Strah sam ostavio još kao klinac kada sam od Dorćola često vozio do Ade i to Bulevarom vojvode Bojovića, Karađorđevom, Savskom, Bul. vojvode Mišića. Tada staza nije postojala. Bilo je hoćeš-nećeš. Ma naravno da sam hteo. I tako i dan danas, preko 30 godina...Да али 80% људи се плаши да вози коловозом.
Po ZOBS-u bicikl se vozi isključivo po kolovozu. Naravno da ne postoje milicijski kapaciteti da sve koji voze po trotoaru pokažnjavaju. Verovatno će i vožnja trotineta samo po kolovozu biti mrtvo slovo na papiru.Pa onda neka ne voze kolovozom.
Свака част, али морамо узети у обзир да се већина популације ипак плаши да вози поред камиона и аутобуса, плаши престројавања тамо где има више трака, плаши левих скретања.Strah sam ostavio još kao klinac kada sam od Dorćola često vozio do Ade i to Bulevarom vojvode Bojovića, Karađorđevom, Savskom, Bul. vojvode Mišića. Tada staza nije postojala. Bilo je hoćeš-nećeš. Ma naravno da sam hteo. I tako i dan danas, preko 30 godina...
U teoriji mogu i trotoarom jer nije zabranjeno.Po ZOBS-u bicikl se vozi isključivo po kolovozu. Naravno da ne postoje milicijski kapaciteti da sve koji voze po trotoaru pokažnjavaju. Verovatno će i vožnja trotineta samo po kolovozu biti mrtvo slovo na papiru.
Pakovali su ih Beli i ovde kod mene u gepek škode, prethodno ih fotografisavši.Beli su uklanjali trotinete sa Bežanijske kose večeras.
Jedva čekam da se Yandex oglasi i objasni da li im treba dozvola za zauzeće trotoara.
Verujem da su našli rupu u zakonu koja im dozvoljava da trotineti stoje gde god.
Inače bi i meni mogli da odnesu bicikl koji ostavim ispred radnje.
Zar je vec donet taj zakon?Прва казна за тротинеташа пала у Новом Саду, није имао кацигу.
ПАЛА ПРВА КАЗНА ЗА ТРОТИНЕТАША Новосађанин возио без кациге, платиће 10.000 динара
21.09.2023 • 07:3909:37
Један Новосађанин пожалио се на друштвеним мрежам
https://www.dnevnik.rs/drustvo/pale...na-o-saobracaju-bahatoj-vozni-odzvonilo-21-09
Bicikla se može voziti i po trotaru ko čita zakon to može pročitatiPo ZOBS-u bicikl se vozi isključivo po kolovozu. Naravno da ne postoje milicijski kapaciteti da sve koji voze po trotoaru pokažnjavaju. Verovatno će i vožnja trotineta samo po kolovozu biti mrtvo slovo na papiru.
To je samo de jure tako, što ti kažeš mrtvo slovo na papiru. Sam zakon, taj njegov deo, je debilan i zastareo. Ja sam veći deo života stava da za neke stvari ne treba gledati šta piše u zakonu i na papiru, nego kako je u praksi. Jer Srbija je prepuna zakona koji de facto ne važe, za koje čak mnogi ni ne znaju, čak ni sama policija. Ali nema ko da ih promeni ili prosto izbriše. Kao npr što i dalje de jure važi da ne smeju da se slikaju i snimaju bolnice, železničke stanice, mostovi i svašta nešto. Ostao zakon iz doba hladnog rata, kada je bila (opravdana) bojazan od špijuna i sabotaža. Ali se za 50, 70 godina nije našlo 10 u glavu zdravih poslanika da u Skupslini predlože da se isti izmeni. Verovatno zato što većina njih za sve ove decenije nije ni znala da on postoji, jer što bi pa znali, briga ih...Po ZOBS-u bicikl se vozi isključivo po kolovozu.
Tako da kad se radi o tako nekim stvarima i sferama gde nema realnih opasnosti, a ima dosta sporova i rasprava, smatram da se ne treba slepo držati zakona nego se prilagođavati: 1) okolnostima 2) volji i potrebama naroda, odnosno većine. Sad, srpski portali jesu puni komentara vozača koji su terali bicikliste na trotoare, ali su isto tako puni i komentara pešaka koji su ih terali na kolovoze. Doduše sve je to otišlo u drugi plan kada su se pojavili trotineti, koji su počeli da nerviraju čak i bicikliste. Ali na stranu sad to, upravo te večite debate i podeljenost među ljudima potvrđuju da je bolje da ta sredstva imaju dualnu pravnu prirodu, i da mogu da idu i po trotoaru i po kolovozu, u zavisnosti od okolnosti. Naravno, uz maksimalan obzir i oprez, i razumevanje neke hijerarhije i osnova saobraćajnih propisa.
Dostavljači toliko krše propise, da ih treba kazniti za primer. Samo po džepu.Baš pre neki dan se zatekoh kod Hrama, stajalište u smeru ka Autokomandi. Normalno sam stajao i čekao prevoz kada je iz pravca Autokomnde prozujao motor koji je išao bici stazom, Nas nekoliko je moralo da poskoči u stranu kako nas ne bi zgazio ili oborio, jer je vozio kao da mu je put čist. U pitanju je dostavljač Wolt - a.
Donete su i usvojene izmene zakona koji je već na snazi u tom delu gde sada zakon prepoznaje el. trotinete i el. bicikle kao "laka el. vozila"Zar je vec donet taj zakon?
Verovatno zbog 1) razlike u snazi 2) razlike u vrsti pogona 3) razlike u percepiji javnog mnjenja prema jednom i prema drugom 4) razlike u maksimalnim brzinama 5) razlike u načinu upravljanja i neophodnom znanju potrebnom i za upravljanje i za održavanje. Verovatzno ima još nešto što sam zaboravio. To se vidi i na terenu (ono moje papagajsko ponavljanje zašto je kod ovakvih problematika bitno gledati stanje na terenu) jer ljudi ne reaguju isto kada trotoarom ili biciklističkom stazom prolazi moped na dizel i kada prolazi električni trotinet ili el. bicikl. Postoje ta neka nepisana ili delimično pisana pravila šta se gde i kada dozvoljava i toleriše, i šta je praktično, a šta nije. Striktno pravno gledano, i deca koja igraju fudbal u slepoj ili jedva prometnoj ulici (mada su takve ulice u Beogradu gotovo izumrle, a kako i ne bi sa 700.000 vozila i nikad punijim gradom) tehnički krše ZOBS. Ali u realnosti i u praksi, jasno je da, dokle god to rade daleko od prometnih tokova i dokle god se održava neki nivo svesti, nema ni tog policajca ni sudije koji bi dizao frku i postupak zbog toga. Zato i kažem da kod ovakvih problematika mora da postoji doza fleksibilnosti, i još bitnije - praksa da se osluškuju potrebe samih građana.Inače i dalje mi nije jasno (logički) zašto za moped treba dozvola, a za LEV (Lako Električno Vozilo) ne treba.
Da tek sam sam video. Ispade da eletricni trotinet po Vracaru (sem na biciklistickoj stazi u Bulevaru oslobodjenja) ne mogu da voze lica od 14 do 18 godina, a stariji od 18 godina mogu da voze po kolovozu.Donete su i usvojene izmene zakona koji je već na snazi u tom delu gde sada zakon prepoznaje el. trotinete i el. bicikle kao "laka el. vozila"
Sve izmene se odnose na njih dok za nas sa običnim biciklima je sve manje više ostalo isto.
Prošle nedelje je stupilo na snagu
Do 25 km/h i do 250W snage je el bicikl K3 kategorije moze sa 12 godina i ne treba nista, a do 45km/h je el moped treba AM kategorija min 16 godina i registacija.Da, ali zar ne postoje razlike i u masama mopeda i električnih bicikala?
EL bicikl nije LEV, jer ima sediste i pedale, a te pedale su jako bitne jer i one odredjuju sta je bicikl a sta ne, jer ako nema pedale ne moze biti bicikl. A ako nema ni sediste onda je LEVhttps://www.paragraf.rs/propisi/zakon_o_bezbednosti_saobracaja_na_putevima.html Članovi 7(31a) i 82-92
Inače, po mom tumačenju sada je i bicikl sa baterijom Lako električno vozilo, pa mora da se nosi kaciga i svetloodbojni prsluk na kolovozu.
Inače i dalje mi nije jasno (logički) zašto za moped treba dozvola, a za LEV (Lako Električno Vozilo) ne treba.