnih prostora uopšte, što sve utiče na kvalitet života u gradu. Obasnio je čovek i šta je urbana mobilnost i šta je potrebno da bi se naš problem sagledao iz ispravne perspektive. Ništa od stohastične izgradnje stazica i trakica dok se ne reši kapacitet institucija kroz njihovo funkcionalno povezivanje, sve i da razbucavanje istih nekim čudom ne bude neophodno.

Za to treba snažna politička volja, ozbiljna vizija i liderstvo i pomoć EU. Već su nam pomagali da gradimo kapacitete u raznim oblastima, pa pretpostavljam da postoje mehanizmi da se to radi i vezano za urbanu mobilnost, što može da bude značajno i za finansiranje.

Ljubljana, primera radi, nije pretumbana preko noći, nego uz mnoštvo konferencija i veliku pomoć ne samo evropske, već i međunarodne zajednice. Taj proces je značio i kongresnom turizmu i turističkoj promociji grada. I kampanje, kampanje i kampanje za promenu javnog diskursa, teška propaganda da ljudi shvate da su sve te promene, neke od njih i teške, na kraju veoma dobre za grad i sve građane, uključujući i one koje su te promene direktno pogodile, poput onih koji više nisu mogli da parkiraju auta pod prozorom, već su morali u garaže na obodu centra. Zahvaljujući kampanjama, svi oni su shvatili i videli da je sve to dobro i taj gradonačelnik je još uvek na čelu grada.

Budimpešta ima BKK - Centre for Budapest Transport, odakle se sprovode sve odluke vezane za saobraćaj, tipa planiranje ulica, trgova, metro i javni prevoz, javni bicikli, ma sve što spada u oblast urbane mobilnosti. Da bismo mi dobili instituciju koja je slična toj, verovatno bismo morali da spojimo: Sekretarijat za saobraćaj, Sekretarijat za javni prevoz, Direkciju za građevinsko zemljište, Sekretarijat za urbanizam, Urbanistički zavod (ako ne želimo da nam privtne firme rade planove), Parking servis, Beograd put (ili kako se već zove sada)... Nadam se da je jasan kocept.
 
Poslednja izmena:
Драго ми је за Бања Луку, али туга ме ухвати што Београд толико заостаје у неким стварима. Као да бициклистичка инфраструктура захтева милијарде долара и нуклеарне физичаре да раде на њој.
Banjaluka ima i nextbike.
 
399464646_6652028344914043_6791142088880384591_n.jpg

 
IMG_20231112_173542_027.jpg
IMG_20231112_171613_098.jpg

Evo dva slučaja iz NS. Na prvoj slici je staza prekinuta i ne može odrediti da li je u nastavku u pitanju saobraćajnica ili pešački biciklistička staza. Ovo na drugoj slici je nova biciklistička staza, ali je bilo teško izmeriti betonsku banderu, a da ne govorimo o logičnijoj trasi.
 
Заправо, први покушај асфалтирања је био толико лош да си на бицикли и при неких 10ак км/х имао осећај да прелазиш преко неког тест полигона. Толико је нови асфалт био нераван.

Верујем да се овде појавио неко разуман у надзору да наложи уклањање лоше изведене стазе и следећу итерацију или је неко изнад помало савестан ових дана пред изборе.
 
Tako je, staza je obilazila spomenik, da biciklisti ne bi "sekli" prilaz stazi do spomenika, mada je dugo stajala iscrtana staza i na "staroj trasi".
 
U nedelju je izgledalo ovako:






Zasto sam mislio da je pesacka staza: Zbog toga sto pripremaju klupe i sto je sa jedne strane ukrstanje sa postojecom stazom gotovo pod pravim uglom, ali nemam pojma.
Inace blato je do kolena, tako da nisam mogao da se malo odaljim da fotografisem da se bolje vidi.
 
Vrh