Šta je novo?

Biciklistička i trotinet infrastruktura (staze, trake, signalizacija) i saveti za bezbednu vožnju

Бициклисти

Данашњи скуп поред ресторана "На крај света" на Ади:







..... .....

Нови тротинети на шеталишту у БнВ:

...... ......
Неко је споменуо Јужни булевар, и тамо сам се јуче задесио:


 
Poslednja izmena:
Да али 80% људи се плаши да вози коловозом.
Strah sam ostavio još kao klinac kada sam od Dorćola često vozio do Ade i to Bulevarom vojvode Bojovića, Karađorđevom, Savskom, Bul. vojvode Mišića. Tada staza nije postojala. Bilo je hoćeš-nećeš. Ma naravno da sam hteo. I tako i dan danas, preko 30 godina...
 
IMG_8373.jpeg
IMG_8390.jpeg

IMG_8266.jpeg
 
Strah sam ostavio još kao klinac kada sam od Dorćola često vozio do Ade i to Bulevarom vojvode Bojovića, Karađorđevom, Savskom, Bul. vojvode Mišića. Tada staza nije postojala. Bilo je hoćeš-nećeš. Ma naravno da sam hteo. I tako i dan danas, preko 30 godina...
Свака част, али морамо узети у обзир да се већина популације ипак плаши да вози поред камиона и аутобуса, плаши престројавања тамо где има више трака, плаши левих скретања.
 
Po ZOBS-u bicikl se vozi isključivo po kolovozu. Naravno da ne postoje milicijski kapaciteti da sve koji voze po trotoaru pokažnjavaju. Verovatno će i vožnja trotineta samo po kolovozu biti mrtvo slovo na papiru.
U teoriji mogu i trotoarom jer nije zabranjeno.

Beli su uklanjali trotinete sa Bežanijske kose večeras.

Jedva čekam da se Yandex oglasi i objasni da li im treba dozvola za zauzeće trotoara.

Verujem da su našli rupu u zakonu koja im dozvoljava da trotineti stoje gde god.

Inače bi i meni mogli da odnesu bicikl koji ostavim ispred radnje.
 
Прва казна за тротинеташа пала у Новом Саду, није имао кацигу.

ПАЛА ПРВА КАЗНА ЗА ТРОТИНЕТАША Новосађанин возио без кациге, платиће 10.000 динара​

21.09.2023 • 07:3909:37
Један Новосађанин пожалио се на друштвеним мрежам

https://www.dnevnik.rs/drustvo/pale...na-o-saobracaju-bahatoj-vozni-odzvonilo-21-09
 
Beli su uklanjali trotinete sa Bežanijske kose večeras.

Jedva čekam da se Yandex oglasi i objasni da li im treba dozvola za zauzeće trotoara.

Verujem da su našli rupu u zakonu koja im dozvoljava da trotineti stoje gde god.

Inače bi i meni mogli da odnesu bicikl koji ostavim ispred radnje.
Pakovali su ih Beli i ovde kod mene u gepek škode, prethodno ih fotografisavši.

Postavili su ih bili, inače, na trouglasto pešačko ostrvce na ćošku M. Milankovića i Š. boraca.

Dosta ljudi se danas i vozilo.
 
Прва казна за тротинеташа пала у Новом Саду, није имао кацигу.

ПАЛА ПРВА КАЗНА ЗА ТРОТИНЕТАША Новосађанин возио без кациге, платиће 10.000 динара​

21.09.2023 • 07:3909:37
Један Новосађанин пожалио се на друштвеним мрежам

https://www.dnevnik.rs/drustvo/pale...na-o-saobracaju-bahatoj-vozni-odzvonilo-21-09
Zar je vec donet taj zakon?
 
Po ZOBS-u bicikl se vozi isključivo po kolovozu. Naravno da ne postoje milicijski kapaciteti da sve koji voze po trotoaru pokažnjavaju. Verovatno će i vožnja trotineta samo po kolovozu biti mrtvo slovo na papiru.
Bicikla se može voziti i po trotaru ko čita zakon to može pročitati
 
Po ZOBS-u bicikl se vozi isključivo po kolovozu.
To je samo de jure tako, što ti kažeš mrtvo slovo na papiru. Sam zakon, taj njegov deo, je debilan i zastareo. Ja sam veći deo života stava da za neke stvari ne treba gledati šta piše u zakonu i na papiru, nego kako je u praksi. Jer Srbija je prepuna zakona koji de facto ne važe, za koje čak mnogi ni ne znaju, čak ni sama policija. Ali nema ko da ih promeni ili prosto izbriše. Kao npr što i dalje de jure važi da ne smeju da se slikaju i snimaju bolnice, železničke stanice, mostovi i svašta nešto. Ostao zakon iz doba hladnog rata, kada je bila (opravdana) bojazan od špijuna i sabotaža. Ali se za 50, 70 godina nije našlo 10 u glavu zdravih poslanika da u Skupslini predlože da se isti izmeni. Verovatno zato što većina njih za sve ove decenije nije ni znala da on postoji, jer što bi pa znali, briga ih...

Tako da kad se radi o tako nekim stvarima i sferama gde nema realnih opasnosti, a ima dosta sporova i rasprava, smatram da se ne treba slepo držati zakona nego se prilagođavati: 1) okolnostima 2) volji i potrebama naroda, odnosno većine. Sad, srpski portali jesu puni komentara vozača koji su terali bicikliste na trotoare, ali su isto tako puni i komentara pešaka koji su ih terali na kolovoze. 😁 Doduše sve je to otišlo u drugi plan kada su se pojavili trotineti, koji su počeli da nerviraju čak i bicikliste. 😄 Ali na stranu sad to, upravo te večite debate i podeljenost među ljudima potvrđuju da je bolje da ta sredstva imaju dualnu pravnu prirodu, i da mogu da idu i po trotoaru i po kolovozu, u zavisnosti od okolnosti. Naravno, uz maksimalan obzir i oprez, i razumevanje neke hijerarhije i osnova saobraćajnih propisa.


I da, ovo što rade s ovim kažnjavanjem trotinetaša za kacige, i ono što su najavili da će tražiti da svaki od njih ima neke nalepnice, i preglede, i specijalnu opremu i šta ti ja znam... to je čisto zamazivanje očiju delu naroda i glumatanje da država nešto radi. I naravno, dranje ljudi na sitnicama, pošto je javna tajna da je država dekintirana. Ko je gledao seriju The Wire, koja je između ostalog odlično opisala i kako sve vlasti mažu ljudima oči, znaće odmah da se radi o čistoj predstavi i pljački, i da na kraju dana ništa u društvu neće biti promenjeno na bolje. Sem možda u statistikama i izveštajima. Ali na terenu jok.
 
Poslednja izmena:
Tako da kad se radi o tako nekim stvarima i sferama gde nema realnih opasnosti, a ima dosta sporova i rasprava, smatram da se ne treba slepo držati zakona nego se prilagođavati: 1) okolnostima 2) volji i potrebama naroda, odnosno većine. Sad, srpski portali jesu puni komentara vozača koji su terali bicikliste na trotoare, ali su isto tako puni i komentara pešaka koji su ih terali na kolovoze. 😁 Doduše sve je to otišlo u drugi plan kada su se pojavili trotineti, koji su počeli da nerviraju čak i bicikliste. 😄 Ali na stranu sad to, upravo te večite debate i podeljenost među ljudima potvrđuju da je bolje da ta sredstva imaju dualnu pravnu prirodu, i da mogu da idu i po trotoaru i po kolovozu, u zavisnosti od okolnosti. Naravno, uz maksimalan obzir i oprez, i razumevanje neke hijerarhije i osnova saobraćajnih propisa.
Baš pre neki dan se zatekoh kod Hrama, stajalište u smeru ka Autokomandi. Normalno sam stajao i čekao prevoz kada je iz pravca Autokomnde prozujao motor koji je išao bici stazom, Nas nekoliko je moralo da poskoči u stranu kako nas ne bi zgazio ili oborio, jer je vozio kao da mu je put čist. U pitanju je dostavljač Wolt - a.​
 
Zna li neko kako se pune baterije na ovim yandex trotinetima kad se isprazne?
Da li je yandex zaposlio ljude za to ili moze bilo ko to da radi (uz naknadu?) ili kombinacije neka sistema...
 
Baš pre neki dan se zatekoh kod Hrama, stajalište u smeru ka Autokomandi. Normalno sam stajao i čekao prevoz kada je iz pravca Autokomnde prozujao motor koji je išao bici stazom, Nas nekoliko je moralo da poskoči u stranu kako nas ne bi zgazio ili oborio, jer je vozio kao da mu je put čist. U pitanju je dostavljač Wolt - a.​
Dostavljači toliko krše propise, da ih treba kazniti za primer. Samo po džepu.
 
Sada sam prosao potezom od opstine NBG do 21 bloka i nesto ih nisam video mozda 2-3 trotineta. Bice da su ih uklonili?
 
Postavili su 600 trotineta, sklonjeni su skoro svi, prema njihovoj aplikaciji na ulici je dostupno 19. Beli nikad nisu bili brži u nečemu hahaha 😂
 
Taksi lobi :D

Jbt, koji god vid javnog prevoza da proba, sve "propadne"

Trotineti do 5 km su idealni, kao i javne bicikle. A tu se najviše zarađuje u taksi svetu


Poslano sa mog M2007J3SG koristeći Tapatalk
 
Zar je vec donet taj zakon?
Donete su i usvojene izmene zakona koji je već na snazi u tom delu gde sada zakon prepoznaje el. trotinete i el. bicikle kao "laka el. vozila"
Sve izmene se odnose na njih dok za nas sa običnim biciklima je sve manje više ostalo isto.
Prošle nedelje je stupilo na snagu
 
Inače i dalje mi nije jasno (logički) zašto za moped treba dozvola, a za LEV (Lako Električno Vozilo) ne treba.
Verovatno zbog 1) razlike u snazi 2) razlike u vrsti pogona 3) razlike u percepiji javnog mnjenja prema jednom i prema drugom 4) razlike u maksimalnim brzinama 5) razlike u načinu upravljanja i neophodnom znanju potrebnom i za upravljanje i za održavanje. Verovatzno ima još nešto što sam zaboravio. To se vidi i na terenu (ono moje papagajsko ponavljanje zašto je kod ovakvih problematika bitno gledati stanje na terenu) jer ljudi ne reaguju isto kada trotoarom ili biciklističkom stazom prolazi moped na dizel i kada prolazi električni trotinet ili el. bicikl. Postoje ta neka nepisana ili delimično pisana pravila šta se gde i kada dozvoljava i toleriše, i šta je praktično, a šta nije. Striktno pravno gledano, i deca koja igraju fudbal u slepoj ili jedva prometnoj ulici (mada su takve ulice u Beogradu gotovo izumrle, a kako i ne bi sa 700.000 vozila i nikad punijim gradom) tehnički krše ZOBS. Ali u realnosti i u praksi, jasno je da, dokle god to rade daleko od prometnih tokova i dokle god se održava neki nivo svesti, nema ni tog policajca ni sudije koji bi dizao frku i postupak zbog toga. Zato i kažem da kod ovakvih problematika mora da postoji doza fleksibilnosti, i još bitnije - praksa da se osluškuju potrebe samih građana.
 
Meni je primarna "moć" vozila. Čim nešto "na dugme" razvija brzinu od 40km/h to zahteva neku kontrolu psihofizičke sposobnosti osobe koja upravlja takvim vozilom.

Shvatam ja da je veoma malo razlika u brzini između bicikla i LEV, ali iz iskustva vidimo da su mnogo veći problem vozači LEV-a nego bicikala na nožni pogon.
 
Donete su i usvojene izmene zakona koji je već na snazi u tom delu gde sada zakon prepoznaje el. trotinete i el. bicikle kao "laka el. vozila"
Sve izmene se odnose na njih dok za nas sa običnim biciklima je sve manje više ostalo isto.
Prošle nedelje je stupilo na snagu
Da tek sam sam video. Ispade da eletricni trotinet po Vracaru (sem na biciklistickoj stazi u Bulevaru oslobodjenja) ne mogu da voze lica od 14 do 18 godina, a stariji od 18 godina mogu da voze po kolovozu.

Ali bicikl sa el motorom mogu da voze ili bicikl uopste mogu da voze i po kolovozu. To je kategorija K3, to valjda nisu dirali ovim izmenama.

I Elektricni skuter koji razvija do 25 km/h moze da se vozi po kolovozu i to bez kazige i sa 12 godina.

 
https://www.paragraf.rs/propisi/zakon_o_bezbednosti_saobracaja_na_putevima.html Članovi 7(31a) i 82-92

Inače, po mom tumačenju sada je i bicikl sa baterijom Lako električno vozilo, pa mora da se nosi kaciga i svetloodbojni prsluk na kolovozu.

Inače i dalje mi nije jasno (logički) zašto za moped treba dozvola, a za LEV (Lako Električno Vozilo) ne treba.
EL bicikl nije LEV, jer ima sediste i pedale, a te pedale su jako bitne jer i one odredjuju sta je bicikl a sta ne, jer ako nema pedale ne moze biti bicikl. A ako nema ni sediste onda je LEV

Za moped treba dozvola i registracija i kaciga jer ide do 45km/h, a za isti takav moped kojem se brzina ogranici na 25km/h, motor do 250 w i ugrade pedale postaje bicikl ne treba nista, odnosno treba minimum 12 godina

Evo ovo je bicikl sa el motorom iako izgleda identicno kao moped.

 
Vrh