Šta je novo?

Biciklistička i trotinet infrastruktura (staze, trake, signalizacija) i saveti za bezbednu vožnju

Те улице имају срећу да су ушушкане, без интензивног саобраћаја, отпричике цео потез од Кнеза Милоша до Господара Вучића, између БКА и трасе тролејбуса :) Други део Врачара, ка тужном булевару је скроз друга песма нажалост.
 
Treba planski raditi, a ne samo crtati parking mesta i bici staze.

Ne treba svaka ulica da ima stazu/traku, već treba osmisliti koridore. Recimo, mora se napraviti bezbedna bici veza od Vuka do Kališa. To ne znači da treba provući stazu i kroz Bulevar i kroz "4 bulevara" i kroz Skenderbegovu-Dalmatinsku, već izabrati jedan pravac i tu skloniti parkirana vozila i napraviti trake.

Ali, opet se vraćamo na garaže i to koliko ih malo ima, a garaže (nedostatak) nisu problem zbog bici infrastrukture već generalni problem našeg grda.
 
Ne želim da krivim odmah biciklistu, ali bih samo skrenuo pažnju svim učesnicima u saobraćaju da moraju da budu svesni ostalih učesnika u saobraćaju.

Kamioni, kombiji, pikapovi (tj. sva vozila bez "srednjeg" retrovizora moraju da obrate posebnu pažnju prilikom vožnje u rikverc.

Dugačka vozila moraju posebno da obrae pažnju kod skretanja jer zadnji deo vozila se ili zanosi ("na spolja), ili ima manji radijus krivine.

Sa druge strane, biciklisti i pešaci moraju da gledaju na sve strane u zoni okretnica ili parkinga i da budu svesni da ih je zaista nemoguće primetiti od strane vozača i da dodatno ne otežavaju kretanje motornih vozila.

Puno je groblje onih koji su imali prednost u saobraćaju.
 
Apropo pogibije, gledam danas kad sam vozio bajs, 19h uveče pao mrak uveliko, premnogo biciklista nema nikakvo osvetljenje.
Čak i meni koji svetlim kao novogodišnja jelka i koji imam jako svetlo napred imam poteškoća da ih uočim u mraku i na stazi.
Bukvalno kao utvare izranjaju iz mraka.
Mogu tek da zamislim koliko je teško vozaču kamiona/autobusa i sl grdosije da uoči nekog ko je tako "mali" i bez svetla.
I još ako mu upadne u mrtvi ugao eto recepta za tragediju
 
Ово морају да имају на уму сви, и бициклисти, и пешаци, и возачи.
1696534872053.png
 

Možda kapne šta i u Srbiju pa dobijemo nešto :D

Poslano sa mog M2007J3SG koristeći Tapatalk
 
Cuvajte sebe, manite se teranja pravde. Da sad krenemo da radimo i da radimo kako treba, potrebno je bar jedno 30 godina.

Ni biciklisticke staze nisu sigurne jer su prepune idiota, kamoli po ulici da se vozi.

Ko moze nek hvata mesta gde postoje siroki trotoari u kombinaciji sa biciklistickim stazama, na kojima isto treba maks oprez, ko nema takve uslove, nek batali bajs, bar neka dalja putesetvija.
 
Cuvajte sebe, manite se teranja pravde. Da sad krenemo da radimo i da radimo kako treba, potrebno je bar jedno 30 godina.

Ni biciklisticke staze nisu sigurne jer su prepune idiota, kamoli po ulici da se vozi.

Ko moze nek hvata mesta gde postoje siroki trotoari u kombinaciji sa biciklistickim stazama, na kojima isto treba maks oprez, ko nema takve uslove, nek batali bajs, bar neka dalja putesetvija.
Напротив! Сви на бајс и где је безбедно шепурити се максимално! Види се помак и са овако катастрофално лошом инфраструктуром полако освајамо простор за себе а богме и за пешаке јер нормални људи колима више не могу.

Ми у целом граду имамо једну једину улицу без паркинга за аутомобиле а усвојени стандард града је тротоар попречног профила 5м за аутомобиле и пола метра за пешаке и ми смо на то навикли као на нормалну ствар. Жене са децом не могу да шетају, двоје људи једно поред другог не могу старим градом да прођу него свако мало у колони једно за другим уз чешање браника и наизменично пропуштање пешака у супротном смеру. То нам је стандард! Потпуно лудило!
 
Ova čuda po Holandiji i Danskoj koštaju od 6k EUR pa naviše. Kradu se na veliko i tamo.

Video sam sad jedan u servisu kod sajma

Poslano sa mog M2007J3SG koristeći Tapatalk
 
Bakfiets, skupi su ako se kupe novi, mada to zavisi od opreme.
Postoje i oni bez el motora koji su značajnije jeftiniji, a dosta njih se kupuje polovno preko "Marktplaats-a"..

Bicikli se uopšteno dosta kradu u Holandiji bilo kojih modela i veličina, ovi od Urban Arrow-a imaju GPS pa ih se kriminalci više klone.
Mojoj majci, dok je radila u NL, kada su joj ukrali običan fiets, otišla u Policiju i prijavila, oni zaveli i to je to, nikada ga nisu našli i tako je to u 90% slučaja.
Postoji i onaj model prikolice, nakače ga pozadi stave mu zastavicu da bi bila uočljiiva i vuku ga, mada to sam više viđao po CH ili DE.

Realno džaba diskutujemo o tome ovde, jer su u Srbiji manje više sve staze preuske za bakfiets, otišao svet mnogo ispred nas šta da vam kažem..
 
Svet nam je furnuo, to stoji. Nego, zar ne bi trebalo u naslovu da piše i trotinetska infrastruktura? 🙂
 
Da li je proširenje za gradsko autobusko stajalište u sastavu kolovoza ?
Trebalo bi da jeste.
Da li se i tad ,,prati,, desni ivićnjak kolovoza ili saob. traka ? 🤔
 
Vrh