Šta je novo?

Biciklistička i trotinet infrastruktura (staze, trake, signalizacija) i saveti za bezbednu vožnju

Kojom trakom se u ovoj situaciji vozi bicikl?
Ajmo logičari
18) saobraćajna traka za vozila javnog prevoza putnika je saobraćajna traka namenjena isključivo za kretanje vozila javnog prevoza putnika i koja može biti izgrađena tako da se po njoj mogu kretati tramvaji,

Član 40

Za vožnju bicikla, gde ne postoji posebna staza, odnosno traka, sme da se koristi kolovoz u širini od najviše jedan metar od desne ivice kolovoza, osim na delu puta ispred raskrsnice ili drugog mesta na kome vozilo skreće ulevo, odnosno kada vrši preticanje ili obilaženje.
Po meni bicikl ne sme da se vozi po kolovozu gde postoji žuta traka, već mora trotoarom (naravno u slučaju da nema bici staze/trake)
 
Да се жута трака измести на средину свуда. И онако је тако ефикаснија.
 
Као у Војводе Степе. На Теразијама и код Славије то може лако, а код Београђанке би морао да се сузи тротоар.
 
Ima logike, ali tesko je to izvodljivo u mnogim ulicama.
Мислим да је могуће у већини где има жута трака. Негде би морало претумбавање стајалишта ближе раскрсницама да би се рационализовали пешачки прелази. Ми у суштини и немамо пуно улица са жутим тракама.
1696248703088.png
 
Po zakonu bicikl ne sme po trotoaru da se vozi, moze da se gura. Tako da voznja zutom trakom i trotoarom otpada, sta ostaje?
O ovome se vodi rasprava od kada je ZoBS-a

21) trotoar je posebno uređen deo puta pored kolovoza namenjen prvenstveno za kretanje pešaka,
Znači ne piše da je SAMO za pešake, tkao da ima mesta da se tumači da bicikl sme tuda da se vozi (sa tim što bih ja dodao da ne sme da ometa pešake, ali kako sada to sprovoditi, tj. proveravati)
 
Оно што треба да се уведе јесте бициклистичка трака у свакој учици где нема јавног превоза. Али томе сметају паркинг места.
 
Apsolutno je izvodljivo. Uvede se ograničenje 30km/h i da se prednost biciklima da voze ulicom i da automobil mora da vozi iza bicikla u takvoj ulici. Sav saobraćaj se premesti na glavne široke saobraćajnice, a lokalne se koriste samo za lokalne potrebe bez "tranzita", tj. ne zabraniš nikom da vozi tuda, ali to bi se samo regulisalo...
 
O ovome se vodi rasprava od kada je ZoBS-a


Znači ne piše da je SAMO za pešake, tkao da ima mesta da se tumači da bicikl sme tuda da se vozi (sa tim što bih ja dodao da ne sme da ometa pešake, ali kako sada to sprovoditi, tj. proveravati)
Iz odredjenog razloga je to tako napisano jer nije svako kretanje vozila trotoarom isto.

Ja vozim automobil po trotoaru skoro svaki dan, nikad nisam bio kaznjen niti cu, i ne krsim ni zakon. Isto to rade jos stotine hiljada ljudi u Bg.
 
Zakon ne predviđa baš da se trotoar koristi za vožnju paralelno sa kolovozom, već verovatno za slučajeve kada se preko trotoara stiže do nekog parkinga ili garaže, ili tako neki slučaj koji nije moguće pokriti zakonom.

E sad, ja bih sve to preciznije definisao, a ne bih dozvolio panduru da procenjuje ko je u pravu.
 
Stvar si predstavio kao da je katastrofalno što zakonom nije moguće voziti i trotoarom po Vračaru, gde ionako ni pešaci ne mogu da idu, obzirom na to koliko ga ima slobodnog.
Ti si prvi nicim izazvan pomenuo trotoar. Ja ne da nisam katastrofalno predstavio to sto tvrdis vec trotoar nisam ni pominjao.

Ili si me pomesao sa nekim ili se ja ne secam sta sam juce pisao.
 
Apsolutno je izvodljivo. Uvede se ograničenje 30km/h i da se prednost biciklima da voze ulicom i da automobil mora da vozi iza bicikla u takvoj ulici. Sav saobraćaj se premesti na glavne široke saobraćajnice, a lokalne se koriste samo za lokalne potrebe bez "tranzita", tj. ne zabraniš nikom da vozi tuda, ali to bi se samo regulisalo...
Како у том случају гледати на улице попут Балканске, Народног фронта, Максима Горког, Господара Вучића, Драгослава Срејовића, Северног булевара, Војводе Мицка, Батутове, Драјзерове, Марка Орешковића, Угриновачке, Сурчинског пута, Милана Ракића, Витезова Карађорђеве Звезде, Сланачког пута, Станислава Сремчевића, Крушевачке, и сл?
 
Како у том случају гледати на улице попут Балканске, Народног фронта, Максима Горког, Господара Вучића, Драгослава Срејовића, Северног булевара, Војводе Мицка, Батутове, Драјзерове, Марка Орешковића, Угриновачке, Сурчинског пута, Милана Ракића, Витезова Карађорђеве Звезде, Сланачког пута, Станислава Сремчевића, Крушевачке, и сл?
Uf, velika ti ova lista. Šta je zajedničko ovim ulicama? Veliki usponi? Veliki promet automobila?

Dokle god postoji neka paralelna ulica koja je manje prometna, glavna bi mogla da ostane u trenutnom režimu. Nije poenta da sve ulice postanu mešovite, nego da postoje bezbedne i lake putanje za kretanje po gradu.
 
Да се жута трака измести на средину свуда. И онако је тако ефикаснија.
Као у Војводе Степе. На Теразијама и код Славије то може лако, а код Београђанке би морао да се сузи тротоар.
Daj, brate...
Оно што треба да се уведе јесте бициклистичка трака у свакој учици где нема јавног превоза. Али томе сметају паркинг места.
Šta će ti biciklistička traka u ovakvoj ulici?
11497154.jpg

Zvučiš kao oni fanatici iz biciklističkih udruženja, koji bi da od svake do svake druge tačke u Beogradu imaju biciklističku pistu samo za sebe.
Vozim bajs kolovozima ovakvih malih ulica već 20 godina. Nikad nisam imao nikakav problem.
 
На тој слици треба изместити десни паркинг, и ту ставити две бициклистилке траке за оба смера. Али то захтева прво да се изгради нека јавна гаража.
 
На тој слици треба изместити десни паркинг, и ту ставити две бициклистилке траке за оба смера. Али то захтева прво да се изгради нека јавна гаража.
Iako bih, kao i ti, voleo da možemo da poukidamo polovnu parking mesta u gradu, čak ni tada ne bi bilo potrebe za crtanjem biciklističkih staza u ulicama takvog profila i takvog protoka.

Ne znam šta ti je toliki problem sa takvim ulicama, koje glede pešaka i bicikala funkcionišu sasvim dobro. Jedino tamo gde su trotoari baš uski, tu se slažem da bi trebalo menjati neke stvari.

Male Vračarske ulice gde nema JGP i velikih brzina kola su neke od najboljih u Beogradu za vožnju bajsa, ne računajući Novobeogradske. Ne znam čemu ta potreba da se "popravlja" nešto što radi dobro, a ima milion prečih problema.
 
Верујем да си управу, искрено нисам никад возио по Врачару. Моја замисао је првенствено да би бициклистичке стазе биле двосмерне у једносмерним улицама.
 
Верујем да си управу, искрено нисам никад возио по Врачару. Моја замисао је првенствено да би бициклистичке стазе биле двосмерне у једносмерним улицама.
Znaš da živim na desnoj obali Save, a bajs vozim skoro pa 30 godina. Ako ne računamo Novi Beograd koji je raj za bicikle, kad god bih morao da stignem negde na desnoj obali bajsem, uvek bi mi najdraže i najlakše bilo kada bih išao kroz Vračar, Savski venac (mislim oko NBS), Dorćol i druge celine nalik tome, i celine između velikih prometnih ulica. Jer u takim ulicama, Vračarskim sa po jednom trakom, 90% vozača ne vozi brže od 30, niti često ima mogućnosti za to (jer je sve tesno i zbijeno). Takve ulice su dobre za bajs jer njima čak i osnovac može da vozi po kolovozu, a ako naiđe neko ko brza, ili se formira kolona iza tebe, samo se popneš na trotoar ili na sl. rasrsnici pomeriš u stranu da te prestignu. Meni su vožnje kroz takve ulice sasvim prihvatljive, i omogućuju maksimalne brzine koliko biciklista može da vrti.

Naravno, da bi bi bilo lepo da možemo da maknemo sva ili pola uličnih parking mesta, bilo bi. I u tom hipotetičkom slučaju bih odmah izneo 100 predloga i ideja kako da ih preuredimo. I nadam se da će jednog dana biti i toga. Ali ovde i sada, iz ugla bicikliranja, male Vračarske ulice i druge po gradu nalik njima su skroz ok, bezbedne i protočne. Naravno, ima nekih koje su tesne ili su im deonice tesne, i tu bih ukidao parking mesta i "baaašte" i širio trotoare.
 
U takvim ulicama možda može da se primeni rešenje da su automobili gosti, a da je to zapravo biciklistička ulica.
 
Vrh